Kestoilijat, apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Niin mä yritän kovasti aloittaa tulevan vauvan kanssa kestoilun... Ja mietin tuota etikkaa huuhtelaineena. Mitä etikkaa sen pitäisi olla? Ihan tuota väkiviinaetikkaa vai millaista? Ja sitten onko noita harsoja ihan pakko silittää pesun jälkeen vai tekeekö tuo etikka niistä pehmeitä?
Ja sitten, onko tää nyt ihan riittävä määrä vaippoja ensialkuun:
Harsoja n 20kpl
2 äitiyspakkauksen vaippaa
2 villahousut
6kpl tasku- ja sisätäyttövaippoja

Onko ne kuivaliinat pakollisia? Niitä mulla ei ole...
Mitä muuta multa vielä puuttuu?

vastasyntyneen vaipatuksesta ei ole vielä kokemusta, sitäkin tulossa parin kuukauden päästä. aloitettiin kestoilu esikoisella kun lapsi oli n. puolivuotias, mut kait mä jotain osaan auttaa.
Harsoja ei kannata silittää, sillä se huonontaa imukykyä. Käytän aina toisinaan etikkaa huuhteluaineena vaipoille mut en ole huomannut sen erityisesti pehmentävän pyykkiä, hajuja kyllä poistaa. Ihan tavallista rahamäen väkiviinaetikkaa.
vaippojen määrä kuulostais ihan hyvältä, kokemustahan ihan pienestä kestopepusta ei vielä ole, mut saathan sä noita lisää jos ei riitäkään.

Etikkaa ei ole pakko käyttää mutta vähetää vaatteen/kankaan sähköisyyttä. Me ei olla ikinä silitetty yhtäkään harsoa. Etikka ei pehmennä harsoa. Meillä on normaalia väkiviina etikkaa.
Kuivaliinat ei ole pakollisia. Itse huomattiin että riisipaperi oli kätevää pienen maitokakkailijan kanssa, kakka jäi suuriltaosin riisipaperiin eikä harsojen pesu ollut niin ällöttävää.

Ne harsot tuntuu jäävän vaan niin koviksi pesun jäljiltä... Vai pesenkö mä sitten väärin ne tai jotain.
Mä taidan noita kuivaliinoja tai papereita vielä hankkia niin jos sitten pärjäisin.

Meillä ei ole käytetty etikkaa saatikka silitetty ja ihan hyvin ovat vaipat pelanneet... ei kannata turhia.
Riisipaperi (tai vastaava) on ehdottomasti hyvä, suosittelen lämpimästi, juuri kakkojen kanssa eteenkin.

Vaippoja kannattaa olla ihan reilusti, ei tarvitse stressata pesemisen (ja kuivumisen) kanssa... jos on kuivausrummpu niin voi hengittää vähän vapaammin, joskin ainakin kun joskus käytettiin isovanhempien luona rumpua niin harsot ihan kulahtivat. En suosittele.

Joka tapauksessa, kyllä noilla ainakin alkuunsa pärjää... äkkiäkös sitä saapi hommattua lisää jos siltä tuntuu. Mielummin kannattaa jättää ostamatta hirveästi mitään, jos ei sitten tarvitsisikaan...

Onnea vaan! :)

Kuivaliinat kannattaa huuhtasta, kuivattaa ja käyttää uudestaan silloin kun niissä on vain pissaa! Meidän vaavin pylly saa liikaa kosteutta harsoissa ilman kuivaliinaa! Suosittelen ostamaan popoliinin all-in-one vaipan yöksi. Pitää meillä koko yön pissat ja kuivuu tosi nopeasti...

Alkuperäinen kirjoittaja puuropää:
Suosittelen ostamaan popoliinin all-in-one vaipan yöksi. Pitää meillä koko yön pissat ja kuivuu tosi nopeasti...

Meillä taas Popolinin aio päästi pissat haaroista läpi jo tunninkin käytön jälkeen, ja poika sai niistä kaiken lisäksi ihottumaakin =(

riisiliinat voi pestä koneessa pariin kertaan jos niissä ei ole kakkaa. meillä piisasi maitokakka-ajaksi hyvinkin yksi 100kpl:n pakkaus riisiliinoja.

kerhosta varmaan saa lisää infoa :wave:

Liian kovaan harsopyykkiin voi koittaa käyttää maitohappopohjaista "huuhteluainetta". Poistaa pyykistä kalkkisaostumia, ja voi sitä pehmentää.

Ei kannata silittää. Itse olen käsissä vähän niitä pehmentänyt.

Kuivaliinoja suosittaisin, ainakin sitten jo muutaman viikon iästä. Siihen käy fleecekin.

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
riisiliinat voi pestä koneessa pariin kertaan jos niissä ei ole kakkaa. meillä piisasi maitokakka-ajaksi hyvinkin yksi 100kpl:n pakkaus riisiliinoja.

kerhosta varmaan saa lisää infoa :wave:
Mistäs näitä riisiliinoja saa ostettua?

Yhteistyössä