Keski-ikäiset naiset, tulkaahan kommentoimaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierasss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierasss

Vieras
Olen pistänyt merkille seuraavanlaisen asian: keski-ikäisissä naisissa on muita ihmisryhmiä enemmän katkeroituneita elämänilottomia ihmisiä. Ns. katkeroituneita "ämmiä".

Sellaisia, joita kukaan ei viitsi pyytää työpaikalla kahvitauolle, kun tietää toisen olevan naama nurinpäin. Puheet ovat negatiivisia, katkeroituneita, marmattavia ja marttyyrimaisia. Mitään iloa ei tunnu näillä ihmisillä koskaan olevan, kaikki on aina huonosti. Hymyä saatika naurua tapaa vain äärimmäisen harvoin. Elämän sisältö tuntuu olevan pelkkää pakollista töissä käymistä, pakollista sitä ja tätä, ja niistä marinaa.

Sitten on olemassa myös sellaisia keski-ikäisiä naisia, jotka eivät ole tuon edellä kuvatun kaltaisia. He ovat nauravaisia, elämän iloisia, hyvää seuraa, aktiivisia... Ja toki noita negatiivisia löytyy niin miehistä kuin naisistakin ja kaikenikäisistä, mutta kyllä nuo keski-ikäiset naiset ovat yliedustettuja.

Toisin kun kirjoituksesta saattaa luulla, en halua provosoida tai loukata ketään. Haluaisin vaan ymmärtää, mitkä ovat niitä tekijöitä, jotka ajavat niin monen naisihmisen tuollaiseen tilaan. Ehkä voisin näin ollen välttää itse saman kohtalon. Pelkät vaihdevuodet tuota tuskin selittävät, kun monella ilmiö alkaa jo vuosia ennen niitä ja kestääkin melkein loppuelämän.

Ei meidän työpaikalla ainakaan ole kuvailemasi laisia "ämmiä". Keski-ikä työpaikallani on 45 vuotta, ja kyllä meillä juttu luistaa ja naurua riittää. Vaikka työyhteisössämme ei ole kuin yksi mies kaikkien naisten keskellä.

Että ihmettelen kyllä missä tuollaisia ihmisiä on? Missä sä oikein olet töissä? Mä hoitoalalla.

Minustakin tätä esiintyy yhtä lailla miehillä ja naisilla. Elämässä kasaantuu negatiivisia kokemuksia, joihin jotkut jäävät jumiin ja katkeroituvat. Mistään uudesta ei jakseta innostua kun tiedetään senkin kivan loppuvan ja vain kurjuus on pysyvää. Todella raskasta seuraahan nämä ihmiset ovat.

• Tykkää
Reactions: lasipää edellä
Miten niin ei ole miehissä??Nyt etsi kaivo!!!

Aivan sata varmasti tuota samaa löytyy myös miehistä-aivan kuten naisissakin.Olen ollut töissä niin mies-kuin naisvoittoisella alalla,ja kitkeryyttäkatkeruutta löytyy.Jotkut kun ei vaan pääse siitä eroon.

Sitten se toinen ääripää:kehutaan ja ylistetään itseään,toisethan ei ole mitään sinun (siis kehujan) rinnalla...

Meitä ihmisiä,niin naisia kuin miehiä,on moneen junaan..Koittaa nyt vaan selvitä jokaisen kanssa.Tykätähän ei tarvi,kunhan pakon edessä toimeen tulee..

Yhteistyössä