Ketä muita ällöttää uimahallit? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avautumista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huoh";24883003]Siis en voi käsittää tuota että ihmiset on oikeasti niin vajaaälyisiä että menee uimapuku päällä saunaan, koska se on voi olla oikeasti vaarallista kun se kloori höyrystyy..lisäksi se että kun siellä saunassa hikoilee kaikki se paska jää sinne uimapuvun sisälle kun sitä ei oteta edes suihkussa pois. V*ttu jos ei kehtaa olla alasti niin pysyy kotona tai ui jossaki järvessä.
Tosiaan ne kylpylät missä altaissa ei käytetä klooria on aivan ihania, se kloorin haju on ihan hirveä ja mulla ainakin särkee aina päätä uinnin jälkeen sen takia :([/QUOTE]

Mitä tällaisia kylpylöitä on?

Naurattaa nämä vastaukset, joissa uimahalleista on saatu aikaan helvetin esikartanoita, joissa elää kaikki mahdollinen saasta ja synti. No ei siinä mitään, käyn jatkossakin hyvillä mielin. Vettä se vain on. :laugh:

en mielellään käy, koska saan siitä kloorin hajusta helvetinmoisen päänsäryn. joskus käyn lasten kanssa kylpylöissä ja tykkään kyllä, sen päänsäryn uhallakin. enkä mihinkään kauheisiin epäsiisteyksiin ole koskaan törmännyt.

[QUOTE="mä";24883047]Naurattaa nämä vastaukset, joissa uimahalleista on saatu aikaan helvetin esikartanoita, joissa elää kaikki mahdollinen saasta ja synti. No ei siinä mitään, käyn jatkossakin hyvillä mielin. Vettä se vain on. :laugh:[/QUOTE]

Mulla huvittaa myös nää kaikki kauhistelijat, bakteerejahan on koko maailma täynnä niin kannattaa varmaan muuttaa johonkin kuplaan asumaan..

[QUOTE="hih";24883123]Mulla huvittaa myös nää kaikki kauhistelijat, bakteerejahan on koko maailma täynnä niin kannattaa varmaan muuttaa johonkin kuplaan asumaan..[/QUOTE]mulle oli kyllä yllätys, että täällä on noin paljon mammoja, jotka ei käy uimassa hallissa pöpöjen takia. silti melkein hallissa kuin hallissa järjestetään vauva uintia, ja ne ryhmät on aina poikkeuksetta täynnä. eihän sitä vettä vaihdeta kuitenkaan vauvoille sen kummemmin kuin muillekaan

Mua ällöttää kaikki ihmiset, joiden kengän numero on suurempi kuin 36. Varsinkin, jos ne tallustelee paljain jaloin. Sellaisissa hehtaariräpylöissä on pakko kasvaa känsiä, sieniä, syyliä ja meiramia. Kuvottavaa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24883127:
mulle oli kyllä yllätys, että täällä on noin paljon mammoja, jotka ei käy uimassa hallissa pöpöjen takia. silti melkein hallissa kuin hallissa järjestetään vauva uintia, ja ne ryhmät on aina poikkeuksetta täynnä. eihän sitä vettä vaihdeta kuitenkaan vauvoille sen kummemmin kuin muillekaan

Aika harvoin taidetaan vesi vaihtaa. Se on kallista hommaa. Sitähän puhdistetaan koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24883137:
Mua ällöttää kaikki ihmiset, joiden kengän numero on suurempi kuin 36. Varsinkin, jos ne tallustelee paljain jaloin. Sellaisissa hehtaariräpylöissä on pakko kasvaa känsiä, sieniä, syyliä ja meiramia. Kuvottavaa :xmas:
Ihana :laugh:. *menee häpeämään nurkkaan kuvottavassa saastaisuudessaan*

No olipas mukahauska heitto. Sehän on ihan _tosiasia_ että uimahallit on melko ällöttäviä paikkoja ja sieltä voi tarttua kaikenlaista. Yhden kerran kuulin jonkun naisen puhuvan uimahallin saunassa ystävälleen (oli siis hiljaisempaa, he olivat kaksistaan saunassa ja pari kappaletta muita tyyppejä minä mukaanlukien suihkutiloilla) miten hänellä on taas niiiiin kiusallinen hiiva meneillään.. Ja uimahallissa juoksenteli! Kyllä mulla ällöttäis uida jossain vedessä, mihin kustaan ja jopa paskannetaan (olen itse todistanut pökäleen jos toisenkin uiskentelua vedessä) tai puklautetaan vauvaa, ja lattioilla kulkee ties mitä känsä/syylävarpaita, ja ties mitä pöpöjä ihmisten alapäistäkin sinne veteen leviää.
Ja se kloorin haju on yleensä niin oksettavan voimakas..! Samoin se kun idiootit tulee uimapuku päällä saunaan, niin että se myrkkykloori haihtuu sinne ilmaan!

Mun mielestä tossa ei ole MITÄÄN liioittelua. Ei tosiaankaan. Enkä ole mikään bakteerikammoinen näin yleensä mutta toi uimahalli nyt vaan on, ÄLLÖ.

"Alle kaksivuotiailla uimareilla voi olla suurentunut riski sairastua keuhkotulehdukseen ja myöhemmin elämässään mahdollisesti astmaan ja hengitysteiden allergioihin.

Klooratuille altaille altistuminen voi vaikuttaa lasten hengitysteiden terveyteen varsinkin, jos perheessä on astmaa tai hengitysteihin liittyviä allergioita kuten siitepölyallergiaa.

Asiantuntijat ovat epäilleet, että osasyynä tähän on sisäaltaita ympäröivän ilman laatu. Kun desinfiointiin käytettävä kloori yhdistyy uimareiden hikeen, sylkeen ja virtsaan, muodostuu ärsytystä aiheuttavia kloorauksen sivutuotteita. Ajan kanssa nämä kemikaalit voivat tehdä vahinkoa hengitysteille."

<--- Tuon tajuaa maalaisjärjelläkin, jokainen aikuinen joka on itse sukeltanut joskus uimahallissa. Just tuon syyn takia meillä ei tosiaan viedä vauvaa vauvauintiin, pilaamaan ihoa kloorimyrkyillä pienestä pitäen. Muutenhan vauvauinti olisi kyllä kiva harrastus. Meillä tosin on uima-allas kotona.

[QUOTE="hih";24883123]Mulla huvittaa myös nää kaikki kauhistelijat, bakteerejahan on koko maailma täynnä niin kannattaa varmaan muuttaa johonkin kuplaan asumaan..[/QUOTE]

Niin, niissä puhtaissa luonnonvesissähän ei ole mitään ihmisten tai eläinten eritteitä... :whistle:

Se kloori nimenomaan puhdistaa sitä vettä. Ja jos joku sinne altaaseen paskoo tai oksentaa niin kait siitä sanotaan henkilökunnalle? Meillä kävi kerran niin, että lapselle meni vettä henkeen ja tuli yskiessä pieni ykä veteen. Kävin sanomassa asiasta valvojalle, joka samantien komensi ihmiset pois altaasta ja allas tyhjennettiin ja puhdistettiin. Kyseessä lasten opetusallas.

[QUOTE="mä";24883047]Naurattaa nämä vastaukset, joissa uimahalleista on saatu aikaan helvetin esikartanoita, joissa elää kaikki mahdollinen saasta ja synti. No ei siinä mitään, käyn jatkossakin hyvillä mielin. Vettä se vain on. :laugh:[/QUOTE]

Itse en huomannut yhtään tuollaista vastausta. Ja mitä siihen likaisuuteen tulee, niin esim. Töölön uimahallissa Helsingissä oli uidessani usein sameahko, limaisen tuntuinen vesi, ja sukeltaessa sekä veden pinnassa tuli vastaan vaikka mitä hiusta ja hius lenkkiä sun muuta. Joten mua siis ällöttää. Serkkuni sai laivan porealtaasta niin pahan tulehduksen, että oli sen vuoksi sairaalassa pari viikkoa!! Ja oli tuskainen. Tuo nyt oli tosiaan porealtaassa, mutta pointtina vaan, että ei ne altaatkaan nyt vaan ole koko ajan kokonaan bakteerivapaita kloorista huolimatta.

Eihän tämä(kään) ketju tarkoita sitä ettetkö sinä voisi jatkaa siellä uimista. Ei näitä ketjuja kannata ottaa muuna kuin ne on. Eli ei tässäkään kukaan mitään elämän ohjekirjaa kaikille ole tekemässä. Toisia vaan ällöttää uimahallit, ja that´s it. Siitä nyt siis vaan keskustellaan, eikä yritetä kääntää uijien päitä inhoamaan niitä.

Ei jaksa ajatella moisia. Mullon syyliä jaloissa ja pissailen kyllä altaaseen jos pissattaa. Sori :D Käyn vessassa aina ennen altaaseen menoa mutta alkaa aina pissattaa altaassa.

Nojaa ei silleen ällötä, ehtiny uida jo vuodesta 83 niissä ja kerran oon nähny kakkaa altaassa. Eikai sitä liikaa ajattelemalla voi mennä minnekään. Toisekseen lapsi on sellanen vesipeto että mentävä se on halliin kun ei luonnonvesiinkään enää voi mennä uimaan.

Hmm, uimahalli vs ihminen...vähän ontuu...

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24883048:
en mielellään käy, koska saan siitä kloorin hajusta helvetinmoisen päänsäryn.

En nyt tiedä millä vuosikymmenellä mölykylässä eletään, mutta pääkaupunkiseudulla ainoa uimahalli missä käytetään kloorausta ja hiekkasuodinta taitaa olla olarin koulun yhteydessä oleva uimahalli, eikä siellä kai enää muita julkisia palveluita kuin musliminaisten uinti (kun eivät voi olla uskonnollisista syistä samassa hallissa miesten kanssa).

Kaikissa muissa halleissa kehittyneemmät metodit.

Uimahallin vesihän vaihdetaan vain kerran vuodessa. Siksi uimahallit ovat usein kesällä parikin viikkoa kiinni.
Muun vuode ajann se sama vesi kiertää suodattimien kautta aina takaisin altaaseen.

Yhteistyössä