Kestovaippailijat, etenkin tsi-kestoilijat :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mistä katsotte ohjeet kestovaippoihin, etenkin taskuvaippoihin? Onko kaava ollut heti sopiva, vai oletteko joutuneet muokkaamaan sitä?Itselläni olisi kova hinku löytää vaippa, joka olisi muokkaamattakin hyvä. Nyt kaikki tuntuu falskaavan jotenkin, ja vaikka mielelläni kestoja käyttäisinkin kokopäiväisesti, niin en viitsi joka ulkoilu pestä ulkopukuakin :( Ja taskuvaippa + villahousut on taaperolle aika mojova yhdistelmä vaatteiden lisäksi.

Entä löytyykö täältä sisävaippa + kuori-yhdistelmän harrastajia? Ja nimenomaan taaperolla. Mulla on nytten käytettävissä prismassa ostettuja 10euron kuoria (en muista merkkiä), ja niiden malli on kyllä vähän huono. Ja nekin falskaa... Mikä olisi hyvä merkki jonka et ole todennut falskaavan?

mä olen tehnyt niin että jos löydän jonkun merkkivaipan niin otan siitä kaavat ostamalla(yleensä maksaa postikulujen verran tms) jo rikki menneen vaipan. puran sen ja otan siitä kaavat. näin saa varmasti oikean muodon. venyttämällä jo valmista vaippaa ei saa samanlaista.

koklaa myös alueesi kestovaippalainaamoa.jos sieltä löytyisi sopiva malli.

Mie olen tehny Suuri Käsityölehden kaavalla taskuvaipan ja päällä pidän PUL-kuoria. Imuna taskun sisällä on harso+lisäimu. Miusta ei ole liian paksu, eikä ole meillä falskannu :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Mie olen tehny Suuri Käsityölehden kaavalla taskuvaipan ja päällä pidän PUL-kuoria. Imuna taskun sisällä on harso+lisäimu. Miusta ei ole liian paksu, eikä ole meillä falskannu :)

Meillä oli aikanaan tuo sama, ja oli meille tosi hyvä vaippa. Ei falskannut, imi hyvin ja kesti koko vaippaiän sama koko.

kysys kestovaippainfo sivuilta niin sieltä löytyy konkarit ;)
ps. ei paha yhdistelmä ollenkaan esim. taskuvaippa ja pitkät villapöksyt :) (sit ei tarvii muita housuja päälle) :) toki tarvii jos märkää/kylmää on niin kurikset/haalarin :)
fuzzi ollu meillä toimiva vaippa taskuvaipoista.. tai sit ulos mentäessä nopea aio vaippa jossa on vuotosuojat.. tai ihan sisävaippa jossa vuotosuojat ja siihen päälle ne villikset mut jos ei villiksistä tykkää niin sit joku pommin varma yö kuori on kans "turvallinen" just ulos niin ei valskaa. mut toki on niin paljon lapsen iästä/mallista kiinni mikä sille just on paras!! ja tärkeää että on sopivan kokoinen vaippa!! ja käytettyjä/uusia vaippoja on laajalti myynnissä kestovaippainfon sivuilla/huutonetissä ;)
ei muutakun kokeiluja ja voimia kestoilu on ihanaa ja hyödyllistä ;) koukkuun jää.. :))

Mulla on justiinsa tuon suuri käsityölehden mukaan tehty vaippa.. Mutta en kyllä ole erikseen siinä kuoria viitsinyt pitää, kun ideahan olisi että se olisi itsessään se kuorikin?

Olen aika vasta-alkaja ompelija, niin en osaa itse tehdä kaavoja valmiista vaipasta, tai muutenkaan muokata kaavaa.. Sen takia olisi kiva kuulla jos löytyis sopiva vaippamalli ihan valmiista kaavoista :) Vaikka toki lapset on erimallisia.. Meiän poika on hoikkareisinen, masu on vähän pömppö ;)

Mie tein fuzzin kaavalla taskuja, tarranauhaa laitoin kiinnikkeeksi (2cm leveää, meillä se leveämpi hankas). Tuli tosi istuvat, kun fuzzitkin oli hyviä =)

Sisävaippoja tein myös, bambufroteesta. Päälle Tots Bots pul-kuoret.

Onko siulla riittävästi imua, jos tuntuu että kaikki falskaa? Jos taittasit vielä ohuen imun kaksinkerroin eteen/keskelle (ei jääny mieleen oliko tyttö vai poika) ja kokeilisit auttasko. Meillä laitetaan viileämmillä keleillä fuzzin päälle ruskovillan pitkälahkeiset ihan housuiksi, ja varmistaa samalla pitävyyden.

Alkuperäinen kirjoittaja kestoilija..:
kysys kestovaippainfo sivuilta niin sieltä löytyy konkarit ;)
ps. ei paha yhdistelmä ollenkaan esim. taskuvaippa ja pitkät villapöksyt :) (sit ei tarvii muita housuja päälle) :) toki tarvii jos märkää/kylmää on niin kurikset/haalarin :)
fuzzi ollu meillä toimiva vaippa taskuvaipoista.. tai sit ulos mentäessä nopea aio vaippa jossa on vuotosuojat.. tai ihan sisävaippa jossa vuotosuojat ja siihen päälle ne villikset mut jos ei villiksistä tykkää niin sit joku pommin varma yö kuori on kans "turvallinen" just ulos niin ei valskaa. mut toki on niin paljon lapsen iästä/mallista kiinni mikä sille just on paras!! ja tärkeää että on sopivan kokoinen vaippa!! ja käytettyjä/uusia vaippoja on laajalti myynnissä kestovaippainfon sivuilla/huutonetissä ;)
ei muutakun kokeiluja ja voimia kestoilu on ihanaa ja hyödyllistä ;) koukkuun jää.. :))

No pitää kysyä sieltäkin :) Meillä on vaan lyhytlahkeisia villiksiä, sen takia pitäisi päälle vielä änkeä pitkät housut yms.. Toki jos sitä vielä satsaisi pitkiin villiksiinkin. Taskut kuulostaa vaan niin mukavan helpoilta niin olisi kiva löytää itekin toimiva malli (ja vielä tsi versio ettei tule liian kalliiksi)

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Meillä tuo käsityölehden vaippa toimi hyvin, tytöt hoikkareisisiä ja pömppömassuisia. Kotona käytin ilman kuorta, ulkona PUL-kuoren kanssa.

Missä lehdessä kaava on?

Onko olemassa pöksy-mallisia pul-kuoria?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mie tein fuzzin kaavalla taskuja, tarranauhaa laitoin kiinnikkeeksi (2cm leveää, meillä se leveämpi hankas). Tuli tosi istuvat, kun fuzzitkin oli hyviä =)

Onko siulla riittävästi imua, jos tuntuu että kaikki falskaa? Jos taittasit vielä ohuen imun kaksinkerroin eteen/keskelle (ei jääny mieleen oliko tyttö vai poika) ja kokeilisit auttasko. Meillä laitetaan viileämmillä keleillä fuzzin päälle ruskovillan pitkälahkeiset ihan housuiksi, ja varmistaa samalla pitävyyden.

Fuzzin kaavaa ajattelin kokeilla kun sen yhdeltä nettisivulta löysin. L-koon versin jo tein mutta se oli meiän kymmenkiloiselle aivan liian suuri. Mitä imuja suosittelisit käyttämään 1,5vuotiaalla pojanviikarilla?Nyt käytän harsoja ja vanhoista froteepyyhkeistä tehtyjä pötköjä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla on justiinsa tuon suuri käsityölehden mukaan tehty vaippa.. Mutta en kyllä ole erikseen siinä kuoria viitsinyt pitää, kun ideahan olisi että se olisi itsessään se kuorikin?

Mie olen tehny taskut ilman kosteussuojaa, että saa sen kuoren erikseen päälle. Ne pitää miusta paremmin. Sellaset vaipat justiinsa falskaa, joissa ei ole "lahkeensuissa" vuotosuojia niinkun esim. Bumpyn ja Popolinin PUL-kuorissa on. Meillä oli PUL-tasku ja se falskas heti, jos tuli isommat pissat. Ja paskat tursus lahkeista :x

Meillä tuo käsityölehden vaippa toimi hyvin, tytöt hoikkareisisiä ja pömppömassuisia. Kotona käytin ilman kuorta, ulkona PUL-kuoren kanssa.

Missä lehdessä kaava on?

2/2007.

Mitä tarkotat pöksymallisella? Lahkeelliset vai sellaset pikkuhousujen tapaset? Pikkarimallisia oon ainakin joskus nähny.

Mie olen tehny taskut ilman kosteussuojaa, että saa sen kuoren erikseen päälle. Ne pitää miusta paremmin. Sellaset vaipat justiinsa falskaa, joissa ei ole "lahkeensuissa" vuotosuojia niinkun esim. Bumpyn ja Popolinin PUL-kuorissa on. Meillä oli PUL-tasku ja se falskas heti, jos tuli isommat pissat. Ja paskat tursus lahkeista :x

Nojoo, siltä mustakin tuntuu ettei ne voi mitään pitää kun ei ole vuotosuojaakaan. Kumminkaan ei pysy koko aikaa tarpeeksi kireällä reiden ympärillä. Mutta sinä siis suosittelet popolinin ja bumpyn kuoria? Mistähän niitä saisi ostettua muualta kuin nettikaupoista?Asutaan Tampereella :)

Mä olen piirtänyt itse :whistle:

Yhdestä tosi hyvästä kuorivaipasta aloitin, ekaksi tein ihan presiis samanlaisen jonka toki muutin taskuvaipaksi. Siitä sitten pikkuhiljaa tuumien piirsin oman taskuvaipan kaavan, jonka jalostin sitten sisävaipaksi jne.

Missä lehdessä kaava on?

2/2007.

Mitä tarkotat pöksymallisella? Lahkeelliset vai sellaset pikkuhousujen tapaset? Pikkarimallisia oon ainakin joskus nähny.

Voi ei meil ole tuota lehteä :(

Joo sellasia pikkarimallisia, jotka vaan vedetään jalkaan sisävaipan päälle (meil revitään kaikki tarrat ja nepit auki vaikka bodyn läpi...). Et merkkiä muista?

Fuzzin kaavaa ajattelin kokeilla kun sen yhdeltä nettisivulta löysin. L-koon versin jo tein mutta se oli meiän kymmenkiloiselle aivan liian suuri. Mitä imuja suosittelisit käyttämään 1,5vuotiaalla pojanviikarilla?Nyt käytän harsoja ja vanhoista froteepyyhkeistä tehtyjä pötköjä..

Meillä on kans 1,5v poika, käyttää M-kokoisia fuzzeja, mutta tein ne tsi:t pari senttiä korkeammaksi että sain kireämmän kuminauhat reisiin. Taiteltuun harsoon (paksumpaa laatua) pojalla mahtuu yhdet kohtuulliset pissat, monesti laitan lisäksi kaksinkertaisen bambucollege-imun, tai ulkoiluun kaksikin. Ja vaippa riittävän tiukalle =)

Yhteistyössä