kestovaippakysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

heikku

Aktiivinen jäsen
27.01.2009
1 704
0
36
Kanta-Häme
Me oltaisiin miehen kanssa alottamassa kestoilu ja tarkotus olis nyt hankkia niitä..MUTTA..nyt tarviisin teiltä kaikilta vähän apua,että minkälaiset/merkkiset vaipat ovat olleet hyviä?eli siis vastasyntyneelle ja siitä eteenpäin jos olis jotain ns.yhden koon vaippaa tms.??se ollaan jo päätetty että haluttais sellasia jotka on niitä all-in-one vaippoja ja muuta ei sit tiedetäkään.kestovaippainfon sivuilla käyty mutta haluisin ihan teidän mielipiteitä?kiitos kaikki jotka viittitte vastata :)

En ole mikään expertti, mutta luulen, että sellaiset vaipat, missä on kuori ja sisäosa erikseen ovat kaikkein parhaiten pitäviä ja helpoimpia kuivata ainakin näin talviaikaan. Itse tykkäsin Disanan simppeleistä sisä- ja kuorivaipoista (senttikoot esim. 62/68), ei ole turhia kuvioita lisähintaa tekemässä kun ei niitä siellä housujen sisällä kuitenkaan kukaan näe :) Tosi monenlaisia kokeiltiin ja useampikin oli hyviä, esim. huuto.netistä kannattaa ostaa käytettyjä ja kokeilla mikä merkki sopii teidän vauvan ruumiinrakenteeseen ja muutenkin on teille käytössä sopiva. Meillä jossain vaiheessa pienempänä käytin niitä päivisin, mutta sitten talven tullen kestoilu jäi (selitys kuivaustilat :ashamed: ) Kannattaa kokeilla, ja niinhän se on, että yksikin kestovaippa päivässä on vuodessa iso kasa kertiksiä pois roskiksesta :wave:

Meillä paras oli vastasyntyneelle VUOTOSUOJALLINEN kuori+sisävaippa. ImseVimsen toimi meillä parhaiten, tuohan on se mikä äitiyspakkauksessakin on, jos pakkauksen on ottanut. Itse ei otettu, mutta metsästin sitten huuto.netistä moiset. Imseltä on ainakin isompana myös aio-vaippaa, mutta kokoiän vaippaa ei taida olla.

bumgenius 3.0 taskuvaippa on meillä suosikki, siinä kun tulee mukana omat imut niin on vähän kuin a-i-o. ja pitäis kestää koko vaippa-ajan. myös ronja&roope sisävaippa on hyvä kun laittaa hahtuvavillahousut "kuorivaipaksi" päälle.
äitiyspakkauksen imsevimset jäi meillä pieneksi aika nopeasti ja niiden imukyky ei ollut meidän megapissijälle tarpeeksi.lisäimuilla paketista tuppas tulemaan liian paksu imsen omille kuorille.

Meillä on tähän asti ollut käytössä äp:ssa tulleet imse vimsen kuori + flanellivaipat (ostin niitä vähän lisää), hyvin on toimineet. Tyttö nyt 3kk.

Kaapissa käyttöä odottaa parit taskuvaipat (itse teen imut niihin) ja parit kuoret (popolini popo wrap) ja niihinkin ajattelin itse tehdä sisävaipat.

vastasyntyneellä ei ehkä kannata AIO:ta käyttää, helpompia varmaan kuoret ja sisävaipat/harsot. Noi AIO:t lisäks kuivuu paljon kauemmin, varsinkin jos on sellasia missä kaikki imut on siellä sisällä. Parempia on taskuvaipat :)

Yhteistyössä