Kestovaippailijat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Aloittelevana ajattelin tilata 1½v:lle all-in-one vaippoja yhdenkoon BumGenius + Myllymuksut + sitten Fuzzi Bunzin niitä uusia yhdenkoon mitä lie vaippoja (tasku?)
Tarviiko noihin nyt sitten jotakin lisäimuja (mitä?) tai kuivaliinoja (hepreaa...)
Entäpäs vastasyntyneelle, kun mietin jo nyt odotusaikana tilata Nalle Nöttösiä + jotakin kuoria, niin tarviinko noihin jotakin lisukkeita? Mikähän kuori olisi paras? Onko sellainen muotoiltu villakuori hyvä vai onko ihan tönkkö paketti?
Ja vielä jos viitsitte kertoa, että kun vaipat kuivasäilytetään, niin eikös ne lillu vedessä sitten kuitenkin, kun ne huuhdellut vaipat sinne koriin viskataan?
Juuh, en tiedä mistään mitään :D

En tiedä noista edellä mainituista merkeistä,mut vastasyntyneellä oon ihan käyttänyt harsoista pötköimuja ja imse vimsen kuoria,mitkä musta on parhaita... Tarvittaessa lisäimuina froteeta parikerrosta.

Nyt kohta vuoden vanhalla oon käyttänyt hamppuimuja,froteisilla lisäimuilla ja edelleen imse vimsen kuoria =)

all in one vaipoissa kai miinuksena et ne kuivuu kauemmin aikaa... taskuvaipat on helppoja,mut meillä parhaiten toimi noi kuoret+imu.
Kuivaliinan tarkotus on johtaa se kosteus pois iholta (tuntuu kuivemmalta)..välttämättömyys ei oo,mut jos on vähänkin herkkä iho lapsella,niin suosittelen.

Minä säilytän vaipat ämpärissä niin et huuhtelen kylmässä vedessä ja rutistan kuivaks...mut meillä pessään jokatoinen päivä ainakin pyykkiä..et jos pidempää säilyttää niin sit en tiiä onko jotain parempaa keinoo,ettei esim.haise niin pahasti =)

Vastasyntyneelle minusta hyvät on olleet harsot ja kuoret - nopeita kuivumaan. Kuivaliinat ovat olleet ihan hyviä, mutta ei niitä FB:n kanssa tarvitse, kun siinä on se fleecepitna, joka itsessään on jo aika kuiva.

Puolitoistavuotias nyt ei kai kovin kauan enää vaippaa tarvitse, mutta sulla on se pienikin kasvamassa, joten siinä mielessä ostaminen on varmaan ihan järkevää. FB:t on olleet meillä ihan hyviä, mutta kun ne on esikolle ostettu, ei niissä silloin tullut mukana imuosaa. Nyt vissiin tulee (?) sen vaipan mukana jo. Meillä oli L-kokoista FB:tä, ja se kävi n. 4kk:n iästä sinne, kun lapsi 1v8kk lopetti vaippojen käytön (tyttö oli isokokoinen ja samoin on myös kuopus). Esim. vauvan löysää kakkaa FB:t eivät kuitenkaan lahkeesta mitenkään kauhean hyvin pidä.

Vanhoista froteepyyhkeistä on maailman helpoin tehdä imuosia, eri paksuisia ja kokoisia. Niitä ei minusta kannata ostaa.

Meillä oli jonkin verran käytössä villaiset kuoret. Eivät olleet niin kovin hyvät, aivan kuin eivät villavaippahousutkaan. Esikoisen iho oli sen verran herkkä, että se otti kyllä itseensä villakosketuksesta. Lisäksi paketti oli todellakin aika jämäkkä. Meillä ehdottoman maailman parhaat kuoret on olleet Bumpy-merkkisiä, NIIN hyviä, etten itse ainakaan muita ostaisi. Ei kannata ostaa mitään aivan pientä, siinä on hyvät säädöt, joten esim 3-6kg:n kuorivaippa jäi ainakin meillä aika lailla heti pois käytöstä.

Olen nostanut tosi aikaiseen molemmat lapset potalle (tätä suosittelen aivan erittäin lämpimästi). Se tarkoittaa, että kakka alkaa osua pottaan säännönmukaisesti noin puolivuotiaana, jolloin pyykissä on enää pelkkää pissavaippaa. Ne olemme säilyttäneet kuivassa vaippaämpärissä (en tiedä onko se sitten kuivasäilytystä, ainakin se on kuivassa säilyttämistä...), eli siinä selviää jo hyvin helpolla, kun kakkapyykki on laskuista pois.

Kannattaa minusta kokeilla vähän, mikä on kätevää. Ja lähipiirissä on monta sellaistakin, jotka ovat sijoittaneet päätähuimaavia summia kestoiluun, ja väsähtäneet parin kuukauden kuluessa koko touhuun. Ei varmaan kannata rämäyttää koko hommaa kerralla, jos ei tarvitse.

Tais tulla sekavaakin sekavampi vaippatilitys.

Yhteistyössä