Keskenmenon jälkeen - miten kiertosi palautui ja miten seuraava raskaus alkoi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keijuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keijuska

Vieras
Itselläni oli lääkkeellinen tyhjennys, kun ei luonnollisesti poistunut kokonaan. Sen jälkeen tullut kahdet kuukautiset. Ekat kuukausi keskenmenosta, toiset normaalisti neljän viikon päästä ekoista. Molemmat vuodot TOSI niukat. Ihan pikkuhousunsuojalla selviää. Joskus vessakäyntien välillä ei ole edes vuotanut yhtään.

Noh, uusi raskaus olisi toiveissa ja nyt mietityttää, että kertooko tuo menkkojen niukkuus siitä ettei hormonitoiminta ole vielä ollenkaan kunnossa...:( Olisiko jollain ollut sama tilanne, mutta silti raskautunut onnistuneesti jo tässä vaiheessa??

Aion testata oviksen tässä tulevassa kierrossa. Mutta eihän sekään ovisplussa tietenkään itse ovulaation tapahtumista takaa. Tässä asiassa ei saisi olla kiire, mutta harmittaa kun kuukaudet kuluu eikä pääse edes kunnolla yrittämään. Ja sekin pelottaa, että jos raskaus alkaa ja menee taas kesken, mikäli limakalvo on liian heikko tms...? :(

En mä tiedä, palautuiko se ollenkaan. Kierrot heitteli miten sattuu, vuotoja tuli pitkin kiertoa jne. Ovulaatio kuitenkin tuli yleensä. Noin vuoden kuluttua km:sta tulin raskaaksi, sitä ennen olin syönyt kolmen kierron ajan keltarauhashormonilääkettä (Lugesteron).

Noin vuosi synnytyksen jälkeen alkoi taas välivuodot, tulin kuitenkin raskaaksi ja sain taas keskenmenon. Nyt syön taas tuota lääkettä, mutta ei ole vielä (3. kierto menossa) vaikuttanut vuotoihin. Plaah!

Mulla oli maaliskuussa lääkkellinen tyhjennys, joka sujui mielestäni helposti eikä vuotanut kauan. Siitä kolmen viikon päästä tuli ovis ja parin viikon päästä siitä sitten menkat. Menkat oli yhtä niukat kuin aina aikaisemminkin. Mutta mulla ei oo kyllä koskaan ollut runsaat menkat. Seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi.

Kierrot kohtuunormit km jälkeen, mutta noin puoli vuotta meni kunnes raskauduin uudelleen. Ennen km vuosi yritystä. Lapsen syntymän jälkeen yritystä noin 7 kk, kunnes taas raskaus ja toinen lapsi :)

Keskenmenon jälkeen raskauduin samantien uudelleen. Tosin luonto hoiti asian alusta loppuun saakka itse, sillä voi olla iso merkitys. Kaavinta ja lääkkeet voivat vaikuttaa pitkäänkin.

Keskenmeno vuoto alkoi, siitä 5 viikkoa niin kuukautiset. Ihan normaalit kuten ennekin

Se kierto sitten 26-27 päivää, aina ollu tasan 28.

Nyt jätti menkat tulematta ja raskaana ollaan.

Ja ei kannata murehtia raskautumista, teimme esikoista 18 yk, ja ehdin jo luopua toivosta, mutta niin se elämä yllättää.

Mulla neljä keskenmenoa takana.

Eka km tyhjeni spontaanisti rv 10, ja sen jälkeen suositeltiin yhdet menkat odotettavaksi, ne alkoi n. 5 vkoa km:n jälkeen. Meni kuitenkin puoli vuotta, ennen kuin tulin uudelleen raskaaksi. Terve poika syntyi siitä raskaudesta.

Toka km oli tosi myöhäinen, ja epäonnistuneen lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen tehtiin kaavinta. Kahdet menkat suositeltiin odottaa, ja niiden jälkeen tulin heti raskaaksi.
Sekin raskaus päätyi valitettavasti keskenmenoon, ja rv 12 lääkkeellinen tyhjennys oli epäonnistunut. Kohtuun jäi ilmeisesti jotain, ja vuotelin lähes pari kuukautta ja sain kohtutulehduksen.

Päätettiin sit odotella useampi kuukausi, ja n. puolen vuoden päästä plussasin taas.
Sekin raskaus sitten tällä viikolla keskeytyi, ja jälkivuodosta kärsin tällä hetkellä.
Ainakin ultran mukaan kohtu näytti hyvin tyhjentyneen, eli toivottavasti menkat sit alkaisi siinä 4-6 vkon päästä, kuten sairaalassa sanottiin.

Viimeksi muokattu:
rangatanga: Voi, ikävä kuulla. Voimia Sinulle!

Haluaisiko joku vielä kertoa? Erityisesti kaipailisin sellaisia kokemuksia joissa olisi ollut tämä erityisen niukka vuoto.

Ensimmäinen raskaus lääkkkeillä alkuun. Siitä tervelapsi. Kierrot käynnistämään tarvisin lääkkeita.

Toista lasta ei kuulunut. Yritettiin kaikki hoidot, mutta ei... Sitten spontaani raskaus noin viiden vuoden päästä ensimmäisestä. Selvisi fataali kehityshäiriö eli päädyttiin keskeyttämään raskaus...

Kierrot vähän miten sattui. Vuoto aina niukkaa hoidoista huolimatta. Kivut kovia... Ihan oli erilaista kuin ennen.

Kolme spontaania raskautta ja keskenmenoa aina vuoden välein. Siinä välissä ei mitään, vaikka yritin "tikuttaa" ovulaatiota ja laskea kiertoja. Oli keskenmenoa ja keskeytynyttä sellaista. Hoidotkin loppuivat.

Lopulta taas aivan yllätyksenä raskaus. Ja se meni loppuun asti. Sain sen kakkoseni vuosikymmenen odotuksen jälkeen! <3

Mulla on kuukautiset aina ollu tosi niukat, mutta silti raskaudun tosi helposti. Kuukautisten aikana selviän aina pelkillä pikkuhousunsuojilla ja tämä olematon vuoto kestää vaan pari päivää.
Minulla on takana 2 keskenmenoa, toinen luonnollinen/spontaani ja toinen lääketieteellinen tyhjennys. Molemmissa niukka lyhyt vuoto, hivenen runsaampi kuin olemattomat kuukautiseni, mutta niukka.

Molempien keskenmenojen jälkeen olen tullut heti raskaaksi, välissä ei ollut kummassakaan kuukautisia. Testi on ollut positiivinen n. 4vk keskenmenon jälkeen.

Itselläni km:n jälkeen ovulaatio mutta nyt 17pvää ovulaatiosta, eikä kuukautisia kuulu. Olen ymmärtänyt, että kuukautiset alkavat aina 14pvän päästä ovulaatiosta. Eilen tein haamu plussan päivällä, mutta tänään aamuvirtsasta nega. Muilla samanlaisia kokemuksia?

Tänään pääsin kotiin sairaalasta, kun todettiin kohdun viimein tyhjentyneen. Ekat Cytotecit sain kolme viikkoa sitten, ja silloin jo luulin homman hoituneen mutta eilen alkaneiden voimakkaiden kipujen ja verenvuodon takia hakeuduin lääkäriin, jossa todettiin kaiken raskausmateriaalin olevan vielä sisällä. Päässä pyörii paljolti juurikin tuo, että koska kierto palautuu...

Mara: en ole lääkäri tai kätilö, mutta omien kokemusteni ja asiantuntijoiden kanssa keskusteltuani luulisin, ettei kierto todellakaan välttämättä heti km:n jälkeen ole säännöllinen. Mittasit varmaan ovulaation, kun tiedät sen niin tarkkaan? Käsittääkseni se on fakta, että kuukautiset alkavat 14 pv ovulaation jälkeen, mikäli hedelmöittymistä ei tapahdu. Jos sulla on vasta 17 pv oviksesta, raskaushormonin määrä voi olla niin vähäinen ettei se näy vielä testissä.

Mulla löytyi heinäkuussa rv11 kuollut tyyppi. Kuollut rv 8 ja lääkkeellinen tyhjennys sitten. Yhdet menkat odotettiin välissä ja seuraavasta kierrosta taas raskaaksi, mutta km rv6. Ultrassa kävin ja epäilivät tuulimunaa. Taas tulin heti raskaaksi (ei siis menkkoja välissä) ja tämä taas kesken rv 6 arviolta. Kävin ultrassa ja siellä ehkä näkyi jotain, mutta ehkä ei ja kuitenkin tuli siis ulos, kun raskaushormonit laskivat kuin kissan häntä. Ultrannut lääkäri lupasi tutkimukset, mutta sitten puhelimessa (kun soitin niistä raskaushormonitasoista) toinen lääkäri sanoi, että varmaan vaan se edellinen raskaus näkyi testissä, että ei voida todeta km. Käskivät pitää 2 kiertoa taukoa nyt. On mulla varmaan nyt sekä kroppa että mieli sekaisin. Katotaan nyt sit. Pelottaa km ihan hirveesti, jos tulisin taas raskaaksi.

Yhteistyössä