Keskustelua ohjelmasta Kaappaus keittiössä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja makkaraperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

makkaraperuna

Vieras
Minulla loksahti suu auki, perheen äiti on terveydenhoitaja jonka kuuluisi nyt vähän edes tietää ruuasta.
Sitten kun kuuntelin mitä tuo äiti ei muka syö niin ihmettelin että pyhällä hengelläkö hän on hengissä pysynyt?
Samoin kun valitti ettei tytär syö, no ei kai kun ottaa äidistään oppia, luulisi nyt terveydenhoitajan tämän tietävän että lapset ottavat vanhemmistaan mallia ruuan suhteen.
Huvitti kun Kari Aihinen teki perheelle ruuat ja lapset söi ja tyttö jopa pyysi lisää kun tuon äidin silmät hyvä ettei päästä tippuneet :D
Niin, kannattasikohan jatkossa perheen äidin laittaa tosiaan ripaus vaikka sitä suolaa niihin ruokiin

Mulla menee yli ymmäryksen miten tollasia ihmisiä on.

Mutta sen perheen äidin mottohan oli kun terveydenhoitaja on
että ruuan pitää olla terveellistä ja ruuan ei tarvi maistua hyvältä kunhan sitä syö vaan vähän ettei nälkään kuole :O
Ihmettelin että perheen äiti oli kuitenkin niinkin normaalikuntoisen näköinen (tarkoitan ettei ollut mikään kaikista laihoin oljenkorsi kuinka olisi voinut tuosta ruokavaliosta kuvitella)

Mutta sen perheen äidin mottohan oli kun terveydenhoitaja on
että ruuan pitää olla terveellistä ja ruuan ei tarvi maistua hyvältä kunhan sitä syö vaan vähän ettei nälkään kuole :O
Ihmettelin että perheen äiti oli kuitenkin niinkin normaalikuntoisen näköinen (tarkoitan ettei ollut mikään kaikista laihoin oljenkorsi kuinka olisi voinut tuosta ruokavaliosta kuvitella)

Oli sillä aika harmaa iho.

Mahtoi se lohikin maistua kammottavalle jonka se suoraan paketista iski pellille ja eikun uuniin :D

En ite kyllä pystyis täysin suolatonta kalaa syömään kun on kamalaa jo vaikka ois suolaa, mutta ei ole sitä tarpeeksi.

Mulla menee yli ymmäryksen miten tollasia ihmisiä on.

Voi kuule, just se on selityksenä siihen, että niin moni saa just terkkarilta ohjeita eri vaivoihin, et on ihan sama mitä syö ja et minkään vaivan ei USKOTA johtuvan ruoasta. Se suolatesti oli hyvä, paitsi et oispa tienneet, et siitä pansuolan lysiinihydrokloridista saa moni migreenin. En pelkästään minä, vaan moni muukin ja se Maldonsuola on parasta niistä kaikista:-)

Kaikki pitää itse kokea, ennen kuin mitään uskoo, eikö se niin mene? Ja jukka Korpela oli oikeassa, kun sanoi, et "Vain yksi virke menee perille, jos sekään":-)

No, ei tämä kylläkään ole mikään naurun asia, vaan järkyttävän totta. J just sitä osataaan hyödyntää laajemmastikin...:
http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...mikahan-vaivaa-6-vuotiasta-poikaa/sivu24.html

Minä kans ihmettelin tämän perheenäidin periaatteita, mutta oliko siellä taustalla jotakin lapsuuden juttuja, että oma äitinsä olisi ollut nirso..? No joka tapauksessa kiva, että saivat apua ja löysivät innon ruoanlaittoon ja hyvään ruokaan.

Mulle kans ruoka on suuri nautinto ja se hyvä ruoka voi todellakin olla myös hyväksi terveydelle. Itse asiassa minusta se on juuri näin, eikä esim. valmispizzat ole sitä hyvää ruokaa.. Tässä sitä jo suunnitellaan pääsiäisen menuta :D

Mulla on ainaki lämpimimmät muistot lapsuudesta äitin kanssa leipominen ja meillä oli paljon ihania perinteitä. Näitä toteutan oman lapseni kanssa, kyllä keittiössä viihtyy koko perhe ja se on ihana asia.

teki silmillään sillee oudosti? Jotenkin "tärkeili" :D Kamalan näköistä!

Saman huomasin :D ja koetti kai sillä mm viestittää tyttärelleen että tämä on pahaa :( Onneksi tyttö kuitenkin ennakkoluulottomasti maistoi ja jopa piti ruuista :)

Näin jälkikäteen kun ajattelee niin ei ihme että lasten lempiruoka oli (ohjelman alussa mainittu) makkaraperunat/pyttipannu, kun siinä makkarassa on sentään ollut makua tosin kuin kaikessa muussa ei :D

Mutta vaikka tässä nyt on kritisoitu niin hienoa on se että perhe uskalsi lähteä ohjelmaan mukaan ja toivottavasti nyt äitikin vaikkakin pikkuhiljaa edes oppii käyttämään mausteita yrttejä ja etenkin suolaa ruuan teossa :)

Sen verran katoin ohjelmas et sen äidin iho tosiaan oli harmaa. Mutta jospa se johtui siitä, että se väri siinä koko ohjelmassa oli ainakin tällä kertaa jotenkin köyhdytetyn oloinen? Näytti harmaalta se kokkikin. :D

Mutta vaikka tässä nyt on kritisoitu niin hienoa on se että perhe uskalsi lähteä ohjelmaan mukaan ja toivottavasti nyt äitikin vaikkakin pikkuhiljaa edes oppii käyttämään mausteita yrttejä ja etenkin suolaa ruuan teossa :)

Näin just! Mut ei kyllä ollut kovin aikuimaista käytöstä lähteä ruokapöydästä oksentamaan sitä kyssäkaalia.. vaikka se taisikin olla aika näytelty kohtaus.

Ykköskausi oli pahimmillaan tosi vaivaannuttavaa katsottavaa, kun osalla ihmisistä oli lähinnä sosiaalisia tai psykologisia ongelmia, ei niinkään ruokaongelmia. Aihisen ruokafilosofia korostaa yhdessä tekemistä ja iloa, mutta ei niillä kaikkea korjata.

Yhteistyössä