"kestosupistus"

Tai miten tuota nyt kuvailisi.. :) siis minulla viikkoja nyt 23+5 ja toissailtana tuli ihmeellinen monta tuntia kestävä supistus.. Oli tosi ahdistavan tuntusta,tuntu ettei kunnolla saa happea ja puristi ja kiristi. Vaikka kuinka vaan makoilin ja lepäilin niin ei mennyt ohi. Vielä nukkumaan käydessäkin oli kohtu ihan kivikovana,mutta yön aikana oli sitten mennyt ohi tuo.. Ja siis kesti ainakin jotain 3-4 tuntia!!
Supistellut on muutenkin aika paljon,välillä kipeästikkin,mutta eivät ole ennen kestäneet kuin hetken.
Kellään kokemusta tälläisistä?
 
Mulla ei ollut kestosupistuksia, mutta ensimmäsiet supistukset tunsin jo viikolla 20. Olin aika paljon sairaslomalla syksyllä juuri supistusten takia. Supistukset tulivat liiallisen rasituksen vuoksi. Kannattaa soittaa neuvolaan ja keskustella asiasta. He opastavat sitten eteenpäin. Minulle on tehty 3 ylimäääristä ultraa syksyn aikana liian aikaisten supistusten vuoksi. Eli tarkastivat, että kaikki on kunnossa ja ettei vauva ole jo tulossa. jos supistuksia tuli viikonloppuna, niin soitin suoraan äitiyspolille ja pääsin yleensä suoraan sinne käyrään ja ultraan. Nyt raskausviikkoja kasassa jo 38, joten kaikki on kuitenkin mennyt hyvin. Jos en olis malttanut levätä tarpeeksi odotusaikana, niin tulos olisi voinut olla toinen.
 
Itse muistelisin, että supistuksen pitäisi laueta muutamassa minuutissa. Noin pitkään jatkunut supistushan heikentää itse kohtulihaksen verenkiertoa ja voi siten vähentää myös istukan verenkiertoa. Kannattaisi varmaan soitella asiasta jo nyt neuvolaan, varsinkin jos ko. supistus uusii. Tunnetko vaavin liikkeet normaalisti?
 
heippa.
Mulla oli myös noilla viikoilla muistaakseni tuota kestosupistusta! se oli tosi ärsyttävää! ja sitten tuntui että hyvä että välillä henkeä sai! en muista että mulla olis niitä monta kertaa ollut, mutta siinä 1 viikon aikana oli parina iltana! eivät olleet tehneet kohdunsuulle mitään! kai sitten kannattaa jso eivät ota loppuakseen niin käydä tarkistuttamassa tilanne!
mutta luin silloin että monella muullakin olis ollut noilla viikoilla! t tiiä sitten mistä johtuu! tietysti hyvä aina vähän hellittää jos kiirettä tms, ja jäädä töistä pois jos siltä tuntuu!
Toivotaan että kaikki ok!
 
ei ole tuon kerran jälkeen tullut enää kuin lyhyitä suppareita.. ja vauva liikkuu ihan hyvin. Ei mikään kovin aktiivinen tapaus taida olla muutenkaan,mutta "normaalisti" kuitenkin liikkunut. koitin pe. soitella neuvolaan mutta kun ei kukaan vastannut niin ajattelin sitten että oottelen ke. olevaa neuvolaa. Viime neuvolassa oli jo puhetta että pitäs ä-polille pistää lähete kun noita supistuksia on paljon ja välillä pientä verivuotoa,niin sitä streptokokkia epäili. Pitää nyt siis vaatia se lähete. Kiitoksia kommenteista! :)
 
Mulla on ollut vastaavaa ja kaverilla samoin. Meidän molempien kestosupistukset ovat olleet kivuttomia, mutta inhottavan tuntuisia. Neuvolassa sanoivat, että supistus voi aivan hyvin kestää sellaisen puolituntiakin. Noi sun omat on kyllä ollu pidempiä... Kerro kun saat selville, mitä neuvolassa sanottiin.
 
Minulla ollut jo viikkotolkulla nimenomaan pitkään kestäviä, kohtu on kova ainakin sen puoli tuntiakin kerrallaan, välillä pidempään. Kipua ei tunnu, on vaan hankala olla kun maha kova ja hengittäminen tukalaa. Näillä viikoilla jos lähden kauppareissuille on maha kova koko ajan. Kohdunsuulle eivät ole tehneet mitään, ovat vain noita valmistavia suppareita.

Alkais jo riittämään, toivoo jo kunnon supistuksia kun näihin alkaa mennä hermo :LOL:

cicilisko 38+1
 

Yhteistyössä