Keskenmenon saaneet?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Tehtiinkö teille kaavinta? Olitte kauan kipeitä ja millä viikolla keskenmeno tuli? Kauanko vuotoa tuli?

Mulla on viikkoja 6. Perjantai-illalla tuli vähän verta ja samoin oli yön aikana tullut. Lauantaina aamun mittaan vuoto lisääntyi ja alavatsassa alkoi tuntua menkkamaista kipua. Kävin lääkärissä puoli yhden aikaan tk:ssa, sieltä tutkittiin ja annettiin lähete mukaan ja käskettiin lähteä keskussairaalaan jos kivut yltyy. Kivut sitten yltyi ja menin sairaalaan. Siellä aivan kuin terveyskeskuksessakaan ultrassa ei näkynyt mitään ja vuoto tuli kohdusta.

Lauantaina ja sunnuntaina olin välillä aika kipeä alavatsasta. Nytkin tuntuu vähän kipua alavatsassa ja vuotoa tulee edelleen. En ole vielä ollut koulussa ja huomistakin mietin, että menenkö vielä. Pomo sanoi, että ei tarvitse tulla lauantaina töihin, että ottaa vielä rauhassa. Töissä pitäisi kuitenkin seistä niin paljon.

Kauanko muuten pitää odottaa keskenmenon jälkeen ennenkuin voi yrittää uutta raskautta? 1-2 kuukautta?

Mun keskenmeno hoidettiin lääkkeellisesti, viikkoja oli 8+jotain. Yhdet menkat odottelin lääkärin suosituksesta (perusteli sen niin että menkkavuoto puhdistaa kohdun hyvin ja kohtu saa vähän aikaa toipua keskenmenosta). Toisia ei sitten enää tullutkaan.

Minulle tehtiin viime keväänä kaavinta, ja viikkoja oli reilu 6. Mulla tuli vuotoa ihan vähän ja pientä kipuilua alavatsalla. Mulle lääkäri sanoi että voi yrittää vaikka heti uudelleen raskautua..mutta yleensähän suositellaan että odoteltaisi niin kauan että menkat tulee. Mulla kesti 3 kk ennenkuin menkat alkoi..se oli piinallista odotusta.

mut on kaavittu rv8 kun selvisi tuulimunaksi.oli niukkaa vuotoa muutama päivä ja sairaalassa antoivat mun ite päättää haluanko lääkkeellisen vai kaavinnan,valitsin kaavinnan.tosi helppo juttu fyysisesti,henkisesti parantuminen kestikin kauemmin... :/ vuotoa tuli kaavinnan jälkeen muutama hassu tippa parin päivän ajan...

Minulla meni pari päivää ensimmäisestä veritihrusta ennenkuin alkoi tulemaan pois.Eli tuli oikeen kunnon synnytyskivut.viikkoja oli 10.Kotona annoin kaiken tulla kaiken pönttöön.Kesti muutamia tunteja.Seuraavana päivänä pääsin äitipolille ultraan jossa nähtiin että kohtu oli hyvin tyhjentyny.Joitakin hyytymiä oli vielä tulossa ja lääkäri olisi antanut tabletin mutta ei uskaltanut kun minulle tehty 4 sektiota.Käski ottaa yhteyttä jos vuoto pitkittyy.Yhdet menkat odottin ja sen jälkeen aloin heti oottamaan uudestaan,nyt viikkoja 22+2.Ja kaikki menny hyvin

mulle tehtiin,vkot oli 11+3..alko semmosella niukalla vuodolla ja sitten seuraavana pvänä alkoi runsas vuoto..sitä ennen selkää sattui ja alavatsaa.Vuoto ei ottanut laantuakseen,kun mulla oli verenohennulääkitys käynnissä.Sairaalaan lähdin,kun illasta pyörryin kotiin.
Tilannetta seurattiin illasta aamuyöhön ja kun vuoto vaan jatkui runsaana ja pyörryin sairaalan vessaan,niin lääkäri teki vasta sitten päätöksen,että kaavintaan.Sen jälkeen vuoto oli taas niukkaa ja loppui muutaman pvän jälkeen.
Hb oli sairaalasta lähtiessäni 89 ja tyhmä kun olin,niin en ottanut tarjottua verta vastaan..olo oli aika hutera seuraavien parin vkon ajan..Sairaslomalla olin 2 vkoa,suurimmaksi osaksi henkisen puolen takia..

Noin viikon verran on varmaan luonnollinen.Se muuttuu rusehtavaksi siinä lopussa ja loppuu sit kokonaan niinku menkat.Ja tietty jos alkaa haisemaan niin kantsii myös ottaa yhteyttä.Sulla kannattaa olla neuvolaan yhteydessä että pääset ultraan kaymään että näkevät onko tyhjentyny luonnollisesti vaan tarviiko toimenpiteitä

Minulla oli km raskausviikolla 6+4. Alkoi harmittoman tuntuisella tuhrulla ilman kipuja ja siitä meni noin viikko ennen kuin kunnon vuoto alkoi kipuineen. Ei tarvittu mitään kaavintaa tms.
Seuraaavasta kierrosta tärppäsi uudelleen ja siitä syntyikin sitten kohta 3 v täyttävä poika.

Otan osaa.

Kaavinta tehdään vaan jos vuoto ei tyhjennä kohtua kokonaan, eli raskausmateriaalia on runsaan vuodonkin jälkeen kohdussa. Minä en ole saanut käskyä odotella yhtään vaan sanottu että voi heti yrittää uudelleen jos haluaa. Tuo vanhanaikainen odottelutauko lienee menneisyydestä, nykyään kun saadaan niin hyvin mitattua raskauden kesto ultrallakin, ettei tarvitse niitä pareja menkkoja välissä odotella.

Minulla keskeytynyt keskenmeno, joka todettiin rakenneultrassa rv.20. Synnytys käynnistettiin lääkkeillä ja lisäksi jouduin kaavintaan. Jälkivuotoa oli reilu viikko ja ensimmäiset kuukautiset tulivat n. viiden viikon kuluttua kaavinnasta.

Yleensä suosittelevat odottamaan vähintään yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä.

Mulla alko keskenmeno jouluaattona rv 9+1...aluksi tuli pientä menkkamaista vuotoa päivän verran,tk:ssa kävin seuraavana päivänä josta lähete seinäjoelle samantien.Kivut oli jo pahemmat ja vuoto runsasta.Seinäjoella olin sitten yönyli ja sain suun kautta otettavat lääkkeet.Mutta ei se vuoto enää pahentunu,eli kotona pahimmat vaiheet.Sikiö kuulemma vastasi kooltaan vain 6+ viikkoja,keskeytyny keskenmeno.

Kunpa ei olisi tarvinnu seinäjoelle mennä ollenkaa,oli kamalaa kaiken kokeman lisäksi maata osastolla kun viereisessä kämpässä vauvat itki ja ympärillä odottavia äitiä.

2 menkat oli suositus odottaa,mutta ei maltettu.yhet oli vain välissä.

Kannattaa mennä kouluun ja töihin vasta kun itse jaksaa ja pystyy.Hoidahan nyt ittes kuntoon. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mietin sitäkin, että tuleekohan kaikki varmasti pois luonnollisesti eikä kaavintaa tarvita.

Tuon vuodon pituutta mä en muista, kyllä sitä taisi viikon ainakin kestää. Jos sulle nousee kuume tai vuoto alkaa haista niin sitten lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Kannattaa mennä kouluun ja töihin vasta kun itse jaksaa ja pystyy.Hoidahan nyt ittes kuntoon. :hug:

Torstaina olis 8 tuntia ja perjantaina 7 tuntia keittiöllä. Tällä hetkellä ei kyllä kiinnosta pätkääkään mikään koulunkäynti ja mietin tuota mahakipuakin. Sitä ei tänään aamulla tuntunut, mutta kun lähdin pyörällä ajamaan niin se tuli takaisin.

Tulitkin mua vastaan kirjaston kohdilla.

tuulimunaraskaus todettiin ultrassa viikolla 12+4, ja sain ajan kaavintaan ti-aamuksi (se todettiin pe), alkoi kuitenkin kipuilut ja vuoto la-su välisenä yönä ja piti kiitää su-aamuna ensiapuun... siellä sitten meitä olikin 4 saman asian takia, joista 2 passitettiin kotiin ja 2 meistä otettiin kaavintaan... sain 4 pvää sairaslomaa, ja vähäistä vuotoa sen jälkeen, ei mitään kipuja.
Toipuminen oli fyysisesti nopeaa, mutta henkisesti kestikin pitempään toipua.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:

Torstaina olis 8 tuntia ja perjantaina 7 tuntia keittiöllä. Tällä hetkellä ei kyllä kiinnosta pätkääkään mikään koulunkäynti ja mietin tuota mahakipuakin. Sitä ei tänään aamulla tuntunut, mutta kun lähdin pyörällä ajamaan niin se tuli takaisin.

Tulitkin mua vastaan kirjaston kohdilla.

Juu niin tulin....täälä "leskenä" muutaman päivän.

Mutta siis,keittiöhommia tehny sen varran koulus,etten tosiaanka suosittele sitä,varsinkaa jos kipu tulee jo pyöräillessäkin kovemmaksi.Kannattaisko sun ottaa tk:seen yhteyttä,jos toi kipu vielä jatkuu.Mulla ei kipuja oikeestaan sen pahimman päivän jälkeen ollu,paitsi henkisiä.Vuoto kesti viikon muistaakseni ja väheni kokoajan.

No en ole kokenut keskenmenoa, tulin vaan toivotteleen jaksuja. Olin niin iloinen sun raskausuutisesta, surullista kuulla tämä. Mutta älä vielä menetä kaikkea toivoa. Mulla tuli verta molemmissa raskauksissa.

Sain keskenmenon viikolla 6 plus, eikä tarvinnut mennä kaavintaan. Ulos tulikin kyllä aikamoisia rihmamaisia juttuja veren lisäksi. Kuukauden kuluttua kävin terveyskeskuksessa tarkastuksessa heidän suosituksestaan. Labrassa otettiin myös verikoe. Yksi kuukautiskierto minukin käskettiin odottaa, jotta nähdään, että kaikki on normaalisti.

Mulla oli keskenmeno rv 12, kaavinnassa kävin. Kuitenkaan kohtua ei saatu ilmeisesti ihan "puhtaaksi" joten muutama päivä kaavinnasta tuli kovat kivut ja vuoto lisääntyi huomattavasti. Kohtu tyhjeni ja lopulta sitten kivut ja vuotokin hellitti.
Nuo keskenmenon kivut oli ihan järkyttävät, synnytystä ei voinut edes verrata niihin kipuihin |O
Mä odottelin 2 kiertoa ja sitten laiteltiin uuden yritys päälle, heti seuraavasta sitten tärppäskin ja nyt tuolla ulkona nukkuu 5kk poika :heart:

muoks...
:hug: ja kovasti voimia teille!!

Yhteistyössä