Kestovaipat ja pesuaineet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Otsoemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Otsoemo

Aktiivinen jäsen
15.04.2008
2 044
0
36
Kysyisin että mitä pesuaineita olette käyttäneet kestovaippojen pesussa. Mulla ois tarkotus vaihtaa meijän pesuaineet muutenkin ympäristöystävällisemmiksi. Onko muita vaihtoehtoja kuin pesupähkinät?

Onko ne Ecover pesuaineet hyviä?

Käytän joko Erisania tai sitä MiniRiskiä, mikä on merkitty ilmastotalkoot-logolla. Nämä ovat molemmat zeoliitittomia (zeoliitti tekee tosi pahaa pesukoneelle) ja fosfaatittomia (fosfaatti aiheuttaa vesistöjen rehevöitymistä).

Ecoverilla on myös hyviä pesuaineita.

nykyisin käytössä.Ecover turhan arvokas vaikka suht sama tuote.
Erisania saa esim Prismasta 4 kg pakkauksessa hintaan 14.90 ja tuolla pesee pitkän aikaa 5 henkisenkin perheen pyykit.

Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Minä käytän pesupähkinöitä ja lorauksen etikkaa huuhteluainelokeroon

paljonkohan se loraus etikkaa on esim. ruokalusikallinen?...olen kyllä sitäkin joskus ajatellu käyttäväni...meillä käytettiin sitä töissä pissapyykin pesuun.

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:

paljonkohan se loraus etikkaa on esim. ruokalusikallinen?...olen kyllä sitäkin joskus ajatellu käyttäväni...meillä käytettiin sitä töissä pissapyykin pesuun.

Maksimissaan 0,5 desiä

Amwayn SA8 on ihan huippu pesuainesarja kaikkeen pesuun eli käy siis myös noille kestovaipoillekin, kun ei sisällä fosfaattia eikä xeoliittia ja ovat täysin biologisesti hajoavia. Amwayn nettisivuilta voit kysellä jälleenmyyjiä paikkakunnaltasi jos et muuten tunne ketään. On aika riittoisaakin tuo pesuaine. Itse ollaan lapsiperhe myös ja meillä paljon pyykkiä, mutta menee vain kaksi pakettia vuodessa tuota SA8-pesuainetta. Itse ainakin olen tuosta tykännyt ja tulee saman hintaiseksi, kuin kaupan pesuaineet, koska kestävät pienen annostuksen vuoksi pitkään.

Meilläkin on käytössä Ecover, delicate vaipoille ja tavis-neste muulle pyykille. Tosiaan tuolta Kestovaippainfon sivuilta löytää tietoa käyvistä aineista. Tuo ecover tulee hyvin edulliseksi käytössä, se on tosi riittoisaa, vaikka pullon hankintahinta voi tuntua isolta:)

Niin ja kannattaa tarkistaa se pesuaineen saippuapitoisuus myös, ei yli 5% saa olla. Eikä tietenkään valkaisuaineita eikä sitä zeoliittia, kuten muutkin jo sanoneet:)

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:

Maksimissaan 0,5 desiä

meillä kans ja about se ruokalusikallinen puolikkaaseen koneeseen ja puol desiä enimmillään täyteen.

ihme yllä ei haise paitsi märkänä villavaatteet tuoksuu vahvasti etikalle, mut kuivuessaan ei haise enää :)

Yhteistyössä