Sama täällä, onnentunnetta (hä, mitä se oli?) varjosti jatkuva pelko keskenmenosta.
Kyseessä esikoinen ja takana kaksi km rv 11 ja 12.
Jokaisella vessareissulla pelkäsin näkeväni punaista, eikä tuo pelko juurikaan helpottunut vielä edes rv 12 mennessä. Ulrtan jälkeen viikon, kaksi jaksoin uskoa ja sitten alkoivat taas itsensä tutkailut ja pelko.
Vasta nyt (rv22+1) kun vatsa on alkanut kasvamaan ja potkuja tuntuu, niin olen alkanut ajattelemaan, että vauva todellakin meille tulee.
Alkuun näin painajaisia ja olin ahdistunut. Eipä siinä juuri mikään auttanut, päivä kerrallaan, positiivista asennetta hakien. Mies oli suurena tukena, ymmärsi ja hoivasi varsinkin kun voin todella pahoin monta viikkoa.
Ehkä paras neuvo on tuo mininkin mainitsema ajattelutapa, että jos jotain käy niin sille ei voi mitään. Yritä olla murehtimatta tulevaa, siihen et voi vaikuttaa ja nauti jokaisesta päivästä joka sinulle taimesi kanssa annetaan.
Mua rauhoitti myös se, että huolehdin riittävästä levosta, enkä rehkinyt mitään ylimääräistä. Vaikka lääkärit sanoivatkin että ei ole tarvetta lokoiluun, niin silti itsellä oli parempi olla kun tiesin, etten ainakaan ole liikaa rasittanut itseäni ja sitä kautta jotain ikävää saanut aikaan.
Ulkoile ja syö terveellisesti ja huolehdi kaikin puolin omasta hyvinvoinnistasi. Vauva voi hyvin kun sinäkin voit! Kyllä se siitä iloksi muuttuu, jossain vaiheessa!