Keskusta mullistaisi autoilun paikannukseen perustuvalla kilometriverolla - Kurvisen mukaan "isoveli" ei valvoisi autoilijoita

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Keskusta mullistaisi autoilun paikannukseen perustuvalla kilometriverolla - Kurvisen mukaan "isoveli" ei valvoisi autoilijoita

Taas lisäkuluja kaupunkilaisille ja etuja maajusseille. Tienkäyttömaksu on tasavero joka 3 600 euron autolla keskimäärin ajavan 14 000 km keskimääräisellä vuosiajolla maksaa n. 1 400 euroa vuodessa (10€/100km). Pidetään porvarit oppositiossa, Orpon kokoomus samoilla linjoilla auton käyttöön huimat lisäkulut työläisille, jotka ei hyödy autoveron laskusta kuten sikariporras.

Keskusta mullistaisi autoilun paikannukseen perustuvalla kilometriverolla – Kurvisen mukaan ”isoveli” ei valvoisi autoilijoita
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006700138.html
"Keskusta näkee paikannusjärjestelmän vaihtoehdoksi polttoaineverojen korottamiselle. Keskustan mukaan autoilu kallistuisi kaupunkien keskustoissa ja halpenisi maaseudun sorateillä.

Keskusta mullistaisi autoilun verotuksen korvaamalla nykyisen polttoaineveron autoilijoiden paikantamiseen perustuvalla kilometriverolla.

Mallissa autoilua verotettaisiin sen mukaan, paljonko autolla on ajettu ja missä autoilu on tapahtunut.

– Tämä malli on sekä verot että veret seisauttava keskustalainen liikennepoliittinen ratkaisu, keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen maalaili etätiedotustilaisuudessa."

Veret seisauttava tosiaankin, ainakin kaupungissa asuvan pieni- ja keskituloisen duunarin veret. Porvarit saatava pysyvästi oppositioon kuppaamasta tavallista kansaa. Orpon kokoomus ehdotti juuri vastaavaa autoilun käytön superverotusta ja eliitille kymmenien tuhansien eurojen autoveroaletta. Onhan sitä kiva ostaa satojen tonnien v12 Bentley autoverotta, ja karvahattukansa maksaa.
Kepu pettää aina, nyt autoilijat :(
 
vierailija
Tällä kaverilla on maailman pisin nenä!
”Keskustan liikenneasiantuntija torjuu epäilyt puolueen veromallin ongelmista – keskusta ei maksata uudistusta auton omistajalla”
 
Tällä kaverilla on maailman pisin nenä!
”Keskustan liikenneasiantuntija torjuu epäilyt puolueen veromallin ongelmista – keskusta ei maksata uudistusta auton omistajalla

keskusta maksattaa uudistuksen kaupunkilaisilla auton omistajalla
Kaupungissa ei tarvitse autoa. Asuin itse vuosikymmeniä Helsingissä, enkä koskaan omistanut autoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Bell Beaker
vierailija
Keskusta mullistaisi autoilun paikannukseen perustuvalla kilometriverolla - Kurvisen mukaan "isoveli" ei valvoisi autoilijoita

Taas lisäkuluja kaupunkilaisille ja etuja maajusseille. Tienkäyttömaksu on tasavero joka 3 600 euron autolla keskimäärin ajavan 14 000 km keskimääräisellä vuosiajolla maksaa n. 1 400 euroa vuodessa (10€/100km). Pidetään porvarit oppositiossa, Orpon kokoomus samoilla linjoilla auton käyttöön huimat lisäkulut työläisille, jotka ei hyödy autoveron laskusta kuten sikariporras.

Keskusta mullistaisi autoilun paikannukseen perustuvalla kilometriverolla – Kurvisen mukaan ”isoveli” ei valvoisi autoilijoita
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006700138.html
"Keskusta näkee paikannusjärjestelmän vaihtoehdoksi polttoaineverojen korottamiselle. Keskustan mukaan autoilu kallistuisi kaupunkien keskustoissa ja halpenisi maaseudun sorateillä.

Keskusta mullistaisi autoilun verotuksen korvaamalla nykyisen polttoaineveron autoilijoiden paikantamiseen perustuvalla kilometriverolla.

Mallissa autoilua verotettaisiin sen mukaan, paljonko autolla on ajettu ja missä autoilu on tapahtunut.

– Tämä malli on sekä verot että veret seisauttava keskustalainen liikennepoliittinen ratkaisu, keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen maalaili etätiedotustilaisuudessa."

Veret seisauttava tosiaankin, ainakin kaupungissa asuvan pieni- ja keskituloisen duunarin veret. Porvarit saatava pysyvästi oppositioon kuppaamasta tavallista kansaa. Orpon kokoomus ehdotti juuri vastaavaa autoilun käytön superverotusta ja eliitille kymmenien tuhansien eurojen autoveroaletta. Onhan sitä kiva ostaa satojen tonnien v12 Bentley autoverotta, ja karvahattukansa maksaa.
Jos et muista, niin Anne Berner liikenneministerinä ehdoitti kai satelliitteihin liitetyillä systeemeillä tarkistetavan autoilijoiden reitit. Autoihin vaadittaisiin joku lisälaite. Jokaisesta ajokilometrista maksettaisiin veroa.
Tekosyy tuohon eli, että pitäisi tulevaisuudessa verottaa myös sähköautoja, koska sähköä ei voi verottaa kuten bensiiniä ja dieseliä.
Tuo olisi avaamassa George Orwellin kirjan 1984 valvontaa Suomeen.

Jorma Ollilan työryhmä on jo vuosia kuluttanut tämän ajatuksen toteuttamiseen.

Virolaiset olivat jo kokeilleet tuollaista järjestelmää ylinopeussakkojen antoon. Tietoteknisesti se ei ollut iso homma. Kai Virossakin oli testauksessa joku autoon asennettava laite, jota ei sitten tositilanteessa voinut kytkeä pois. Virossa todettiin, että he näkivät tällaisen valvonnan jo NL aikana, joten sitä ei tulla toteuttamaan.

Tasaveroon verrattava maksu, esim. ajokm-määrään mukainen maksu on aika paha juttu köyhille, kun taas rikkaammille se ei ole oikein mikään kustannus.
Pari vuotta sitten vai oliko se jo aiemmin, tätä uudistusesitystä vastustettiin ankarasti. Se kummittelee vielä jossain pöytälaatikossa piilossa.
 
Ai että kun aikanaan tulee joku ilkeämpi valtakeskittymä ja ottaa muka-ei-personoidut tiedot käyttöönsä esim.toisinajattelijoiden kohdalla. Google, Facebook, pankkikortti, kännykkä ammentavat tietonsa.

Jo nyt pystyy ihmisiä seuraamaan Snapchatissa, jos sijainti on päällä. Sit jos laitetaan pakollinen seurantalaite autoon, ollaan lähellä jo ihmisoikeusrikkomusta.

Kohta huomataan, että hei, kaikkein kätevintä on seurannan kannalta, kun ihminen itse sirutetaan. Ei tartte enää sijaintia nuuskia autokilometrien perusteella tai nuuskia naamakirjaa.

Ja kas, Ilmestyskirja muuttuukin modernin elämän kuvaukseksi paremmin, kuin yksikään kirjallisuuden Finlandia-ehdokas.
 
Ihmisellä on oikeus paeta. Ihmisellä on oikeus kadota tällä maapallolla, jolle syntymiseen ei pysty itse vaikuttamaan.

Ihmisellä on myös oikeus käyttää moderneja palveluja ilman, että siitä jää jälki.

Käteisen rahan poistumista perustellaan koronalla ja ties millä. Ok, onhan korttimaksu nopea ja kätevä.
....mutta paskat. Päättäjiä ja isoja yhtiöitä ottaa eniten aivoon, kun eivät pääse näkemään mitä jokainen tekee, ja kokoamaan ihan vielä koko porukkaa yhteen, samaan karjaan.
 
vierailija
Hyvinpä olet sisäistänyt sen suomalaisen perusperiaatteen, että verotus on aina hyvä asia ja kyse on vaan siitä miten verotetaan.
Kokoomus ja Kepu ovat hyviä verottamaan, kunhan kyseessä on tasaverot joita toimeentulotukiasiakas ja Suomen rikkain mies monimiljardööri Antti Herlin maksaa yhtä paljon ..tai siis tarkoitus on että Herlin maksaa vähemmän kuten listaamattomista yhtiöistä, tai saa ainakin paremmat edut satatonnia autoverohyötyä.
 
vierailija
Ihmisellä on oikeus paeta. Ihmisellä on oikeus kadota tällä maapallolla, jolle syntymiseen ei pysty itse vaikuttamaan.

Ihmisellä on myös oikeus käyttää moderneja palveluja ilman, että siitä jää jälki.

Käteisen rahan poistumista perustellaan koronalla ja ties millä. Ok, onhan korttimaksu nopea ja kätevä.
....mutta paskat. Päättäjiä ja isoja yhtiöitä ottaa eniten aivoon, kun eivät pääse näkemään mitä jokainen tekee, ja kokoamaan ihan vielä koko porukkaa yhteen, samaan karjaan.
Juuri näin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Kokoomus ja Kepu ovat hyviä verottamaan, kunhan kyseessä on tasaverot joita toimeentulotukiasiakas ja Suomen rikkain mies monimiljardööri Antti Herlin maksaa yhtä paljon ..tai siis tarkoitus on että Herlin maksaa vähemmän kuten listaamattomista yhtiöistä, tai saa ainakin paremmat edut satatonnia autoverohyötyä.
Antti Herlin ei maksa osinkoveroa. Mökinmummo joka omistaa muutaman osakkeen maksaa enemmän veroa kuin Herlin.
 
vierailija
Kokoomus ja Kepu ovat hyviä verottamaan, kunhan kyseessä on tasaverot joita toimeentulotukiasiakas ja Suomen rikkain mies monimiljardööri Antti Herlin maksaa yhtä paljon ..tai siis tarkoitus on että Herlin maksaa vähemmän kuten listaamattomista yhtiöistä, tai saa ainakin paremmat edut satatonnia autoverohyötyä.
Tasavero tarkoittaa sitä, että maksetaan sama määrä euroina. Tasaveroprosentti tarkoittaa sitä, että maksetaan veroa samalla prosentilla. Progressiivinen verotus tarkoittaa sitä, että prosentti muuttuu. Yksikään poliittinen puolue ei ole ikinä ajanut tasaveroa Suomeen.
 
vierailija
Kaupungissa kulkee joukkoliikenne, maalla ei.

Maalla tiet ovat yksityisteitä, jotka huolletaan itse (hiekan lisääminen, lanaaminen sateiden jälkeen, lumen auraus, peruskorjaus, ojien perkuu) ja maksetaan osuuksien mukaan. Mökkiläiset saa ajaa maajussien teitä ilmaiseksi, maksavat vain siitä viimeisestä pätkästä johon oma mökkitontti rajoittuu (mikä ei ole paljon, verrattuna siihen että maajussilla on metsää ja peltoa kilometrin verran tien reunassa).
 
Kaupungissa kulkee joukkoliikenne, maalla ei.

Maalla tiet ovat yksityisteitä, jotka huolletaan itse (hiekan lisääminen, lanaaminen sateiden jälkeen, lumen auraus, peruskorjaus, ojien perkuu) ja maksetaan osuuksien mukaan. Mökkiläiset saa ajaa maajussien teitä ilmaiseksi, maksavat vain siitä viimeisestä pätkästä johon oma mökkitontti rajoittuu (mikä ei ole paljon, verrattuna siihen että maajussilla on metsää ja peltoa kilometrin verran tien reunassa).
Ei ole suurin osa yksityistietä kuin jollain metsän keskellä asuvalla. Ihan kunnan aura-auto tuosta ohi menee.
 

Yhteistyössä