13rv todettiin sikiön kuolleen kohtuun, sain heti aloituslääkkeet ja 2:n vrkn kuluttua menin osastolle, mies tuli mukaan! :heart: Aina oma huone näissä tapauksissa!
Aamulla 8:30 ekat 2 cytotecia kohdun suulle, sain liikkua koko ajan ja mielellään sitä suosittelivatkin, paikat kuulemma aukeavat helpommin.Tämä siis ensimmäinen alakautta tapahtuva synnytykseni minulle. 10:00 aikoihin tuntui vähän selkäsärkyä ja alavatsa kipua aivan vähän. 12:00 uudet 2 cytotecia kohdunsuulle ja taas kävelyä, tippa oli koko ajan kun mitään ei saa juoda. kauhea janon tunne oli tipasta huolimatta. suuta sai kastella, kunhan ei nielaissut vettä.13:45 alkoi ensin supistukset 5min välein nopeutuen siitä..14:00 pyysin kipulääkettä ja sain pistoksena kankkuun. Vielähetki kävelyä.. supistukset tiheni ja hoitaja tuli huoneeseen , laittoi suoraan kanyyliin kipulääkettä ja kuuma kaurapussi helpotti oloa selän päällä. kaikki tarpeet piti tehdä sellaiseen alusastiaan, vähän niikuin wcistuin.
15:00 vuoron vaihto ja hoitaja sanoi, että sitten kun tulee tunne, että jotain tulee, niin siihen istumaan ja lopulta 15:30 olin juuri ollut pissalla ja nousemassa pois astialta, pyyhkiessäni, meidän pieni syntyi paperille! :heart: Aivan ihanan näköinen , mutta niin pieni vielä, sairaus esti elämän häneltä. Hoitaja haki pienen ja vei tutkittavaksi patologian laitokselle.
Saa ottaa lehtiä mukaan ja mitä haluatkin. Minä olin yön sairaalassa, mies tuli kotiin, minulla ongelmia istukan synnyssä.
Nyt olen toipumassa ja olen jo aloittanut työtkin, kävin jälkitarkastuksessa , kaikki hyvin. menkkoja odotellessa ja vauvahaaveilu jatkuu sen jälkeen!
Ja kipulääkkeitä kannattaa pyytää aina kun siltä tuntuu!
Kävely helpottaa paljon oloa!
Siteet/vaipat saa osastolta!
Pahoittelut alullepanijalle keskenmenostasi! :hug:
Rva Pikkumyy :heart: :wave: