Keskenmenon pelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja durasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

durasel

Jäsen
14.02.2010
176
0
16
Helsinki
:headwall: hei
olen nyt 5 vko.lla raskaana ja ihan älytön keskenmenon pelko koko ajan päällä..miten olette ns"selättäneet"tämän pelon jos teillä on sitä ollut??Tiedän että tää on varmaan aika älytön aihe jonkin mielestä,ultraan olen menossa sitten kun olen vko.lla 9 raskaana menen yksityiselle onko järkeä mennä aikaisemmin??

Tiedän tunteen. Itsekin sitä taas koin, vaikka ei ole tapahtunut varsinaisia keskenmenoja yhtään ja tämä on jo kolmas lapsi, jota odotan.
Suurin osa kuitenkin raskauksista jatkuu. Tässä hieman apuja. Itse pyrin tätä taulukkoa tavaamaan, kun epäilyttää. Eikä tuohon auta kuin aika, joka päivä pidemmälle varmistaa raskauden jatkumista.

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66

Ja tuo on vielä pieni pelko, sitten kun pidemmällä, alat pelätä, että napanuora on kaulan ympäri tai muuten kuolee kohtuun. Onko se nyt liikkunut pitkään aikaan jne. Sitten kun se syntyy, niin pelkäät ekan kuukauden hullun lailla kätkytkuolemaa ja siitä kaikkea mahdollisia uhkia, kunnes itse kuukahdat maan poveen. Semmoinen se on vanhemman osa, jatkuvaa menettämisen pelkoa, pitää vain osata jotenkin hallita se pelko... Huoh!

Muoks! Ei kannata mennä Ultraan kovin paljon ennen tuota aikaa, mikä sulla on. Itse menin viikolla 8 ja nippa nappa näkyi sydämen läpätys...

ei ole järkeä mennä jos ei ala verenvuoto tai kova kipu mutta kaikilla taitaa olla tuo pelko alussa mulal oli viimeisimmässä raskaudessa verenvuotoa rv 5-13 ja voit uskoa että meinasin tulla hulluksi mutta tuolla sängyssä se pikkuinen nyt nukkuu päiväuniaan ja on niin ihana.Mulla on ollut itsellä 4 keskenmenoa joten pelko on suuri joka kerta.Tsemppiä odotukseen.

Hei vaan!!! :wave:
Minulla ollut myös keskenmenonpelko kaikista neljästä odotuksesta. Tosin kolmannen jälkeen keskenmenoja olikin 2 :(
Neljättä odottaessani en saanut km pelkoa pois millään. Se olo helpotti, kun pääsin rv 12 mutta pelko kuitenkin jatkui vaan. Lopulta km pelkoni jäi pois kun viikkoja oli kasassa 34 ja tiesin että vauvalla oli jo hyvät mahdollisuudet selvitä jos olisi silloin syntynyt. Kolme viimeisintä raskautta menivät reiusti yli la:n

Ultraan toki voit mennä jo rv 7+ jolloin sykkeen pitäisi jo näkyä

Paljon onnea odotuksesta ja runsaasti tarrasukkia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Wandii:
Tiedän tunteen. Itsekin sitä taas koin, vaikka ei ole tapahtunut varsinaisia keskenmenoja yhtään ja tämä on jo kolmas lapsi, jota odotan.
Suurin osa kuitenkin raskauksista jatkuu. Tässä hieman apuja. Itse pyrin tätä taulukkoa tavaamaan, kun epäilyttää. Eikä tuohon auta kuin aika, joka päivä pidemmälle varmistaa raskauden jatkumista.

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66

Ja tuo on vielä pieni pelko, sitten kun pidemmällä, alat pelätä, että napanuora on kaulan ympäri tai muuten kuolee kohtuun. Onko se nyt liikkunut pitkään aikaan jne. Sitten kun se syntyy, niin pelkäät ekan kuukauden hullun lailla kätkytkuolemaa ja siitä kaikkea mahdollisia uhkia, kunnes itse kuukahdat maan poveen. Semmoinen se on vanhemman osa, jatkuvaa menettämisen pelkoa, pitää vain osata jotenkin hallita se pelko... Huoh!

Muoks! Ei kannata mennä Ultraan kovin paljon ennen tuota aikaa, mikä sulla on. Itse menin viikolla 8 ja nippa nappa näkyi sydämen läpätys...

hei :hug: kiitti linkistä helpotti kummasti :heart:

Uusimmat

Yhteistyössä