Keskusta mullistaisi autoilun paikannukseen perustuvalla kilometriverolla - Kurvisen mukaan "isoveli" ei valvoisi autoilijoita

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Keskusta mullistaisi autoilun paikannukseen perustuvalla kilometriverolla - Kurvisen mukaan "isoveli" ei valvoisi autoilijoita

Taas lisäkuluja kaupunkilaisille ja etuja maajusseille. Tienkäyttömaksu on tasavero joka 3 600 euron autolla keskimäärin ajavan 14 000 km keskimääräisellä vuosiajolla maksaa n. 1 400 euroa vuodessa (10€/100km). Pidetään porvarit oppositiossa, Orpon kokoomus samoilla linjoilla auton käyttöön huimat lisäkulut työläisille, jotka ei hyödy autoveron laskusta kuten sikariporras.

Keskusta mullistaisi autoilun paikannukseen perustuvalla kilometriverolla – Kurvisen mukaan ”isoveli” ei valvoisi autoilijoita
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006700138.html
"Keskusta näkee paikannusjärjestelmän vaihtoehdoksi polttoaineverojen korottamiselle. Keskustan mukaan autoilu kallistuisi kaupunkien keskustoissa ja halpenisi maaseudun sorateillä.

Keskusta mullistaisi autoilun verotuksen korvaamalla nykyisen polttoaineveron autoilijoiden paikantamiseen perustuvalla kilometriverolla.

Mallissa autoilua verotettaisiin sen mukaan, paljonko autolla on ajettu ja missä autoilu on tapahtunut.

– Tämä malli on sekä verot että veret seisauttava keskustalainen liikennepoliittinen ratkaisu, keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen maalaili etätiedotustilaisuudessa."

Veret seisauttava tosiaankin, ainakin kaupungissa asuvan pieni- ja keskituloisen duunarin veret. Porvarit saatava pysyvästi oppositioon kuppaamasta tavallista kansaa. Orpon kokoomus ehdotti juuri vastaavaa autoilun käytön superverotusta ja eliitille kymmenien tuhansien eurojen autoveroaletta. Onhan sitä kiva ostaa satojen tonnien v12 Bentley autoverotta, ja karvahattukansa maksaa.
 
Maaseutuparatiisista
Maalla asuvana tuohan on loistoidea vaikka kepulit oksettavat yleensä

—Veret seisauttava tosiaankin, ainakin kaupungissa asuvan pieni- ja keskituloisen duunarin veret.—

Mikseivät ne menisi nytkin jo julkisilla töihin, halvempaa ja puhtaampaa liikkumista?
 
vierailija
Maalla asuvana tuohan on loistoidea vaikka kepulit oksettavat yleensä

—Veret seisauttava tosiaankin, ainakin kaupungissa asuvan pieni- ja keskituloisen duunarin veret.—

Mikseivät ne menisi nytkin jo julkisilla töihin, halvempaa ja puhtaampaa liikkumista?
Jos satelliittipaikannukseen perustuva verotus menee läpi, niin tulet huomaamaan ettei se ole loistoidea edes maalla asuville
 
MAASEUTUPARATIISISTA
Jos satelliittipaikannukseen perustuva verotus menee läpi, niin tulet huomaamaan ettei se ole loistoidea edes maalla asuville
Isovelivalvonta ei tietty kuulosta mukavalta. Toisaalta vain auto on seurannassa, ja se voi olla monen perheenjäsenen käytössä, eivät tiedä kuka ajaa.

Olen lainkuuliainen ihminen puhtaine jauhoineen, joten ei kukaan ole minun(kaan) ajoista kiinnostunut.

Terv. Peruspersu eräästä Uudenmaan MAASEUTUPARATIISISTA

Maalla on jalat ja sukset, joten sama tienkäyttövero mikäli sellainen keskustapuolueen toimesta tuodaan.
Lähimpään nurkkakauppaan on 9 km, postiin 20 km, Cittariluokkaan liki 30 km, että revi siitä. Kävelen kyllä paljon, mutta mieluiten luonnossa, joten hiekkatiet täällä eivät edes kulu minun takiani ;)

Luntakaan ei ole viimevuosina ollut btw. Joissain paikoissa merellä sai veneet pitää laiturissa koko viime talven. Ja sellaisista paikoista siis kyse, jonne pääsi autolla huom!
 
vierailija
Keskusta mullistaisi autoilun paikannukseen perustuvalla kilometriverolla - Kurvisen mukaan "isoveli" ei valvoisi autoilijoita

Taas lisäkuluja kaupunkilaisille ja etuja maajusseille. Tienkäyttömaksu on tasavero joka 3 600 euron autolla keskimäärin ajavan 14 000 km keskimääräisellä vuosiajolla maksaa n. 1 400 euroa vuodessa (10€/100km). Pidetään porvarit oppositiossa, Orpon kokoomus samoilla linjoilla auton käyttöön huimat lisäkulut työläisille, jotka ei hyödy autoveron laskusta kuten sikariporras.

Keskusta mullistaisi autoilun paikannukseen perustuvalla kilometriverolla – Kurvisen mukaan ”isoveli” ei valvoisi autoilijoita
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006700138.html
"Keskusta näkee paikannusjärjestelmän vaihtoehdoksi polttoaineverojen korottamiselle. Keskustan mukaan autoilu kallistuisi kaupunkien keskustoissa ja halpenisi maaseudun sorateillä.

Keskusta mullistaisi autoilun verotuksen korvaamalla nykyisen polttoaineveron autoilijoiden paikantamiseen perustuvalla kilometriverolla.

Mallissa autoilua verotettaisiin sen mukaan, paljonko autolla on ajettu ja missä autoilu on tapahtunut.

– Tämä malli on sekä verot että veret seisauttava keskustalainen liikennepoliittinen ratkaisu, keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen maalaili etätiedotustilaisuudessa."

Veret seisauttava tosiaankin, ainakin kaupungissa asuvan pieni- ja keskituloisen duunarin veret. Porvarit saatava pysyvästi oppositioon kuppaamasta tavallista kansaa. Orpon kokoomus ehdotti juuri vastaavaa autoilun käytön superverotusta ja eliitille kymmenien tuhansien eurojen autoveroaletta. Onhan sitä kiva ostaa satojen tonnien v12 Bentley autoverotta, ja karvahattukansa maksaa.
Agraarisosialisti: Puoluetovereille etuja muille lisäkuluja.
 
vierailija
Isovelivalvonta ei tietty kuulosta mukavalta. Toisaalta vain auto on seurannassa, ja se voi olla monen perheenjäsenen käytössä, eivät tiedä kuka ajaa.

Olen lainkuuliainen ihminen puhtaine jauhoineen, joten ei kukaan ole minun(kaan) ajoista kiinnostunut.

Terv. Peruspersu eräästä Uudenmaan MAASEUTUPARATIISISTA



Lähimpään nurkkakauppaan on 9 km, postiin 20 km, Cittariluokkaan liki 30 km, että revi siitä. Kävelen kyllä paljon, mutta mieluiten luonnossa, joten hiekkatiet täällä eivät edes kulu minun takiani

Luntakaan ei ole viimevuosina ollut btw. Joissain paikoissa merellä sai veneet pitää laiturissa koko viime talven. Ja sellaisista paikoista siis kyse, jonne pääsi autolla huom!
Mistä tiedät ettei systeemi tule vaatimaan kuljettajan yksilöintiä? Sakotkin olisi sillä tavalla helpompi antaa oikealle rikolliselle.
 
vierailija
Maalla asuvana tuohan on loistoidea vaikka kepulit oksettavat yleensä

—Veret seisauttava tosiaankin, ainakin kaupungissa asuvan pieni- ja keskituloisen duunarin veret.—

Mikseivät ne menisi nytkin jo julkisilla töihin, halvempaa ja puhtaampaa liikkumista?
Mutta Kepulle yksinkertainen malli ei käy, koska kun maajussin poika ajaa p-rallia jossain kirkonkylällä, niin sen pitää olla paljon halvempaa per kilometri kuin se, että helsinkiläinen ajaa töihin Porvooseen.

Keksisikö vielä parempia straw maneja??
 
vierailija
Minulla ei ole mitään maalaisia vastaan eikä sitä vastaan ettää maalaiset asuvat jatkossakin maalla. Sitä vastaan minulla on, että valtion pitäisi koko ajan maalla asumista jotenkin tukea ja suosia ja rankaista siitä että asutaan kaupungeissa, josta valtio etupäässä veronsa kerää.

Yhtä paljon kuin on meidän kaupunkilaisten oma valinta että me asumme kaupungissa, niin on maalaisten valinta että he asuvat maalla. Kumpikaan valinta ei saisi olla valtion taholta rankaisun tai suosimisen aihe. Kumpikaan valinta ei ole sen oikeampi kuin toinen.

Maaseudulla on pitkät etäisyydet, mutta se ei ole kenellekkään maalla asumisen valinneelle yllätys. Kaupungissa on kalliit asunnot ja jokainen joka täällä asuu, tietää sen. Kumpaakin voi voivotella jos haluaa ja jos oma valinta asuinpaikan suhteen ei tunnut oikealta niin voi yrittää vaihtaa asuinpaikkaa.
 
vierailija
Peruskysymys minusta on se, että miksi autoilun per kilometri pitäisi olla kalliimpaa sielä missä tienpito per ajettu kilometri on halvempaa kuin siellä missä tientpito per ajettu kilometri on kalliimpaa?
 
vierailija
Kepulit kuvittelee näemmä että sähköautoilu on ilmaista ilman kasvavia autoilun kuluja mm. tienkäyttömaksua ja ajoneuvoveron nostoa. Kyllä siitä sähköautostakin maksetaan jo sähköstä veroa sekä siirrosta että energiasta. Mutta lisää pitää vaan verottaa ja verottaa.
 

Yhteistyössä