keskenmenon kokeneet, kysymys?

  • Viestiketjun aloittaja nimetön
  • Ensimmäinen viesti
nimetön
Varsinkin teille, joilla esim. ekassa ultrassa todettu, että sikiön kehitys pysähtynyt jo joitakin tai useita viikkoja sitten...Olivatko raskausoireenne jatkuneet ihan normaalisti tuohon ultraukseen asti vai loppuivatko ne jälkeenpäin ajateltuna jo tuonne oletettuun keskenmenoon?
 
Minulla ollut neljä keskenmenoa. Kaksi viikoilla 8-9 ja muut vko 17 ja vko 18. Viimeiset huomattu vasta normaalilla neuvolakäynnillä ja kyllä raskausoireet ovat kaikissa jatkuneet ihan normaalisti, vaikka sikiön kehitys on jo pysähtynyt.
 
mie
Vaikee sanoo kun mulla oli ainut oire rintojen arkuus. Ja arkuus jatkui vielä muutaman päivän tyhjennyksen jälkeen.. Luulisin, että niitä oireita on niin pitkään kun kohdussa vielä jotakin on, eli hormoniakin erittyy niin pitkään kun kohdussa raskausmateriaalia on.
 
nimetön
kiitos vastanneille. sen takia tuo minua mietitytty, kun itse säikähdin verenvuotoa ja siitä naistenklinikalle soittaessani kätilö sanoi, että todennäköisesti sikiön kehityksen pysähtyessä myös raskausoireet vähentyvät. näköjään ei näin sitten kuitenkaan. voimia ja jaksamista kaikille!
 
Minulla loppui kyllä. Oli kyseessä ensimmäinen raskauteni, vuoto alkoi viikolla 11. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja sairaalan potilaskertomuksessa, joka minulle postitettiin kotiin, sanottiin, että sikiö vastasi viikkoja 8+1. Kehtitys oli siis pysähtynyt reilu 3 viikkoa aiemmin. Jälkeenpäin tajusin, että juuri niihin aikoihin minulla loppui pahoinvointi ja rintojen aristus.
Koska kyseessä oli tosiaan ensimmäinen raskaus, ajattelin hyväuskoisena, että pääsin pahoinvoinnin suhteen helpolla kun se noin pian loppui... Pelko iski vasta kun vuoto alkoi.
 
mulla loppui se tolkuton pahoinvointi 24h n.vkolla 10+jotain, kun km todettiin 11+4. Kehitys oli päättynyt n.9+0. Kuitenkin jonkun verran tuota pahoinvointia oli loppuun asti ja vielä tyhjennyksen jälkeenkin. Olo oli loppuun asti vetämätön jne. Eli minäkin vain iloitsin tuon pahoinvoinnin helpottamisesta...Ensi kerralla iloitsen kyllä pahoinvoinnista!
 

Yhteistyössä