keskeytys lääkkeillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jossu78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jossu78

Vieras
minulla todettiin tuulimunaraskaus, jonka johdosta jouduin valitsemaan lääkkeiden tai kaavinnan väliltä "sopivamman" vaihtoehdon. Lääkäri suositteli lääkkeellistä. Olin aikasemmin kuullut kauhujuttuja, kuinka kivuliasta on kun kyseinen tyhjentyminen sitten tapahtuu. Itselläni kuitenkin tyhjennys tapahtui vasta seuraavana päivänä (odotus oli piinaavaa), mutta kipuja en tuntenut lainkaan.
Kerroin tämän siksi, että oman kokemukseni puolesta voin kertoa kaikille toimenpidettä pelkääville, ettei se aina satu ja itse suosittelen lääkkeellistä tyhjennystä lämpimästi kaikille niille, jotka miettivät lääkkeellisen ja kaavinnan välisiä eroja. Kaavinnasta ei ole kokemusta, joten siitä en voi kertoa mitään.
Nyt ei kun uutta yrittämään...

Hei,
täältä toinen "positiivinen" kokemus myös lääkkeellisestä tyhjennyksestä km:n takia.
Minä aloin vuotaa samana iltana kun olin ekan lääkkeen saanut,
vuoto oli aivan järkyttävän runsasta, mutta kivuliasta se ei ollut
missään vaiheessa! Seuraavana päivänä sain vielä toisen tabletin ja olin sairaalassa tarkkailussa muutaman tunnin, mutta kipuja ei sielläkään tullut. Särkylääkettä söin maksimimäärät "varmuuden vuoksi"! Ei kannata edes jäädä odottamaan alkaisivatko kivut, vaan reilusti lääkkeitä vaan, - tämä on oma kokemukseni.

"Suosittelen" siis myös lääkkeellistä tyhjennystä, etenkin jos on tarkoitus yrittää uutta raskautta, se on kohdulle "pehmeämpi" tapa kuin kaavinta.

Onnea jossu78 teille uuteen yritykseen, minä raskauduin km:n jälkeen heti seuraavasta "yrityskierrosta" (2 kiertoa jätettiin väliin ilman yritystä) - ja nyt on jo vkoja yli 22.

Lääkkeellisellä menetelmällä hoideltiin loppuun jo alkanut keskenmenoni rv 21+3. Supistukset olivat kivuliaat mutta sain riittävästi kipulääkettä. Itse synnytys oli todellakin kivuton ja vertakin tuli tietenkin jonkin verran, mutta ehdottomasti valitsisin edelleenkin lääkkeellisen kuin kaavinnan. Elimistö palautui nopeasti ja kuukautisetkin alkoivat ajallaan. Vaikka "jouduin" synnyttämään sikiön ja näkemäänkin sen, niin se oli mielestäni paljon parempi vaihtoehto kuinse että vauva olisi kaavittu pois nukutuksessa. Lääkkeellinen tuntuu jotenkin luonnollisemmalta vaihtoehdolta, jos niin voi tällaisessa tapauksessa sanoa.

Kiitoksia teille kannustuksesta!
Hehkutettuani hyvää oloani nyt jo viikko kulunut lääkkeiden saannista ja muutaman viime päivän olen ollut aika kipea, eli samanlaiset kivut kun joskus aikoinaan kuukatiskivut olivat (oksettaa ja vatsassa vääntää). En silti aio lannistua ja odotan kuin kuuta nousevaa että pääsemme yrittämään uudelleen! Onnea vieraalle uudesta onnistuneesta raskaudesta!

Siis viikko aikaa kun sait lääkkeet ja ns. tyhjennys tehtiin ja nyt sulla on kipuja ,oksettaa jne.???
Meneppä käymään lääkärissä ,sulla voi olla kohtutulehdus tms. ei enää pitäisi kyllä kuvailemiasi oireita tulla kun viikko on jo aikaa kulunut!

olen itse ehdottomasti lääkkeellisen tyhjennyksen kannalla...sain keskenmenon viikolla 10+5 ja mulle tehtiin kaavinta joka ei onnistunut kunnolla ja menetin 2 litraa verta ja kaiken lisäksi kohtu ei ollut tyhjentynyt kunnolla ja joudun viikko kaavinnan jälkeen vielä lääkkeelliseen tyhjennykseen joka sujui ihan kivuitta...nyt kaikesta tästä aikaa 6 viikkoa ja hiljalleen rupeaa mieli taas paranemaan ja voi kuvitella uutta yritystä lähikuukausina paremmalla onnella:)

kiitokset vierailijalle, joka varoitti kohtutulehduksesta!
Soitin sairaalaan siltä seisomalta ja todettiin ultrassa, ettei lääkkeellinen tyhjennys ole onnistunut ja joudun kaavintaan. Eilen tehtiin sitten kaavinta ja nyt toivon kovasti, että tämä rumba jo olisi ohi ja voitsi suunnata katseen tulevaan.
Hannastiinan juttu oli aikoa riipaiseva eli meillä epäonnea molemmilla ja koettu nyt sitten molemmat versiot keskeytyksistä. Hyviä vointeja ja uutta yritystä Hannastiinalle ja kaikille muillekkin kohtalotovereille!

Yhteistyössä