keskenmenon kokeneet!! kertokaa auttakaa!!

• Viestiketjun aloittaja eikä:(
  • Ensimmäinen viesti
eikä:(
kuinka runsasta se vuoto on? miten alkaa`?
itselläni yhtäkkiä alkoi tulla kirkasta verta. ei hyytymiä tai muutakaan. ei tule saman verran mitä kuukautisissa tulee vaan paljon vähemmän mutta ihan selkeästi tulee varsinkin wc käyntien yhteydessä.
pientä menkkamaista jomottelua alavatsalla. viikkoja 4+2

vieras
vuotaminen on tavallista raskaana siihen aikaa kun menkkojen kuuluisi olla ja valitettavasti keskenmenot on kovin yleisiä. itsellä on aina keskenmeno alkanut samanlaisella vuodolla kuin kuukautisten aikaan. ei välttämättä yhtään runsaampana. kivut on sitten vaihdellut. välillä ollut hyvin pieniä ja viimeksi oli kovia. paljon kovempia kuin menkkakivut ja kesti monta päivää. itsellä on aina kun on mennyt kesken niin viillellyt kohdunsuuta, ollut paineentuntua ja muutenkin tuntenut, että kohtu selkeästi tyhjenee ja suu aukeaa yms.

mulla tuli paria viikkoa ennen vaaleanruskeaa vuotoa joka loppui parissa päivässä.
silloin kun keskenmeno alkoi varsinaisesti mulla oli ensin vuorokauden ajan pientä kirkasta vuotoa ja seuraavana päivänä tuntui yllättäen että housuun oikein mulahti verta.
itkin sitten vessan lattialla aikani kun kohtu kouristeli lapsenalkua ulos "sattumina".
sairaalan päivystyksessä tarkistettiin että kohtu oli tyhjentynyt. km alkoi rv 9+2.
seuraavan vuorokauden ajan vuosi verta ja kohtu kouristeli kivuliaasti. jälkivuotoa tuli kahden viikon ajan.

olisi ollut kaksosten äiti
mulla meni toinen kaksosista rv7 ensin lulin et pissaa tuli housuun noh menin vessaan ja se olikin verta noh en hätkähtänyt kun luulin et jos ne olikin menkat tai jotai. noh takaisin maate ja vähän ajan päästä verta tuli suihkuamalla siis saman verran kuin pissaa pissatessa muttei mitään kipuja. soitin heti lääkäriin ja menin sit käymään. siel sit selkis et kaik ok mut olisn odottanut kaksosia ja toinen meni kesken. nykyään hengissä selvinnyt joka on poika ja 8kk ja hyvin kasvanut =)

Mulla oli keskeytynyt keskenmeno.Havaittiin rv 20+4 rakenneultrassa.Pikkuisen päälakimitta vastasi 15+ ja reisimitta 18+.Synnytys käynnistettiin.Tästä aikaa puolisen vuotta.Pikkuinen poikamme on haudattu muistolehtoon.

3 lapsen äiti
Itselläni ollut 5 keskenmenoa. Joku alkanut ensin pikkuvuodoilla/tuhnulla wc:reissujen yhteydessä ja siitä sitten pikkuhiljaa lisääntyy. Joskus on alkanut heti kunnon vuoto ja krampit. Joskus tulee ensin kramppeja ja sitten alkaa vuoto . Mitä väliä kuinka tuo tapahtuu. Lopputulos kuitenkin aina sama.

3 lapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko muut huomanneet sen veren seassa sellaisia sitkeitä riekaleita? itselläni sellainen tarttui papetiin pyyhittäessä. ihankun jotain sitkeää kalvoa tai kuminauhaa!
Tottahan niitä riekaleita tulee joukossa. Limakalvon palasia ym. massaa....

Alkuperäinen kirjoittaja olisi ollut kaksosten äiti:
mulla meni toinen kaksosista rv7 ensin lulin et pissaa tuli housuun noh menin vessaan ja se olikin verta noh en hätkähtänyt kun luulin et jos ne olikin menkat tai jotai. noh takaisin maate ja vähän ajan päästä verta tuli suihkuamalla siis saman verran kuin pissaa pissatessa muttei mitään kipuja. soitin heti lääkäriin ja menin sit käymään. siel sit selkis et kaik ok mut olisn odottanut kaksosia ja toinen meni kesken. nykyään hengissä selvinnyt joka on poika ja 8kk ja hyvin kasvanut =)
hiukan näin mullekin kävi.

Keskenmeno
Vuoto ei ollut missään vaiheessa hirveän kovaa, mutta klönttistä/riekaleista kylläkin. Selkä ja vatsakivut olivat sitäkin kovemmat paripäivää, mutta särkylääkkeet auttoivat.

Mulla tuli keskenmeno 11. viikolla ja ensin tuli vuotoa 24 h sillä lailla pikkasen, mutta koko ajan lisääntyen, ja sen jälkeen muutamia tunteja suihkuamalla, mukana jopa nyrkinkokoisia klimppejä. Jälkivuotokin oli vielä sen verran runsasta, että pääsin kaavintaan. Kivut oli kovia, mutta loppuivat kaavinnan jälkeen.

Mulla on keskenmenoja 8 ja yksi kohdun ulkoinen,kaikki erosivat toisistaan.
Yhdessä keskenmenossa tuli supparit ihan hirveinä ja viikkoja olikohan jotain 12,vuotoa ei tullut mutta kipu oli suunnaton.kohdun ulkoisessa tuli verta runsaasti ja kipu oli kamalaa.yhdessä keskenmenossa oli niukkavuoto ja kovat alavatsa kivut,yhdessä vuotoa muttei kipuja.ja sitä rataa..

ap
mä en osaa vain nyt päättää meneekö sinne näytille vai ei. oikeaa munasarjaa repii ajoittain aika kovaakin. sitä on tehnyt koko viikon ja olen pitänyt sitä normaalina kohdun kannattimien kipuiluna.vuoto on edelleen sellaista että tulee vain wc käyntien yhteydessä. nytten kun rupesin miettimään että jos sittenkin on kohdun ulkopuolisen oireiluja. ei jaksaisi sitä rulianssia minkä se homma teettää. jatkuvaa lääkärissä ravaamista ja verikokeiden seurantaa:(

mä en osaa vain nyt päättää meneekö sinne näytille vai ei. oikeaa munasarjaa repii ajoittain aika kovaakin. sitä on tehnyt koko viikon ja olen pitänyt sitä normaalina kohdun kannattimien kipuiluna.vuoto on edelleen sellaista että tulee vain wc käyntien yhteydessä. nytten kun rupesin miettimään että jos sittenkin on kohdun ulkopuolisen oireiluja. ei jaksaisi sitä rulianssia minkä se homma teettää. jatkuvaa lääkärissä ravaamista ja verikokeiden seurantaa:(
kannattaa mennä tarkistaan,jos on kohdun ulkopuolinen voi olla pian sun menoas,se meinaan alkaa helposti vuotamaan vattaan ja aiheuttaa muuta tuhoa.

Lila
Mee vaan näytille, jos kerran on tommonen epäilys.Jos se teettäiskin vaan ruljanssia, minä meinasin kuolla...

ap
kait se on näytille mentävä kun alkoi huímaamaan ihan hirveästi. vuoto pysyy samana ei vuoda enempää tms.. mutta meinasin pyörtyä äsken kun iltapalaa lapsille laitoin..

Tietenkin meet, kun on tollanen historia ja ovat vielä pyytäneet käymään. Eihän siitä käymisestä sulle mitään haittaa ole, mutta käymättä jättämisestä voi olla. Tsemppiä vaan ja mene ennenkuin on jo asiat huonosti :hug:

Yhteistyössä