Keskuspölynimuri vai ei ?

  • Viestiketjun aloittaja Maarit6
  • Ensimmäinen viesti
Katiaana
No me ei laitettu. En minä sitä osannut kaivata, kun koskaan sitä ei ollut ollut.

Ostimme juuri kalliin 300e imurin jossa 12m johto edelliseen asuntoon, niin jotenkin tuntui tyhmltä satsata kalliiseen keskuspölyn imuriin.

Ja olemme kuulleet että vara osat siihen ovat kalliit. Mutta se on vain kuulo puhetta.

Mutta ainakin me olemme tyytyväisiä näinkin. :D
 
Meillä myös keskunpölynimuri ja todella tyytyväinen olen. Pölyt ei palaudu huoneilmaan ja sitten meillä on muutama niitä rikkaluukkuja joihin on helppo harjata murut pöydänalta eikä tarvitse aina koko imuria ottaa esille.
 
HeyLin
Keskuspölynimurilla on toki hyvät puolensa esim.tuon pölyn suhteen mutta kyllä minä olen monet kerrat kiroillut kun se pitkä letku on aina kierteellä/solmulla. Enkä aina jaksa kierittää letkua takaisin siivouskomeroon vaan heitän kodinhoitohuoneen lattialle,jossa se tietenkin sotkeutuu lisää.....
 
Meillä OLI edellisessä asunnossa.

Tähän uuteen taloon EI otettu.

Kyllästyin just siihen piiitkään letkuun!!!!
Imuri kätevämpi, kun esim. LAPSET siivoaa, kulkee kevyesti pyörillä perässä.
 
päivän-säde
Meillä on keskuspölyimuri ja oon ollu tosi tyytyväinen. Itse imuri osa ei vie paljon tilaa koska se on pienintä mallia (Puzer Eeva moderni versio) Vaikka on pieni malli niin tehot ovat sitä suuremmat. Letku ei mene solmuun koska se "pyörii suutin osassa". Minusta se on kätevä ja helppo käyttää! Koko talon saa imuroitua kätevästi pitkällä letkulla (110neliötä) vaikka pistokkeita ei ole ku kaks kappaletta.

Itse kyllästyin tavallisiin imureihin koska niitä täytyy aina "raahata" perästä ja ne kaatuilee matonreunoihin yms..

Kyllä kannatan ottamaan keskuspölyimurin...tai no sehän on ihan maku kysymys kummasta pitää enemmän.
 
mappi
Ilman muuta keskuspölynimuri! Eipä tarvi vedellä mitään konetta perässä ja huoneessa ei haise imurille... Meillä on Putzer myös. Viimeksi ostettiin uusi pää (?) markkinoilta, eikä ollut edes kallis. En missään nimessä antaisi pois.

Imuroinnin jälkeen en kyllä sitä letkua lattialle jätä vaan rullauksen jälkeen sen paikka on siivouskaapissa, eipä se nyt niin iso homma ole rullata sitä pois tieltä.
 
Kuten huomaat, niin toinen tykkää ja toinen ei. Itse taas en halunnu. Tykkään vedellä nykyään niin näppäriä imureita perässä. Mulla muutenkin sellanen tyyli imuroida, että siinä menis pitkät letkut ihan kiemuralle :D Eiku se vaan oli sellanen, mitä en kattonu lainkaan tarpeelliseksi talon varusteeksi, mutta joku taas ei tulis enää toimeen ilmankaan.
 
Meillä ei ole eikä tule. Olen kokeillut eräässä talossa ja letku oli kamalan pitkä ja raskas ja hankala pakata käytön jälkeen kaappiin piiloon. Tavallinen imuri on paljon näppärämpi. Meillä on myös keittiössä vanhanajan harja ja rikkalapio. Niillä vetäisee leivänmurut nopeasti ilman imuriakin.
 
minä EN halunnut
Mun mielestä se on kömpelö, rikkoo nurkat, pikku lapset syöttävät rikkaluukkuihin vaikka mitä tavaraa. En siis enää ottanut uuteen kotiin.

Makuja on selvästi monia =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 10:24 Footballers Wife kirjoitti:
Meillä ei ole eikä tule. Olen kokeillut eräässä talossa ja letku oli kamalan pitkä ja raskas ja hankala pakata käytön jälkeen kaappiin piiloon. Tavallinen imuri on paljon näppärämpi. Meillä on myös keittiössä vanhanajan harja ja rikkalapio. Niillä vetäisee leivänmurut nopeasti ilman imuriakin.
Taisit kokeilla huonoa ja vanhaa mallia :LOL: Tiedätkö että vanhat pölynimurit on myös painavia ja ikäviä raahata ympäri asuntoa.Helposti tulee kolhuja huonekaluihin.Yläkerran portaissa ei tarvitse raahata imuria ja ei tule kolhuja portaisiin.Älä Kylvä pölypunkkeja asuntoosi :whistle:
 
pölypunkki
Ilman muuta suosittelen,meille tulee ja jo nyt kalusteita suunnitellessa otimme huomioon sen letkun ja varasimme sille khh. oman laatikon (pyykkikorin) johon se on helppo laittaa (täytyyhän tavallinen imurikin "koota" käytön jälkeen) :flower:
 
imurista
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 08:29 pölypunkki kirjoitti:
Ilman muuta suosittelen,meille tulee ja jo nyt kalusteita suunnitellessa otimme huomioon sen letkun ja varasimme sille khh. oman laatikon (pyykkikorin) johon se on helppo laittaa (täytyyhän tavallinen imurikin "koota" käytön jälkeen) :flower:
Minkäkokoinen laatikko riittää, leveys/korkeus? Meille tulossa 8 tai 9m letku ja samaa suunnittelen.
 
joku väitti että raskas ja hankala rullata takasi kaappiin vai miten se nyt meni. Tuota väitettä ihmettelen kyllä! Letkua on todella kevyt vetää perässä ja kaapissa meillä on pidike mihin se nostellaan roikkumaan. todella yksinkertaista ellei jostakin syystä halua tehdä siitä hankalaa.
meillä on vajaan 140 neliön talo ja kahdella pistokkeella pärjää. tavallinen imuri tarttui aina huonekalujen jalkoihin, mattoihin ja lisäksi haisi pahalle jos oli erehtynyt vähääkään imuroimaan vettä. Ehdottomasti nykyaikaiseen taloon nykyaikainen ratkaisu. tavalliset pölynimurit tulee häviämään ajan kanssa kokonaan. tosin ei vuosikymmeniin koska vanhoja taloja on paljon mutta uusiin tulee lähes poikkeuksetta keskuspölynimuri.
 
pois en antaisi! Mutta se harmittaa että ne roskaluukut jäi toteuttamatta keittiöstä/ruokailutilasta ja tuulikaapista, olisivat varmaan hyvät jutut!!
Kannattaa mittailla asunto suht tarkkaan ja miettiä montako "reikää seinään" ja minne ja minkämittainen letku on jotta yltää kaikkialle.
 
pölypunkkki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 11:51 imurista kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 08:29 pölypunkki kirjoitti:
Ilman muuta suosittelen,meille tulee ja jo nyt kalusteita suunnitellessa otimme huomioon sen letkun ja varasimme sille khh. oman laatikon (pyykkikorin) johon se on helppo laittaa (täytyyhän tavallinen imurikin "koota" käytön jälkeen) :flower:
Minkäkokoinen laatikko riittää, leveys/korkeus? Meille tulossa 8 tai 9m letku ja samaa suunnittelen.
Enpä osaa sanoa tarkkaa kokoa kuvissa näkyisi n. 40cm korkea ja kaappi on 60cm leveä.. Mutta kalustesuunnittelija itse sitä meille ehdotti kun mietittiin siivouskaappia, ja uskon,että se on hyvä ratkaisu...Tsemppiä suunnitteluun ja rakentamiseen...Meillä pintoja ruvetaan laitteleen kalusteet tulevat Maaliskuun lopussa...
 
epäilen
+ kevyt imuroida
+ melko äänetön
+ pölyt ei palaudu huoneilmaan
+ näppärä käyttää ja samalla vaivalla otat letkun kaapista kuin "vanhan" imurinkin. Palautus kaappiin verrattavissa myös imurin kaappiin laittoon

- Suodattinmen puhdistus on likaista hommaa. Vanhassa pölynimurissa on se hyvä puoli, että pölypussin vain nakkaa roskikseen ja vaihtaa uuden tilalle. Keskuspölynimurissa harjaat pölyjä suodattimesta ja likaat kätesi suojapussia vaihtaessa. YÄK.

Suunnitella kannattaa tarkkaan ja katsoa vaikka ihan langanpätkän avulla, miten niitä imurasioita taloon sijoittaa. Yksi ylimääräinen rasia ei niin paljon maksa, että sen takia kannattaisi letku venyttää äärimmilleen ja kirota huonekalujen paikkaa.


Ei välttämätön ollenkaan. Ilmankin tulee toimeen, mutta kun se meille nyt on asennettu niin käytän toki sitä mieluummin kuin tavallista imuria, joka sekin meillä on edelleen.
 
Ehdottomasti kannattaa ottaa. Uusissa keskuspölynomureissa letkut ovat kevyitä, eivätkä ne mene solmuun. Tavallinen imuri myös kolhii huonekaluja ja päästää aina jonkin verran pölyä takaisin sisäilmaan. Keskuspölynimurissa kannattaa kyllä satsata laatuun. Allawayn halvat imurit eivät ole mistään kotoisin - eivät ime mitään. Meillä on Beamin tehokkain malli ja siihen olen kyllä ollut tosi tyytyväinen...
 
myös rakentaneet
Meillä kans Beam ja on ollu hyvä. Rikkaluukku keittiössä nii saa leivänmurut nopeasti pois kuljeksimasta. Eteiseen olis kannattanu kans laittaa.

Keskuspölkkäri ei puhalla huoneilman pölyjä samalla kun imuroi, joten siivouksen jälkeen ei tule enää sellaista pölylaskeumaa kuin ennen tavallisen imurin kans.
 

Yhteistyössä