Keskivaikea masennus ja ahdistuneisuushäiriö

Alkuperäinen kirjoittaja harmaannuin :
Minulla on todettu yleinen ahdistuneisuushäiriö ja ehkä lievää masennusta. Millä tavalla sinulla tuo ah ilmenee?
En oo puoleen vuoteen esim. pystyny olla tekemisissä muiden kun äitin kanssa (ja tottakai miehen ja lasten) en pysty edes soittamaan kenellekkään kaverille saati sitte varata esim. lääkäri aikaa tms. neuvolassa sentään pystyin käymään. :/
 
Minni
Voi miksi et ota lääkkeitä? Voisit saada hyvän avun niistä. Eihän se tarkoita, että koko elämää tarvitsisi lääkkeitä käyttää. Ei se varmasti ole lapsellesikaan hyväksi, että äiti on sairas. Jaksamista teille, jos haluat, muistan sinua iltarukouksessa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Voi miksi et ota lääkkeitä? Voisit saada hyvän avun niistä. Eihän se tarkoita, että koko elämää tarvitsisi lääkkeitä käyttää. Ei se varmasti ole lapsellesikaan hyväksi, että äiti on sairas. Jaksamista teille, jos haluat, muistan sinua iltarukouksessa =)
Kun on kuullu että niistä tulee riippuvaiseks ja sitä en halua :/
 
harmaannuin
Ei niistä nykysistä lääkkeistä pitäisi kovin helpolla riippuvaiseksi tulla. Ja voithan aina kokeilla. Minulla esimerkiksi nyt Cipralex 20mg; on ollut tässä kolmen viikon tauko kun en ole syönyt ja olo on ihan samanlainen kuin sillon kun syön joka päivä. Joten aina ei välttämättä oikea lääke löydy ensimmäisellä eikä toisellakaan kertaa....
Tsemppiä sinulle; minulla ehkä lievenemään päin. Kärsin alkuvuodesta niin järkyttäviä kuolemanpelkoja että tuntui että pakahdun ahdistuneisuuteen, pelkoon ja hätään.


:hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaannuin :
Ei niistä nykysistä lääkkeistä pitäisi kovin helpolla riippuvaiseksi tulla. Ja voithan aina kokeilla. Minulla esimerkiksi nyt Cipralex 20mg; on ollut tässä kolmen viikon tauko kun en ole syönyt ja olo on ihan samanlainen kuin sillon kun syön joka päivä. Joten aina ei välttämättä oikea lääke löydy ensimmäisellä eikä toisellakaan kertaa....
Tsemppiä sinulle; minulla ehkä lievenemään päin. Kärsin alkuvuodesta niin järkyttäviä kuolemanpelkoja että tuntui että pakahdun ahdistuneisuuteen, pelkoon ja hätään.


:hug:
Ai no hyvä kuulla :) mut käyn nyt ainakin muutaman viikon vielä pelkässä terapiassa ja jos ei tunnu auttavan niin ehkä sitten harkitsen niitä lääkkeitä uudestaan :)
 
Mulla on nuo, ja en tällä hetkellä käytä lääkkeitä. Vaihdoin lääkkeet yhtiin tosi hirveisiin, ja kun niistä pääsin eroon en halua enää mitään.
Melkosta vuoristorataahan tämä on...välillä olen reippaampi, mutta kaikenkaikkiaan melko rasittava...
 
jstjoo
Alkuperäinen kirjoittaja smile:
Mitä jos vaikka ajattelisit postiivisesti ja eläisit normaalia elämää. :)
No tuohan onkin helppoa! Voi että... Minä pelkään ihan hirveästi välillä, että jollekkin läheiselleni sattuu jotain tai joku sairastuu vakavasti. Tiedän, mistä asia juontuu ja yritän käsitellä sitä itsekseni.
 
vi
Mulla on molemmat ja ilman lääkitystä elämäni olisi helvetillistä. Aluksi olin lääkkeitä vastaan, mutta onneksi rupesin sitten käyttämään. Mulla oli aluksi niiin rajuja paniikkikohtauksia ja monta viikkoa putkeen kestäviä ahdistuksia etten olisi millään selvinnyt ilman rauhoittavia.
Nyt olen vajaan vuoden syönyt lääkkeitä, juuri puolitettiin lääkitys ja 3 kk päästä lopetetaan kokonaan. Et silleen.
 
näinpä
Alkuperäinen kirjoittaja jstjoo:
Alkuperäinen kirjoittaja smile:
Mitä jos vaikka ajattelisit postiivisesti ja eläisit normaalia elämää. :)
No tuohan onkin helppoa! Voi että... Minä pelkään ihan hirveästi välillä, että jollekkin läheiselleni sattuu jotain tai joku sairastuu vakavasti. Tiedän, mistä asia juontuu ja yritän käsitellä sitä itsekseni.
mulla on ihan sama juttu...ja tää sikainflu nyt vaan lisää pelkoja...
 
Toinen ahdistunut
Alkuperäinen kirjoittaja vi:
Mulla on molemmat ja ilman lääkitystä elämäni olisi helvetillistä. Aluksi olin lääkkeitä vastaan, mutta onneksi rupesin sitten käyttämään. Mulla oli aluksi niiin rajuja paniikkikohtauksia ja monta viikkoa putkeen kestäviä ahdistuksia etten olisi millään selvinnyt ilman rauhoittavia.
Nyt olen vajaan vuoden syönyt lääkkeitä, juuri puolitettiin lääkitys ja 3 kk päästä lopetetaan kokonaan. Et silleen.





mikä lääke?
 
Mulla todettiin samat noin 4,5v sitten, en edes ruokakauppaan voinut mennä enkä vastata puhelimeen.. Sain lääkkeiksi cipralexin ja jonkin xanox, xenox mikä lienee, en enää muista tarkalleen nimeä..

Söin lääkkeitä puoltoista vuotta, hirvein aika elämässäni. Persoonallisuus muuttui, huomasin sen itse ja muutkin, muutuin ihan tunteettomaksi kaikin tavoin. Meinasi melkein tulla ero sen vuoksi..

Tajusin lopettaa lääkkeet, seuraavat puoli vuotta oli vaikeaa mutta sitten alkoi tasoittumaan, nyt koen että olen parantunut kummastakin ja erittäin onnellinen kaikin tavoin!
 
vi
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen ahdistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja vi:
Mulla on molemmat ja ilman lääkitystä elämäni olisi helvetillistä. Aluksi olin lääkkeitä vastaan, mutta onneksi rupesin sitten käyttämään. Mulla oli aluksi niiin rajuja paniikkikohtauksia ja monta viikkoa putkeen kestäviä ahdistuksia etten olisi millään selvinnyt ilman rauhoittavia.
Nyt olen vajaan vuoden syönyt lääkkeitä, juuri puolitettiin lääkitys ja 3 kk päästä lopetetaan kokonaan. Et silleen.





mikä lääke?
Sepram ja tarvittaessa Opamox. Kerran viikossa terapia.
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Voi miksi et ota lääkkeitä? Voisit saada hyvän avun niistä. Eihän se tarkoita, että koko elämää tarvitsisi lääkkeitä käyttää. Ei se varmasti ole lapsellesikaan hyväksi, että äiti on sairas. Jaksamista teille, jos haluat, muistan sinua iltarukouksessa =)
Kun on kuullu että niistä tulee riippuvaiseks ja sitä en halua :/
"Olet kuullut", että niistä tulee riippuvaiseksi. Ota asioista selvää, tuo ei nimittäin pidä paikkaansa. Lääkkeitä on erilaisia ja niistä olisi aivan varmasti apua myös sinun tilanteessasi. Lääkkeitä tarvitaan, jotta sinun aivosi saadaan terapiakuntoon ja terapia taas on välttämättömyys noista asioista selviytymisessä.

Been there, done that.
 

Yhteistyössä