Kestääköhän kerrostalon katto yli neljän kilon lamppua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27935958]Sehän riippuu miten proppailet sen kiinni. Betonia ne katot niissä on.[/QUOTE]
Tuohon jo olemassa olevaan koukkuun meinasin viritellä.

Voithan mennä yläkertaan koputtelemaan naapurin ovella ja vaikka pompit siinä kohtaa mihin ajattelit lampun kiinnittää . Jos lattia kestää sinun painosi niin uskoisin sen kestävän lampunkin.

[QUOTE="Vieras";27935977]Voithan mennä yläkertaan koputtelemaan naapurin ovella ja vaikka pompit siinä kohtaa mihin ajattelit lampun kiinnittää . Jos lattia kestää sinun painosi niin uskoisin sen kestävän lampunkin.[/QUOTE]
Asun ylimmässä kerroksessa.

[QUOTE="Vieras";27935977]Voithan mennä yläkertaan koputtelemaan naapurin ovella ja vaikka pompit siinä kohtaa mihin ajattelit lampun kiinnittää . Jos lattia kestää sinun painosi niin uskoisin sen kestävän lampunkin.[/QUOTE]

Mistä näitä idiootteja sikiää???

Meinaatko, että se alakerran katto on samaa materiaalia kuin yläkerran lattia. Tsiisus, anna mun kaikki kestää. Kyllä ne aika usein on pelkkää pahvia ne katot (ainakin niissä taloissa on ollut missä olen vuokralla ollut). Meidän omakotitalossa on paneelikatto. Ja laittaisin roikkumaan vain, jos siinä on tukipuu/"kurkihirsi" alla, eli mihin saan sen koukun oikeesti juntattua.

[QUOTE="vieras";27935915]Uskaltaakohan kokeilla vai onkohan odotettavissa, että katto romahtaa niskaan?[/QUOTE]

25 kilon rajote...mutta ei kestä lampussa riikkumista..tarkista jostakin. neljän kilon lamppu tuli ekana mieleen hehkulamppu. ei varjostin.

Alkuperäinen kirjoittaja anna mun kaikki kestää;27935994:

Meinaatko, että se alakerran katto on samaa materiaalia kuin yläkerran lattia. Tsiisus, anna mun kaikki kestää. Kyllä ne aika usein on pelkkää pahvia ne katot (ainakin niissä taloissa on ollut missä olen vuokralla ollut). Meidän omakotitalossa on paneelikatto. Ja laittaisin roikkumaan vain, jos siinä on tukipuu/"kurkihirsi" alla, eli mihin saan sen koukun oikeesti juntattua.
Ite oot nyt kyllä täysi idiootti,pahvikatto.Buaah....hah...haa...!!!

No kerrostalossa yleensä on. Ainakin meillä ontelolaatta on katto ja yläkerrassa sen saman laatan päällä on parketti. Ja näin taitaa olla kaikissa 70- luvun jälkeen rakennetuissa kerrostaloissa.
Kerrostaloja ei yleensä myöskään tehdä puusta, joten kurkihirttä sieltä on turha etsiä.

[QUOTE="vieras";27936020]25 kilon rajote...mutta ei kestä lampussa riikkumista..tarkista jostakin. neljän kilon lamppu tuli ekana mieleen hehkulamppu. ei varjostin.[/QUOTE]
Valaisin olis ehkä ollu oikeampi ilmaisu :)

Tämä ketjuhan vaan paranee vanhetessaan :D
:popcorn:

Ihan rehellisesti, ap, olisin enempi huolissaan sen koukun pitävyydestä kuin mahdollisesta katon romahtamisesta. En ottaisi riskiä että lamppu tippuis esim lattialla leikkivän lapsen päälle vaan kiinnityäusin sen kunnolla sinne kattoon, ei minkään valmiin koukun varaan.

[QUOTE="Vieras";27936064]Ihan rehellisesti, ap, olisin enempi huolissaan sen koukun pitävyydestä kuin mahdollisesta katon romahtamisesta. En ottaisi riskiä että lamppu tippuis esim lattialla leikkivän lapsen päälle vaan kiinnityäusin sen kunnolla sinne kattoon, ei minkään valmiin koukun varaan.[/QUOTE]
No sitä koukun pitävyyttä lähinnä mietinkin; ilmaisin pelkoni vähän huonoin sanakääntein. Mitenkähän se koukun pitävyyden varmistaisi?
Täällä on vaarassa jäädä putoavan lampun alle vain kissa tai minä :D

kerrostalossa alakerran katto = yläkerran lattia..

[QUOTE="aloittaja";27936072]No sitä koukun pitävyyttä lähinnä mietinkin; ilmaisin pelkoni vähän huonoin sanakääntein. Mitenkähän se koukun pitävyyden varmistaisi?
Täällä on vaarassa jäädä putoavan lampun alle vain kissa tai minä :D[/QUOTE]

itellä ei kestänyt. se on näitä messinkejä ja väänty.

[QUOTE="vieras";27936103]itellä ei kestänyt. se on näitä messinkejä ja väänty.[/QUOTE]

No mutta eiköhän suurin osa meistä paina enemmän kuin 4kg? Eli jos koukku ei kestä 80 kg palstamammaa, se voi hyvinkin kestää 4 kg lampun.

Yhteistyössä