Keskosvauvan kanssa sairaalassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti x2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti x2

Vieras
Te joilla on syntynyt keskosvauva, kuinka paljon vietitte aikaa vauvan kanssa sairaalassa ekoina viikkoina/kuukausina kun vauva oli hoidossa siellä ja itse pääsitte kotiin?

a) keskosvauva on ensimmäinen lapsi
b) kotona muita lapsia

meillä oli entuudestaan 4v kun kaksoset syntyi. se 2kk kun molemmat oli teholla jompikumpi oli aina paikalla kun sai olla. senki takia et maitoa toimitettiin joka päivä. 4veellä oli onneks hoitopaikka joten hän oli useimmiten päiväkodissa. teholla kun oli niin vaikeeta pitää poientä mukana ihan hygienia syistä

sit pojat siirtyi eri sairaaloihin ja oli aika vaikeeta. toinen oli siis edelleen teholla ja toinen siirtyi jo jatkohoitoon normi sairaalaan. jaettiin niinet toinen toiseen sairaalaan ja toinen toiseen ja isompi lapsi hoidossa. v,loppuna piti sit aina valita et kumman luo ei mennä tai vaan kävästään-

jatkohoitosairaalassahan sai olla vaikka vuorokauden ympäri mutta eihän se onnistunu kun lapsia oli 3 eri paikassa. sit miehin pitiki jo mennä takas töihin ja minä yritin revetä kolmeen paikkaan :/ vieläkin itklettää kun piti aina tehdä päätös et kumpi vauvoista on sinä päivänä yksin. matkaa näiden kahden eri sairaalan välillä kuiteski lähemmäs 50km ja samanverran molempiin meilt kotoa. ja maidot piti tuoreina kuskata kuiteski joka paikkaan joka aamu...

sit toinen vauvoista pääsi kotiin ja toinen oli vielä 2kk sairaalssa ja sit kuljin sairaalassa kotiutunut vauva mukana. ja oltiin 8-16 siis kunnes isompio piti hakea päiväkodista. tätä rumbaa kaikenkaikkiaan kesti 4kk ja oli se kyl yhtä helvettiä. aina oli joka lapsi jotenki laiminlyötynä tai siltä itestä tuntui.

a) samoin kuin toka, eli kaiken sen ajan kun sai olla osastolla, ja kun tyttö pääsi pois keskolasta, olin lähes koko päivän (keskolassa ei aina voinut olla hoitotoimenpiteiden aikana, oman lapsen tai muiden hoidon aikana, siis kyse tehohoidosta, toimenpiteistä jne). 7 viikkoa meni näin ja sitten sai vauveli olla kotilomilla päivän ja yön valvonnassa viikon verran, ennenkuin kotiuduimme kokonaan. kaikki aika mitä siellä saa olla on hyväksi vauvalle, kunhan vain äiti/isä itse jaksaa. minuakin usein komennettiin kotiin, mutta imettämisenkin kannalta oli hyvä olla paikalla niin paljo ku mahdollista. sekin vaikutti,e ttä miellä on vain 7 kmn matka yliopistosairaalaan.

Yhteistyössä