kestovaippa asiaa (taskuvaipat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkea kestoilija :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkea kestoilija :(

Vieras
meillä on esikoinen nyt 2v ja päiväkuiva eli vaan yövaippa käytössä. esikoisella on aina ollu kertikset käytössä ja nyt saamme lähiviikkoina toisen lapsen jolla haluan alkaa käytämään ainoastaan kestoja.olenkin ostellut harsoja vauvalle ja jo valmiiksi taskuvaippoja ajatuksena etä esikoinen voisi nukkua myös nyt niissä. esikoinen tykkää noista värikkäistä kestoista kovasti ja pari yötä onkin välissä mennyt hyvin mutta suurin osa ei. vaippa on lähes kuia eli yhdet pissat tullut kun ovat jo ulkona vaipasta. mitsä ihmeestä johtuu?

vaipat on yhden koon taskuvaippoja 3-13kg. tyttö painaa 11kg. ja neppareita vaipassa on niin ettei tarvi viimesiin laittaa. lapsi on pieni ja hoikka 2v.
oon koittanut laitttaa enemmän ja vähemmän imua.. luin että uudet kestot voi päästää pissat ulos et pitäs niitä pestä paljon ensin, pitääkö paikkaansa? voiko tuo siis auttaa? mitä ihmettä mä teen väärin??
en todellakaan haluis et nyt menis sit ihan maku koko kestoiluun heti, sen taki et tytön yökkärit ja lakanat saa vaihtaa heti ensimmäisen pissan jälkeen.

Vaihtoehdot: vaippa on väärän mallinen eli ei sovi lapsellesi, kiinnität sen liian löysälle tai imut eivät riitä hänelle. Nää on valitettavasti sellaisia juttuja, mitkä selviää kokoilemalla.

Ehkä tyhmä kysymys, mutta onhan kyseessä semmoinen vaippa missä on kosteussulku? Tai onhan sulla kuori/villahousut siinä päällä?

Liian saippuapitoinen pesuaine voi tukkia jos sisäpinta on fleeceä.

Mitä sulla on imuina?

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
tai jos sisäspinta on fleeceä/kuivliinaa,niin liian saippuapitoinen pesuaine tukkii sen,jolloin pissa ei pääse imuihin asti.

"sisäpinta fleeceä,
mikrokuituimu"

eli syy siis vissiin toi. oon pessyt dailyn hajusteettomalla pesuaineella saippuaa 5-15%.
onko vaipat vielä pelastettavissa?

Mulla ei ole vielä kokemusta kestoilusta, mutta lukemani perusteella voisin suositella seuraavia:
- Pese vaippa vaikka 10 kertaa ensin - tämä on ihan totta, voi joutua noinkin monta kertaa pesemään jotain vaippaa ennen kuin alkaa pitää kunnolla.
- Laita oikein rutkasti lisäimua
- Koita, pystyisitkö laittamaan vaipan vähän kireämmälle
- Koita erimerkkistä tai -muotoista vaippaa

Enne kaikkea, käypä kestovaippainfon sivuilla (http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/) ja esitä kysymyksesi siellä. Siellä on innokkaita ja ehkä myös asiantuntevampia neuvojia!

Älä luovuta alkuunsa, opit varmasti!

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Ehkä tyhmä kysymys, mutta onhan kyseessä semmoinen vaippa missä on kosteussulku? Tai onhan sulla kuori/villahousut siinä päällä?

Liian saippuapitoinen pesuaine voi tukkia jos sisäpinta on fleeceä.

Mitä sulla on imuina?

PUL-ulkokuori vaipassa, vaatiiko se kuorivaipan vielä päälle tai ne villahousut? oon ymmärtäny et kaikki taskuvaipat ei tarvi :/

Mä en saanu meidän neloselle missään vaiheessa taskuvaippoja pitämään vaikka yhdet jos toiset merkit kokeiltiin ym. Sisävaipat ja villahousut tai pulkuori piti ja se oli huolettomampia.