keskenmenon oireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras-

Vieras
Olen nyt rv 8 menossa,nyt muutamana päivänä on tullut rusehtavaa vuotoa pyyhittäessä. Välillä vähän maha kipeä..mitään kunnon verta ei ole näkynyt.Onko nämä nyt tulevan keskenmenon oireita vai joku tulehdus kenties?? muissa raskauksissa ei ole vastaavaa ollut.

Mulla ekassa alkoi ruskealla tuhrulla ja muuttui jo muutaman tunnin päästä runsaaksi vuodoksi, ei kummempia kipuja. Toinen olikin keskeytynyt ja todettiin vasta ultrassa.

Mulla oli spontaani keskenmeno rv 5+ ja alkoi ihan verisellä vuodolla heti ja päivän aikana valui kunnolla jo ja maha oli kipeä.

Toisessa raskaudessa rv 7 tuli tuhrua ja pientä punertavaa vuotoa jonkun viikon ajan. En tiennyt odottavani kahta ja ilmeisimmin toinen siis tuli silloin pois? Näkyi vain sitten ultrassa että siellä oli pussukat molemmille, mutta toinen oli tyhjä.

Mulla oli just tuommoset oireet monta viikkoa, sit todettiinki et oli kkm, olin kantanu kuollutta sikiötä yli 4 viikkoa.
Sit taas yhdessä raskaudessa vuosin kirkasta verta monta viikkoa, ja kaikki meni kuitenkin hyvin.
Että eihän näistä voi tietää, suosittelen käymään ultrassa, mua jäi harmittaan kun en ite menny heti kun aloin epäileen ettei kaikki oo kunnossa.

Chorizo: Millä viikoilla sulla tuli tuo kkm? tuliko se sitten itsestään ulos vai pitikö mennä sairaalaan? En ole edes käynyt vielä neuvolassa...pääseeköhän sitä noin vain ultraan vai pitääkö mennä yksityiselle??

Sitä ei voi tosiaan tietää, ennenkuin käyt ultrassa. Mulla on kaikissa keskenmenoissa ollut runsasta vuotoa ja kipuja, paitsi yhdessä, silloin ei tullut itsestään ulos vaan jouduin kaavintaan. Lisäksi mulla on ollut pientä vihlontaa ja vuotoa raskaudessa, joka onnistui.

Minulla alkoi pienellä vaaleanpunaisella vuodolla. Ja pientä kipuilua. Yöllä en vuotanut ollenkaan. Hetken kun olin ollut jalkeilla alkoi vuoto taas ja lisääntyi. Kivutkin lisääntyi, tuntui hieman supistelulta. Yritin ottaa päivän rauhallisesti, mutta illalla tuli sitten muutakin kuin pelkkää vuotoa, josta tiesin että kesken meni. Särkylääkkeillä pärjäsin, lääkärissä en käynyt. Terkkarille soitin parin päivän päästä, sanoi että jos ei isompia oireita tule ei tarvitse käydä lääkärillä. Vuoto kesti viikon.

menisin varhais ultraan, itselläni meni kesken rv7 juuri tuolla rusehtavalla vuodolla </3 heti kun todettiin keskenmeno alkoi seuraavana päivänä vuotamaan oikein kunnolla verta ensin tuli rusehtavaa n1,5vk ja niin mene lääkäriin..

Millä rv:lla on mahdollisuus päästä varhaisultraan? pitää huomenna soittaa neuvolaan jos jatkuu vielä tihuuttelu. Eikai kuitenkaan mikään tulehdus (pissa tm) aiheuttaa rusehtavaa vuotoa??

Yhteistyössä