Kestovaippojen pesusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kvart över
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kvart över

Aktiivinen jäsen
26.03.2007
4 876
9
38
Uskallanko pestä sisävaipat 90 asteessa? Meillä on siis ImseVimsejä, jotka saa ohjeenkin mukaan pestä, mutta lisäksi musta tuollaiset bambua sisältävät DreamNappy-sisävaipat on alkaneet haista eikä se tunkkaisuus oo lähtenyt 60 asteessa. Haluaisin myös pestä bambu- ja mikrokuituimuja, jos saisin taas raikkaat vaipat.

Kuoria tai muita kosteussulullisia vaippoja en tietenkään laita noin kuumaan, eikä niihin itseasiassa oo edes jäänyt hajua kuten noihin imuihin.

Ootteko pesseet noita tarranauhallisia 90 asteessa ja auttaakohan se pesu edes tuohon? Onko muita vinkkejä miten saisin vaipat kunnolla puhtaaksi?

Tyttö on nyt reilu 1v ja nyt on alkanut vaippoihin tulla pissan hajua, joka ei lähde pesussa. Meillä on myös pesuväli pidentynyt kun käyttää päiväkodissa kertavaippoja, joten voi tietenkin olla tuostakin johtuvaa.

Mä oon pessyt kaikki 90 asteessa satunnaisesti, myös bambut ja imse vimset ja eivät ole menneet miksikään. Eivät myöskään tarranauhat eivätkä kuminauhat.

PUL-taskut kannattaa joskus kääntää nurinpäin ja huuhdella juosevan veden alla ihan kunnolla sisältäpäin. Sinne kertyy kaikkea nöyhtää, johon hajukin jää. Mitä pesuainetta sä käytät?

En ole pessyt tarranauhallisia noin kuumassa. Pelkkä kuivurin käyttö tuhosi meidän kestovaipoista elastiset reisisuukuminauhat. Meillä imuihin kertyvään kaameaan ammoniakin hajuun auttoi juuri tuossa iässä se, että alettiin huuhtoa vaipoista pissat pois heti riisumisen jälkeen ja jätettiin ne likoamaan veteen pesuun asti.

Oon käyttänyt nestemäistä Erisania. Kiitos vinkeistä, mä luulen että uskallan kyllä pestä noi jos kerran tekin ootte :) Noissa ei oo mitään elastisia nauhoja, ihan vaan tuota tavallista joustamatonta tarraa. Pitää alkaa varmaan myös huuhtelemaan vaipat heti, välillä tulee kyllä sellainen ammoniakin katku kun lastaa vaippakoneellista että ihan kun tukkaa värjäisi :o

Mä en tykännyt tosta Erisanista just hajuhaittojen takia. Kyl se pikkuvauvalla menee mut ei isommalla. Kokeilepa seuraavaksi Ecover Delicatea. Se on ihan parasta! Saa nykyään esim citymarketista ja prismasta.

kyllä minäkin olen keittopessyt sillon tällön KAIKKI kestovaipat. en oo kattonut mitä materiaalia ovat. Pul-vaippoja en todellakaan kuivausrumpuun ole laittanut. Sisävaippoja joskus, että ovat mukavan pehmeitä. ;)

Hei kiitos Ammattilainen tosta pesuainevinkistä! Oon miettinyt että ihan kun tolla Erisanilla ei lähtisi kunnolla vaipat puhtaaksi, mutta en oo oikein jaksanut kaivella että mitkä muut aineet sopivat hyvin. Ostan tota Ecoveria ens kauppareissulla ja kokeilen!

Ja etikalla ei muuten lähde tuo haju noista, oon pari kertaa laittanut ja tuntuu että sit vaipat on haisseet vähän aikaa etikalle ja sitten taas pissalle :x

Vaihdan siis pesuainetta ja seuraava koneellinen menee kyllä 90 asteeseen!

Kiitos kovasti kaikille hyvistä vinkeistä! :)

Kannattaa kokeilla hajuhaittojen ehkäisemiseksi 1 tl ruokasoodaa pesuaineen joukkoon, meillä ainakin tehoaa hyvin. Missä lämpötilassa ja millaisella ohjelmalla peset vaipat tavallisesti?

Yhteistyössä