Kestovaipoista...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JooVe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JooVe

Vieras
Onko kenelläkään käytännön kokemuksia kestovaippojen käytöstä?
Olisi mukava kuulla mielipiteitä, mitkä kestovaipat olisivat hyviä ja minkälasta "säätöä" niiden kanssa oikeesti vauva-arjessa on!? Vai toimiiko kenties loistavasti ja suht vaivattomasti?
En tiedä paljoakaan näistä vaipoista/niiden käytöstä/hinnoista/merkeistä, mutta olen alkanut kuumeisesti pohtimaan pitäsikö alkaa testaamaan niitä herkkä ihoiselle vauvalleni??

Joten kaikki kokemukset ja ajatukset olisi kiva kuulla! :)

itselläni ei ole kokemusta noista ostetuista kestovaipoista. Vaan tein niitä ite kaavat löysin internetistä, suuri kÄsityö ja ottobre lehdestä oli myös. Täytteen tein vanhoista pyyhkeistä ja ulkokuosi trikoosta ja ihan hyvät tuli, mutta olen pitänyt niitä vain kun ollaan kotosalla ja kun lähdetÄän kaupungille/matkoille laitan kertavaipat jalkaan.

Paljon kiitoksia! Nyt oon pää pyörällä lukenu noita vaippainfon sivuja... :p Kohtalaisen paljon vaihtoehja ja mielipiteitä.. On ku latinaa lukis! :laugh: Mutta ehkäpä noi asiat alkaa jossain vaiheessa valkenee!

Eniten suosittelen että kokeilet muutamat erilaiset systeemit, sitten tiedät mikä on juuri se teidän homma!
Osta alkuun vaikka muutama taskuvaippa (pul) imuineen, pari sisävaippaa ja kuoret ja villahousut (itse suosittelen engeliä tai minimundusta, pitävät parhaiten!). Kokeilut kantsii ostaa käytettynä vaikka www.babyidea.fi ja käytettyinä siksi että ovat sisäänajetut,imukykyä tulee vasta noin kymmenen pesukerran jälkeen,et siten lannistu heti alkuun jos uudet päästäisi pisut heti läpi tai lahkeensuista. Ja käytetyissä säästät rahaa, ostat sit uusia kun tiedät mistä tykkäät!

Taskuvaipoissa Swaddlebeesit on kapeita haaroista ja istuu mukavasti ainakin meillä lapsille. Imuiksi froteeta ja hamppua.
Sisävaipoissakin on swaddleja ja ties mitä valikoimaa, itse tykkään kuivaliinakankaisista, eli tuntuvat lapselle kuivilta vaikka olis kuinka pisunen vaippa (polyestermokka musta parhain kun on niin ohut ja fleece nyppääntyy!). Pul-kuorista sit jotain,merkkejä on paljon esim kushies,vekkuli... ja jos sulla on harsoja niin niitäkin voit taitella pötkäksi vaipan sisään lisäimuksi, esim just taskuvaippaan (niissä siis kosteussulku ja kuivaliina itsessään, imut erikseen!).

AIO (All-in-one) vaippoja en suosittele koska ne kuivaa hitaasti, taskuvaippa on periaatteessa yhtä kätevä, kuivuu nopsaan ja valmiiksi täytettynä kaikkien helppo vaihtaa kuin kertiskin! =)

Tsemppiä kokeiluihin!!

www.kestovaippayhdistys.fi on myös hyvä paikka käydä kurkkailemassa...

Yhteistyössä