Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24883137:
Mua ällöttää kaikki ihmiset, joiden kengän numero on suurempi kuin 36. Varsinkin, jos ne tallustelee paljain jaloin. Sellaisissa hehtaariräpylöissä on pakko kasvaa känsiä, sieniä, syyliä ja meiramia. Kuvottavaa :xmas:
No olipas mukahauska heitto. Sehän on ihan _tosiasia_ että uimahallit on melko ällöttäviä paikkoja ja sieltä voi tarttua kaikenlaista. Yhden kerran kuulin jonkun naisen puhuvan uimahallin saunassa ystävälleen (oli siis hiljaisempaa, he olivat kaksistaan saunassa ja pari kappaletta muita tyyppejä minä mukaanlukien suihkutiloilla) miten hänellä on taas niiiiin kiusallinen hiiva meneillään.. Ja uimahallissa juoksenteli! Kyllä mulla ällöttäis uida jossain vedessä, mihin kustaan ja jopa paskannetaan (olen itse todistanut pökäleen jos toisenkin uiskentelua vedessä) tai puklautetaan vauvaa, ja lattioilla kulkee ties mitä känsä/syylävarpaita, ja ties mitä pöpöjä ihmisten alapäistäkin sinne veteen leviää.
Ja se kloorin haju on yleensä niin oksettavan voimakas..! Samoin se kun idiootit tulee uimapuku päällä saunaan, niin että se myrkkykloori haihtuu sinne ilmaan!
Mun mielestä tossa ei ole MITÄÄN liioittelua. Ei tosiaankaan. Enkä ole mikään bakteerikammoinen näin yleensä mutta toi uimahalli nyt vaan on, ÄLLÖ.
"Alle kaksivuotiailla uimareilla voi olla suurentunut riski sairastua keuhkotulehdukseen ja myöhemmin elämässään mahdollisesti astmaan ja hengitysteiden allergioihin.
Klooratuille altaille altistuminen voi vaikuttaa lasten hengitysteiden terveyteen varsinkin, jos perheessä on astmaa tai hengitysteihin liittyviä allergioita kuten siitepölyallergiaa.
Asiantuntijat ovat epäilleet, että osasyynä tähän on sisäaltaita ympäröivän ilman laatu. Kun desinfiointiin käytettävä kloori yhdistyy uimareiden hikeen, sylkeen ja virtsaan, muodostuu ärsytystä aiheuttavia kloorauksen sivutuotteita. Ajan kanssa nämä kemikaalit voivat tehdä vahinkoa hengitysteille."
<--- Tuon tajuaa maalaisjärjelläkin, jokainen aikuinen joka on itse sukeltanut joskus uimahallissa. Just tuon syyn takia meillä ei tosiaan viedä vauvaa vauvauintiin, pilaamaan ihoa kloorimyrkyillä pienestä pitäen. Muutenhan vauvauinti olisi kyllä kiva harrastus. Meillä tosin on uima-allas kotona.