En tiedä viiskytluvusta, mutta minulle kestositeet on ollut hyvä valinta. Tavallisista tulee ihottumaa ja kutinaa. En osaa mitään merkkiä suositella. Kannattaa itse kokeilla.
Käys katsoo www.kestovaippainfo.fi siellä on hieman avarakatseisempaa porukkaa jotka tietää mistä asasta kommentoida...
Itse tykkäsin kovasti sen minkä ehdin nyt tässä kakkosen ja kolmosen välissä niitä käyttää, tosin kaikki itsetehtyjä olivat! Tykkäsin kun tuntui kuivalta, imi tehokkaasti ja nopsasti, ei hiivaa menkkojen jälkeen siteiden takia, olivat ohuita, ei rapise niinkuin kertis side rapisee kävellessä, helppo iskeä koneeseen, ei jäänyt tahroja, tuntui kuin olis ollu vain alkkarit jalassa eikä mitään inhaa paperi-geeli mössöä joka hiostaa ja hautoo! =)
JOten voin vain suositella!
Jopa eräs ystäväni joka ei kestoillut lastensa kanssa käyttää menkkojen aikana kestositeitä koska tykkää niistä kovasti! :flower:
Taitoin kaavaksi tavallisen siteen joka oli hyvän mallinen (kapea ja tarpeeksi pitkä), sen mukaan piirsin semmoin hieman tiimalasin mallisen pyöristetyillä päillä olevan kaavan johon lisäsin siivekkeet.
Ihoa vasten ekana polyestermokkaa (jos ompelee vaippoja niin niistä jää sopivia palasia siteisiin) joka pitää ihon kuivana ja läpäisee vuodon imukerroksiin tosi nopsaan! Sitten imukerroksina harsoa, flanellia, froteeta, mitä missäkin ja alimmaisena pul-kangas joka pitää kosteuden päästämättä sitä vaatteisiin. (www.ekopirpana.com löytyy näitä kankaita esim.)
Sit vaan kerrokset päällekkäin ja huristelin joko siksakilla taikka saumurilla kappaleet yhteen ja nepparit siivekkeisiin paukuttelin sen jälkeen.
Ottikohan tästä joku jotain selkoa...
Mutta hyviä tuli, pysyy paikallaan, imee kaiken myös yöllä!! :heart:
Ostin Helsingin Ruohonjuuresta puuvillaisia kestositeitä jaolen todella tyytyväinen! En vaihtaisi takasin hiostavan nihkeisiin muovilärpäkkeisiin, ehdottomasti en.
Pesiintyvät pesukoneessa siinä samalla vaivalla kun muukin pyykki, nappia painamalla. Suosittelen lämpimästi!
Oletko kuullut kuukautiskupeista??? Itse inhoan siteitä mutta kun kuulin kuukautiskupista innostuin. Ensinäkin tamponeihin menee turhan paljon rahaa ja mikä tärkeämpää, NE ON AINA LOPPU SILLOIN KUN ON TARVE!!! Olen niiiiin monta kertaa huomannut ollessani jossain että voihan nenä ei ole enää tamponeita mukana, mitäs nyt tehdään. Kuukautiskuppi ratkaisi tämän ongelman koska sitä käytetän aina vaan uudestaan. Siihen mahtuu huomattavasti enemmän (ei tarvitse kahden tunnin välein käydä vessassa kun on ekat päivät) Eli suosittelen lämpimästi.
En yhtään ihmettele että jalkoväli hautuu jos käyttää Allwaysiä ja Libresseä, niissä on niin paljon muovia että mysö tämmöinen "ei niin herkkä iho" kärsii.
Itse löysin parhaimmat siteet halpis-siteistä, Daily, Pirkka ja myös Vuokkoset ovat sopineet minulle. Mutta kestositeitä en tule ikinä edes harkitsemaan... :kieh:
Mää vaihdoin tohon kuukuppiin myös ja hyväks oon kokenut. Suosittelen lämmöllä. Tosi näppärä ja ei tarvii siteitten kans pelat. Hinta oli alta 30e, joten äkkii on säästetty takas. Käy piruttaan kattoo. kuukuppikunta.net