Kestovaipoista

Onko Suuren Käsityölehden tarjous teidän mielestänne edullinen/kohtuuhintainen/kallis? Paketissa on tarvikkeet kolmeen all-in-one-kestovaippaan, hinta 34 ? (+postikulut 11 ?, jolla saa useammankin paketin)? Toimittaja on Myllymuksut, päällikangas kivaa keltaista, jossa on apinoita.

Mielipiteitä kyselen, kun nää all-in-onet on mulle uus juttu, onko tuo hinta ihan "normaali" näille? Sitten ne pitäis vielä ommella. Kiitos :)
 
Kallis. Yhdelle vaipalle jää hintaa 15? + että joutuu vielä itse tekemään sen duunin. Muutamalla lisäeurolla saa ihan varmasti AIO-vaipan jo ihan kaupastakin ilman että pitää itse ommella.

Jos tilaa useamman paketin niin hinta vähän tasoittuu...mutta siltikään tuo ei ole mitenkään järettömän edullinen tarjous.
 
Näistä kestovaipoista muutenkin: Jos aikoisi kestoilla vauvan kanssa kokonaan, niin kuinka monta vaippaa pitäisi olla? vai onko joku kokeillut jonkinmoista välimuotoa kestoilun ja kertakäyttövaipparumban välillä? :) Olen ajatellut kestoilla, ihan rahan- ja luonnonsäästön kannalta, mutta mietin, että kuinka sitten on jaksamista pienen kanssa.. Kokemuksia kaivataan!
 
Mä käytin kertakäyttöisiä öisin, joskus kestoakin, mutta vauvan tuottamista eritteiden määristä :D johtuen siirryin vallan kertakäyttöisiin öisin.

Meillä oli varmaankin kerrallaan käytössä 2 AIO, 2 kuorta, 6 sisävaippaa ja ehkä 10 taskuvaippaa. Imuiksi oli vino pino harsoja, mä en oikeastaan muuta käyttänytkään imuina, joskus tein jotain bambucollegepötköjä, mutta tykkäsinn noista harsoista kun ne kuivui niin nopeasti ja ne sai taitella kuten halus.
Villahousuja oli parit myös, ja ihan pienellä vauvalla käytinkin yksinomaan niitä ja harsoja.

Mutta mun mielestä on ihan ok, fiksua ja suotavaa pitää sitä kertiskassia varalla. Meillä esim anoppi ei suostunut käyttää kestoja kun kuvitteli ettei osaa niitä laittaa päälle ja jonkin ripulin varalta pidin myös.
 
No mä ajattelin kanssa sitä yövaippaa, että jos siinä sitten käyttäs kertistä... Mutta vaikka toi kestoilun alottaminen näköjään tulee melko hintavaks, mutta taitaa sillä silti säästää ihan oikeesti rahaakin eikä vaan sitä luontoo. :) Että lähinnä sitten kiinni omasta jaksamisesta. Mites, uskaltaakos kirppareilta ostaa kestoja?
 
Kirppareilta tai huutiksesta voi katsoa, niissä on se etu että ovat himpun edullisempia niin myös imuunsa pestyjä- uusi vaippa tarvitsee hiukan sisäänajoa että imee kunnolla.

Taskuvaippaan voi imuiksi käyttää noita harsoja ja vaikka pieniä käsipyyhkeitä, jos hätä tulee..

Kirppiskestoissa kannattaa vain katsoa että nepit ja tarrat on kunnossa ja että vaippa on ehjä.
Muutenkin kannattaa välttää hamstraamista ennekuin tietää että kyseinen vaippa sopii lapselle.
 
Käytettynä ostaessa kannattaa kiinnittä huomiota myös vaipan kuminauhoihin.

Mun mielestä vaipan merkillä ei ole juurikaan väliä, harvavaippa on meillä ollut "väärän mallinen". poikkeuksena liian iso vaippa, joka on sitten reisitä väljä. jotkut vaipat on myös hieman matalia meidän lapsille, tykkään korkeammista vaipoista.

Mulla on ollut parhaimmillaan 3 lasta kestoissa, joten kestot on kai maksaneet itsensä takaisin... En ole mitään laskelmia tehnyt, sillä koen kestot helpommiksi, kun ei tarvitse olla koko ajan ostamassa vaippoja, eikä tule niin paljoa roskaa, meillä tulee kertseist myön vaippaihottumaa jatkuvassa käytössä.

Meillä on sekä sisävaippoja, joihin suosikkikuoreni ovat villahousut, on myös pul-taskuja, joissa pidän imuna ihan vain taiteltua harsoa.
Vauvalla on käytössä äp:n imsevimset ja kuoret, villahousut ja harsot.

Mun mielestä juuri pul-taskut ja imuna vaikka harso sinne sisälle voisi olla käytännöllisempi, kuin nuo AIO:t. Tuo pul tasku pelkiltään kuivuu nopeasti, etenkin jos on kuivaliina tai coolmax-pinta, bambujoustofroteekin kuivuu nopsaan. Ja harsohan kuivuu myös nopeasti.

Jos siis peset vaipat päivittäin, tuo yhdistelmä on nopsaan kuivuva, etkä tarvitse niin paljoa vaippoja.
 
Mä ainakin olen säästänyt rahaa kestoilemalla.

Meillä on aika paljon vaippoja kiertänyt tässä ajan saatossa eli meillä on ollut yhteensä 115 vaippaa (sisältäen siis meidän kaikki villikset, kuoret, sisätäytöt, sisävaipat, taskut ja AIO-vaipat) joita sitten olen ostellut ja myynyt aina tunnepohjalta, eli mikä sitten on milloinkin ollut kiinnostava ja mitä on tehnyt mieli kokeilla ja käyttä :)

Rahaa näihin on palanut yhteensä 654,36? ja kun olen osan tietenkin jo pois myynyt niin niistä olen saanut takaisin 472,40?. Eli mulla on nyt vaipoissa ns. kiinni rahaa 181,96?.

Ja tuo rahasumma (mikä on vaipoissa nyt kiinni) kattaa 34 vaippaa jotka meillä on siis jälellä. Pikaisen laskutoimituksen avulla, kun noi vaipat myyn pois, niin mä saan niistä enemmän rahaa, kuin mitä olen niistä maksanut. Myyn ne itse ihan kohtuuhinnoilla pois, mutta olen ostanut ne erittäin edullisesti.

Ja kun vielä huomioi sen, että noista 34:stä vaipasta yli puolet menee masuasukillekin ennen poismyyntiä, niin koen kestoilun varsin kannattavaksi.
 
Mä nyt innolla odotan että saan pienen vaipotettavaksi. Mä olen itse urakoinut villahousuja, ne on niin nopsia kutoa ja on itselle ajankulua samalla.
Mummu on hurahtanut kuviollisiin PUL-kankaisiin. Viikonloppuna oli kiertänyt kauppoja ja etsinyt kankaita vaippoihin. Paljon silti löytyi kotoakin sopivia materiaaleja.

Saas nähdä miten lähtee kestoilu toimimaan,varusteita on ainakin valmiina monennäköistä että kokeilla ainakin voi.
En aio kyllä kestoilla mitenkään hysteerisenä, miehelle esim. on myönnetty lupa käyttää kertiksiä halutessaan, ei kuulemma vielä tiedä tahtooko vai ei.

Ja muuten, kun Novitan purosta tekee villahousut, mitä niille tehdään sitten kun viiminen silmukka on päätelty. Kertoisiko joku ihan juuresta asti?
 
Meillä ei ole edes vielä pientä tulossa, muuta kun suunnitelmissa :D silti vaa tulee tämmösiä mietittyä kun niin kova kuume vaivaa. En ajatellut mäkään väkisin kestottaa, jos tuntuu ettei suju. Mulla on vielä vikanani tää käsityöosaamattomuus, itse en siis varmaankaan mitään osaa tehdä, rättikässässä kun ei tullu aikaa vietettyä kouluaikana olleskan. Tiettyhän sitä vielä ehtis varmaan opettelemaan :)
 
Piika-äiti
fuzzy bunzeista oli myllymuksuilla verkkosivuilla joku tarjous, jossa kun osti kolme vaippaa, sai ne 55 eurolla, ja vähän kai päälle tuli toimituskuluja.

En tiedä viitsisinkö alkaa ompelemaan itse tätä käsityökerhon pakkausta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mä nyt innolla odotan että saan pienen vaipotettavaksi. Mä olen itse urakoinut villahousuja, ne on niin nopsia kutoa ja on itselle ajankulua samalla.
Mummu on hurahtanut kuviollisiin PUL-kankaisiin. Viikonloppuna oli kiertänyt kauppoja ja etsinyt kankaita vaippoihin. Paljon silti löytyi kotoakin sopivia materiaaleja.

Saas nähdä miten lähtee kestoilu toimimaan,varusteita on ainakin valmiina monennäköistä että kokeilla ainakin voi.
En aio kyllä kestoilla mitenkään hysteerisenä, miehelle esim. on myönnetty lupa käyttää kertiksiä halutessaan, ei kuulemma vielä tiedä tahtooko vai ei.

Ja muuten, kun Novitan purosta tekee villahousut, mitä niille tehdään sitten kun viiminen silmukka on päätelty. Kertoisiko joku ihan juuresta asti?
Osaisiko nyt joku paikalla neuvoa? Pistänkö koneeseen? Mihin asteeseen? Enkö? Lanoliinikylpyynkö vaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
fuzzy bunzeista oli myllymuksuilla verkkosivuilla joku tarjous, jossa kun osti kolme vaippaa, sai ne 55 eurolla, ja vähän kai päälle tuli toimituskuluja.

En tiedä viitsisinkö alkaa ompelemaan itse tätä käsityökerhon pakkausta...
paitsi että myllymuksut ei käsittääkseni myy fuzzeja ollenkaan.
 

Yhteistyössä