Keskusta aikoo pakottaa yyhoot töihin!!

• Viestiketjun aloittaja kauheeta:O
  • Ensimmäinen viesti
yh
Kai se tarkoittaa sitä, että päiväkoteja pidetään niin auki, että yh:den lapset voi olla siellä 12h päivässä, eihän yh:n lapsia haittaa että ollaan päiväkodissa pitkiä päiviä...

Jos on kaksi vanhempaa, voi toinen tehdä töitä esim. 7-15 ja toinen 9-17 ja lapset on hoidossa 8-16. Yh:n lapset on hoidossa helposti 10h, jos vanhempi kokopäivätöissä. Anteeksi vaan keskusta, mun lapset ei tuu viettämään 10h päiväkodissa 5pv viikossa, aion tasan käyttää kaikki mahdolliset tuet hyväkseni ja tehdä osa-aikatyötä.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23057147]No helppoa se ei tietysti ole yh:lla ja ratkaisuja, järjestelyjä ja rahallisia asioita pitää aina miettiä enemmän kuin kahden vanhemman perheissä. Ja varmasti auttaisi jos olisi enemmän tarjontaa iltahoitopaikoista yms.

En vain hyväksy sitä, että heittäydyttäisiin työttömäksi yh-tilanteen takia. Yritteliäälle aina löytyy ratkaisu ainakin mitä voin omasta kokemuksestani sanoa.[/QUOTE]
Nuorempana ajattelin samalla tavalla kuin sinä eli että koska jokin asia onnistui minulta, sen täytyy tietenkin onnistua kaikilta muiltakin. Mutta en ajattele enää. Joten nykyisin hyväksyn sen, että heittäydytään työttömäksi, jos vaihtoehtona olisi oman lapsen heitteillejättö tai lapsen tasapainoista kehitystä haittaava elämäntapa. Mutta jotta ei tarvitsisi heittäytyä työttömäksi, yhteiskunnan tulisi tulla vastaan tarjoamalla sellaisia lastenhoitoratkaisuja, jotka olisivat sekä lapselle että vanhemmille hyviä vaihtoehtoja. Mitä nämä ratkaisut sitten olisivat, en tiedä. Jotain joustavia 24/7 toimivia pienryhmäperhepäivähoitomitäliepaikkoja.

oikein
hyvältä kuulostaa. Ja porrastettua kotihoidontukea kannatan ehdottomasti. 2v10kk ikäisen kotihoidosta ei minusta juurikaan tartte maksaa, toisin kuin 1v10kk ikäisen tai 10 kk ikäisen.

[QUOTE="vieras";23057174]Mitä jos joisit ison lasillisen kloriittia ja poistuisit tästä yhteiskunnasta takavasemmalle? Kaikki olisivat tyytyväisiä eikä sinunkaan tarvitsisi valittaa.[/QUOTE]

Wau, aika henkisesti suuri kommentti.

assfd
Mitäs ihmeellistä siinä olis jo yh joutuis töihin??
Mun mielestä kaikilta sellasilta, jotka makaa kotona ilman syytä vois lopettaa kaikki tuet.
VArsinkin selllasilta, joille ei työ maistu...

Mua juurikin se hirvittää että miten lapsen hoito järjestyy kun mulla on vuorotyö. Pelkkää päivätyötä ei ole. Siihen asti ehkä menettelee kun lapsi menee kouluun, mutta entäs sitten? Ei kai se auta kun sumplia jotenkin, töissä se on käytävä.

"eee"
Ajatella, aika kamalaa jos yh joutuu töihin... Olin mäkin töissä, tosin vaan osa-aikaisessa, siihen asti kun masennuin ja sain saikulla töistä potkut. Pärjättiin hyvin mun osa-aikapalkalla, miks mun olis pitänyt tehdä kokopäivää? Vai oisko keskustalla hoitosuunnitelma myös kolmasluokkalaiselle joka ei hoitopaikoille lämpene? Juuh...
Miksei kolmasluokkalainen (9-10-vuotias) muka pysty olemaan yksin kotona?

Keittiönoita
Mitäs ihmeellistä siinä olis jo yh joutuis töihin??
Mun mielestä kaikilta sellasilta, jotka makaa kotona ilman syytä vois lopettaa kaikki tuet.
VArsinkin selllasilta, joille ei työ maistu...
Ei mitään ihmeellistä. Tunnen paljon yksinhuoltajia eikä yksikään heistä ole pois työelämästä sen vuoksi, että ovat yksinhuoltajia. Suurin osa heistä käy töissä, vuorotyötä tekevillä on tarvittava tukiverkosto, osa on opiskelijoita, osa hoitovapaalla, osa ei ole yrityksistä huolimatta saanut työpaikkaa ja pieni osa on pois työelämästä terveydellisten syiden vuoksi. Silti pidän hyvänä ajatuksena, jos pienten koululaisten iltapäivähoidon tarvetta aletaan miettiä uudestaan muuttunut työelämä huomioiden.

Yhteistyössä