keskeytynyt km vai mikä!?pelottaa,itkettää...

viikkoja pitäisi olla tänään 8 ja kolmen viikon ajan on tiputtanut veristä vuotoa..nyt parina yönä hulahtanut reilumminkin mutta tääs on rauhoittunut.välillä vuoto ruskeaa mömmöä ja välillä kirkasta verta!olen niin ymmälläni!!
pahoinvointia on koko ajan ollut ja kamalaa väsymystä,nyt kaksi päivää on rintoja särkenyt kovasti,ihan yöllä olen herännyt kipuun.
eilisestä asti oloni on muuttunut todella levottomaksi ja alavatsaani ja ristiselkääni särkee..
mitä tämä on?!
olen niin peloissani enkä osaa enää edes ajatella järkevästi..kaikki vaan tuntuu niin oudolta,ja aavistan koko ajan ettei kaikki ole kuin pitäisi..
en siis vuoda niin paljoa että keskenmeno olisi käynnissä mutta olo on todella outo..en tajua,voiko sisälläni olla enää mitään elämää..mitkä oireet on keskeytyneessa keskenmenossa?
kiitos jo etukäteen rakkaat sisikot,tarvitsen nyt edes jootain tietoa tai lohdutusta tai edes rauhoitusta!!!!
olen paniikin rajoilla jo...
 
ikionnellinen
Useimmiten alkuraskauden verenvuoto on täysin normaalia, äidin limakalvoista tulevaa, kohdussa olevasta hematoomasta, ym. Toivottavast kaikki on myös sinulla kunnossa.

Kerron kuitenkin oman tarinani. Sain vuosi sitten kesken menon, alkuun raskaus eteni normaalisti, sitten vkolla 9 tuli rusehtavaa vuotoa. Menin heti ultraan jossa todettiin kaiken olevan kunnossa. Sitten vkolla 10 taas vuotoa, ja yksi kipukohtaus, menin jälleen ultraan jossa todettiin keskeytynyt kesken meno, alkio ei enää ollut viikkoon kasvanut. Valitsin sitten kaavinnan, josta toivuin tosi nopeasti, siis fyysisesti. Raskausoireet (pahoinvointi, väsymys) hävisivät muutaman päivän kuluttua toimenpiteestä.
Suosittelen että menet heti huomenna ultraan josta asia varmasti selviää mikä tuon vuodon aiheuttaa, ja kuten alussa sanoin, toooosi monella ystävälläni alkuraskauden verenvuoto on ollut aivan vaaratonta.
Jaksamista sinulle :flower:
 
:hug: Mene ihmeessä käymään lääkärissä ne varmistavat asian miten on.itelläni oli tammikuussa keskeytynyt keskenmeno ja alkoi vain pienellä tiputtelulla menin heti lääkäriin,ultrattiin ja varmistus tuli sikiö oli menehtynyt jo viikolla7.
Voimia sulle kovasti.
 
kiitos teille :hug: on vaan pää niin sekaisin..minneköhän mun pitäis ottaa yhteyttä?neuvolaan vai äitiyspolille vai minne?
mulla oli syksylla km rv 12 ja silloinalkoi vuotaa kotona runsaasti ja äkkiä vaan saikulle ja nukutukseen.mut nyt tilanne ei ole yhtä kiireellinen niin en tiedä miten pitäis toimia?pidetäänköhän mua ihan tyhmänä jos meen sinne valittaa... :ashamed:
 
minulla itselläni keskeytynyt keskenmeno rv 11+5, eikä ollut mitään vuotoja tms kipuja, viimeisen viikon aikana raskausoireet vähenivät liki olemattomaksi ja ultraan mennessä olinkin jo ihan varma ettei elämää enää löytyisikään..

edellisessä raskaudessa vuoti rv8+2-9+5 joka päivä enemmän tai vähemmän ja poika on nyt 1v ja kohta 8kk... hermoja kyllä koetteli.. tosin istukka oli kohdunsuun päällä ja sieltä vuoti..
Eli soita gynen polille tai käy tk:sta hakeen lähete ensin.. eli lääkäriin suosittelen minäkin..
toivotaan parasta!
 
viime kesänä keskeytynyt keskenmeno 8 + jotain.. ei minkäänlaista vuotoa tai kipuiluja..
sit elokuussa uus raskaus ja vuotoo viikolta 6 viikolle 13 välillä ihan vaan tuhrua ja välillä oikein lorahtamalla (side vaihtoon saman tien) mä menin silllon tollon heti viikolla 6 äitiyspolille suoraan kysyyn ultraus mahdollisuutta.. ja ne katto et syke löyty.. ja sit kun tutkittiin niin mul oli hematooma joka vuoti ja katos sit tos viikon 13 kieppeillä (kai se vuoti sit kokonaan pois) eli vei noi vuodot aina merkkaa pahinta. Nyt siis viikkoja 30
 
tai sitten naistentautien polille tai päivystykseen (täällä Oulussa äitipoli ei ainakaan taida ottaa vastaan noin alkuraskaudessa olevia). Itse olen aina mennyt vuodon alkaessa joko naistentautien polille tai päivystykseen riippuen ihan siitä, mitä kello on ollut. 2 kertaa kyseessä on ollut alkuraskauden km, kerran ihan normaali tuhruvuoto (joka kyllä päättyi geneettiseen kesksytykseen) ja tässä raskaudessa (rv nyt 34+1) vuotava hematooma rv 10-11.

Tärkeintä on nyt kuitenkin, ettet jää kotiin asiaa murehtimaan, vaan vaadit päästä ultraan, jossa tilanne selviää. Toivottavasti kohdallasi ei ole kyse keskenmenosta vaan harmittomasta vuodosta!

Nekkuli
 

Yhteistyössä