Kestoiluapua!!! Yövaippana..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Millasia yövaippoja käytätte? Mä en oo aiemmin joutunut tän pulman eteen, 9 kk on sujunut ihan parilla hasulla läpimenolla yöaikaan, mutta nyt on kahtena yönä peräkkäin käynyt valumavahinko. Meillä on ollut vuotoöinä nyt käytössä
eka popolino-sisävaippa bambulisäimulla ja se popolinon muovikuori, oli lorottanut selkäpuolelta lakanan märäksi.
Toisena yönä oli snug-to-fit -sisävaippa jossa harso pötkönä lisäimuna, päällä villikset. Aamulla oli vaippa niin märkä että poika alkoi itkeskellä ja oli puol7 vaihettava vaippa. Ksoteus tuntui villiksen läpi vaikkei lakanaan mitään lammikkoa ollutkaan tullut, mutta kosteus tihkui. Sit laitoin nopeesti vaan PUL-taskun ja sinne harson kuten meillä on päivisin, mutta puol 10 kun oli oikea heräämisaika, oli lakana ihan märkä, se oli fuskannut oikein kunnolla :/

Ilmeisesti on poika kasvanut niin isoksi että tulee enemmän pissaa. Outoa sinällään, kun välillä oli sellanenkin kausi että 8 tunnin yöunien jälkeen saattoi ottaa kuivan vaipan pois ja pöntöllä poika sitten lorotteli kolmet pissat putkeen. Ehkä kun on nyt alkanut nukkua 10-12 tuntisia yöunia niin tulee ne aamupissat sitten vaippaan. Millasia kokonpanoja teillä on öisin käytössä vai pitääks mun sortua ostamaan elämäni ensimmäinen kertispaketti? :ashamed:

Meil lakkas pul pelittämästä kosteusulkuna kun poika alko oleen n. vuoden ikäinen. Vaipoissa ei ole vikaa, koska ne on nyt tällä kakkosellakin käytössä. Pul tosiaan voi alkaa päästää läpi lapsen kasvaessa kun pissaa tulee paljon ja kovalla paineella.

Suosittelen villahousuja kuoreksi (hahtuvia nimenomaan, ne pitää paljon paremmin kun koneellisesti valmistetut). Sisävaippana meil on Ronja&Roope tuplaläppä, jossa aika maksimaalinen määrä imukerroksia ja sisäpintana coolmax. Esikoinen just lopetti vaippojen käytön (jeee!) mutta tämä systeemi pitäny kummatkin pojat ja sängyn kuivana koko yön.

Mä lisään vielä, että esikoisen kanssa kävi niin, ettei kertiksetkään pitäneet koko yötä kuivana, voi toki olla että oli vääränlaiset vaikka kilojen mukaan ois pitäny olla sopivat - mut tosiaan kertaakaan ei oo ollu sänky märkä kun ostin noita R&R:n vaippoja. Huono puoli on, että Ronjamarialla on tosi paha ruuhka ja tälä hetkellä kestää n. kuukauden kun tilaa vaippoja :/

Voit sä Ninniliina kertoo mulle mistä se Ronja&Roope koostuu, kun mie oon just alkanu ite ompeleen vaippoja ja voisin tehä nyt sit kunnollisia yövaippoja kun saisin sopivan "reseptin"?

Ja meilläkin on noita itse tehtyjä hahtuvavilliksiä enimmäkseen käytetty yöllä, kun ne on pitävimmät. Päivisin sit voidaan laittaa ohuemmat kaupan pöksyt ulos lähtiessä, sisällä päivisin ollaan tähän saakka selvitty PUL-taskuilla.

Meillä oli ongelmana joku aika sitten kun kestot ja kertavaipat päästi pissat läpi ja liki joka yö saatiin vaihtaa lakanat pojan sängystä.

Ostin sitten bambu kangasta ja hamppua kangasta ja muutomia kiinalaisia prefoldeja. Bambusta tein sisävaipan (tasku mallisen) jossa ittessään on 4 kerrosta bambua ja sinne sisään vielä 4 kerrosta bambua ja 4 kerrosta hampua. Prefoldeja laitetaan joko vaan yks prefoldi tai sitten prefoldi + 2kertainen hamppu imu pul-taskun sisään ja kaiken komeuden päälle villapöksyt (niin tohon pul-taskuun kun sisävaippaan).
Eikä oo enää tullu pissa vahinkoja kun uudistettiin yövaipat.

Meillä oli ihan vaippailun loppuaikana yövaippana pul-taskuvaippa järeillä imuilla (hamppua, bambua) sekä päällä vielä villahousut varmistuksena. Ei ollut märkä ulkoa eikä myöskään sisältä tai edes taipeista. Villainen patjansuoja on myös hyvä lisä jos tuntuu että sänky kastuu liian usein.

Meillä kun alkoi tarvita tuhdimpaa vaippaa, siirryttiin päiväs aikaan liian isoon fuzziin, johon oman imun lisäksi !bamboo fold ittiä tai muuta hyvin imevää matskua. Pahimmassa vaiheessa oli pakko vaihtaa yöllä sitäkin systeemiä, mutta kun yösyönnit on nyt lähes jääneet pois, yksi vaippa riittää taas.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Kiitos tytöt neuvoista! :hug: Mistä sää kookosta ostit bambu- ja hamppukangasta? Onko niitä ihan tavan eurokankaassa? Voisin tehä itelle kans tollasia.

Tilasin netistä. Ei ainakaan meidän Eurokankaassa oo olu bambua eikä hamppua.
Mut nettikaupoissa on ihan kivan edullista =)

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Kiitos tytöt neuvoista! :hug: Mistä sää kookosta ostit bambu- ja hamppukangasta? Onko niitä ihan tavan eurokankaassa? Voisin tehä itelle kans tollasia.

Tilasin netistä. Ei ainakaan meidän Eurokankaassa oo olu bambua eikä hamppua.
Mut nettikaupoissa on ihan kivan edullista =)

Hitsinvitsit, mä oisin jo ens yöks ommellut mut nyt joutuu ootteleen taas tlausta :kieh: Mä oon sellanen "heti-tässä-nyt"-tyyppi että noi tilaukset kestää liiian kauan ja mun inspis ehtii mennä ohi... :laugh:

Yhteistyössä