*** Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa***

Hip hei :wave:

Rva Pikkumyy: Voimisia :hug: :hug: :hug: Siulla on edessä voimia vaativat hetket, muista että täällä on ihmisiä jotka lähettävät kovasti voimia ja toivoo että kaikki menee hyvin!! Ihana lääkärin olit saanut ja ehdottomasti vaan uutta yritystä putkeen kun sopivalta tuntuu :heart: Uskotaan että syksy tuo tullessaan teillekin vielä ilon uutisia ;)

Irtis: Voih, onnea onnea kovasti koko perheelle pikkumiehestä :heart: :flower: Kun aikaa on niin tulehan kertomaan synnytysstoorisikin :wave:

Nimra: Jopas on ollut koettelemuksen vuosi sinulla :hug: Kuten sanoit, niin on yritettävä nauttia kaikista näistä päivistä joita meille annetaan!! Hienoa, että olette edelleen yhdessä ja vauva tulossa ja kaikkea, kyllä se elämä osaa hymyilläkin :)
Mie olin yksissä nimenanto juhlissa ja niistähän voi tehdä just niin omanlaiset kun haluaa, koska mitään virallista kaavaa ei siis ole. Tässä tilaisuudessa muuten mentiin ristiäisten kaavan mukaan paitsi kastetta ei ollut. Kummit vannoivat omat valansa.
Tuosta huonosta olosta, niin mulla on nyt pari viikkoa ollut vastaavaa ja tosissaan silloin pitää syödä heti muuten menee yli. Mutta taitaa kuulua asiaan...

Toive: No onhan sulla jo massu kasvanut hienosti!! Mä antaisin mitä vain että olis taas noin simpsakka masu :LOL:

Daizz: Täällä ollaan sormet ja varpaat pystyssä!! Onnea huomiselle ultralle, kyllä kaikki menee hyvin! On vaan luotettava niin. On teitäkin jo tämän raskauden aikana koeteltu ihan tarpeeksi joten siksi pikkuisella on kaikki hyvin :hug:
Samoja pelkoja miullakin oli ennen ultraa ja kauhusta valkeana istuin odottaen vuoroani. Mutta lääkäri sanoi että kyllä luonto olisi asian hoitanut aikaisemmin, vain muutamalla promillella ihmisiä raskaus kestää näin pitkään jos jotain vikaa olisi. Luotetaan siis siihen :heart:

Marleena: No höpsö!! Miten me sut voitais unohtaa :D Ihana nimi tytöllänne, Maisa. se on varmasti rankkaa kun tyttö sairastelee ekana ikävuotenaan noin, voimisia :hug:

Nimistä... Meilläkin on jo valittuna pari vaihtoehtoa molemmille sukupuolille. Poikaahan ne lääkärit ovat luvanneet 95% varmuudella kun pallerot on nähty, mutta niitäkin tavattu että varmat munat ovat kohtuun jääneet :LOL:
Nythän on muodissa jälleen vanhat nimet, mutta meillä tulee enemmän tätä aikaa olevat kuitenkin... pidetään vielä jännitystä yllä ;)

Peräänkuulutan nyt sitten uutta päivittäjää Kuka olisi innostunut ja kiinnostunut päivittämään pinoa? Homma ei ole siis vaikea :D Kuun vaihteesta olisi uuden hyvä aloittaa ;)

( . ) Ei uutta tänne. Neuvolasta soitettiin tänään kun ensi viikon ke piti olla ekaks lääkärineuvola ja siitä parin tunnin päästä sairaalaan tutustuminen. Että se lääkäri aika on peruttu että pääsisinkö tulemaan myöhemmin, sanoin että en koska on se tutustuminen, niin alkoi inttämään mulle luurissa että kuule, että jos menee seuraavalle viikolle niin väliä tulee 3 viikkoa edelliseen käyntiin. Olin että so what? ei se mun vika oo... Sanoi että mullahan sitten jää yksi käynti kokonaan väliin niin sanoin että kuule ei oo mun vika että se lääkäri peruu aikaa ja ette voi antaa uutta aikaa kun vasta viikon päähän elil 10.9 ni se suuttu mulle |O Hitto mikä eukko!!!!! oikein vihax pistää |O |O |O

Viime yönä oli kunnon migreeni. Alkoi jo eilen päivällä mutta paheni yötä vasten. 2g Panadolia ja kaksi Panacodiakaan ei tilannetta rauhoittanut. Soitin synnärisairaalaan kätilölle ja antoi kun antoikin luvan ottaa Buranaa. Onneks helpotti sillä...
Joku sanoi että ennen synnytystä on kunnon päänsärky, niin oiskohan tää sitä ;)
Toivossa on hyvä elää :LOL:

Voikaa hyvin!!

T. Miikkis ja masukki 34+0 (Viikot senkun poksuu :D )

Irtis :flower: :flower: :flower: Onnea hurjasti pikkuprinssille ja vanhemmille!!!

Tsemppiä myös kaikille muille...

Terveisin nykyisin niin kovin laiska kirjoittelija (loma loppu ja työ vie kaiken voiman)
Tuuliska 19+1

Toive Ihanasti sulla on masu tosiaankin pullistunut viime kerrasta! Onneksi olkoon!!! =)
Nimra Onpas sulla ollut koettelemuksia ihan urakalla. On se kumma juttu miten kun yks asia menee pieleen, niin sit menee monta. Sellainen oli munkin talvi-kevät, tosi pienemmässä mittakaavassa. Sen jälkeen kyllä laittaa asiat tärkeys järjestykseen ja alkaa nauttimaan kaikesta mitä on. Onneksi löysitte miehenne kanssa toisenne taas. Kunnon rakkaus kestää kolhutkin. :heart: Täällä on kans nälkä parin tunnein välein. Sit mun on ruokaa saatava. Mulla se johtuu varmasti sokruista... Kun vaan ei sitä p&^%$£@-een raskausdiabetestä vaan taas tulisi...
Daizz Onnea ultraan!
Rouva Pikkumyy Voimia sinne! :hug: Rankat päivät on sulla meneillään. :headwall: Toivotaan et sulle olisi pian luvassa helpompia aikoja. :hug:
Miikkis Kylläpäs sulle sattui katkuinen akka luurin toiseen päähän. Hmmm....... Kurjaa! Ja sit sua vielä haukuttiin kadulla läskiksi. Eivät olleet ne pojat vissiin ennen raskaana olevaa nähneet! :eek: En minäkään pieni ollut loppusuoralla. Kiloja oli lopussa 95kg. Revi siitä huumoria!!! Onneks mulla on sellainen on/off nappula, et en aina kuuntele muiden kommentteja. Helpommalla pääsee.... :ashamed:
(.) Nyt on alkanut tekee mieli kauheesti tummaa suklaata... Yritän olla vahva, mut tänään sorruin. :ashamed: Sit on alkanut vaivaamaan dementia. Töissä olin taas kieli keskellä suuta. Inhoon muutenkin puhelimessa keskustella vaikeita asioita ja tänään piti sellainen puhelu tehdä et selvitellä mitä toinen osapuoli sekoilee papereiden kanssa. Mulla oli pakko olla lappu nokan edessä et muistan sanoo kaiken miten pitää tehdä. Nyt on puhti pois.... Meno vaan tulee kiihtymään nyt ens kuulle... :headwall: Onneks menen viikonlopun reissulle Barceloonaan tänä viikonloppna ja ens viikolla oon lomalla 3 päivää. Jostain on energiaa luotava... :snotty:

NullPoints ja Tirri 21+4

heippa

pikaisesti tulin lukasemaan..

Irtosoran perheelle suuret ja lämpöiset onnittelut pinen miehen johdosta!! :flower: =)

rva PikkuMyylle voimia, :hug: mukavaa kuitenkin että sinulla jo osittain katse tulevaisuudessa! :hug: Toivottavasti tuut pian takas!

itellä alko ihan sietämättömät jalka kivut :| tuntuu että välillä ei kävelemään pääse :/
tänään sanoin työpaikalla tästä ja pomo kädestä pitäen onnitteli ja lupasi vähentää noita hevi vuoroja joitten aikaan ja jälkeen mulla tosi huono olo ja kipee..

sori tuli suurelta osin vaan omaa napaa :ashamed: mut palailen taas..

niin ja mulla ainakin näyttäs kaikki tiedot olevan ok listalla. Tänään tulikin tuo 23 täyteen =)

:wave: Tervehdys naiset! Hengessä mukana olen, vaikka en olekaan kirjoitellut pitkään aikaan. Päivät vaan vierivät jotenkin niin nopeasti ohitse... Nytkin pikaisesti vain käväisen, kun on vieraita käymässä :whistle: Suuresti pelkäämäni rakenneultra oli kolmisen viikkoa sitten ja kaikki näytti onneksi olevan ok. Nyt on hieman alkanut pelko helpottaa, kun liikkeet tuntuvat useita kertoja päivittäin (syksyllä keskeytynyt km rv 20, joka todettiin rakenneultrassa). Veritulpan takia pistoshoito jatkuu koko raskauden ajan, mutta siihenkin kummasti tottuu, vaikka nyt välillä jo tuntuu, että alkaa olla vaikeampaa tuo pistäminen, kun maha on jo pyöristynyt kunnolla.

Irtosoralle ja muillekin vauvan jo saaneille hurjan paljon onnea :flower:

Rouva Pikkumyylle :hug: Olen todella pahoillani puolestanne. Toivottavasti tulevaisuus tuo pian tullessaan teille kovasti toivotun pienokaisen :hug:

Onnitteluita ja tervetulotoivotuksia uusille palstailijoille :heart:

Kaikille masunkasvattelijoille tsemppiä ja uskoa :heart: Palailen linjoille paremmalla aikaa :wave:

Terveisin, surusydän ja ipana 23+4

Huomenta!
Moneen päivään en ole ehtinyt tänne, mutta voi mitä uutisia kun nyt pääsin lukemaan!

Rva Pikkumyylle mahdottoman suuret pahoittelut, että teidän täytyy tämä kestää!

:hug: :hug: :hug:

Irtistä onnittelen pienestä pojasta! Kuulemme mielenkiinnolla lisää, kun vaan ehdit/jaksat! :flower:

Toiveen massu on ihana. Voi kun itselläkin olisi jo noin iso! Onhan se omakin jo kasvanut, mutta jotenkin oudon mallinen =)

Daizzille tsemppiä tämän päivän koitokseen! Tulehan kertomaan sitten, miten meni! Minulla on se edessä parin viikon päästä ja nyt jo jännittää..

Nimran syvälliset jutut saivat kyyneleet taas tulvimaan. Paljon olet sinäkin joutunut kokemaan. :hug:

(.) Jotenkin on herkkä vaihe päällä, huomaa kun luin taas täälläkin näitä juttujanne, niiskutin yhdelle jos toiselle. Tunteet heittelehtii muutenkin ihan hölmöistäkin jutuista. Enempi kyllä tuonne alakulon puolelle, äksyilyä ei vielä ole ollut :) Muuten kaikki rullaa entiseen malliin, ei ihmeempiä kolotuksia ja vauveli potkiskelee ja möyryää iltaisin kovasti kun rauhoitun paikalleni. Päivisin ei liikkeitä juurikaan tunnu.

Terkuin
Luminia 17+3

Daizz: Joo kyllä nuo pikkujätin liikkeet on vaan niin ihania

Eilen illallakin pieni melskasi niin mahottomasti, että maha heilui puolelta toiselle

Viimein kun nukahdin, niin tuo rumbailu ja salsailu alkoi heti ensimmäisen vessareissun jälkeen uudelleen

Hymyssä suin tunnustelin pienen liikkeitä ja kuuntelin miehen ja koirien tuhinaa...

Voi se kehto on varmasti tosi hieno! Sillä on paljon tunnearvoa

Tsemppiä rakenneultraan!

Toivon niin kovasti että kaikki on hyvin!

Mehän kuuluttiin siihen erittäin pieneen ryhmään jossa vasta rakenneultrassa nähtiin vauvan diagnoosi, ja jouduttiin kuulemaan lääkärien sanat, että vauva ei tod.näk. tulisi jaksamaan raskauden loppuun saakka.... Sillä hetkellä hän voi vielä hyvin, ei ollut vielä kipuja, mutta seuraavat viikot olisivat olleet romahdus hänen voinnilleen ja kärsimään olisi pieni joutunut

Suurin toiveeni on, ettei kenenkään tarvitsisi noilla viikoilla kuulla jotain noin kamalaa...

Oi, Toivekin kumppaneineen siellä nautiskelee minin potkuista

On ne vain niin ihania!

Ihanaa että pääset miestäsi piakkoin halimaan!

Tuttiritarille mukavaa reissua ja kaikkea hyvää ultraan!

Miikkis: Joo on sitä jotenkin turvallisempi olo kun on kaikki valmiina vauvaa varten. Eihän sitä tosissaan tiiä milloin se lähtö tulee

Mies on tosiaan ollut niin kiireinen tän rempan ja töitten takia. Mutta huomenna mennään ostelemaan viimeisimpiä tavaroita, kun on tuo sairaalaan tutustuminen. Ja meiän hääpäivä

Oikeastaan samoja Emmaljungan vaunuja netistä katottiin alustavasti, mitkä tekin ootte hommannut!

Saas nähä päädytäänkö sitten siihen huomenissa,
vai kuinka käy...

Tosi ikävä immeinen siellä luurin toisessa päässä, se akka!!

Ja voi sentään miten ne pojan viikarit sulle sanoivat!

Varmaan ois tullu itellekkin samat fiilikset, että itkiskö vai nauraisko...

Riinelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Nimra: Tuttuja ajatuksia nuo menetyksen jälkeiset tunteet.... Oikeastaan liiankin tuttuja....

Muistan kun silitiin poikani rintakehää, vatsaa, poskia, hänen pitkiä ja vahvoja, mutta kuitenkin niin heikonnäköisiä käsiä ja jalkojaan... Ja ajattelin että miksi hän? Miksen minä?

Kotiin päästessämme mulle tuli tosi vahvasti tunne, miksi söisin tai pitäisin itsestäni millään lailla mitään huolta? En tuntenut itseäni enää miksikään

23 viikkoa oli saanut olla tärkeä, ja kun poikamme vietiin, tuntui erittäin turhalta syödä tai ulkoilla. Ei kukaan kiittänyt enää potkuillaan syömästäni ruoasta...Tunsin itseni niin tyhjäksi, kirjaimellisesti...

Halusin vain nukkua, mutta ei sekään onnistunut...

Mieheni oli ihana tuki siinä vierelläni. Näin miten häneenkin koski, miten hänen sisimpänsä huusi sitä tuskaa ja menetyksen surua - vaan hän loi muhun uskoa sanomalla kyyneeleet silmissään, että mun täytyy jaksaa meidän tulevien lasten takia. Eihän hänkään uskaltanut luottaa sillä hetkellä että joskus elävän lapsen saisimme syliimme, mutta tuo hänen positiivisuutensa sai hänet sanomaan noin, ja antamaan siten meille molemmille voimia jaksaa jatkaa elämää

Me päätimme nimen tälle pikkujätille lopullisesti silloin kun piti palauttaa neuvolaan Odottava äiti -kaavake, johon piti laittaa nimet hätäkastetta varten. Ei tosin laitettu kuin toiselle sukupuolelle nimi, koska tiietään kumman saamme

Ja kyllä vain, etovaa oloa on ollut havaittavissa jos ei saa ruokaa ja just sitä ruokaa mitä sillä hetkellä mieli tekee

Mulla on ollut tuota aina ajoittain

Voi sentään...
Niin paljon olet joutunut vastoinkäymisiä kokemaan

Ite ajattelen, että ihmisen vahvistumisen vuoksi näitä kamalia asioita tapahtuu. Itse olen ainakin kasvanut henkisellä tasolla erittäin paljon kahden menetyksen myötä

Pamun kuulumisia oli mukava lukea!

Tuhannesti onna Irtis!!!!!
MAHTAVAA!!

Marleena83: Moikka pitkästä aikaa!

Olipas mukava lukea kuulumisiasi

Kiitos kysymästä, täällä voidaan hyvin, ja paksusti

Viikot menee kohisten,
ja pikkujätti melskaa masussa valtavasti

Tosi kurja että Maisa on sairastellut

Kaikkea hyvää teille!!

Rouva Pikkumyylle vielä halauksia täältä!!

Danjuskalle onnittelut!!!

Surusydän: Kiva kuulla sustakin!! Onnittelut hyvistä ultrauutisista!!

ON: Täällä jytätään masussa ihan valtavasti. Välillä saan oikeesti ottaa tuolista tai pöydästä tukea, niin lujaa pikkujätti "hypähtää" masun toiselta puolelta toiselle puolelle!
Iskän ja äiskän oma hulivili

Pahoinvointi on aika järkkyä...

Ja makeanhimo vielä järkympää

Vähän hirvittää mennä viikon päästä neuvolan vaa´alle...

Voikaa hyvin!!!

Halituksin
:MyAngels ja pikkujätti rv 33+4 (ultra rv 33+6)

AAM
Irtosoralle täältäkin paaaaljon onnitteluita :flower: :hug: :heart:
Suloisia masukuvia (halajaa jo omaa kuulaa).. :heart:
täällä kans vuodatellaan kaikenmaailman asioista kyyneliä, eilen tuli joku rottaohjelma ja siinä oli pienen pieniä rotanpoikasia ja olipas nekin taas suloisia ja puolison kanssa katsottiin kotikätilöistä kertova dokkari viikonloppuna ja eiköhän seki laittanut itkettämään kun siinä sitten näytettiin synnytyksiä ja masuja paljon.. ja niitä ihan vastasyntyneiden rääkäisyjä *liiiiks* voi elämä.. niin määrätietoinen ja liikuttava ääni.. huokaisu*
Nimra voimahali täältäkin, rankka lukea kokemuksistasi... :hug:

AM & hippunen 7+1

Iltapäivää Siskot!

Irtosora: Onnittelut perheenlisäyksestä, ihanaa! Pääset nauttimaan vauva-arjesta =) :flower: :heart:

Muillekin vauvan saaneille ja kuulumisia kertoneille ihanaa vauvailua =)

(.): Kiitos masu kehuista :ashamed: Kyllä monet vielä ihmettelee miten se voi olla niin pieni kun viikkoja "jo" 21+2, mutta toteavat heti perään etten itsekään mikä kookas ole niin parempi, että kasvaa maltillisesti =) Toivon vain, että Mini kasvaa kuten pitääkin ja voi hyvin ja saa musta tarvittavat ravinnot, jotta hänestä tulee vahva ja terve vauva :heart: Kova hää on välillä mua monottamaan =)
Mulle iski sitten oikein kunnon flunssa, olo on surkea! :snotty: Toivottavasti ehdin parantua ennen kuin menen miestä helssaamaan ensi viikolla. Töissä meidän ihana lääkäri katsoi, että Nasolia uskallan pari kertaa päivässä käyttää. Mulla flunssat kun pakkaa pistämään nenän niin tukkoon ettei happi kunnolla kulje!Varsinkin öisin on pahinta olla.Oon koittanut kaikki hellävaraiset keinot, muttei ne auta. Kuumetta ei onneksi ole, mutta kurkku tosi kipiä |O Koskaan ei angiinaa ole ollut, mutta saan tarvitaessa itse viljeltyä nielusta näytteen jos tuntuu menevän pahemmaksi. Huomaa kun on vähän kipiä niin Mini on selkeästi itsekin rauhallisempi. Yölläkään ei mua monotellut juuri lainkaan,niin pitkästä aikaa aamulla nopsaan kuuntelin dopplerilla ennen töihin menoa seisaaltaan niin laukka kävi, onneksi! :D Kun nyt tajuis töiden jälkeen malttaa levätä ja ottaa iisisti niin ehkä paraniskin nopemmin... :/

Illan jatkoja ladyt!!!

-Toive81 ja kultu Mini 21+2 :heart:

Myönnän: olen hyvä kysymään neuvoa, mutta huono päivittämään tilannetta. :snotty: :ashamed:

Mutta ihan pikaisesti (taas): tänään oli nt-ultra ja kaikki hyvin. Turvotusta 1,1 mm ja papuska juuri oikean kokoinen. ...ja kaikki muukin kunnossa, mitään virallista syytä ei noille vuoteluille löytynyt. Kaksosraskaus ei ole ihan poissuljettu teoria (siis joista toinen ois mennyt kesken jo hyvin, hyvin alussa tai jäänyt jopa tuulimunaksi). Mulla oli jotain hyytymää vielä kohdussa, joka saattaa vuotaa vielä pois. Tai sitten ei. Se meinas, et kun se ei ole siinä kohdunsuulla, hyytymä voi hyvinkin liueta itsestään pois. :)

Mutta juu. Nyt taas ei vuoda ja kivut on kurissa, jos ei jopa kokonaan poissa. B) Ultraaja käski nauttia raskaudesta... :whistle:

T. Kärppä ja papuska 13+3

Oottepa ollu ahkeria
täytyy tässä vähän kiriä :D

Onnea pikkuvauvoista Tinii ja Irtis :heart:

Rouvapikkumyy
mutta ihana lukea positiivisista kirjotuksistasi tulevaisuuden suhteen, etköhän tuota taas pian ole täällä meidän kanssa kirjoittelemassa

frizzante kyseli kuinka on voinut töissä olla... esikoisen kanssa jouduin jäämään kotiin lopullisesti rv30 kun supistukset oli tehnyt vähän liikaa töitä kohdunsuulla
sitä ennen olin jo parin viikon pätkiä saikulla... no eipä tuo kyllä haitannut sai laittaa vauvan tavaroita ihan rauhassa paikoilleen

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

NP muhkee vauvamasu rupee siellä kanssa olemaan
voisinkin tässä joku päivä taas päivittää oman masun kun on oikeesti valtava
töissä eivät millään usko että vasta jouluna jään pois...

Tinkatar onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon :heart:

MyAngels pelkopolilta on moni tuttu saanut apua, vaikka ei olekaan tällaista meidän kokemusta takana. Kannattaa kyllä miettiä sitä, onhan se mukavampi mennä synnyttämään kun ei ole takaraivossa se kaikken ikävin ajatus
Samanlainen karuselli sulla vaikuttaa olevan kuin tuo meidän esikoinen
ihan mahdotonta menoa koko raskaus aika, ja lopussa tuli vielä mahdottomat hikkaus kohtaukset. Oot kyllä jo ihanan pitkällä, mä en malta odottaa että pääsen 20 paremmalle puolelle, eihän tohon tosi ole kuin muutama viikko enää

Mulla on tää raskausdementia vaivannut pidemmän aikaa
en millään muista ihmisten nimiä, töissä katoo päästä kaikki tarpeellinen mitä tartteis oman homman hoitamiseen, sitten pitäis vielä opettaa muita
kotona esikoinen saa vähän väliä sanoa, että äiti huijaa mua ku latelen ihan omiani
saa nähdä uskaltaako mua enää kohta töissä laskea opastamaan

toive onnittelut hyvistä ultrakuulumisista
siellä taitaa olla melkoinen futari kasvamassa

Ihana lukea teidän häävalmisteluista miracle ja danjuska tulee ihan omat häähommat mieleen viime kesältä
oli siinä hommaa ja meikäläinen vielä paini niiden huonojen ultrakuulumisten kanssa
tasan kaks viikkoo kerkesin olla rouva kun piti pienestä luopua
Enpä sitten ookaan omia hääkuvia pystynyt katsoa kun vasta tänä kesänä... tuli kiitoskortit lähetettyä vuos häistä :whistle: no parempi myöhään ku ei millonkaan :p

Nimra mulla on joka raskaudessa ollut iskias -vaiva ja aina vaan aikasemmin, todella inha vaiva. Mulla ei auta kun jalat ylös keino, tai en tiiä auttaako edes mut kipu ei tunnu pahemmin silloin. Tässä raskaudessa alko iskias jo pikkasen muistutella itsestään rv16 saa nähdä kuinka kauan sitä töissä pystyy olemaan
Niin ja liikkeistä, ite kun on koko päivän menossa ei vauvasta niin paljon kuulu sitten viikonloppuna ku malttaa olla enemmän paikoillaan niin johon alkaa monotukset ja myllerrykset, joten ole ihan rauhassa

Kyllä olet kaikkea joutunut kokemaan
ja aivan samanlaisia ajatuksia on menetysten jälkeen varmaan käynyt monen mielessä, vahvalta ihmiseltä kyllä tunnut.

Tuttiritari onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart: ja hauskaa matkaa

Riine onnittelut hyvista ultrakuulumisista :heart:

Miikkis johon on ollut ihme täti puhelimessa, olis kyllä saanu kuulla suorat sanat meikäliseltä

surusydän onnittelut myös hyvistä ultrakuulumisista :heart:

(.) Kauhee kiire ollu olevinaan... viikonloppuna käytiin kattomassa mun kummipoikaa 4kk ja sitä kun nostelin ja heijalin siellä koko lauantain sain sunnuntaina huomata, että 7kg on liikaa painoa... taas rupes vuotamaan onneks nyt oli vaan ruskeeta ettei vereks muuttunu mutta muistutti taas, että rauhallisesti pitäis ottaa
Lauantaina tein vähän kirppis löytöjä, löysin itelleni ihan iskemättömät mammafarkut ja villapaidan yhteensä alta 10?, onneks en ostanu kaupasta perjantaina
vauvalle löysin kanssa iskemättömiä vaatteita ja esikoiselle kasan leluja. Mä oon niin hurahtanut kirppareihin ja huutonettiin, mutta kyllähän siinä ihan selvää rahaa säästää :D Toiseen laitaan ostan lisää ja toisesta laidasta myyn vanhaa pois.

Mä oon jotenkin todella herkkä kanssa nytten, vähän väliä joko suutun ukolle ku ei tee töitä mitä sen käsken tehdä tai sitten rupeen itkemään kun kaikki asiat ei mee niin ku mä tahtoisin
kyllä taas on varmana todella mukava asustaa mun kanssa.

Töissä en sitten jaksa olla millään, aamukahvista lähtien meinaa silmät lupata ja tosiaan ihan hirvee raskausdementia on iskeny. Pikkasen hankalaa tehdä töitä ku koko ajan joutuu tarkistamaan asiat kirjasta tai kollegalta

Kotona tahtoisin vaan maata ja olla omissa oloissani... ei vaan jaksa mitään. Opparia pitäis tehdä ja siivota kämppää mut kaikki vaan roikkuu. Mistä ihmeestä mä saan lisää energiaa :eek: rempatkin pitäis tehdä valmiiks ennen vauvan tuloa ja vielä olis 3 huonetta ihan alottamatta.

No jatkan tässä ukon kiusaamista kotitöillä :kieh:

Reilun viikon päästä on kontrolliultra, joten rupeen joka päivä vaan pelkäämään enemmän mitä jos siellä paljastuukin jotain ikävää :'( onneks rumpalin liikkeet tuntuu jo sen verran hyvin ja usein ettei tarvii elossa olosta olla huolissaan. Eilen jo ihan kävellessä tuntu pikkuset potkut, ei ilmeisesti äitee tarpeeks nopeesti kävelly safkikselle :LOL:

Kaikille oikein mukavaa alkavaa syksyä :wave:

Orchid ja pikku rumpali rv 16+6

heippa :wave: täällä sitä kärsitään huonosta olosta :x ei jaksa oikeen mitään, palstailukin on aikas cähäistä mutta täällä ollaan!!

miikkis voit siis pistää mut listalle, jos en siellä vielä ollut. JJ-t esikoinen, la 7.4. pitikös muuta...? :ashamed:

riine ihanaa huomata että sinäkin oot plussannut :heart: paljon onnea!!! muistat varmaan kun kuumeiltiin samaan aikaan ja oli km samaan aikaan alkuvuodesta. kauan siinä meni, mutta nyt mennään loppuun asti!! :saint:

kiitos kaikille tsempeistä!! en muista kuka laittoi linkkiä, muttatarpeen tuli!! tämä on niin ihana pino kun kaikki muistaa ja huomioi toista omassa tekstissään, sama juttu oli kuumeilupuolella :D

palailen taas linjoille kun paremmin jaksaa lueskella, tää väsymys vetää ihan tuskaseks :x eiköhän se kohta helpotu, yhdeksättä viikkoa alotetaan jo, hui!! :eek:

JJ-t ja mussu 8+0

Moikka.

Kiitos tsemityksistä kaikille...ootte nii ihania ku muistatte ja jaksatte tsempata. :heart:

MyAngels:Juu se kehto on tosi hiano..on nii patinoitunu.se on hauska noissa vahemmissa kehoissa kun niis o toinen pää ylempänä ku toinen, se pää puoli.Ja ne o sut kapeita ja pitkiä.mut komeita on...tuossakin on muutama kirven hakkauma laidoissa...kuka lie puita hakannu kehon päällä. :LOL:

Nyt sitten meijän Rultrakuulumisia....
Koko aamun jännitin ihan kaameesti...ja koko 90km matkan mahassa oli semmone kurina että kohta se räjähtää jännityksestä. :kieh: No sitten isäntä ei suostunu ajaa tarpeeks lähelle sitä lekuria..ni kipitettiin tosi reippaasti lekurille ja mä läähätin... :LOL: kerkesin onneks hengähtää ennen ku lekuri otti vastaan...en ihan puuskuttanu vastaanotolla.
No jännityksestä jäykkänä mentiin sitten sinne huoneeseen ja heitin petille pötkölleen...Lekuri selitti kaikkia juttuja..ja sitten alettiin hommiin...Pikkunen ruudulle :heart: Voi mikä nökkönenä siellä oli..huuli töröllään... :heart: Huitoi käsillään ku mikäki...oli tosi virkeä koko toimituksen ajan.Hyvää kuvaa saatiin...molemmissa käsissä näkyi 4+1 sormea.Varpaissa eikä jaloissa mitään poikkevaa.Kaikki nähtävillä olevat elimet toimi niin ku pitää..eikä rakenteellisa puutoksia näkynyt niissäkään...ei aivoissa ei missää mahanalueen elimissäkään.Pikkunen ihanuus oli kasvanut oikeen hyvin.Ja ultra antoi vkoiksi 21,että ei monella pvää heitä kasvu.Syke pienellä ol 147 ja säännöllinen.
Ja istukka nyt sitten loppujen lopuksi sijaitsee taka seinässä...eikä eessä niin kun neuvolan täti sillon joskus katsoi.Ja istukka toimii niin kun kuuluu ja napanuora 3 suoninen ja lapsivesimäärä normaali.
Voi että miten oli pieni sulonen...nii sulonen...söpöläinen siellä kölliessa..tosin nyt on pää ylhäällä ja potkii tuonne alas..oli itekki huomaavinani että ne voimakkaammat liikkeet siirty tuonne alas ja hennommat tökkäsyt tuohon ylös.toivottavsti ei nyt sitten jäädä perätilaan.Nooh tässä on monta monta vkoa aikaa kääntyillä ja pyöriä ku väkkärä...oli kyllä nii vauhikas kaveri että...Lekurikin kehui sirkeäksi kaveriksi... :D :D
Nyt muistin että en ole tainnut aikasemmista etes käydä rultrassa.Nyt oli eka kerta ja mukava kokemus.Isäntäkin tykkäsi kovasti vaikka snao että välillä ku siirteli tuota anturaa ni tuntu et putoo kärryiltä,mutta loppuje lopusk selvis aina missä mennään.Ei huomattu sukupuolta...eikä kysytty.Ei haluttu tietää.Eikä lekuri sitä etes kysynyt et halutaanko_Ois varmaan kyllä jtn osviittaa antanu...

Mutta pikkunen ihmelapsi-sydänkäpynen voi hyvin ja kasvaa hyvin... :heart:
Olen ´NIIIN onnellinen ja helpottunut. :heart: :heart: :heart:

Onnellinen Daizz ja ihmelapsi-sydänkäpynen 20+4 (ultra 21)

:flower: Danjuska Synttäri onnittelut sinne kans!!! Meillä onkin lähekkäin synttärit. Mulla nimittäin tänään. Eipä tullut juhlittua, mies ja neiti lauloivat onnittelut, mutta siinä se olikin. Paljoo ei ollut toiveita kun rahaa menee muihin asioihin...
Surusydän Inhottavaa et joudut pistelemään. Mun tutulle tuli tulppa loppusuoralla ja sekin joutui sit pistelemään. Vaarallisia ne noi tulpat on..... :$
Toive Taitaa kaikki olla flunssassa nyt. Toivottavasti paranet pian!!! :hug:
MyAngels Kylläpäs sulla kans on kun on tuollainen pahoinvointi. Siis tuliko se uudelleen vai eikö se ees koskaan mennyt pois??? :/
Kärppä Hienoa kun np-ultrassa oli kaikki hyvin! :flower: Niin se taisi olla kaksonen, joka vuosi? Noi ovat kuulemma tosi yleisiä et silleen käy. Onneks "ykkösellä" on kaikki hyvin.
Orchid Mua vaivaa kans laho lanttu. Ei oo hauskaa, eikä naurata. :( Pitää todellakin keskittyä asioihin... :headwall:
JJ-t Voimia sinne väsymyksen keskelle! Hienosti ovat sulla kans alkaneet noi viikot vaan poksahdella. :flower:
Daizz Voi et oli ihana lukea tuota sun juttua. Todella mielenkiinnolla lueskelin kun samoilla viikoilla mennään. Voi kun minäkin pääsisin pikkuista pian katsomaan. :heart: Mulla oli yksi kysymys, mutta taisit vastata siihen. Eli mulla on potkut tuntuneet tosi alhaalla. Tuntuu et tömisteltäis aivan tuolla takalistoa... :LOL: Eli taitaa olla täälläkin sit tuo pikkuinen pää ylhäällä. Hmmm... Tuota on jo jatkunut muutama päivä. Eilen sit riehaannuttiin neidon kaa tanssimaan ja pikkuinen heräs sit potkimaan. Mun piti ihan istua, koska tuntui et supistuksia alkaa tulemaan... Olisko se potkinut kohdun suuta? |O Nyt on pakko ottaa rauhallisesti, koska noi potkut alkavat olla aika vahvoja....
Tuossa tuli nyt omaa napaakin samalla taas....

NullPoints ja Tirri 21+5

Tulinpahan pyörähtään värväyskierroksella kerhoon! Salasanan saa multa,jos en oo huomannu yv:ä laittaa,kerhon nimi on Enkeleistä seuraavat,löytyy kerholistalta neljänneltä sivulta.

Meille ei kuulu sen kummempaa,poju alkaa jo opettelemaan lusikalla syömistä,ei oo mulla enää vauvaa... :'( Vauhtia näitten touhokkien kans on kyl ihan yllinkyllin.Tukea vasten kävellään ja joskus epähuomiossa otetaan askelia ilman tukeekin. Ikääkin on jo 9kk,mut tissistä ei vielä oo päässy irti,eikä suostu nokkamukillekkaan,lasista voi kyl juoda.Eli napanuora on äippään vielä tiukasti kiinni!

Vimpula :wave:

Mie kävin ny siel ultrassa ja sykkivä sydän sieltä löytyi!! :heart: :heart: oli 10,2mm pitkä ja vastas vkoja 7+1! LA:ta tosin ei lähdetä muuttaan, ja se on papereissa 10.4. Sen voi muuttaa listaan B) Vitsi miten ilonen mie olin ko siel näin sen sydämensykkeen!! :heart: Se ol jotai nii ihanaa!

suuret onnittelut tinille ja irtikselle :heart: :heart: odotus palkittiin teilläkin maailman ihanimmalla asialla :D nauttikaa nyt täysillä joka hetkestä, aika kiitää nyt kauheeta vauhtia

meillä sujuu edelleen kaikki hyvin, vauhtia piisaa vaan kun eskari ja kerhot on alkanu ja muu arkihössäys siihen päälle niin päivät vaan vilahtaa ohi, mutta sellastahan tää on =)

kaikille hurjan hyvää vointia ja odotusta, käyn kyllä kurkkimassa teidän juttuja, nyt meen kattoon jos ehtisin laittaa hakemuksen kerhon puolelle

pikkymyylle vielä suuret pahoittelut ja voimia :hug:

eliisa ja pikkuneiti jo 3 viikkoa kolme päivää =)

Miracle Onneks olkoon ihanista ultra uutisista! :flower: Toivottavasti tuo antaa nyt mielelle rauhaa et kaikki voikin hienosti mennä. Hyvän kokoinen asukki siel on, joten asiat ovat kehittyneet niin kuin pitääkin. :flower:
Eliisa Kylläpäs se aika rientää. Hienoa et kaikki on alkanut sujumaan upeasti jo alkuun. :flower:
(.) Väsyttää vaan ja mahassa heiluu kaveri. Tuo onkin sit jännittävimmästä päästä. |O Illan jatkoja..........

NullPoints ja Tirri 21+6

helou

NullPoints:
Onnittelut myös sinne suunnalle vaikka vähän myöhässä! :flower: ;)

Miracle ja Daizz: Hienoa lukea hyviä ultra kuulumisia! =)

JJt:
Jaksuja pahoinvoinnin kans. :hug:

Itsellä tuntu että pahaolo alkaa helpottamaan mutta eilen tuli tosiaan tyhjennettyä maha heti kun ylös pääsin :x
turvoksissa olen kuin rantapallo.. Tosin hyvin hyvin kova semmoinen :LOL:

puku oli ihana ja ei se Miracle muutes ollutkaan niiin ivoryn värinen mitä muitselin.. lähemmäs valkoista menee.. ihania kukka kirjailuja jne.. tissien kohdalta pitää ottaa saumasta löysää :whistle: muuten oikein passeli. Vuokrasinpa samaan syssyyn sateen varjonkin kaiken varalta hääpäiväksi ;) kesä kun on ollut tämmöinen niin ei tiedä mimmonen sää. mut toivotaan että ilma olisi hyvä :D

Itseä pelottaa huominen ultra ihan kamalsti. vaikka tämän masun perusteella kyllä siellä pitäisi jotain olla joka kasvaa.. mut tiedä häntä.. se selviää huomenna. Tulee kyllä täysillä nyrkki päin näköä jos kaikki ei ole hyvin :'( kuitenkin näin pikkuisen sydämen sykkeen jo kaksi viikkoa sitten.

danjuska ja toukka 9+4

Ankeaa Torstaita :wave: Johan on meinaan taas niiin syksyinen ilma :)

Miracle: Onnea varhaisultra-kuulumisista, tietosi on päivitetty :wave: Nyt ei muuta kuin nauttimaan raskaudesta täysin rinnoin :D

JJ-T: Olit listalla, mutta hyvä kun vinkkasit niin vaihdoin tuon lasketun aikasi joka oli ennen 10.4 :D hyvin on siullekin jo viikkoja kertynyt ;)

NP: Tumma suklaahan on terveellisempää kuin tavallinen suklaa, joten nauti vaan ;) Hyvää reissua ja koita rentoutua lomallasi!! Kyllä se energia tulee sieltä vielä takaisin, usko vaan :wave:

Danjuskalle kovasti voimia liitokipujen kanssa painimiseen!! Kysäise neuvolastasi tuota tukivyötä. Mä sain sellaisen häpyluukipuhuihin tarkoitetun "korsetin" myös liitoskipuihin ja auttoi mm. kävelyyn... Voimia huomiseen ultraan!!!

Surusydän: Hienoa että rakenneultrassa kaikki hyvin molemmilla :heart: Jaksamista edelleen pistosten kanssa, vaikeaa varmasti on mutta niin tuiki tärkeää :hug:

Mitenköhän MyAngelsin ostosreissu sujui?

Toivellee pikaista paranemista :hug: :hug:

Kärppis: Onnitteluni hyvästä np-ultra kuulumisista :heart: :heart: Hyvin on siullakin jo viikkoja kertynyt, nyt voit huokaista helpotuksesta :hug:

Orchid: Moikka :wave: Mä olin kanssa yhtä väsynyt ja voimaton tuossa vaiheessa, se energia tulee kyllä takaisin, mulla tais tulla vko 20 jälkeen taas.. Varmasti ensi viikon ultra on mielessä kovasti ja mietityttää. Me pidetään peukkuja pystyssä ja lähetetään huokauksia yläkertaan että kaikki olisi hyvin :hug:

daizz oli myös ultrassa käynyt... Onnitteluni hyvistä uutisista!! Pääasia että kaverilla on kaikki siellä hyvin! Mä olin itse rakenneultrassa rv 19 ja meillä silloin painoarvio 256g eli melkein puolta vähemmän. Sitten rv 27 ultrassa arvio oli 954g, joten hyvältä tuo teidän arvio vaikuttaa :flower:

( . ) Supistukset ovat kadonneet melkein kokonaan :/ Ei harkka-, eikä kipeitä suppareita. Lenkillä on harkkasuppareita mutta eipä muuta :headwall:
Ehdin jo aatella että kiva kun paikat kypsyy, mutta eipä tuolla alhaalla taida mitään muutosta tapahtua :LOL:
Menkkajomotusta ja selkäsärkyä löytyy mutta eipä muuta :snotty:

edelleen peräänkuulutan, että KUKA OLISI KIINNOSTUNUT TUOSTA PÄIVITTÄJÄN PESTISTÄ???
Ensi maanantaina alkaa uusi kuukausi ja siitä olisi hyvä toisen jatkaa....

Eipä muuta tänne, kattelen samalla tuota nelosen ohjelmaa vauva tulossa :D

T. Miikkis ja masukki 34+3

Nimra
Heips vaan kaikille :D

Tinkatar ja JJ-t: Onnittelut plussista ja tervetuloa joukkoon :)

Täällä oli todella monella ihanat, hyvät ultrakuulumiset joten kaikille onnea ihan valtavasti Riine, Surusydän, Kärppä, Toive, Tuttiritari, Daizz ja Miracle =) Ihan kovasti kaikille jaksamista ja hyviä vointeja =)

Itse kävin tänään neuvolassa ja tulokset seuraavia:

Viikot: 25+5 (ultran mukaan 26+0)
painon muutos: +891/vko :ashamed:
Kohdunpohjan korkeus: 27 cm :whistle:
Verenpaine: 132/73
Sikiön syke: 160
Liikkeet: ++
Kohdunsuu: 3 cm, kiinteä/kiinni
Pissa: puhdas

Siellä sit kysyivät, että noh, mites sitä on jakseltu ja voitu niin erehsyin kertomaan tuosta Iskias-vaivasta niin johan se (taas) toi viikon sairausloman :( Eli nyt sitten ollaan taas kotosalla ja lepäillään...

Sf-mitasta lääkäri sanoi, että tuohon mittaan ei kannata luottaa, että hän kun ei mittaa kuin muutamia kertoja viikossa niin ei ole tarkka, joten terveydenhoitajan mittaan kannatta luottaa...ihmeellistä, eikös lääkärin pitäs tietää :D ?

huomenna on sokerirasitus ja saas nähdä, että mitä sieltä maanantaina sitten kuuluu - Mulla on jotenkin sellainen tunne, että jottain siellä saattas olla... :/ mutta odotellaan kuitenkin kärsivällisesti :)

Seuraava aika onkin sit taas vasta kuukauden päästä, kun ei ole mitään sen erikoisempaa tarkkailtavaa niin suotta käydä useammin.. ja niinhän se onkin.

Lääkäri kysyi, että onko ollut supistuksia ja..mä sanoin, että ei ole :) sitten kuitenkin tuli mieleen, että onhan tuota menkkakipua ollut ja lääkäri tumasi, että ne ovat juuri niitä suppareita...mä olin, että Ai jaa - enpä olis tiennyt :D, mutta tosiaan ei ollut mitään tapahtunut kuitenkaan.

Nyt menen tuonne makaamaan ja hoitamaan tätä iskias-vaivaa.

Kiitti Orchid, kun kerroit tuosta iskiaksesta - On se näköjään kuitenkin joillakin vaivana myöskin...ja nyt kun on puhunut muiden odottajien kanssa paljon niin huomaa, että on normaalimpaa se, että on "vaivoja" kuin se, että olis elämänsä kunnossa :D

Hyvää loppuviikkoa kaikille!!!!!!!! =)

Nimra + Vipeltäjä 25+5

Toivelle pikaista paranemista!!

Orchidille lähetän täältä roppakaupalla energiaa!!

Daizz, Miracle ja Kärppis: Onnittelut mahtavista ultrauutisista!!

Nullpoints: Mulla kesti pahoinvointi johonkin rv 18 asti, ja sitten se tuli takaisin joskus rv 28 aikoihin.... Ei kiva, mutta kyllä tämänkin kestää kunhan pikkujätti voi hyvin

Vimpulalle, Eliisalle ja pikkuisillenne kaikkea hyvää!!!

Danjuskalle tsemppiä ultraan!!!

Miikkis: Ostosreissu meni hyvin, kiitos kysymästä!

Oli tosiaan eka tuo sairaalaan tutustuminen, mikä oli melkoisen turha, ainakin meille kun siellä yksi synnytys takana ja tässä raskaudessa ollaan jouduttu ramppaamaan tuhottoman monta kertaa yllättäen päivystykseen, joten paikat oli tuttuja. Ainoastaan synnytyssali oli uutta kun remppaa oltiin tehty. Niin ja ammekin saatiin katsastaa johon saa sitten avautumisvaiheessa mennä jos on mahd...
500-600 litraa 37-asteista vettä, ja sinne lillumaan...AAAAAAHHHH....

Harmittaa miksen saanut enkelin synnytyksen aikana mennä sinne.... En kai sitä ansainnut vaikka avautumisvaihe kesti yhteensä melkein 40h ja se koko aika oltiin sairaalassa hemmetin kipeenä.... Olishan tuosta ammeesta voinut olla rentoutusta ja apua muuten niin vaikeisiin tuntiin....

No, synnytys meinattiin hoitaa naistenosastolla,
mutta koska kipulääkkeet eivät vaikuttaneet muhun enää ja avautumisvaihe vain kesti ja kesti, niin sitten mentiinkin kiireellä synnytyssaliin...

Nimralle rauhallista saikkua!
Lepää nyt paljon

ON: Eilen ostettiin vaunut, Emmaljungan Duo Edge -merkkiset, sellaiset armeijakuvioiset

Löysin netistä kuvia meiän valitsemastamme vaunuista, tässä edestä:
http://www.babyvest.lv/public/userimages/emmaljunga%20edge%20duo%20combi.JPG

ja takaa:

http://www.bobowozki.pl/images/edge_plener_1.jpg

Saatiin vaunut samantien mukaan, ja lisäksi ostettiin vaunuihin sopiva hoitolaukku, vauvalle jumppamatto, mobile pinnasängyn yläpuolelle, yms...

Huonekaluliikkeestä haettiin tilaamamme ihana luksus-nojatuoli, jossa mahtuu vaikka imettämään, sekä vauvan huoneeseen vaatekaappi, tai sellainen rottinkikorinen lipasto

Käytiiin romanttisesti syömässä ja kakkukahvilla 3-vuotis hääpäivämme johdosta

Oloon ei ihmeitä. Makea uppoaa liiankin hyvin, ja pahoinvointia löytyy

Kipeät supparit ovat muuttaneet muotoaan niin, että ei tunnu mahassa muutakuin mahan kovettumisena, mutta alaselkä on sitten ihan hirveen kipeä

Onneksi noita kipeitä ei tule päivän aikana kuin ehkä 2-4 kipaletta. Enimmillään tuli silloin viime viikolla 7 kipaletta päivässä.
Harkkasupparit on muuttuneet niin, että kestävät kauemmin kuin ennen, eilenkin meni yli 2 minuuttia ennenkö maha palautui normaaliksi. Muuten kaikki ok!

Nyt syömään, alkoi taas rumba masussa

:MyAngels ja pikkujätti rv 33+6
(ultra rv 34+1)

Yhteistyössä