Atooppisten lasten äidit! Mitä pyykinpesuainetta käytätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Allegrolle pisteet täältäkin!! :) Meillä on Allegro ollut käytössä jo kohta 10 vuotta. Mulla itellä on atooppinen iho ja sen lisäksi hajusteherkkyys/allergia ja tätä pesuainetta oon voinu käyttää. Meidän perheessä useampi astmaatikko, atoopikkoja löytyy ym. eikä kenellekään ole tullut mitään. Ja lisäksi, mistä ite tykkään, niin tää pesuaine kestää tosi kauan, eikä tartte aina olla kaupasta kantamassa pesuainetta. Mä en ole löytänyt mitään huuhteluainetta, joka sopis, joten meillä pestään ainoastaan tuolla vaatteet. Sähköisiähän ne vaatteet on talvella, mutta kun kaikkea ei näköjään voi saada... Sen pesuaineen saa hakee matkahuollosta, joten yleensä tuleekin tosi nopeesti.

[QUOTE="susax";25973678]Eikun siitä on jo uusi Allegro eko (sain uuden paketin muutama viikko sitten, sen mukana tuli tuo mainos, nettisivuilla ei näy mainintaa kyllä).[/QUOTE]
Niin, mutta sitä ei voi verrata siihen fosfaatilliseen, josta kaikki nämä erinomaiset kommentit ovat. Joidenkin mukaan jää jäämiä pyykkin eli on ihan samanlaista kuin muutkin ei-fosfaatittomat aineet. Mikään ei voi korvata fosfaatin hyvää huuhtoutuvuutta.

[QUOTE="Vieras";25973775]Mä en ole löytänyt mitään huuhteluainetta, joka sopis, joten meillä pestään ainoastaan tuolla vaatteet. Sähköisiähän ne vaatteet on talvella, mutta kun kaikkea ei näköjään voi saada... [/QUOTE]
oka tapauksessa huuhteluaineet (kvaternaarisine ammoniumyhdisteineen) ovat haitallisia sekä luonnolle että ihmiselle, että ei niitä kannatakaan käyttää. Talvella kannattaa käyttää vaan luonnonkuituisia vaatteita ja käyttää ilmankostutinta (alhainen ilmankosteus lisää staattista sähköä).

[QUOTE="Lissu";25974869]Onko kellään kokemusta tuosta Allegro Ekosta? Huuhtoutuuko hyvin pois ja onko ärsyttänyt ihoa?[/QUOTE]
Luulen, että sitä täytyy vaan itse testata, koska jokainen on eri lailla herkkä (itse aion ostaa tavallisen Allegron tilalle vertailtavaksi, pelottaa jo vuoden loppu, koska ikävä hamstrata lopetettavaa ainetta ylimääräistä varastoon). Lisäksi on tosi paljon kiinni siitä millainen pesukone on eli kuinka hyvä huuhtelutulos ja kuinka paljon koneeseen laittaa pyykkiä (ja lyhytohjelmia ei jauhemaisten kanssa tulisi koskaan käyttää). Allergikkojen tulisi aina laittaa vähintään yksi lisähuuhtelu koneeseen, mutta mieluummin enemmän, jos on tosi herkkä. Zeoliittijäämistä ei huuhtelulla kokonaan pääse eroon, mutta tuossa ei sitä ole, niin lisähuuhteluilla tosiaan on merkitystä.

Allegro Ekossa on varmaan ihan sama juttu kuin muissakin, että saa käyttää osan jauheesta ohjeen mukaan ja lähettää pönikän takaisin, jos ei sovi itselle, että siinä mielessä voi kyllä tilata testattavaksi.

Yhteistyössä