Keskoslapset

[/quote]

Meilläkin poika syntyi raskausmyrkytyksen takia rv:lla 29+5 ja joutui olemaan pitkästi yli sadan kilometrin päässä kotoa. Mut joka päivä käytiin. Maitoa ei mulla hirveästi tullut, mutta sen verran että kaksi kuukautta teholla ollessaan sai sitä nenämahaletkuun ja pullosta. Eipä sille myrkytykselle mitään voi.. nytkin kun odotan toista pelkään että voi taas uusiutua.. Ai se olitkin sinä!!! :D En ollenkaan katsonut kuka kirjoituksen oli kirjoittanut!! :D No ei se mitään! Mites teillä muuten poika voi?
[/quote]


hei. hyvinhän se poika voi, nuhaa vain pukkaa. painoakin jo 2395g tänään ei sitten päässyt käymään, kun itselläkin kauhee yskä ja nuha, ettei vahingossakaan tule pojalle mitään vakavampaa. eikä kahteen yöhön ole tullut nukuttuakaan!! himskatin joulu ku saa mulle stressin aikaseksi :p
 
\

Meilläkin poika syntyi raskausmyrkytyksen takia rv:lla 29+5 ja joutui olemaan pitkästi yli sadan kilometrin päässä kotoa. Mut joka päivä käytiin. Maitoa ei mulla hirveästi tullut, mutta sen verran että kaksi kuukautta teholla ollessaan sai sitä nenämahaletkuun ja pullosta. Eipä sille myrkytykselle mitään voi.. nytkin kun odotan toista pelkään että voi taas uusiutua.. Ai se olitkin sinä!!! :D En ollenkaan katsonut kuka kirjoituksen oli kirjoittanut!! :D No ei se mitään! Mites teillä muuten poika voi?
[/quote]


hei. hyvinhän se poika voi, nuhaa vain pukkaa. painoakin jo 2395g tänään ei sitten päässyt käymään, kun itselläkin kauhee yskä ja nuha, ettei vahingossakaan tule pojalle mitään vakavampaa. eikä kahteen yöhön ole tullut nukuttuakaan!! himskatin joulu ku saa mulle stressin aikaseksi :p

[/quote]

Mites teillä joulu sujuu? Ovatko lupailleet poikaa kotiin?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 11:55 mutzi81 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 11:33 hensku kirjoitti:


Mites teillä joulu sujuu? Ovatko lupailleet poikaa kotiin?




hei! mites tässä, pikkuhiljaa alkaa kaikki olemaan valmiina, paitsi nyt ite on tullu kipeeksi :( ei saa sairaalaankaan nyt mennä, kovasti kuumaa juonu että paranis. poikakin nuhassa. eivät ole puhuneet kotiuttamisesta mitään.. luulisin että pari tai kolme viikkoa vielä menee. mites teillä joulun odotus? minkä ikäinen muuten teillä esikoinen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 21:23 hensku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 11:55 mutzi81 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 11:33 hensku kirjoitti:


Mites teillä joulu sujuu? Ovatko lupailleet poikaa kotiin?





hei! mites tässä, pikkuhiljaa alkaa kaikki olemaan valmiina, paitsi nyt ite on tullu kipeeksi :( ei saa sairaalaankaan nyt mennä, kovasti kuumaa juonu että paranis. poikakin nuhassa. eivät ole puhuneet kotiuttamisesta mitään.. luulisin että pari tai kolme viikkoa vielä menee. mites teillä joulun odotus? minkä ikäinen muuten teillä esikoinen?
Huomenna aamulla lähdetään mummolaan. Poika on vähän yli 3v. Kovasti pukkia jo odottaa. :D Parantukaa pian! Ja hyvää joulua!!!
 
Jouluinen tervehdys :xmas:
Piti tulla vähän kirjoittelemaan, kun olen aikasen hiljais eloa viettänyt, lukenut vain muiden kirjoituksia :)
Meillä oli eilen lääkäri, oli tämmöinen kontrolli oikeana laskettuna aikana, joka olisi siis ollut eilen 22.12. poikahan tuli jo 12.11. Hienosti oli kasvannut, mitat syntyessään 44 cm ja 2 180g nyt upeat 50 cm ja 3 470g.
Toivottavasti kasvu jatkunee yhtä hyvänä.
Olin jo jonkun aikaa ihmetellyt kun pojalla napa on kovin ulkoneva, nyt sitten selvisi että on napatyrä, toivottavasti menee ittstään ohi,pahimmassa tapauksessa voidaan joutua tekemään kirurgisia toimenpiteitä eli voi tulla suolisolmu..ja tietenkin sitä heti pelkää pahinta, lääkäri kyllä lohdutteli että se on harvinaista,tuo solmu..mutta silti :)
Huomenna mennään ensimmäistä joulu viettämään mummin ja papn luo,jotka jo innoissaan odottavat pientä vierasta saapuvaksi ja onneksi saatiin edes vähän lunta jouluksi, kyllä sitä tarvitaan tunnelmaa luomaan ehti jo joulumieli kadota :)
Kaikilla oikein rauhaisaa ja mieluisaa joulua ja myös onnelista ja tervettä uutta vuotta :xmas:
 
maria-79
Meillä vähän sama tapaus, poika synty 12.2 laskettu aika 23.3. Paino 2240 g ja 44 cm, hänellä myös napatyrä ensin pieni sitten aika suuri mutta parani joskus 3,5-4 kk ikäisenä.
Nyt 10 kk ja 71.6 cm ja 10020g.
 
blokeista
Mutzi81: Eksyin vahingossa tälle palstalle, mutta oli kiinnostavaa lukea, että sinulle sanottiin kohtuvaltimossa olevan blokkeja. Odotan esikoista ulkomailla ja käyn lääkärissä vieraalla kielellä. Sain rakenneultrassa viikolla 20+6 samat terveiset, mutta en tiennyt, mitä ihmettä se voi olla suomeksi... sanakirjan mukaan aika tarkka käännös kuitenkin tuo blokki kohtuvaltimossa, en vaan ollut moisesta koskaan kuullut. Minulle lääkäri sanoi, että nämä blokit voivat itsestään poistua viikolle 26 asti. Minulla oli kontrolliultra pari viikkoa sitten viikolla 27+6 ja tällöin näitä blokkeja ei enää ollut. Vauvan painoksi arvioitiin tuolloin 995 g. Odottele rauhassa tuonne yli 26 viikon ja toivottavasti silloin kaikki on jo kunnossa!

Kovasti voimia ja jaksamista teille kaikille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2006 klo 22:58 blokeista kirjoitti:
Mutzi81: Eksyin vahingossa tälle palstalle, mutta oli kiinnostavaa lukea, että sinulle sanottiin kohtuvaltimossa olevan blokkeja. Odotan esikoista ulkomailla ja käyn lääkärissä vieraalla kielellä. Sain rakenneultrassa viikolla 20+6 samat terveiset, mutta en tiennyt, mitä ihmettä se voi olla suomeksi... sanakirjan mukaan aika tarkka käännös kuitenkin tuo blokki kohtuvaltimossa, en vaan ollut moisesta koskaan kuullut. Minulle lääkäri sanoi, että nämä blokit voivat itsestään poistua viikolle 26 asti. Minulla oli kontrolliultra pari viikkoa sitten viikolla 27+6 ja tällöin näitä blokkeja ei enää ollut. Vauvan painoksi arvioitiin tuolloin 995 g. Odottele rauhassa tuonne yli 26 viikon ja toivottavasti silloin kaikki on jo kunnossa!

Kovasti voimia ja jaksamista teille kaikille!
Joo toivoa on onneksi vielä että nuo blokit häviäisi. Minulle lääkäri sanoi että rv:lla 24 niitä ei enää pitäisi olla... Ensi viikolla on jo seuraava äitiyspolikäynti, ja kyllä jänskättää ihan hirveästi!!! Mutta sittenpähän tietää taas enemmän. :)
 
henskulle
siis sulla on taas uus vauva,enkä oo edes tienny sun raskaudesta!?!?!? :eek: edellinenhän on vasta 7kk,joten on aika paljo ennen aikanen.ketjusta ois ehkä selvinny millä rv:lla on syntyny,mutta en jaksanu lukea sitä.miten ihmeessä jaksaa 6:den alle 5,5veen kans? :xmas: :flower: nikkiäski oot muokannu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 00:27 Pyhä Jysäri kirjoitti:
Voi tampio sua :LOL: taitaa olla kyseessä ihan eri Hensku ... :whistle:
tuskin kukaan järkevä palstailija rekisteröi melkein samanlaisen nikin, joka on jo vakkari palstailijalla. alkuperäinen rekisteröitynyt henskuhan on Hensku-80. kiusanhenget on kyllä rekisteöiny useampiaki hensku nikkejä, muuttamalla niitä vähän.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 00:37 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 00:27 Pyhä Jysäri kirjoitti:
Voi tampio sua :LOL: taitaa olla kyseessä ihan eri Hensku ... :whistle:
tuskin kukaan järkevä palstailija rekisteröi melkein samanlaisen nikin, joka on jo vakkari palstailijalla. alkuperäinen rekisteröitynyt henskuhan on Hensku-80. kiusanhenget on kyllä rekisteöiny useampiaki hensku nikkejä, muuttamalla niitä vähän.


kertokaapas nyt sitten, ennen kuin alatte siinä kovin soittaa poskee, että mistä sitä uusi tulokas voi tietää mitkä kaikki nimet on "käytössä" ja mitkä ei? hohoi, sanon minä. \|O kauhee mylvintä niinkin pienestä asiasta, on täällä tötteröä porukkaa aina välissä.. :LOL:
 
vieras henskulle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 12:19 hensku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 00:37 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 00:27 Pyhä Jysäri kirjoitti:
Voi tampio sua :LOL: taitaa olla kyseessä ihan eri Hensku ... :whistle:
tuskin kukaan järkevä palstailija rekisteröi melkein samanlaisen nikin, joka on jo vakkari palstailijalla. alkuperäinen rekisteröitynyt henskuhan on Hensku-80. kiusanhenget on kyllä rekisteöiny useampiaki hensku nikkejä, muuttamalla niitä vähän.


kertokaapas nyt sitten, ennen kuin alatte siinä kovin soittaa poskee, että mistä sitä uusi tulokas voi tietää mitkä kaikki nimet on "käytössä" ja mitkä ei? hohoi, sanon minä. \|O kauhee mylvintä niinkin pienestä asiasta, on täällä tötteröä porukkaa aina välissä.. :LOL:
Ethän sä voi tietää, mutta jos käytät hakutoimintoa, niin näet, että tuon Hensku-80 on kyllä kirjoitellut... hmmm... mitenköhän tän diplomaattisesti muotolisi... "mielenkiintoisia" ja keskusteluja (haukkuja) herättäviä kirjoituksia ;) Eli minun pieni mielipiteeni on, että tuo nikki ei kyllä välttämättä ole sinulle itsellesi eduksi eli suosittelisin vaihtoa. Mutta toki teet ihan niin kuin itse haluat. Kannattaa vaan varautua palautteeseen.
 
HMM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 12:19 hensku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 00:37 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 00:27 Pyhä Jysäri kirjoitti:
Voi tampio sua :LOL: taitaa olla kyseessä ihan eri Hensku ... :whistle:
tuskin kukaan järkevä palstailija rekisteröi melkein samanlaisen nikin, joka on jo vakkari palstailijalla. alkuperäinen rekisteröitynyt henskuhan on Hensku-80. kiusanhenget on kyllä rekisteöiny useampiaki hensku nikkejä, muuttamalla niitä vähän.


kertokaapas nyt sitten, ennen kuin alatte siinä kovin soittaa poskee, että mistä sitä uusi tulokas voi tietää mitkä kaikki nimet on "käytössä" ja mitkä ei? hohoi, sanon minä. \|O kauhee mylvintä niinkin pienestä asiasta, on täällä tötteröä porukkaa aina välissä.. :LOL:
miksi kirjotit eilen näin, vaikka oot reksiteröityny? "en siis ole rekisteröinyt mitään, enkä esiintynyt kenään"
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2004 klo 10:55 Minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2004 klo 08:40 sanna-cata kirjoitti:
meidän "keskonen" rv36/ 2870g/ 46cm. Synnytys vain lähti käyntiin ja leikattiin perätilan vuoksi.
Nyt ikää vuosi ja kuukausi. 76cm n.8kg. Kävelee ja kiipeilee. Ei ole ollut mitään muita ongelmia kuin syömisen kanssa. Kieltäytyy syömästä -> paino hieman alhainen.
Miten niin keskonen? ei noilla viikoilla ja noin isoina syntyneitä yleensä luokitella keskosiksi.
keskonen on jos on syntyny enemmän kuin kolme viikkoa liian aikaisin. Niin ainakin minulle sanottin kun mun poika syntys kolme viikkoa liian aikaisin. Olisi ollut keskonen jos olisi syntyny muutama tunti aikaisemmin....
 
Henskulle
Kannattaa vaihtaa nikkiä, muuten sustaki voidaan alkaa levittelemään samanlaisia perättömiä juttuja ja kiusaamaan ku Hensku-80:tä. Kohta sullekki on keksitty ihmelapset, ökykartano, ostat vain kalliita merkkivaatteita, oot rikas ja kuuluisa, teiän elämä on aina iloista ja ihanaa, eikä ikinä tapahdu mitään ikävää, lapset ei oo ikinä pahan tuulisia vaan hymyilevät aina jne. Edellä mainitut on siis kiusaajien keksimiä juttuja, ei Hensku-80 itse kertomia. Hensku-80 on ihan tavallinen, aina fiksu ja mukava palstailija. Täällä on jo vaikka kuinka monta Hensku nikkiä, joten ei ihme jos suaki luullaan kiusantekijäksi. Tuolla mitäs nyt osiossa niitä lueteltiinki.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 13:17 Äippä06 kirjoitti:
Henskulle
Kannattaa vaihtaa nikkiä, muuten sustaki voidaan alkaa levittelemään samanlaisia perättömiä juttuja ja kiusaamaan ku Hensku-80:tä. Kohta sullekki on keksitty ihmelapset, ökykartano, ostat vain kalliita merkkivaatteita, oot rikas ja kuuluisa, teiän elämä on aina iloista ja ihanaa, eikä ikinä tapahdu mitään ikävää, lapset ei oo ikinä pahan tuulisia vaan hymyilevät aina jne. Edellä mainitut on siis kiusaajien keksimiä juttuja, ei Hensku-80 itse kertomia. Hensku-80 on ihan tavallinen, aina fiksu ja mukava palstailija. Täällä on jo vaikka kuinka monta Hensku nikkiä, joten ei ihme jos suaki luullaan kiusantekijäksi. Tuolla mitäs nyt osiossa niitä lueteltiinki.


no ei mulla edes kiinnosta mitkään "kiusantekijä" hommat, aika ihmeellistä tää homma täällä :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 12:34 mutzi81 kirjoitti:
Mitäs kuuluu teille joiden lapsi nuhaisena teholla? Olitko hensku, en nyt muista.. :) Minä täällä jännitän ensi viikon äitiyspolia!! :eek:


moi! mulle tuli nimen vaihto, niinkuin varmaan huomasit. vielä on poju kipeenä, ja tänään mennään sit iskän kans pjan luo yökylään :) siis vierihoitoon... jännittää ihan kamalasti, mutta eiköhän se siitä. koko viime yön näin unta, että olin siellä. minä päivänä sulla on sinne äitipolille meno?? muista sit informoida, mitä siellä sanottiin ;)
 

Yhteistyössä