keskeytyksen jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja surupuserossa
  • Ensimmäinen viesti
surupuserossa


Onko yksityisen puolella tavallisilla gyneillä tarpeeksi tietoa/osaamista jälkitarkastuksen hoitoon? Osaako kukaan sanoa tähän mitään?

Sitä jäin miettimään myös kauanko tulee vuotoa keskeytyksen jälkeen?Sairaalassa istukka ei poistunut kokonaan, toissapäivänä tuli semmoinen "maksaklöntti" joten oiskohan se ollut se puuttuva osa? Kipuja,kuumetta tai "outoja" hajuja ei oo ollu, joten en usko tulehdukseen.. Vuoto on mulla jo hiipumassa, keskeytys oli viime perjantaina..

Kirjoituksia tällä palstalla luettuani hiipi mieleeni epäilys olisko kohdunsuu jotenkin tukossa.. Vuoto yleensä tuntunut kestävän viikkoja, eikä yhtä viikkoa...

Muilla tietoa/kokemuksia..
 
en oikein ymmärrä kysymystäsi. Kaavintako sulle tehtiin. Kyllä minun nähdäkseni kaavinnan jälkeen voi vuoto kestää noinkin vähän aikaan. Kurjaa, jos sinne jäi jotakin. Pitäsiköhän sitä seurata, että ei tule tulehduksia. Minä olisin kyllä sijassasi vaatinut kontrollikäynnin tuon jäännöksen vuoksi. Tilanteesi kuulostaa minusta tavalliselta, mutta jos sinua itseäsi vähänkin arveluttaa, niin soita ihmeessä sinne, missä se keskeytys tehtiin.
 
surupuserossa
karpalo

Lääkkeellinen keskeytys oli kyseessä.. Kaavintaan eivät kuulemma mielellään ala kun se voi heikentää kohtua..

Soitin äitiysneuvolaan ja kerroin että en heidän "palveluitaan" nyt toistaiseksi tarvitse.. Juteltiin siinä muutenkin tästä tilanteesta eikä se hoitaja mitenkään tätä ihmetellyt.. Muistutti vaan että jos nousee kuumetta, tai tulee kipuja tai pahanhajuista vuotoa niin sitten soitto naistenklinikalle..
 
Minulla ei kylläkään ole kokemusta lääkkeellisestä. Ajattelet, että ehkä kohdunsuu olisi tukossa, mutta miksi se itsestään tukkoon menisi. Mulla oli yhdessä keskenmenossa sisällä suuria hyytymiä ja sairaalassa halusivat siksi tehdä kaavinnan, että ne saadaan ulos eikä siellä kyllä muutenkaan kolme vuotta sitten vielä lääkkeellisiä juuri tehty. En tiedä olisivatko ne suuret tulleet itsestään ulos, vai miksi ne noin sanoivat. Kivut kumminkin olivat kovat.

Yllättävän nopeasti sulla kyllä tuntuu menneen. Mikseiköhän sitä tarkisteta, että onko kaikki tullut pois. Joskushan käsittääkseni joudutaan lääkkeellisen jälkeen vielä kaavintaankin. Myös se on uhkaamassa, että jos sinne jotain jää, niin se saataa tulehtua. Minulla kylläkin jäi sinne kohtuun pienen pieni palanen yhdessä keskenmenossani (kun hcg ei laskenut heti) ja se lähti vasta seuraavien kuukautisten aikana.

EHkä joku muu osaa neuvoa sinua paremmin näissä lääkkeellisissä. Itse sijassasi menisin käymään vielä yksityisellä gynellä. Otattaisin hänen määräyksellään ehkä määrällisen raskaustestin, sillä se saattaa olla kohollaan, jos jotain on vielä jäänyt, kuten minulla oli 2 kuukautta.
 

Yhteistyössä