ketä kutsun häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja whitedream
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

whitedream

Vieras
suunnitellaan häihin menoa ja kihlat hankittu. Myös minulle vihkisormus. Molemmat ollaan sitä mieltä, ettei mitään isoja juhlia. Minulle kävisi hyvin, että kutsuisimme vihkitilaisuuteen vain lähisuvun, mutta mitä se tarkoittaa? Kutsunko mummoni? asuu kaukana ja tuskin tulee. Kutsunko omat vanhempani? minulla ja isälläni on välit tosi huonot, ja luulen että hän pilaisi päiväni. Uskaltaisinko olla kutsumatta heitä? sitten varmasti äitinikin katkaisisi välit. ja meillä on paljon välimatkaa, että pitäisikö meidän majoittaa heidät kotiimme? emme pitäisi sen kummemmin mitään juhlia, korkeintaan syömässä kävisimme porukalla. Äh, vai pitäisikö mennä vaan todistajien läsnäollessa naimisiin? vaikeata.

Kutsu ne joiden haluavat vilpittömästi todistavan teidän rakkaudenliittoa.
Tietty ne sulle tärkeät voi olla vain ja ainoastaan läheisiä ystäviä, tai sisaruksiasi?
Sä kutsut häihisi kenet sä haluat. =)

minulla ja miehellä on niin laaja ystäväpiiri, että siinä olisi homma kutsua "vain" läheisimmät. Tai edes valita muutama todistajaksi. Minusta luonnollisinta olisi kutsua omat sisarukseni (2kpl) ja mieheni sisarukset (2 kpl) ja vanhemmat. Sitten omat vanhemmat jäisivät pois. En mä niinkään voi tehdä. vaikka välit on mitä on. jos varaisin heille hotellin, niin eivät tulisi meille yöksi.

Me kutsuttiin vain sellaiset ihmiset, joille voitaisiin kuvitella soittavamme, että "saakos tulla kahville" jos ollaan niiden nurkilla liikkeellä. Eli näin tuli kutsuttua vain ne lähimmät ja tutuimmat ihmiset.

Jos me olisimme pitäneet ihan vaan lähipiirin kesken juhlat, olisimme kutsuneet molempien vanhemmat ja sisarukset perheineen.
Mutta toi on niin hankala loppujen lopuksi määritellä ketä on niitä "läheisiä"!

Me mentiin naimisiin "vain läheisten läsnäollessa" niin, että kutsuttiin omat vanhemmat ja sisarukset puolisoineen. Sisaruksilla ei ole lapsia ja isovanhemmat ovat jo nukkuneet pois. Mietittiin myös sitä, ettei olisi kutsuttu ketään, mutta tuntui siltä, ettei omaa äitiään voi olla pyytämättä paikalle. Toivon, että munkin lapset pyyttää mut paikalle, kun menevät naimisiin ;) Eli ehkä vanhemmat kandee kutsua, oli välit mitkä tahansa. (Tosin mun isä ei tullut johtuen äitini ja hänen välirikosta.)

Ja kyllä mä mummin kutsuisin.

Ai niin, me pidettiin sitten kavereille perinteiset kotibileet hieman myöhemmin. Vihkitilaisuuteen ei kutsuttu ystäviä, koska meillä ei ole sellaista tiivistä ystäväpiiriä, jossa 2-4 ihmistä olisi sellaisia "bestiksiä". Kutsuttiin bileisiin parisenkymmentä tyyppiä ja hauskaa oli ja suht halvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
Ja kyllä mä mummin kutsuisin.

Ai niin, me pidettiin sitten kavereille perinteiset kotibileet hieman myöhemmin. Vihkitilaisuuteen ei kutsuttu ystäviä, koska meillä ei ole sellaista tiivistä ystäväpiiriä, jossa 2-4 ihmistä olisi sellaisia "bestiksiä". Kutsuttiin bileisiin parisenkymmentä tyyppiä ja hauskaa oli ja suht halvalla.

meillä menisi tällä samalla kaavalla. Miehellä kun on omat kaverinsa ja minulla omat. Tietenkin osasta on tullut yhteisiä kavereita, mutta silti olisi vaikeaa valita esim. yksi pariskunta todistamaan.. Nyt tuntuu siltä, että kutsu lähtee myös vanhemmilleni, päättäkööt itse tulevatko.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
yksi pariskunta todistamaan.. Nyt tuntuu siltä, että kutsu lähtee myös vanhemmilleni, päättäkööt itse tulevatko.

Noin minäkin tekisin. Enkä huolehtisi heidän majoituksesta, aikuisten ihmisten pitäisi osata itse varata hotelli. Jos yrittävät tuppautua teille, sanot ettei se nyt häiden takia onnistu.

Yhteistyössä