ketään jolla lapset joka toinen joulu isällään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
miten on toiminut? vietätkö lapsesi/lapsiesi kanssa joulun kuiteskin vaikka olisivat isällään aaton? musta on lapsia kohtaan väärin kun käyvät isällään joka toienen vkonloppu ja nyt isä haluaa tytöt sinne vaikka tytöt taas eivät haluaisi mennnä. isä luulee et yritän vaan ettei mun tarvii olla joulua yksin mut kyse ei oo siitä, tässä tulee just vastaan se lapsen etu eli mikä se sit on kun isä aattelee itsekkäästi että hänellä on oikeus ja onkin mut kuiteskin lapset elävät mun luona aina, myös arjenkin niin onhan se vähän väärin et isä saa silti jouluna pitää lapset. ja jos vielä sanovat etteivät tahdo. mut tämmöstä tää elämä on! sääliksi käy vaan lapset tämmösessä asiassa.

me ollaan jaettu joulu, koska kumpikin haluaa olla lasten kaa jouluna. tästä vuodesta en viel tiedä miten tehdään mut viime jouna lapset meni isälleen aaton aattona ja tulivat jouluaattona alkuillasta mulle. ex oli laittanut lahjat aatoksi kuusen alle ja viettivät joulua myös. mulle joulu on tosi tärkeä enkä halua viettää sitä ilman lapsia. siksi näin.

totta kait sinusta tuntuu pahalta,ymmärrän!
Itse olen samassa tilanteessa... Olemme eronneet,lapset isällä. Mutta olemme sopineet että lomat lapset mulla. eikös joulu ole lomaa ( :) )

Nojoo, ainakin nyt kun olemme sinkkuja molemmat sovimme miehen kanssa että myös minä menen sinne jouluksi.

Mutta mikä estää viettämästä ryhmä joulua myös uusio perheenä, jos välit on?
Esim. minun tapauksessa, en voi saada enää lasta, kuulla lasten iloa jouluna... Joten katsoisin mielelläni vaikka niitä miehen uudenkin puolison lapsen iloja.
Vaikka vain sen hetken kun lapset avaa lahjat.
Mielestäni se ei ole keneltäkään ex:ltä paljon pyydetty, että jouluna olisi rauha sen tunnin ajan. Varsinkin jos kyseessä pienet lapset.

Voisko ne viettää osan jouluaatosta isän luona, ja sitten tuo esim. kuuden aikoihin takaisin? Oma tytär on aina isällään jouluna, minä en joulusta piittaa...

Meillä on lapset vuorojouluin, vähintään ovat isällään aatosta Tapaniin, usein kauemminkin, jos isällä vapaata. Mielestäni hyvä systeemi. Tuo ei kyllä kuulosta kivalta, että lapset eivät halua mennä, ellet ole jotenkin tiedostamattasi "aivopessyt" heitä. Kuulostaa vähän hassulta, kun mielestäsi lapsia ei tarvitsisi isälle antaa jouluna, koska kanssasi asuvat, sillä yleensä olen kuullut valitusta vain siitä, ettei isä lapsia huoli.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
minusta järjetöntä kesken joulun roudata lapsia muualle. TE olette aikuisia,pärjäätte kyllä. Lapsille se on JOULU.

just. kuule silloin kun oltiin viel yhdeesäkin niin vaihdettiin paikkaa joka kerta että oltiin kummassakin mummolassa aattona. nyt menee ihan samoin. lapset pääsevät kumpaankin mummolaan aattona. ei luulis olevan sulta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Meillä lapset aattona toisella, joulupäivänä toisella.

pidättekö molemmat oman joulun lapsille? onko onnistunut hyvin?

Pidämme juu kummassakin kodissa oman joulujuhlan ja lapsethan tykkää kun saa kahdet lahjatkin=) Hyvin on menny jo vuosia, ei mitään ongelmaa.

minusta järjetöntä kesken joulun roudata lapsia muualle. TE olette aikuisia,pärjäätte kyllä. Lapsille se on JOULU.

Vaihtaahan perheet muutenkin paljon aattona kyläilypaikkoja. Monet käy kummallakin mummolassa ja sitten ovat vielä kotonaankin. Jos asuu lähekkäin, niin mikä siinä on ongelma, että lapset viettävät osan aatosta isän luona ja osan äidin luona?

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:

Vaihtaahan perheet muutenkin paljon aattona kyläilypaikkoja. Monet käy kummallakin mummolassa ja sitten ovat vielä kotonaankin. Jos asuu lähekkäin, niin mikä siinä on ongelma, että lapset viettävät osan aatosta isän luona ja osan äidin luona?

näimpä juuri. ja lasten mummoloiden välillä ei ole kuin 3km. meillä on aina kuulunut perinteisiin et ollaan kummassakin mummolassa jouluna. myös siis ennen lapsia oltiin kummankin kodissa.

Meillä on lapset vuorojouluin, vähintään ovat isällään aatosta Tapaniin, usein kauemminkin, jos isällä vapaata. Mielestäni hyvä systeemi. Tuo ei kyllä kuulosta kivalta, että lapset eivät halua mennä, ellet ole jotenkin tiedostamattasi "aivopessyt" heitä. Kuulostaa vähän hassulta, kun mielestäsi lapsia ei tarvitsisi isälle antaa jouluna, koska kanssasi asuvat, sillä yleensä olen kuullut valitusta vain siitä, ettei isä lapsia huoli.

siis ite en ole heille sanonut mitään kun että menette isälle jouluksi kun ovat siitä kyselleet (siis joulusta) niin vastaus on ollut etteivät he haluaisi mennä. mielessäni olen miettinyt että tyhmää antaa kun asuvat täällä mut sellasta se vaan on. voihan sitä järjestää pienemmän joulun myös täällä ennen kun lähtevät aatto aamuna isälle. voipi olla että olen tiedostamatta tai tietoisesti puhunut mieheni kanssa että pyydetäänkö meidän yhteisen lapsen mummu ja pappa meille jouluksi ja sitä he ovat myös minun lapsille (eli mummu ja pappa tahtoneet olla) vaikka nimellä heitä kutsuvatkin, niin voi olla että tämä on yksi syy et sattuivat kuulemaan et ne olisi tulossa aatoksi tänne ja onhan heillä sisarus äitinsä luona vaikka ei olisikaan kun puolikas. niin voipi olla että tässä on ihan hyviä syitä miksi eivät tahdo mennä mut kai ne on sinne annettava mutta mun tehtävä ei ole niitä sinne pakottaakkaan. isän tehtävä on myös koittaa heille puhua joulusta ja siitä et ne menvät hänelle.

Meillä poika 6 vuotta. Viime jouluna oli ensimmäistä kertaa isänsä luona. Tätä ennen ollut niin, että poika joulut kotona ja välipäiviksi mennyt isälleen tai sitten ollut siellä ennen joulua. Välimatkaa n.200 km ja yleensä on isällään aina viikon kerrallaan n. 3:en kuukauden välein.
Nyt kun poika aloittamassa koulun ensi syksynä niin tietenkin systeemeitä on ollut pakko muuttaa ja sovittiin että on nyt sitten jokatoinen joulu isän luona, ainakin niin kauan ennenkuin itse haluaa toisin.
Kyllä lapsella on 2 vanhempaa ja molemmilla oikeus viettää myös jouluja lapsen kanssa, jos siihen vain halua löytyy.

Kun esikoinen meni jouluna isälleen, mekin "jaettiin" joulu. Tyttö meni sinne aatonaatto-iltana ja kotiutui jouluaamuna klo 10!

Nyt tyttö 8v ei juurikaan käy isällään muuta kuin leikkimässä omasta tahdostaan! Yöksi ei ole halunnut jäädä viime joulukuun jälkeen, huijaamalla on kesällä ja alkusyksystä ollut yhden yön. Eli mennyt vaan "leikkimään" ja olen pakannut kaikki tarvittavat mukaan. Nyt on yöpynyt sielä syksyn aikana 2 keraa, niin että pikkusisko 5v on ollut mukana. Isän luona saman ikäinen sisko, tulevat hyvin toimeen!

JOTEN en usko että tänäkään jouluna jaetaan/vuorotellaan! Ollaan viime jouluna käyty koko perhe sielä joulupäivänä katsomassa mitä pukki on tuonut!

No nyt vasta kauhistut kun meidän tarinan kerron.... omat vanhemat on eronnu ja joulua olen viettänyt lapsena niin että aattona toisella, päivänä toisella... ja vuorovuosina.. itse olisin aina halunnu olla isän porukoilla aattona, kun hänen suvussaan on aina ollut lämmin ja kristillinen tunnelma, äitini puolella taas juotiin snapseja ja lahjojen avauskin suoritettiin jonkun ihme kaavan mukaan...mutta siellä oli onneksi myös mun mummi, joka on mulle yksi tärkeimmistä ihmisistä...mutta siis olin kuitenkin joka toinen vuosi äidin sukulaisten kanssa ja joka toinen vuosi isän. Sitten vielä isäpuolen porukat oli usein tapanina meillä eli ainaski kolme kertaa joulua juhlittiin.

Nyt kun oma lapsi on 3 niin homma menee näin... ja samalla lailla meni viime vuonna... aattona ollaan mun äidin ja isäpuolen luona ja mun äidin suku tulee meille (snapseja ei tarjota ja lahjat avataan niinku minä tahdon...mutten ei mennä lainkaan..), illalla mennään mun isän siskon luokse ja joulupäivänä taas äitini luokse, jonne tulee isäpuolen sukulaiset, sitten tapanina tyttö menee isänsä kanssa näiden vanhemmille ja siellä vielä juhlii joulua...

Eli meillä ei juhlita kahta kertaa vaan oikeastaan niinkun neljä kertaa... :)

Että kauhistele rauhassa vaan... :)

Mutta siis tapoja on yhtä monta kun perheitäkin... mun äidinkin vanhemmat on eronneet, mutta silti ovat aina viettäneet juoulut yhdessä ainakin niin kauan kun meitä lapsenlapsia on ollut ja se on ihanaa!! Omat vanhempani eivät ole koskaan viettäneet erottuaan mitään juhlia yhdessä (toki mun lakkiaiset ja rippijuhlat ja lapseni ristiäiset), mutta en ole semmosta odottanutkaan. Heillä on niin erilaiset suvut ettei niitä kannata samaan taloon tunkeakkaan....

Meillä nautitaan siitä että jouluna tavata kaikki läheise ihmiset eikä sillä ole väliä, että kuka minäkin päivänä... ai niin aatonaattona perinteisesti vietetään glögi-ilta mun parhaan ystävä eli tytön kummitädin kanssa...lauletaan joululauluja ja vaihdetaan lahjat (jotka vasta aattona avataan..)... eli ehkä me vietetäänkin viisi kertaa joulua!! :)

Ei millään pahalla, mutta sillä ei ole mitään merkitystä että asuvat sinun luona ja olet perustanut uusioperheen. Lapsilla ja isällä on oikeus viettää joulua yhdessä, ainakin sen joka toinen joulu.
Kuulostat aika itsekkäältä ihmiseltä...

Ap... juu, tuo selvensi paljon, että yksi sisarus jää kuitenkin sinun luoksesi jne. Voipi hyvin olla syynä siihen, etteivät isälleen tahdo.

silä on varmasti tosi paljon merkitystä... jos mullaois ollu jomman kumman luona sisaruksia niin olisin varmasti halunnut olla siellä kaikki joulut ja muutenkin enemmän (nyt asuin viikko ja viikko systeemillä), koska olen aina kärsinyt niin siitä ettei ole sisaruksia....

Mutta toki teillä vähän eri tilanne kun ihan "kokonaisiakin" sisaruksia on...

Ei millään pahalla, mutta sillä ei ole mitään merkitystä että asuvat sinun luona ja olet perustanut uusioperheen. Lapsilla ja isällä on oikeus viettää joulua yhdessä, ainakin sen joka toinen joulu.

voi olla että itsekäs olenkin, niin on lasten isäkin ollut erosta saakka. tapaamissopimus ei ole toiminut niinkun olisi pitänyt isän puolelta ym. toki lapsilla on oikeus ja siis lapsillahan sen nimenomaan pitäisi ollakin. mutta jos he eivät taho mennä niin minkäs sillekkään voi. semmmosta se on. sopimusta pitäisi myös isän noudattaa, ei vain silloin kun itselle passaa.

voi olla että itsekäs olenkin, niin on lasten isäkin ollut erosta saakka. tapaamissopimus ei ole toiminut niinkun olisi pitänyt isän puolelta ym. toki lapsilla on oikeus ja siis lapsillahan sen nimenomaan pitäisi ollakin. mutta jos he eivät taho mennä niin minkäs sillekkään voi. semmmosta se on. sopimusta pitäisi myös isän noudattaa, ei vain silloin kun itselle passaa.

siis lapset käyvät toki isällään joka toinen vkonloppu mut meillä tapaamsisopimuksessa on myös muita tapaamisia merkitty mut ei ole koskaan toiminut sen mukaan. sentään viittii hakea sen jokatoinen vkonloppu. ja kyl kelpaa joulu mut miten on muut juhlat?!

meillä ex:n kans lapset on joka toinen joulu toisen luona.viime vuonna olivat isällään ja hänen uuden perheensä kans.minä olin myös siellä aattona.
tänä vuonna ex tulee sit avokkinsa kans meille aattona.

Yhteistyössä