Kestovaippailijat! Vinkkejä kaivataan.

• Viestiketjun aloittaja "zenn"
  • Ensimmäinen viesti
"zenn"
Olen miettinyt kestovaippailua jo ennen lapsen syntymää, mutta on jäänyt sitten vaipat hankkimatta.. eikä ole niin ollut harrastuneisuuttakaan siihen. Nyt tuntuu siltä, että voisi olla aika, mutta onko housuvaipoille vastikkeita kestovaipoissa? Naperoni on nyt 9kk, eikä pysy paikoillaan hetkeäkään :) Onko jotain merkkejä mitä suosittelette? Kiitos jo valmiiksi.

Turkilmas
Mä en tiedä noista merkeistä kun meillä on semmoisia vanhoja kierrätettyjä ja merkittömiä :D. Mutta siis on juu myös housumallisia vaippoja. Meillä ei vissiin ole kuin yhdet, mutta joka tapauksessa.

Mä en ole törmännyt nettikaupoissa muihin kuin kuivaksiopettelu"vaippoihin" housumallisina. Itse en näkisi ollenkaan järkevänä housukestoja, koska jos vaipasta löytyy kakkaa, en ainakaan itse haluaisi pyörivältä ja hyörivältä vauvalta sellaista vaippaa yrittää pois saada.

Yksi ystäväni ratkaisi tuon paikallaanpysymisongelman sillä, että vaihtoi sylissä vaipan, mitä tulee itsekin tehtyä paljon vilkkaalle taaperolle. Hyvin voi myös laittaa vaipan valmiiksi osittain kiinni, pujottaa jalkaan ja laittaa kunnolla niin että se kuitenkin jo pysyy päällä. Tämä samainen ystäväni myöskin vaihtoi pojalleen vaipat lapsen seisoessa heti kun tämä siihen kykeni, koska sai muksun paljon paremmin keskittymään. Keinot löytyy jos haluaa, näemmä :D

"ämy"
Kestoissa en ole käyttänyt housuvaippoja vaikka vilkkaita ovatkin niin kyllä sitä aina saa yhden taskuvaipan päälle vedettyä ja sitä paitsi oikean mallin löydettyä se istuu päälle paremmin kuin kertakäyytöinen vaikka tarroilla tai neppareilla kiinnitettäskin.

"vieras"
Itse olen eniten tykännyt Fuzzi Buns taskuvaipoista, ne voi kiinnittää valmiiksi ja vetää jalkaan kuin housut, sitten toisaalta jos on kakka niin ne saa kätevästi avattua ja riisuttua siistimmin. Ovat myös kestäviä (rumpukuivaus kuluttaa, kuivuvat normaali huoneenlämmössä parissa tunnissa) ja nepparirivin avulla pitkäikäisiä.

Housumallisia vaippoja on olemassa, samoin villahousuja (tarviivat sisävaipan eli imevän osan, villa vain suojaa vaatteita kosteudelta). Selaile www.kestovaippainfo.fi sieltä löydät kaikki myynnissä olevat vaipat. Itse tykkäsin ostaa ensin huutiksesta tai babyidea.fi käytetyn vaipan koekappaleeksi, ja sitten päädyin fuzzeihin joita ostin lisää uutena =)

"Halikatti"
Olen kestoilija, mutta vaipoissa ei kauheasti ole tota mahdollisuutta, vaan ne on etutarroilla tai nepeillä ellei sitten kikkakolmosia joku tunne...

Tarrat ainakin neppareita nopeampia ja paremmin säätyviä. Meillä on Bumgenius taskuvaippa ns. yhdenkoon aika hyvä tuossakin vilkkaan lapsen pukemisessa.

Yhteistyössä