Kestovaippoja ja kondomeja ei haluta äitiyspakkaukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
Kestovaippoja ja kondomeja ei haluta äitiyspakkaukseen
Helsinki
Julkaistu: 12.01. klo: 16:55
Päivitetty: 12.01. klo: 16:58

Suurin osa perheistä valitsee edelleen äitiyspakkauksen. Vain kolmasosa ottaa avustuksen mieluummin rahana. Ensimmäisen lapsen saaneista lähes kaikki valitsevat pakkauksen. Kela jakaa vuosittain noin 40 000 äitiyspakkausta.

Kelan kyselyssä pakkauksen tarpeellisimmiksi tuotteiksi äänestettiin jälleen peitemakuupussi, ulkohaalarit ja body-asut. Vähiten tarpeellisina pidettiin kestovaippasettiä ja kondomeja. Kestovaippoja pidettiin periaatteessa hyvänä asiana, mutta vain pieni osa oli ottanut ne käyttöön.

Käyttökokemuksia on kyselty jo lähes kymmenen vuoden ajan. Näin selvitetään, vastaako pakkaus perheiden tarpeita.

Samalla kysyttiin myös perhevapaiden jakamisesta. Vastaajista 70 prosenttia oli keskustellut asiasta puolisonsa kanssa ja 23 prosenttia aikoi myös jakaa sen. Korkeimmin koulutetut aikoivat jakaa perhevapaan huomattavasti useammin kuin muut.

Luin justiinsa tuon saman jutun ja meinasin tänne laittaa,mutta ehdit ensin :heart:

Olen samaan mieltä,että kestikset ja kortsut on vähän turhia tuola pakkauksessa. Tästä saadaan hyvä keskustelu

Mitä mieltä muut ovat?

Kortsut kunniaan =) Moni on siirtynyt suoraan pillereistä vauvantekopuuhiin ja sitten, kun ne halut yllättäen herää, niin äippäpakkaukset kondomit pelastaa tilanteen. Imetys kun ei ole ehkäisykeino ja itselläni ainakin on kuukautiset alkaneet täysimetysaikana joka kerta.

kortsut jees, kestot myös. ihan harmittaa ku omissa paketeissa ei ollu. mut niinhän se on et kansa pelkää kaikkea "uutta", niinku nyt tota kestojuttua.

makuupussi on mustaki ehdoton ykkönen, samoin vauvanpeite ja petivaatteet.

Kortsut tuli kyllä käytettyä, paitsi se naisten kondomi. Kestot myin käyttämättöminä, ensin oli kyllä tarkoitus kokeilla niitä, mutta laiskuus iski ja en sitten jaksanutkaan niihin panostaa.

Mä taidan olla liian perinteinen siihen naisten kortsuun, se ainakin on meillä turha. :D Ja muutenkin tuo kortsuasia on semmoinen, et yks tykkää yhdestä, toinen toisesta, joten joo, vois se olla jotain enemmän vauvaan liittyvää.

Kestot on meilläkin turhia, myyntiin lähtevät, kunhan ehdin laittaa. :)

No tänäpäivänä mun mielestä vähän turhaa laittaa vaipanvaippaa äitiyspakkaukseen,jokanen äiti/isi tekee omat päätöksensä,käyttääkö kestoja vai liberoita,Samoten kuin mitä kondoomia käyttää vai käyttääkö.Ja noi naisten kondoomit!! :headwall:
Ja huom.mää kestoilen mukuloitteni kanssa ;) mutta mielestäni se on jokasen oma asia valita mitä käyttää,samoten kuin kortsut(en ole kertaakaan käyttäny äitiyspakkauksen kortsuja,mieluummin haen kaupasta ne mulle ja miehelle sopivat)
Samoten kuin se iänikunen Ainun tuttipullo |O ,ne on menny meillä aina nukkeleikkeihin ei todelliseen tarpeeseen! =)
Mun mielestäni tota äitiyspakkausta pitäs HIEMAN päivittää tälle vuosituhannelle.Esim.meillä on ollut aina turhia ne hemmetin makuupussit sekä ne haalarit...eikö niitä mitenkään vois saada pienemmiksi kuin sitä helkatan lahkeissa olevaa kuminauhaa kiristämällä niin että mukula näyttää joltain linnunpelättimeltä,ennen niistä sai sentään hihallisen makuupussin muttei enää!! :kieh:
Tarpeelliseksi meillä äitiyspakkauksesta on koettu:Kynsisakset(ne on aina hukassa),bodyt ja potkarit mutta ne collegepuvut jää aina hyllyn perälle!Harsot..vaikka kestoilen,niin mitä oivallisimpia puklurättejä! =) (parempiakin harsoja on) se collegehaalari ei ole sopinu yhdellekkään mun mukulalle vaikka olis kuinka tuttaa vai mitä se oli?ja mulla mukuloita viis.Ne on sitten sitten jotenkin oudon mallisia,kun ne ei sovi!eikä ole sopinu viimoseen 20vuoteen! :o Oon sitten mieluusti käyny kirpparilta tai ihan kaupasta ostaan sopivamman.
Se hemmetin puuvillahattu,se valkonen..ei ole sopinu meitin yhenkään mukulan päähän(päävammasia siis ollaan ettei kannata kommentoida) muuten oon ollu ihan tyytyväinen vaikken edelleenkään tajua miksi äitiyspakkauksen pohjassa on 30cm vahva patja...häivytetäänkö sillä sitä äitiyspakkauksen sisältämää määrää vai kuinka moni oikeesti nukuttaa lapsensa tänä päivänä pahvilaatikossa?Ne petivaatteet on jees kuten se peittokin!

Suomalaisiltahan tämä idea äitiyspakkaukseen lähti kera Arvo Ylpön!Mutta vois sitä alkaa päivittään,kun joissakin euroopan maissa on jo mahdollisuus valita minkälaisen sisällön pakkaukseen haluaa!Vaikka se onkin suomalainen "keksintö",muut on vaan matkinu ja parannellu sitä!!! :laugh:

Mä olen kestovaipattanut kaks vauvaa ja kuin myös tuon kolmannen aion kestovaipattaa. Mun mielestä se on ihan jees, että on matala kynnys kokeilla kestovaippailua - harmi vaan, että se vaippa ei ole kovin hyvä.
Kortsuille ei ollut käyttöä.

Kestot jäis meillä käyttämättä, kortsut ei häiritse. Esikoisen pakkauksessa vielä oli tuttipullo ja se oli mun mielestä hyvä että oli.

Käytössä oli lähinnä se itse laatikko patjoineen sänkynä, makuupussi ja muutama body ja potkarit. Ulkovaatteet ja collegeasut jäi käyttämättä. Se toppahaalari oli ihan järkyttävän ruma... mutta sen lisäksi se olis ollut aivan liian iso meidän pojalle (vaikka poika syntyi huhtikuussa).

Kortsuilla ei ollu käyttöö, mut ne nyt ei paljon siellä maksa. Sensijaan kestovaippa "syö" pois monta vaatetta. Mulla ei sitä onneksi ollut. Liukkarinkin annoin pois. Muuten kaikki käytetty lähes loppuun 2 lapsella :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne on turhia. Kortonkeja saa kaupasta, JOS niitä tarvii ja haluaa. Kestoja saa kaupasta, JOS niitä tarvii ja haluaa.

Tällä periaatteella koko pakkaus turha: "potkuhousuja saa kaupasta JOS haluaa ja tarvii.. Toppahaalarin saa kaupasta JOS tarvii!!" Ei varmaan kaikilla ole varaa ostaa sitä mitä tarvii tai haluaa, voihan tota paketin sisältöä antaa jollekin joka TARVII tai HALUAA, ei ole pakko omia. Ota rahana jos ei kelpaa!

kestovaipat jää meillä käyttämättä. kortsut on kyllä tullu käytettyä kun minipillerit ei mulle sovi imetysaikaiseksi ehkäisyksi.
ja kietaisupaidat turhia. niitä ei kyl taida edes enää olla siellä.

Ehkä tuo kestovaippa voi joitain houkuttaa siihen hommaan mukaan? Olen ymmärtäny että ne on melko kalliita, ja monelle tuosta on apua siinä mielessä ettei sitä kokeilun vuoksi tarvi ostaa. Sen laadusta en tiedä kun en itse valitettavasti ole käyttänyt.

Kortsut jäi käyttämättä, mutta jotain tarpeellistakin siellä oli ainakin makuupussi ja petivehkeet. Ne collegeasut on todellakin rumia =) enkä niitä ole käyttänyt kummallakaan.

Se naisten kondomi oli kyllä sellanen erotiikantappaja ettei toista :laugh:

Mun mielestä ne kortsut on aivan hyvä juttu. Koska sehän olisi aivan suosilteltavaa käyttää niitä aivan aluksi tulehdusriskin takia.

Kestovaipat on joillekin hyvä juttu, mutta mä en ainakaan pidä niitä tarpeellisina äitiyspakkauksessa.

mun mielestä kaikki mikä on pakkauksessa on ihan tarpeellista (paitsi se naisten kortonki :x ), mutta mun mielestä se on tosi huono kun ne poistaa ne kertis vaipat pakkauksesta... Mun mieslestä on ollu tosi hyvä kun on saanu koittaa vauvan päälle erimerkkisiä vaippoja ja kaittoo mitkä niistä oikeesti sopii oman vauvan päälle parhaiten...

Yhteistyössä