Ketä "hävettää" käydä raskaana ollessaan Alkossa?

Olemisen riemu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
4 089
0
36
Hämärän rajamailla
Tai ostaa kaljaa kaupasta?
Yleensä en paljoa mieti mitä muut ajattelevat, mutta nyt raskaana ollessa (kuten myös viime raskaudessa) on hävettänyt kun on ostanut esim. miehelle kaljaa kaupasta pari kertaa maha pystyssä.

Kävin eilen alkossa ostamassa sherryä ja piti mainita tietenkin että viinakset tulee ruuan laittoon. En siis vain kysynyt myyjältä; "Missä teillä on kuivat sherryt, ostaisin halvinta." (toim.huom. Innostuin yhdestä täällä olevasta ketjusta ja teen huomenna kiinalaista sapuskaa :p )
Sama juttu kun ostin pääsiäisen alla lammasta varten punaviiniä marinaadiin. Hävetti olla siinä kassajonossa pullon kanssa. :ashamed: .

Hävettää sekin että hävettää :/ Koska eihän minun pitäisi hävetä. Miksi minusta tulee tällainen lammas raskaana ollessa ja mietin ympäristön mielipiteitä?? Häpeättekö/ oletteko te muut hävenneet?

Minä tai mies ei juoda joten en ole alkoholia ostanut, mutta viimeksi loppuraskaudessa olin menossa ruokaostoksille ja kaupan ulkopuolella oli tyhjä kaljapullo, jonka säästeliäänä ihmisenä nappasin mukaani viedäkseni sen alakerran pullonpalautusautomaattiin. Oli kyllä elämäni pisimmät metrit kun tuntui että kaikki tuntuivat tuijottavan paheksuvasti, eräs nainen tuhahtikin kuuluvasti ja kuiskutti jotain kaverilleen. Olisi tehnyt mieli huutaa kovaa että löysin tän pullon tyhjänä ulkopuolelta, eli hävetti kyllä, vaikkei pullo tosiaan edes ollut minun!

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Minä tai mies ei juoda joten en ole alkoholia ostanut, mutta viimeksi loppuraskaudessa olin menossa ruokaostoksille ja kaupan ulkopuolella oli tyhjä kaljapullo, jonka säästeliäänä ihmisenä nappasin mukaani viedäkseni sen alakerran pullonpalautusautomaattiin. Oli kyllä elämäni pisimmät metrit kun tuntui että kaikki tuntuivat tuijottavan paheksuvasti, eräs nainen tuhahtikin kuuluvasti ja kuiskutti jotain kaverilleen. Olisi tehnyt mieli huutaa kovaa että löysin tän pullon tyhjänä ulkopuolelta, eli hävetti kyllä, vaikkei pullo tosiaan edes ollut minun!

:) En siis ole ainoa, huh!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Tai ostaa kaljaa kaupasta?
Yleensä en paljoa mieti mitä muut ajattelevat, mutta nyt raskaana ollessa (kuten myös viime raskaudessa) on hävettänyt kun on ostanut esim. miehelle kaljaa kaupasta pari kertaa maha pystyssä.

Kävin eilen alkossa ostamassa sherryä ja piti mainita tietenkin että viinakset tulee ruuan laittoon. En siis vain kysynyt myyjältä; "Missä teillä on kuivat sherryt, ostaisin halvinta." (toim.huom. Innostuin yhdestä täällä olevasta ketjusta ja teen huomenna kiinalaista sapuskaa :p )
Sama juttu kun ostin pääsiäisen alla lammasta varten punaviiniä marinaadiin. Hävetti olla siinä kassajonossa pullon kanssa. :ashamed: .

Hävettää sekin että hävettää :/ Koska eihän minun pitäisi hävetä. Miksi minusta tulee tällainen lammas raskaana ollessa ja mietin ympäristön mielipiteitä?? Häpeättekö/ oletteko te muut hävenneet?

No ihan samanlaisia ajatuksia oli mullakin raskaanaollessani :D! Kaikkein pahin oli joulunalus, kun mukanani oli vajaa parivuotias ja minusta näkyi kyllä kauas, että keväällä tulee perheenlisäystä... Kävin silloin Alkossa ihan vain ostamassa niitä pullopaketteja ja silti oli sellainen olo, että "joku" katsoo ihan varmaan pahasti.

Kumma juttu, että tuo mielenhäiriö ei ole jatkunut silloin, kun en ole raskaana. Enkä katsele kieroon raskaanaolevaa naista joka käy Alkossa.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Kumma juttu, että tuo mielenhäiriö ei ole jatkunut silloin, kun en ole raskaana. Enkä katsele kieroon raskaanaolevaa naista joka käy Alkossa.

Sama juttu. Normaalitilassa ollessani ei Alkossa käynti ole mikään mainitsemisen arvoinen asia. Enkä minäkään kiinnitä mitään huomiota siihen että ketä mitäkin ostaa.

EN KOSKAAN OLE OSTANUT UKOLLE MUT LIKKA KAVEREILLE SIIS KALJAA JA ALKOSSA. MUT KAPAKASSA OLIN TANSSEISSA RASKAUS OLI 2VIIK JO YLI LASKETUN AJAN .OLI VIIKONLOPPU JA VASTA MAANT. PÄÄSI TEKOPOLTOILLA SYNNYTTÄMÄÄN ,KOTOA PITI KIRKONKYLÄÄN LÄHTEÄ AJOISSA JOTEN ODOTELLESSA SYNNYTYSTÄ LÄKSIN LIKKAKAVERÍN KANS TANSSEIHIN. EN RYYPÄNNYT MUT TANSSIN KYLLÄ. EI HÄVETTÄNYT MISSÄÄN VAIHEES. SILLÄ TEEN JUS NIIKUN MUSTA TUNTUU. JA EN JUOPPOA UKKOA OLE OTTANUT.

Alkuperäinen kirjoittaja YXS:
EN KOSKAAN OLE OSTANUT UKOLLE MUT LIKKA KAVEREILLE SIIS KALJAA JA ALKOSSA. MUT KAPAKASSA OLIN TANSSEISSA RASKAUS OLI 2VIIK JO YLI LASKETUN AJAN .OLI VIIKONLOPPU JA VASTA MAANT. PÄÄSI TEKOPOLTOILLA SYNNYTTÄMÄÄN ,KOTOA PITI KIRKONKYLÄÄN LÄHTEÄ AJOISSA JOTEN ODOTELLESSA SYNNYTYSTÄ LÄKSIN LIKKAKAVERÍN KANS TANSSEIHIN. EN RYYPÄNNYT MUT TANSSIN KYLLÄ. EI HÄVETTÄNYT MISSÄÄN VAIHEES. SILLÄ TEEN JUS NIIKUN MUSTA TUNTUU. JA EN JUOPPOA UKKOA OLE OTTANUT.

:) No, sepä kiva... kai. Minäkään en huolisi juoppoa ukkoa.

Ei oo onneks tarvinnu käydä. Mua hävettää jo jos ostan tupakkaa kaupasta (vaikka työkaverille), jos on lapset mukana tai iso maha. Onneks ei oo tarvinnu sitäkään ku kaks kertaa ikinä.

Mä en oo koskaan raskaana ollessani ostanut kaljaa enkä viinaa :o

Siis nyt kun oikein mietin niin en koskaan, mies ei juo, eikä kenellekkään muullekkaan ole tarvinnut hakea.

Vähän aihetta sivuaa, mutta vaunuilla kauppaan mennessä saatan tien poskesta kerätä kaljapullon tai jonkun muun tölkin vaunun alaritilälle.Mielestäni on ekoteko ja hyötyä vielä.

Käyny kyllä mielessä että miltähän mahtaa näyttää kun siellä kyydissä paistelee.Mut mitäs siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:

Siis nyt kun oikein mietin niin en koskaan, mies ei juo, eikä kenellekkään muullekkaan ole tarvinnut hakea.

Etkö koskaan käytä alkoholia ruuanlaitossa? Olen kokki ja usein parempaa ruokaa kotona tehdessäni tulee käytettyä esimerkiksi punaviiniä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:

Etkö koskaan käytä alkoholia ruuanlaitossa? Olen kokki ja usein parempaa ruokaa kotona tehdessäni tulee käytettyä esimerkiksi punaviiniä.

Mulla on tälläinen kotona, ei siis ihan sama mutta suunnilleen tuollainen:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=381100&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10007&compartmentId=10055&categoryId=10240

Ja siihen on tullut keräiltyä pulloja + pieni baarikaappi löytyy, itse olen töissä baarissa ja sitä kautta innostunut noista ja pulloja on sit kerääntynyt vaikka harvoin juon itsekkään :)

Neuvolantätille totesin joku kerta, että "Aukee toi Alko sopivasti ku täältä lähen, ni saan kossupullon ostettua." Kerroin sille sitten, kun jäi ihan huuli pyöreenä kattomaan, että isille vien kossun aina kun autoa laittaa :D

Yhteistyössä