Kestääkö suhde, jos se on alkanut "rakkautta ensisilmäyksllä"? Kokemuksia?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gigii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gigii

Vieras
Rakastuin ensikohtaamisella mieheen ja hän minuun. Kumpikaan ei ole ennen kokenut tälläistä tunnetta. Nyt mietin, uskallanko luottaa tähän intuitioon ja voimakkaaseen tunteeseen ja aloittaa (loppuelämän kestävän) suhteen tämän miehen kanssa. Onko kellään kokemuksia?

Mihin sitä voi luottaa jos ei intuitioon? Jos tulee epäröintiä niin sitten se ei ehkä ole SE juttu. SEN tietää.

Mä en kyllä tajua miksi ihmiset on sellaisia jänishousuja, että kun oikealta tuntuu niin siltikin pelätään jotain. Mitä? Voi härre gyyd, antakaa palaa. :)

Siksi mietityttää, koska suhteeseen heittäytyminen tarkoittaisi suuria elämänmuutoksia: ollaan molemmat varattuja-toistaiseksi. Rohkeuttahan se vaatii ja sitä multa kyllä löytyy.

Mihin sitä voi luottaa jos ei intuitioon? Jos tulee epäröintiä niin sitten se ei ehkä ole SE juttu. SEN tietää.

Mä en kyllä tajua miksi ihmiset on sellaisia jänishousuja, että kun oikealta tuntuu niin siltikin pelätään jotain. Mitä? Voi härre gyyd, antakaa palaa. :)

Kai sitä pelätään että nyksät saavat tietää uusista suhteista, ennen kuin ero on selvä. Ja mitä jos sitten(kin) alkaa kaduttaa, eikä ruoho aidan takana ollutkaan vihreämpää.

Siksi mietityttää, koska suhteeseen heittäytyminen tarkoittaisi suuria elämänmuutoksia: ollaan molemmat varattuja-toistaiseksi. Rohkeuttahan se vaatii ja sitä multa kyllä löytyy.

No kumpi on parempi? Erota ja ottaa se oikea vai jatkaa sen kakkosen kanssa?

Suuret muutokset on elämää ja jos haluaa elää niin niitä tekee. Jos mies on valmis tekemään muutoksia niin asiahan on selvä? Itselle sitä eletään, eikö?
Mutta jos alatte salasuhteen kun ette uskalla erota, niin siinä menee kaikilta kaikki jutut pieleen, ja tulee itku ja hammastenkiristys.

[QUOTE="Satu";28982861]Kai sitä pelätään että nyksät saavat tietää uusista suhteista, ennen kuin ero on selvä. Ja mitä jos sitten(kin) alkaa kaduttaa, eikä ruoho aidan takana ollutkaan vihreämpää.[/QUOTE]

Kuten sanoin, jos epäilyttää eikä uskalla toimia, niin silloin asia ei olekaan niin selvä.

Fiksut laittaa asian heti vireille eikä säädä nykyisten puolisoiden selän takana.

(käytin tuossa aiemmin vastatessani vahingossa vieras nimimerkkiä)

Meidän tapaaminen oli rakkautta ensisilmäyksellä ja yhä puolentoista vuoden jälkeen tuntuu ihan uskomattomalta. Tämä meidän suhde on ollut alusta asti ihan ennenkokematonta molemmille, vaikka kummallakin on jo tähän 40 v ikään mennessä ehtinyt olla jos jonkinlaista kokemusta. Puolisen vuotta seurusteltiin, sitten muutettiin kimppaan ja mentiin pian kihloihin, ja siitä parin kuukauden päästä naimisiin. Itse ainakin suosittelen luottamaan siihen "tässä-se-nyt-on"-fiilikseen, jos heti alussa jo sellaisen toisen ihmisen kanssa saavuttaa.

Samanlainen tilanne oli. Rakastuin, se oli ihan mieletöntä. Mutta sitten kaikki, siis ihan kaikki paljastuikin valheeksi. Minä erosin, hän ei ollutkaan eronnut...

Loppu oli ihan hirveää!! En varmaan pääse tapauksesta ikinä yli.

Sanoisin että odota pari kuukautta, ota ihan rauhallisesti. Siinä ajassa se henkilö ehtii jo paljastaa todelliset kasvonsa.

Riippuu varmaan tapauksesta.

Itse en luota noihin jo heti pyörryttävän hyvältä tuntuviin tapauksiin, vaan uskon sellasten pikkuhiljaa etenevien suhteiden olevan niitä, jotka kestävät pitkään ja ovat vakaita.

Olin 16v ja mies 18v kun nähtiin. Ei saatu silmiä irti toisista. 5 pv päästä seurusteltiin. Siitä on nyt 19 vuotta. 17 v ollaan oltu naimisissa ja edelleen kaikki hyvin.

No, mies oli varattu mutta minä en, kun iski tuo sama tunne. Siinä sitten tuijoteltiin toisiamme samalla työpaikalla pari vuotta. Siis ihan siksi ei tehty mitään, että mies oli varattu. Eihän siitä mitään tullut. Kun sitten alkoi tapahtua, niin mentiin nopeasti kihloihin ja naimisiin. Kaikki olivat tietysti "salamaromanssista" yllättyneitä, vaikka asia oli kypsynyt jo kauan mielissä.

Hyvältä tuntuu edelleen. Vihille menosta on nyt 8 vuotta.

No, mies oli varattu mutta minä en, kun iski tuo sama tunne. Siinä sitten tuijoteltiin toisiamme samalla työpaikalla pari vuotta. Siis ihan siksi ei tehty mitään, että mies oli varattu. Eihän siitä mitään tullut. Kun sitten alkoi tapahtua, niin mentiin nopeasti kihloihin ja naimisiin. Kaikki olivat tietysti "salamaromanssista" yllättyneitä, vaikka asia oli kypsynyt jo kauan mielissä.

Hyvältä tuntuu edelleen. Vihille menosta on nyt 8 vuotta.

No höh. Siis minä olin vapaa...pöh ja pöh.

No loppuelämästä en osaa mitään sanoa, koska elämää on vielä jäljellä. Naimisissa ollaan oltu tänään tarkalleen 15 kk ja meillä on 1 kk vanha vauva. Edelleen rakastuneita ja ihastuneita toisiimme.

• Tykkää
Reactions: Data
Ihana lukea, että te ensisilmäyksellä rakastuneet ootte edelleen yhdessä ja rakastuneita. Minäkin uskon, että olen löytänyt elämäni miehen! Hitsi, kiitos teille rohkaisusta!!! :)

Ihana lukea, että te ensisilmäyksellä rakastuneet ootte edelleen yhdessä ja rakastuneita. Minäkin uskon, että olen löytänyt elämäni miehen! Hitsi, kiitos teille rohkaisusta!!! :)

Eiii.. Eroa jos eroaisit joka tapauksessa. Mutta älä uuden miehen takia eroa.
Rakastuneena ja pahasti ihastuneena ei näe todellisuutta. Se on aivan ihana tunne kyllä.
Miehillä vaan se kertoo jotain, että puuhailevat jotain nykyisensä selän takana.. Tuntuu että enemmän kun naisilla. Itse olen luotettava ihminen. Luotin, mutta se ei olisi kannattanut.
Sain joskus samanlaisia vastauksia kuin sinä, että go for it.
Ei kannata jättää elämää elämättä ja tarttua tilaisuuksiin. Mutta ota todellakin rauhallisesti !! Jätät myös nykyisen suhteesi käsittelemättä jos teet äkkinäisiä päätöksiä. Ja uusi ei toimi ennen kuin ne on käsitelty.

Tunteista ja intuitioista riippumatta ei voi tietää kestääkö suhde päivän vai 50 vuotta. Joka tapauksessa jos suhde on hyvä ja tunteet syvät, siinä viihtyy usein pidempään.

Yhteistyössä