Keskenmenon jälkeen pian raskaaksi, kuinka pian?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miisa82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miisa82

Vieras
Hei te jotka olette tulleet nopeasti raskaaksi keskenmenon jälkeen, kuinka pitkä oli ajallisesti raskauksien väli? Kerkisikö kuukautiset tulemaan tai huomasitko ovulaatiota?

No mikä on nopea? Keskenmenon sain joulukuussa 2009, yritettiin seuraavan kerran helmikussa ja tärppäsi, olen onnelisesti nyt raskaana pari kuukautta vielä ni paukahtaa:D
Välissä oli yhet menkat.

Mulla on takana kolme keskenmenoa vuoden ajalta. Niiden välissä on yhdet menkat tulleet. Viimeisin keskenmeno kesäkuun lopussa, ja siitä uudelleen heti raskaaksi. Nyt menossa arviolta rv 10.

huhtikuussa keskenmeno josta neljä viikkoa toivuin(ilman seksiä) ja sitten plussa testin tein kesäkuussa plussasin, menkkoja ei kylläkään ollut että yllätyin itsekin nopeaa raskautumista. Tämä siis pari vuotta sitten ja onneksi raskaus meni hyvin. Otin keskenmenon aika raskaasti vaikka tapahtui jo viikolla8. Pari viikkoa olin kuitenkin jo ehtinyt iloita asiasta...

siis että MINUN täytyy odottaa ne yhdet menkat ennen ku yritetään uudestaan!! korostan tätä siksi että en tiedä annetaanko kaikille samaa "ohjetta"!

Joo, ilmeisesti tapauskohtainen.

Minä kävin jälkitarkastuksessa ja lääkäri sanoi, että mitään estettä uudelle raskautumiselle heti ei ole. Ja höpisi päälle kohdun limakalvon sopivasta paksuuntumisesta.

Ihme kun sanotaan eri aikoja milloin saa yrittää.
Minulle juuri eilen sanottiin että on turvallista alkaa yrittämään kun on varmaa että edellisen raskauden raskaushormoni on poistunut elimistöstä :O

Mulla tuli varhainen keskenmeno 5+2 ja kävin gynellä ultrassa. Mitään esteitä ei ollut uuteen yritykseen siitä kierrosta joten annettiin mennä vaan ja siitä sitten heti raskaaksi.

No itse henk.koht olen sitä mieltä 4 km:n kokeneena että kannattaa odottaa ne yhdet menkat. Mun mielestäni se antaa paremmat lähtökohdat seuraavalle raskaudelle että elimistö on palautunut.
En aina ymmärrä sitä kauheeta kiirettä raskautua heti km:n jälkeen.

Erilaisia neuvoja annetaan eri paikoista mutta yleisin on kuitenkin että yhdet normaalit menkat ennen uutta yritystä.

Itselle on aina käynyt niin että olen raskautunut vasta 3:sta kierrosta km:n jälkeen ja ihan hyvä niin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä