Keskenmenon kokeneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sani

Vieras
Kuinka kauan ootte olleet sairaslomalla sen jälkeen? Itellä on nyt sairaslomaa keskiviikkoon asti ja huomenna joudun viimeset lääkkeet ottamaan. Pomo sano että olisin pois niin kauan, kun on vuotoa, mut mietin et saankohan miten helposti tk:sta sairaslomaa lisää jos vuoto ei ole muutamassa päivässä loppuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja sani:
Kuinka kauan ootte olleet sairaslomalla sen jälkeen? Itellä on nyt sairaslomaa keskiviikkoon asti ja huomenna joudun viimeset lääkkeet ottamaan. Pomo sano että olisin pois niin kauan, kun on vuotoa, mut mietin et saankohan miten helposti tk:sta sairaslomaa lisää jos vuoto ei ole muutamassa päivässä loppuneet.

Mulla takana 7 keskenmenoa, yhdestä olin 6 viikkoa sairauslomalla, meinasi henki mennä, muista en päivääkään.

2-3 päivää olen ollut sairiksella, mulla työnteko on auttanut surusta pääsemään yli. Jos olisin ollut kotona märehtimässä, olisi se pahentanut vain asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millä alalla ootte jos ette oo päivääkään ollut pois töistä?

Ns. toimistotöissä eli ei fyysisessä.

Ite olen vanhustenpalvelukeskuksessa, jossa paljon nosteluita ja fyysisesti raskasta ja yöt ollaan yksin. Sen takia pomo mua ei mielellään ottas vielä töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ite olen vanhustenpalvelukeskuksessa, jossa paljon nosteluita ja fyysisesti raskasta ja yöt ollaan yksin. Sen takia pomo mua ei mielellään ottas vielä töihin.

Se on varmaan ihan eri asia. Ymmärtäväinen pomo sinulla.

Ihmisten hoitoalalla. Vähän tukalaahan se oli, kun kävi ihmisten kodeissa, vattaan sattui, vuotoa oli paljon.. Mutta onneksi se isompi vuoto möykkyineen tuli kotona vapaapäivänä.

Se on varmaan ihan eri asia. Ymmärtäväinen pomo sinulla.

Pomo on ollut tosi ymmärtäväinen. Se jo siinä vaiheessa, kun sai tietää mun olevan raskaana ni sanokin, et sanot heti jos tarviit olla töistä pois tai tulee jotain. Täytyy nyt kattoa, et missä kunnossa keskiviikkona oon ku töihi pitäs seuraavan kerran mennä. Alkuviikko on vapaata. Huomenna viimeset lääkkeet joudun ottamaan. Mulla sikiö oli kuollut kohtuun ja ei itsestään alkanut tulla pois niin jouduttiin sitten lääkkeillä avittamaan.
Raskasta tää on sen takia ollu, ku 10 vuotta ollaan lasta yritetty ja nyt sitten tuli tää keskenmeno.

Niin, siis selvyyden vuoksi: keskenmeno ja kohtukuolema ovat kaksi eri asiaa.

Keskenmeno tapahtuu ennen rv 22 ja kohtukuolema on sitten rv 22 jälkeen tapahtuva sikiön kohtuun kuoleminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Niin, siis selvyyden vuoksi: keskenmeno ja kohtukuolema ovat kaksi eri asiaa.

Keskenmeno tapahtuu ennen rv 22 ja kohtukuolema on sitten rv 22 jälkeen tapahtuva sikiön kohtuun kuoleminen.

itse olen sen ainakin tiennyt. mulla viikkoja oli 8 ja sikiö todettiin kuolleeksi. Sairaslomalappuun syyksi tulikin sikiön varhainen kuolema ja jääminen kohtuun.

Menin heti seuraavana päivänä töihin. Minä idiootti!
En osaa tuollaisissa tianteissa ajatella itseäni ollenkaan.
Silmät punasina menin sinne vastailemaan kysymyksiin:/
Olin niin rikki! Ota vaikka vielä viikko ihan mielenterveyden takia.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:

Sitä mä oon miettiny, et jos vielä jäis kotiin, ku eilinen ja tää on menny itkiessä ja tiiän, et huominen on varmasti vielä rankempi. Toisaalta tekis mieli mahollisimman pian töihin, mutta on niin rankkaa muutenkin olla siellä niin mietin, et miten nyt sitte puolikuntosena jaksasin.
Viime yökin meni kovissa kivuissa.
Sairaalassa lääkäri olis mut heti laittanu takas töihin eilen, ku siellä tutkimuksissa kävin, Sain tapella eilisen ja tän saikuks, ku lääkäri ois antanu vaa huomisen.
Pitää maanantaina neuvolaan soittaa, kun en eilen enää sinne kyenny tilannetta ilmottamaan, ku oltiin sovittu, et ilmotan sairaalassa käynnin jälkeen mitä siellä sanottiin.

Sitä mä oon miettiny, et jos vielä jäis kotiin, ku eilinen ja tää on menny itkiessä ja tiiän, et huominen on varmasti vielä rankempi. Toisaalta tekis mieli mahollisimman pian töihin, mutta on niin rankkaa muutenkin olla siellä niin mietin, et miten nyt sitte puolikuntosena jaksasin.
Sairaalassa lääkäri olis mut heti laittanu takas töihin eilen, ku siellä tutkimuksissa kävin, Sain tapella eilisen ja tän saikuks, ku lääkäri ois antanu vaa huomisen.
Pitää maanantaina neuvolaan soittaa, kun en eilen enää sinne kyenny tilannetta ilmottamaan, ku oltiin sovittu, et ilmotan sairaalassa käynnin jälkeen mitä siellä sanottiin.

Ei hitto eikö ne ajattele yhtään ihmisen henkistä puolta!? Totta hitossa jäät kotiin niin kauaksi kun se pahin masennus on! Tarvitset nyt lepoa ja rauhaa auttaaksesi itseaäs uudelleen ylös! Nyt saa itkeä ja pitääkin, itku helpottaa! :hug:

Mulle olis annettu koko loppuviikko. kaavinta tehtiin tiistaiaamuna. Mutta kun olen muutenkin saikulla, niin se jäi sitten sen varjoon.

Ei hitto eikö ne ajattele yhtään ihmisen henkistä puolta!? Totta hitossa jäät kotiin niin kauaksi kun se pahin masennus on! Tarvitset nyt lepoa ja rauhaa auttaaksesi itseaäs uudelleen ylös! Nyt saa itkeä ja pitääkin, itku helpottaa! :hug:

Kiitos Tiiru! Mies on onneksi ollu hyvänä tukena vaikka suru on miehelläkin kova. Tällä hetkellä tosiaan on tuntunu, et ainut mikä helpottaa on ollu itku. Pitää nyt vaan tosiaan malttaa levätä rauhassa ja kasata taas ittensä työkuntoon.

Mä olin 2 päivää ja sitten olikin vapaapäivä. Mulla tuli spontaanisti kaikki pois, mutta verenvuoto oli tosi rajua 2 ekaa päivää kunnes sikiö ja istukka oli tulleet. Sen jälkeen ei mitään ongelmaa fyysisesti. Henkisesti oli hyvä vaikkakin kipeä ratkaisu mennä töihin. Oli pakko jatkaa eteenpäin arkea. Jos vähääkään epäilet että fyysisesti työ ei tee hyvää niin lisää vaan saikkua!

Yhteistyössä