Ketään ei saa raiskata tai tehdä seksuaalista väkivaltaa, oli"puitteet"mitkä tahansa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmmm";24169312]Just eli vaihdetaan sujuvasti puheenaihe. Mutta tämä oikeastaan kertoki kaiken oleellisen ; )[/QUOTE]

No mun mielestä ei ole oleellinen kysymys, että mitäs jos joku murhaaja tuleekin uskoon. Siinäpä tulee. Hänelläkin on sitten se ikuinen odottamassa tämän kurjan elämän jälkeen, jos hän todella on uskossa.
Toivoa sopii, että sillä tapetulla myös on sitten se ikuisen elämän mahdollisuus.

Kerroin siskonlapselle:
Älä juo alkoholia. Jos kuitenkin vedät, älä niin paljon, että sammut tai menet huonoon kuntoon. Älä vetele mömmöjä.
Pitäkään ystävien kanssa aina huolta toisistanne, ketään ei jätetä perään. Jos tilanne on mahdoton, sitten soitatte jollekin aikuiselle, piste. Kiinnijääminen ei ole läheskään niin paha asia kuin se, mitä voi seurata yksin jättämisestä tai yksin jäämisestä.
Vältä menemästä tuntemattomien kyytiin.
Älä lähde tuntemattomien matkaan.
Älä liftaa.
Älä luota liikaa.
Älä kulje sellaisissa paikoissa yksin, joiden tiedetään olevan vaarallisia.
Älä ota tarjottuja juomia tuntemattomilta tai puolitutuilta.
Älä jätä mitään vahtimatta.
Älä lähde jatkoille puolituttujen tai tuntemattomien luokse. Mene kotiin.

Sen sijaan, en sanoisi ikinä. "Se on sinun vikasi."

On eri asia varoittaa ja kehoittaa pitämään itsestään huolta kuin syyttää tapahtuneesta.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24169359:
No mun mielestä ei ole oleellinen kysymys, että mitäs jos joku murhaaja tuleekin uskoon. Siinäpä tulee. Hänelläkin on sitten se ikuinen odottamassa tämän kurjan elämän jälkeen, jos hän todella on uskossa.

Mutta sä et sitä hälle soisi selvästikkään, kuten et siinä tapauksessa monille muillekkaan.. Taivaaseen tie käy vaan täydellisille ja virheettömille

[QUOTE="hmmm";24169378]Mutta sä et sitä hälle soisi selvästikkään, kuten et siinä tapauksessa monille muillekkaan.. Taivaaseen tie käy vaan täydellisille ja virheettömille[/QUOTE]

Oot niin nolo kun käyt rääpimässä mua joka keskustelussa. Sun jutut ja tyylin tunnistaa aika kaukaa.

[QUOTE="jjjj";24169360]Kerroin siskonlapselle:
Älä juo alkoholia. Jos kuitenkin vedät, älä niin paljon, että sammut tai menet huonoon kuntoon. Älä vetele mömmöjä.
Pitäkään ystävien kanssa aina huolta toisistanne, ketään ei jätetä perään. Jos tilanne on mahdoton, sitten soitatte jollekin aikuiselle, piste. Kiinnijääminen ei ole läheskään niin paha asia kuin se, mitä voi seurata yksin jättämisestä tai yksin jäämisestä.
Vältä menemästä tuntemattomien kyytiin.
Älä lähde tuntemattomien matkaan.
Älä liftaa.
Älä luota liikaa.
Älä kulje sellaisissa paikoissa yksin, joiden tiedetään olevan vaarallisia.
Älä ota tarjottuja juomia tuntemattomilta tai puolitutuilta.
Älä jätä mitään vahtimatta.
Älä lähde jatkoille puolituttujen tai tuntemattomien luokse. Mene kotiin.

Sen sijaan, en sanoisi ikinä. "Se on sinun vikasi."

On eri asia varoittaa ja kehoittaa pitämään itsestään huolta kuin syyttää tapahtuneesta.[/QUOTE]

On. Mutta kertaisitko tuon listan sen jälkeen sille siskonlapselle, jos se pahin olisi jo tapahtunut, ja hän tulisi siitä sinulle kertomaan? Koska se tyyli tällä palstalla valitettavasti on. En siis väitä, että sinä niin tekisit.

Ymmärrän että raiskatulle ei enään pidä mennä kertomaan että mitäs joit vahvan humalan ja hoippelehdit pimeässä puistossa yksin klo 02.00. Tottakai se on väärin, ja syyllistämistä.

Mutta en mä näe mitä pahaa on VAROITTAA ihmisiä ENNALTA, että ei kannata juoda itseään niin vahvaan humalaan että voi joutua rikoksen uhriksi. Eikä kyse ole pelkästään raiskauksista, vaan myös ryöstöistä, pahoinpitelyistä ja jopa tapoista.

Ja on tosi naiivia ajatella että mä saan juoda itseni kuin vahvaan humalaan tahansa ja kulkea yksin bikineissä vaikka lomamatkalla irakissa, koska ON VÄÄRIN raiskata ketään. Joo niin on väärin, mutta pieni itsesuojelu siitä huolimatta on tervettä.

• Tykkää
Reactions: dechs
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24169423:
Oot niin nolo kun käyt rääpimässä mua joka keskustelussa. Sun jutut ja tyylin tunnistaa aika kaukaa.

Voi lol kun meni metsään. Mulla ei ole aikaa sun perässäs juosta kokoajan mutta voithan toki niin kuvitella. Taidat kuvitella paljon muutakin mikä ei pidä paikkaansa. Ja sensijaan että vastaisit asiallisesti niin sulla on todella todella ikävä tapa hyökätä päälle, ja en tarkota nyt itseäni koska kyllähän sun tyyli tiedetään. Ja vaikka oletkin huomionkipeä tapaus, ei kaikki sua viitsi seurata

[QUOTE="vieras";24169475]On. Mutta kertaisitko tuon listan sen jälkeen sille siskonlapselle, jos se pahin olisi jo tapahtunut, ja hän tulisi siitä sinulle kertomaan? Koska se tyyli tällä palstalla valitettavasti on. En siis väitä, että sinä niin tekisit.[/QUOTE]

Teoriassa jos hänestä uhri tulisi ja hän selviytyisi siitä, lähtisi ulos. ARVAA, kertoisinko ja pyytäisin olemaan varovainen. Arvaa sanoisinko hänelle, että pysyy ystävien seurassa, että vahtii juomiaan, ettei ota vieraalta mitään, ettei lähde tuntemattomien matkaan. Osaatko arvata miksi häneltä rukoilisin varovaisuutta ja miksi pyydän häntä aina tulemaan meille jos on hätä? Tai soittamaan vaikka minut apuun?

Se että joutuu uhriksi ei tee syyllistä.

Yhteistyössä