Ketä muita ällöttää uimahallit? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avautumista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Avautumista

Vieras
Tuli mieleen, tuolta ketjusta missä mainittiin miten kylmää uimahalleissa on.. Noh itekin kävin muutama päivä sitten uimahallissa.. En ole mikään hygieniafriikki, mutta ällötti se uimahalli. Ei se ollut mitenkään likainen, mutta inhotti kun ihmiset ei kunnolla edes käy suihkussa ennen kuin menee sinne. Uimapuvut päällä mennään saunaan vaikka lukee että ei saa. Ja sitten kaikki syylät yms pääsee leviämään.. Ja voin vannoa että kyllä enemmistö niin aikuisista, kuin lapsista pissaa sinne veteen, vaikka ne vessatkin on olemassa..
Jotenkin vaan inhottaa kamalasti. Ja mun mielestä, uimahallissa sais olla jotkut suihkukopit. Että vähän yksityisyyttä - minä en mielelläni hypi alasti kaiken maailman tyyppien edessä, vaikka kropassa ei mitään vikaa olekaan..
Ja höyrysauna on miehillä ja naisilla meidän paikassa yhteinen, sinne ei muka saa ottaa pyyhettä eikä uimapukua, olis niin ihana käydä siellä rentoutumassa kun tykkään mutta sitten siellä on aina jotain vanhoja äijänkäppyröitä, yök :S

Rakastan olla siellä vedessä, mutta kyllä mua mietityttää silsajalat ja sensemmoiset kuitenkin. Ja täällä kans just tuo höyrysauna on semmoinen yhteinen, aina siellä on joku mies hengittämässä kiivaan korisevasti, vaikkei mitään näekään, niin ei ihan pysty rentoutumaankaan.

Minua ällöttää tosi paljon aina välillä, samoin kuin luonnonvesissäkin uiminen. Johtuu siitä, että kärsin pakko-oireisuudesta ja kun olen masentunut tai stressaantunut, niin se pääsee valloilleen.

[QUOTE="hmm";24882462]Rakastan olla siellä vedessä, mutta kyllä mua mietityttää silsajalat ja sensemmoiset kuitenkin. Ja täällä kans just tuo höyrysauna on semmoinen yhteinen, aina siellä on joku mies hengittämässä kiivaan korisevasti, vaikkei mitään näekään, niin ei ihan pysty rentoutumaankaan.[/QUOTE]

Niinpä. Ja muistan kun lapsena sukeltelin jossain Kuusamon Tropiikissa, loppu aika äkkiä se kun huomasin veden alla kelluvan _paskapökäleen_, HYI. :(
Joskus porealtaassa ollessani, sinne tuli äiti jonka vauva puklasi altaaseen. Okei, ei sen pienen vauvan puklu mitään hirveää myrkkyä ole, mutta kuitenkin epämiellyttävää.

Joku joskus sano, että ei se haittaa jos sinne uimahallin veteen pissais kun se kloori jotenkin "kumoaa" koko homman, mutta hyi, mulla kyllä ällöttää ajatus siitä että siellä pitäis pulikoida..
Ja se höyrysauna.. Olis kivan luksusta siellä hetki olla, mutta kun ne vieraat miekkoset siellä inhottaa.
Minäkin kärsin syylistä monta vuotta, niin ei kiinnoistais sellaista saada uudestaan jostain uimahallista.. Vaikka tietysti siellä siivotaankin, niin siellä käy vaikka miten paljon ihmisiä päivässä eikä joka väliin ehdi luutuamaan..

mulla inhottaa järvissä uiminen. se ettei näe mitä siellä pohjassa on.. tai miten syvää on.. ja sain silmätulehduksenkin kerran siitä kun järvivettä roiskui silmään :(

Oksettaa ainakin meidän halli. Höyrysaunassa o. miesten ja naisten puoli erotettu alhaalta auki olevalla seinällä ja koko ajan jonku pää kurkkii sieltä. Välillä kädet hamuavat lauteilla istuvia!! Kerran eräs laihempi kaveri yritti ryömiä seinän altakin naisten puolelle mutta sain työnnettyä sen onneksi takasin. Uimaaltaassa haisee virtsa ja moni laskee.ihan avoimesti kuset uimaveteen kaikken huippuna viimeksi joku vanha äikä kusi oikeasti ponnahduslaudalta altaaseen!!!

mulla inhottaa järvissä uiminen. se ettei näe mitä siellä pohjassa on.. tai miten syvää on.. ja sain silmätulehduksenkin kerran siitä kun järvivettä roiskui silmään :(

Mua myös. Mulla on aika vahva pimeän pelko, ja en vaan pysty rentoutumaan hetkeksikään ja tahdon äkkiä vaan pois sieltä. Vedessä on ihanaa, mut sameissa vesissä ei vain pysty olemaan. Jos näkee pohjaan, niin sitten ei mitään hätää.

Kysymys kuuluu: Miksi käytte uimahallissa? Pakottaako joku?

Koska pelkään pimeitä jävi ja merivesiä joissa ei näe, mutta rakastan uimista ja vedessä olemista. Ja ainakaan vielä ei ole varaa omaan kotialtaaseen, siksi. Kyllä sen kestää, kun vesi vaan tuntuu niin hyvälle, vaikka ällöttääkin. Ja altaassa ei ällötä, mut yhteishöyrysaunassa ja pesutiloissa ja pukuhuoneen likaisilla silsamatoilla kylläkin.

Hyi hitto mitä höyrysauna pervoja sitä on olemassa.. :S Mä törmäsin kerran naiseen, jolla oli menkat, no ei siinä mitään mutta ei ilmeisesti mitään suojaa käyttäny kun saunan lauteet oli veressä hänen jäljiltään!! Yöks..!
Ja sitten kun tulee sinne ihmisiä jotka haisee jolleki hielle, kuselle, paskalle, hajuvedelle jota on lotrattu litratolkulla..!!!

[QUOTE="hmm";24882598]Koska pelkään pimeitä jävi ja merivesiä joissa ei näe, mutta rakastan uimista ja vedessä olemista. Ja ainakaan vielä ei ole varaa omaan kotialtaaseen, siksi. Kyllä sen kestää, kun vesi vaan tuntuu niin hyvälle, vaikka ällöttääkin. Ja altaassa ei ällötä, mut yhteishöyrysaunassa ja pesutiloissa ja pukuhuoneen likaisilla silsamatoilla kylläkin.[/QUOTE]

Ja tämän takia käyn mieluusti kalliimmissa kylpylöissä uimassa, siellä kun ei ole niin likaista, vähemmän pissiviä lapsia ja muutenkin rauhallisempaa.

Minä rakastan uimista, mutta ällöttää Suomen uimahallit sen vuoksi, koska niissä täytyisi olla pukutiloissa ja suihkutiloissa kaikkien nähden alasti. Mikä vaikeus olisi rakentaa suihkukoppeja???

Oman uima-altaan haluaisin, se on haaveista yksi suurimpia.

[QUOTE="hmm";24882614]Ja tämän takia käyn mieluusti kalliimmissa kylpylöissä uimassa, siellä kun ei ole niin likaista, vähemmän pissiviä lapsia ja muutenkin rauhallisempaa.[/QUOTE]

Meillä on lähistöllä vain tämä nuhjuinen uimahalli. :( On se kyllä mukavaa kun välillä menee jonnekin kunnon kylpylään, siellä huomaa heti miten erilaista on, kloorin haju ei tunkeudu nokkaan pistävänä, ja on paljon siistimpää ja mukavampaa

Muakin ällöttää se uima-altaiden vesi, kun miettii mitä ihmisten ihosta tai ruumiinosista sinne voi tarttua, saati sitten ruumiineritteet, kusi ja paska ym.
Alastomuus suihkussa tai saunassa ei nyt sinänsä haittaa, jos naisille ja miehille on omat puolensa siellä.

En ole käynyt uimahallissa kuin viimeksi lukiossa, kun oli pakko. Luonnonvedessä kyllä pystyn uimaan.

Siis en voi käsittää tuota että ihmiset on oikeasti niin vajaaälyisiä että menee uimapuku päällä saunaan, koska se on voi olla oikeasti vaarallista kun se kloori höyrystyy..lisäksi se että kun siellä saunassa hikoilee kaikki se paska jää sinne uimapuvun sisälle kun sitä ei oteta edes suihkussa pois. V*ttu jos ei kehtaa olla alasti niin pysyy kotona tai ui jossaki järvessä.
Tosiaan ne kylpylät missä altaissa ei käytetä klooria on aivan ihania, se kloorin haju on ihan hirveä ja mulla ainakin särkee aina päätä uinnin jälkeen sen takia :(

Kyllä se vähän meinaa nykyään. Lika, ja kloori. Ennen kaikkea se kloori. Myrkkyvettä, yök.
Luonnonvesissä uiminen ei tuota ongelmaa, kunhan nyt kohtuullisen puhdas on. Ja mutapohjaiseen en mene.

Yhteistyössä