Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

@Lallastiina paljon voimia sinulle!

Minä olen pitänyt nyt hiljaiseloa täälä kun tosiaan nuo Primolutit menossa. Yhden kuukauden jo syönyt ja nyt menossa toinen erä. 27 päivää oli kierto noilla (y) Tosin oli tooodella kipeät menkat, mut toivottavasti normaalia :unsure: Nyt kun tämän kierron saan pois alta, niin yritän ruveta tikuttelemaan ovista, en ole aiemmin ovistestejä edes käyttänyt. Toivottavasti kierto nyt säännällistyis ettei ihan turhaan olis syöny näitä pillereitä :geek:
 
Moikka!
Eilen alkoi vuoto ja päivystyksen ultrauksen jälkeen saatiin tuomio 6+3 vastaavasta pussista ilman sikiö kaikua. Eilen ois ollu kuukautisista laskettuna 10+6.
En ole vuotanut paljoa nyt, mutta tilanne toivoton. 10 päivää pyysi lääkäri odottamaan ja uusinta ultraamaan, mikäli itsenään ei ala tyhjentyä. Huomenna soittelen aamusta aikaa itselle ultraan ja neuvoja miten toimia...
Ensimmäinen raskaus ja niin toivottu.. ollaan surun murtamia miehen kanssa. Rankka uutinen parin kk rajun pahoinvoinnin ja muiden oireiden jälkeen. Tästä kun päästään yli, yritetään uudelleen ja jos tärppi käy, aiotaan varhaisultraan, vain siksi, että mahdollinen toivoton raskaus selviäisi aiemmin..
 
Kp 26 menossa, alkookahan kierto pikku hiljaa tasaantuun ku:n jäljiltä. Kaks ekaa kiertoo oli 21 päiväsiä ja viimesin 23päivää. Keskeytetyllä yhdynnällä mennään eli raskaus ei oo kovin todennäkönen kun kertaakaan ei oo käyny ns hups :D Ovista en tosin tuntenu tässä kierrossa muistaakseni ainakaan. Tosin nyt on ollu niin paljon kaikkee, että en ees kerkiä aina kiinnittään huomioo kroppaan. Kuitenki vaikkei nyt raskautta yritetäkkään niin olis kiva, että kroppa toimis säännöllisesti ja kierrot pysyin säännöllisinä. Tää voi kyllä olla sitä, että kierto tasottuu siihen mitä se oli ennen raskautta eli 28-30päivään. Plussakierto oli kyllä pisempi, koska ovis oli vasta kp 21-22 ja plussasin sillon vissiin kp 34-35.
Eilen oli menkkamaisia jomotuksia ja kramppeja ja valkovuotoo tuli reilusti, et olin töissä koko ajan ihan varma että nyt ne menkat alko vaan ei näkyny :D Tosin tällä helteellä menkat viel lisänä, niin olis aivan täyttä tuskaa olo. Kauhee turvotus muutenkin joka paikassa kuumuudesta ja menkkaturvotus viel lisäks olis aika kamalaa..
Ku-raskauden jälkeen perus pms oireet on loistanu poissaolollaan, yleensä mulla kipeyty tissit noin viikkoo ennen menkkoja, mut nyt ei oo ollu sitä kertaakaan. Ainoostaan pari päivää ennen menkkoja oon tosi räjähdysaltis ja siitäkää en aina tajua et menkat tekee tuloonsa ku ei mitää fyysisiä oireita oo :D
Katotaan mihin tää kierto menee vai täytyykö tehdä varmuudenvuoksi raskaustesti jossain vaiheessa..
 
Moikka!
Eilen alkoi vuoto ja päivystyksen ultrauksen jälkeen saatiin tuomio 6+3 vastaavasta pussista ilman sikiö kaikua. Eilen ois ollu kuukautisista laskettuna 10+6.
En ole vuotanut paljoa nyt, mutta tilanne toivoton. 10 päivää pyysi lääkäri odottamaan ja uusinta ultraamaan, mikäli itsenään ei ala tyhjentyä. Huomenna soittelen aamusta aikaa itselle ultraan ja neuvoja miten toimia...
Ensimmäinen raskaus ja niin toivottu.. ollaan surun murtamia miehen kanssa. Rankka uutinen parin kk rajun pahoinvoinnin ja muiden oireiden jälkeen. Tästä kun päästään yli, yritetään uudelleen ja jos tärppi käy, aiotaan varhaisultraan, vain siksi, että mahdollinen toivoton raskaus selviäisi aiemmin..
Suuret pahoittelut, että teillekin kävi ikävästi! :( Voimia sinulle! <3

Itsekin käyn kyllä ar-ultrassa/-ultrissa, jos vielä uudelleen raskaudun.
 
Täällä palattu kotio kahden viikon reissailun jälkeen. :) Ja uusi kiertohan reissussa sitten alkoi. :unsure: Alku oli kyllä outo. Ensin tuli tuhrua jonka jälkeen ei päivään vuotoa ollenkaan. Sitten taas tuhrua, ja vasta sitä seuraavana päivänä hanat auki. Ehdin jo innostua, että olisi ollut kiinnittymisvuotoa, mutta ei... :notworthy: Nyt odotellaan taas ovista saapuvaksi alkuviikosta. Kauhulla mietin, että parin kuukauden päästä olisi ollut jo laskettuaika... :(

@ipanassu suuret pahoittelut keskenmenostasi. Ottaa kyllä koville. :cry: Joudut vielä odottelemaan noin pitkään, että asialle edes aletaan tehdä mitään. :eek:
 
Mullakin tuo laskettuaika lähenee(4.8) ja uutta vauvaa ei ole vielä kuulunut :unsure:Harmittaa, vaikka meille on kyllä tapahtunut paljon hyviä asioita ton km jälkeen, mitä ei olisi ollut ehkä mahdollista tapahtua raskaana ollessa(vakituinen työpaikka, asunnon osto..). Yritän ajatella, että ehkä joku tarkotus asioilla oli, vaikka malttamattomana odottaakin että jossain vaiheessa tärppäis uudestaan.

Tuntuu kyllä että edellinen kierto oli ensimmäinen normaali kierto sitten maaliskuisen kaavinnan. Elimistöllä kai kestää toipua aika kauan..
 
Kiitos teille.. <3 hankalia asioita nämä, mutta onneksi on ihana turvaverkko ympärillä. Tottakai se tekee kipeää katsoa vierestä, kun monet tutut raskautuu samaan aikaan, kun itse koet km.
Vuoto jatkuu täällä siis jo kuudetta päivää.. loppua ei näy.. aika varmasti itse raskausmateriaali tuli pihalle, mutta kipuja tullut lähinnä yö ja ilta aikaan ja verta valuu paljonkin, esim viime yönä jouduin vaihtamaan 3 kertaa paksun siteen uuteen.. tiedä sitten missä vaiheessa pitää huolestua kipujen ja vuodon määrästä/ajasta?
Maanantaille menee ultra ajan soitto, ruuhkaa palveluissa ja hermo menee.. päivystyksen kautta tietenkin, jos tulee hätä.. mutta en oikein ymmärrä missä vaiheessa tulee olla huolissaan, km kuitenkin alkoi sponttaanisti... lääkkeellisissä tyhjennyksissä ja kaavinnoissa ohjataan potilaita paremmin ja itse koen olevani aivan pihalla mikä on normaalia ja mikä ei :(
 
Miten te muut meinaatte/ootte tehneet: km:n jälkeen ootatteko et kk alkaa ja sit seuraavasta oviksesta yritys vai mite? Oon "kuullu" et keho raskautuu hyvin km jälkeen,mut pitäskö sen raskautua heti nyt eikä yksiä kk välissä ... Huoh.. Tiiän et ei pidä kiirehtiä ja aionki yhet kk antaa tulla ennenkö yritystä taas.. Km tapatu loppuviikosta, mut oon laittamas jo uutta tuulta purjeisiin!
 
Ikävää nämä keskenmenot ja toivon todella, että saatte jokainen vauvan ja vauvoja syliinne

Haluaisin kuulla mitä te tekisitte tilanteessani? Eli meillä on kaksi lasta. Esikoinen saatu ivf-hoidolla, minulka endometrioosi, toinen luomuna, 1,8 vuoden ikäerolla. Miltei vuosi sitten raskauduin luomuna heti ilman ehkäisyä, sydän löi 6+viikoilla, mutta tuli spontaani keskenmeno vai keskeytynyt keskenmenoko lienyt, 2kk jälkeen raskauduin uudestaan ja todettiin tuulimunaksi, kaksi sikiöpussia ja toisessa ehkä hento sikiökaiku. 3kk tästä raskauduin taas ja olimme onnemme kukkuloilla peläten taas pahinta. Jouduin kipujen takia terveyskeskuslääkäriin jo viikolka 5+5, pelkäsin kohdunulkoista, lääkäri totesi olevan kohdunsisäinen raskaus ja kivutkin olivat loppu. Huojennus suuri, oli jo aika varattu myöhemmäksi. Jokin kuitenkin epäilytti. Muutaman päivän päästä tulin todelka kipeäksi ja luulin taas keskenmenon tulevan, supisteli yms. Jouduin ensiavun kautta polille ja siellä todettiin kohdunulkoinen raskaus munajohtimessa. Kohdussa ei näkynyt mitään..näkyvyys oli huono ja sisäistä verenvuotoa. Lopulta päädyttiin tähystysleikkaukseen ja menetin ainoan terveen munajohtimen. Suru on suuri. Kukaan ei voi tietää raskaudunko enää...tai uskallammeko edes yrittää. Tutkimuksia emme kuulema saa, koska ei ole 3 keskenmenoa. Tuossa vaiheessa neuvolalääkärin epikriisiä ei näkynyt koneella. Nyt olen ajatellut vaatia oikeutta tutkimuksiin, entä jos on ollutkin myös kohdunsisäinen raskaus...näin yksi lääkäri ohimennen sanoi...asia vaivaa mieltä. Mitä te tekisitte?
 
Jouduin sairaala hoitoon viikon keskenmenon potemisen jälkeen. Raskausmateriaali ei ole poistunut ja aloin vuotamaan aivan hanasta. Sairaalassa tipassa nyt. Kokeillaan lääkkein tyhjentää. Huomenna uusinta kurkkaus ja jos vielä tavaraa, tehdään kaavinta.
Kukaan ei ottanut tosissaan kipuja ja vuodon määrää. Sitten kun olinkin tosi pahassa kunnossa, uskotaan vasta, että ai suhun teki kipeää ja ai sähän oot vuotanu nuinkin paljon.. huoh..
 
@ipanassu Kamalaa, että keskenmeno ollut noin hurja! Ei mitään ylimääräistä ongelmaa ainakaan enää kaipaisi keskenmenon lisäksi! :(

@Mammuli82 Pahoittelut myös sinulle useista ikävistä kokemuksista! :( Ei kai ultraava lääkäri mitenkään herkästi lähde sanomaan, että raskaus on kohdussa ja ok. (n) Jos vain voimia riittää, niin sinuna lähtisin kyllä ainakin selvittelemään asiaa tarkemmin. Ja miten ihmeessä hoitoihin ei pääse, jos molemmat munanjohtimet on mennyt. :eek:
 
Pahoittelut kaikille keskenmenoista ja ketjuun joutumisesta
:(
@RUSKA82 olen pahoillani ja voimia!

@ipanassu kovasti voimia ja hyvä että olet päässyt nyt hoitoon

@Mammuli82 samaa mieltä kyllä herkästi lähtisin sinuna selvittelee ja kattelee apuja. Tsemppiä!

Mulla ovistestit plussalla ollu n.12 päivää ja raskaustestit haamuilleet niin monta päivää että varmasti ovat viivanpaikkoja. Kp29 ja siis tämä eka kierto on alkuraskauden keskenmenon jälkeinen. Tyhjeni spontaanisti vähäisellä vuodolla 4-5 päivässä ja raskaustesti nega vuodon loputtua jo. Enää en usko plussaan ja vaan itkettää miksi kierto on sekaisin ja en saa edes ovulaatiota kiinni. En voi vaan unohtaa tätä kuumeilua mutta yritettävä kai on kun lyön päällä seinää.
 
Kiitos...siksi ei pääse julkiselle kait, siis ainakaan hoitoihin, kun on jo kaksi lasta ja esikoinen syntyi ivf-hoidolla...nyt olen syyllistänyt utseäbi, et miksi en vaatinut ennen tähystystä, että tekevät samalla aukiolotutkimuksen siihen toiseen vaikkakin tiedän, että se tilanne oli aivan kamala, ei siinä miettinyt muyta kuin et selviänkö.Mutta aijon viedä asiaa eteenpäin...se vasn et mikä on heidän motivaatio lähteä tutkimaan keskenmenojen syytä, jos en pysty raskautumaan luomusti...

Voimia kaikille
 
Kirjoittelin tänne viime vuoden lopussa, mutta poistuin koska alkoi elämä pyöriä liikaakiin keskenmenojen ja raskautumisyritysten ympärillä.

Minulla on siis ollut kaksi keskeytynyttä keskenmenoa, 7/16 ja 11/17, viikoilla 8 ja 9. Koska julkisella keskenmenoja ei tietenkään tutkita ennen kolmatta (mikä on aivan sairasta), marssin yksityiselle selvittämään missä vika voisi olla. Suosittelen muuten Mehiläisen Tarja Olkinuoraa Helsingissä, aivan huippu <3 Verikokeiden jälkeen gyne oli sitä mieltä, että syynä on kilpirauhasen vajaatoiminta, johon sain lääkkeet.

No nyt olen sitten raskaana vkoilla 14+6 ja kaikki vaikuttaa hyvältä! Joten, kannattaa selvittää esimerkiksi tuo kilpirauhanen, sen saa selville verikokeella. Suututtaa, että edes tällaista ei vaivauduta selvittämään kahden km jälkeen julkisella.

Tsemppiä kaikille.
 
Ihana kuulla, että löytyi ehkä syy ja nyt on kaikki hyvin.
Tuo on täysin totta, että älytöntä antaa ihmisten pelätä ja kärsiä. Raha ei saisi ratkaista.
Itsekin kävin yksityisellä, mutta ei edes tyrkytetty testejä. Sama lääkäri oli vielä polilla ja siellä kysyin paljon maksaisi esim. Tukostaipumuskoe yksityisellä, muttei lähtenyt kertomaan vaan sanoi et kannattaa kysyä ihan tk;sta..noh se reittihän ei ole mahdollinen.
Itseltäni ehdittiin ottaa ennen ekaa keskenmenoa se kilpirauhasarvo ja se oli ihan vähän alle viitearvon..neuvola sanoi et ok
 
Ihana kuulla, että löytyi ehkä syy ja nyt on kaikki hyvin.
Tuo on täysin totta, että älytöntä antaa ihmisten pelätä ja kärsiä. Raha ei saisi ratkaista.
Itsekin kävin yksityisellä, mutta ei edes tyrkytetty testejä. Sama lääkäri oli vielä polilla ja siellä kysyin paljon maksaisi esim. Tukostaipumuskoe yksityisellä, muttei lähtenyt kertomaan vaan sanoi et kannattaa kysyä ihan tk;sta..noh se reittihän ei ole mahdollinen.
Itseltäni ehdittiin ottaa ennen ekaa keskenmenoa se kilpirauhasarvo ja se oli ihan vähän alle viitearvon..neuvola sanoi et ok

Siitä kannattaa kysyä vielä ihan gynekologilta. Suomessa yleinen suositus on, että TSH on 0,5-4,5 välillä. Raskautta suunnitellessa sen pitäisi kuitenkin olla 2-2,5. Minulla se oli juuri tuon 4,5 pintaan mikä oli työterveyslääkärin mukaan vielä ok, mutta gynen mukaan ei riitä ylläpitämään raskautta.
 
Siitä kannattaa kysyä vielä ihan gynekologilta. Suomessa yleinen suositus on, että TSH on 0,5-4,5 välillä. Raskautta suunnitellessa sen pitäisi kuitenkin olla 2-2,5. Minulla se oli juuri tuon 4,5 pintaan mikä oli työterveyslääkärin mukaan vielä ok, mutta gynen mukaan ei riitä ylläpitämään raskautta.

Kiitos tiedosta. Pienestä nuo asiat aina kiinni. Muistelin, että raskaana viitearvot ovat eri, matalammat ja se selittäisi tämän omani. Mutta toivotaan, että saisin tutkimukset edes säälistä Epikriisissä luki, että kiinnikkeitä jonkun verran, olen itse nyt pähkäillyt, että nämäkin voivat olla osa syy keskenmenoihin. Siksi en suosittele sektioita ihan kevyin perustein. Mutta eikö näitä kiinnikkeitä olisi voinut samalla vähän irroitella..niinhän ei toimita..

Jotenkin niin outoa, että alkuun et saa plussaa millään ja sitten kahden synnytyksen jälkeen kun saat todella helposti, käy näin. Ja pahinta vielä, että tuli tämä kohdunulkoinen, sanoinkin miehelleni plussan jälkeen, et kohdunulkoinenhan se vielä listasta puuttuu..ja kuinka oikeassa olinkaan.
Nyt on pidettävä jokatapauksessa yrittämisessä kunnon tauko. Ja sekin tässä, et en haluaisi "turhaan" käyttää hormoonallista ehkäisyä.
Plussa tuulia kaikille...
 
Mä ennoo ikinä ollu näin kipeä. Lääkkeellinen tyhjennys ei toiminut ja leikkausjonossa olin n tunnin eilen gynen tutkimuksen jälkeen. Asiat sujuivat siis todella nopesti, mutta on olleet elämäni pisin reipas vuorokausi. Ja miehellenikin. Morfiinipiikit ei vieneet kipua pois, mutta saivat pään pehmeäksi, ettei lähtenyt niin paljon huutoa tästä naisesta. Gyne totesi, että olet varmasti ollut tosi järkyttävissä kivuissa kun kattoo tätä sinun kohdun kaulaa ja tavaran määrää. Siksi varmaan pääsinkin nopeasti operaatioon. Heräämössä herätessä en voinu ku hymyillä! En voinu ku miettiä että jos tämä on taivas on se ihana paikka ja jos oon elossa niin perkele kivut jäi kaavintaan kokonaan! Monet hoitajat kävi kyselemässä kivuista ja voinnista ja kerroin että oon elämäni kunnossa, niinku olinkin VIHDOIN. Ei haittaa väsymys ja huonovointisuus arvojen laskun takia, kipu oli vihdoin poissa <3 vettä tahdoin ja mieheni luokse, jonne pääsin nopeaa ja muutaman tunnin päikkäreiden jälkeen kotiin!
Mutta en voi sanoa kun elämäni hirvein kokemus. Toivoin kuolemaa kipujen keskelä, mies ja henkilökunta toivottomana vierellä yrittäen helpottaa oloa edes vähän. Pään sisällä ollut muutenkin suuri mylly.. viikko kipuja, unettomuuta kivuissa, järjettömän runsas vuoto, nyt oon henkisesti ja fyysisesti loppu.
Gyne ennen kaavintaa jo uskalsi luvata alkaa yrittämään ennen menkkoja jos jälkivuoto lakkaa, mutta suosituksna tietenkin odottaa ne yhdet kuukautiset välissä kaikkialla. Kertoi myös, että pelko tämän kokemuksen jälkeen on varmasti suuri, mutta seuraava raskaus sujuu keskenmenon jälkeen todennäköisimmin loistavasti.
Olo on huojentunut ja onnellinen, kun vihdoin herää omasta sängystä, mies vierellä, kivuttomana ja uusi sivu käännetty elämässä ❤
 
Kirjoittelin tänne viime vuoden lopussa, mutta poistuin koska alkoi elämä pyöriä liikaakiin keskenmenojen ja raskautumisyritysten ympärillä.

Minulla on siis ollut kaksi keskeytynyttä keskenmenoa, 7/16 ja 11/17, viikoilla 8 ja 9. Koska julkisella keskenmenoja ei tietenkään tutkita ennen kolmatta (mikä on aivan sairasta), marssin yksityiselle selvittämään missä vika voisi olla. Suosittelen muuten Mehiläisen Tarja Olkinuoraa Helsingissä, aivan huippu <3 Verikokeiden jälkeen gyne oli sitä mieltä, että syynä on kilpirauhasen vajaatoiminta, johon sain lääkkeet.

No nyt olen sitten raskaana vkoilla 14+6 ja kaikki vaikuttaa hyvältä! Joten, kannattaa selvittää esimerkiksi tuo kilpirauhanen, sen saa selville verikokeella. Suututtaa, että edes tällaista ei vaivauduta selvittämään kahden km jälkeen julkisella.

Tsemppiä kaikille.
Paljon onnea uudesta raskaudesta! Viikkojakin näyttää olevan jo sen verran, että pystyy varmaan jo vähän hengähtämään. :love:

Täällä kans liputetaan Tarja Olkinuoralle! Aivan huippu gyne! Monet kerrat olen mennyt vastaanotolle itku kurkussa ja jotenkin Tarja on saanut olon helpottumaan, että kyllä tämä tästä. Mulle kans Tarja aika nopeasti määräsi kilpitauhaslääkkeet, sillä TSH oli mullakin aluksi vähän koholla, vaikkakin viitearvojen sisällä. Raskaus alkoikin nopeasti lääkityksen aloituksen jälkeen, mutta meni kesken. Nyt odotellaan, josko saataisiin onnistunut raskaus tännekin aikaiseksi. :barefoot::love:
 
Mulla on näköjään mennyt ovis ihan huomaamatta ohi. (n) Nyt en kyllä yhtään tiedä milloin menkkojen sitten pitäisi alkaa... Kp 12 tuli pyyhkiessä kirkkaita veriviiruja, joita ei ennen ole ikinä tullut. :eek: Olisiko se sitten voinut olla jo niin aikaisin? Normaalisti ovistesti näyttää ovista kp 14 tai 15. Nyt ovistestit vain haamuilevat. Kp 14 oli hiukan vahvempi viiva, muttei lähellekään plussaa. Limailukin on jo loppunut. Enkä siitäkään oikein saanut selvyyttä kunnolla. Tissikipu oli ainut selkeämpi oire. Muttei sekään päivää kerro :LOL: No, jos olisi vähemmän stressiä menkoista, kun on tietämättömämpi omasta kierrosta. :sneaky:

@Eowyn82 paljon onnea! :love:
:love: Onpa ihania uutisia sinulla kerrottavana! :rolleyes:

@Mammuli82 mä pääsin verikokeisiin tk:n kautta, kun sanoin ettei niitä ole pitkään aikaan otettu. En edes maininnut miksi niihin kokeisiin halusin :sneaky: Jotain ympäripyöreää selittelin. :whistle: Eikö sitä aukiolotutkimusta voisi kuitenkin kokeilla vielä uudestaan kerran munanjohtimesi ovat tuolla tolalla? :eek:

@ipanassu hienoa, että km alkaa olla käsitelty fyysisesti loppuun. :giggle: Olihan sulla kyllä vähän turhan paljon vuotoa ja liian pitkään, ettei kuulostanut ihan normaalilta. :eek:

@RUSKA82 pahoittelut keskenmenostasi!!! :cry:
:cry: Itse en odotellut ekoja menkkoja uudelleen yrityksen aloittamiseen, vaan heti jatkui kun tuhruilu loppui. :LOL: Henkisesti se oli kyllä aika raskasta ja turhaa toivoa ja isoja pettymyksiä kuukaudesta toiseen. Onneksi aika on tehnyt tehtävänsä, eikä enää tunnu niin pahalta. :rolleyes: Vaikka pitkään tässä on jo ehditty odottaakin, kun km oli helmikuussa. :X3:

@Keijukuningatar vähän kuulostaisi, että onkohan sieltä tulossa jo uusi tulokas?! :barefoot: Itse olisin varmaan jo käyttänyt digin sinun tilanteessasi! :LOL:

@Ellen88 ja @Emppuelkku tästä kierrosta sitten plussat ruutuun! (y) Niin kuin muillekin ja itsellenikin :LOL:
 
Tänään vahvasta päiväpissasta niin vahva + ovistestiin etten tolla testillä oo nähnykään tollasta. Limailua ollu se 2vk. Pc raskaustesti puhdas nega. Ne haamut oli kiinasta tilatuissa r-testeissä, en enää käytä ikinä. Muihin testeihin ei tullu mitään. Näinkö munasolu yrittäny irrota mut tuloksetta.
 
iK
Hei kaikille! Olen täällä taustalla kahlannut ketjua läpi ja myötäelänyt isoissa suruissa. Oman tilanteeni koen vähän ”kevyemmäksi” jos niin voi edes sanoa. Tekstinne on kuitenkin auttanut käsittelemään tämänkin tilanteen paremmin. ❤

Minulla on yksi lapsi ennestään, pian 3-vuotias poika. Nyt annettiin ihan vasta lupa toiselle lapselle tulla. Tämän seurauksena tuntuu että heti kk-kierto meni ihan sekaisin, ja ennen varsinaisten menkkojen alkua on sen jlk ollut 3-4pv pelkkää tiputtelua. Todella ärsyttävä oire. Toisesta yrityskierrosta tiputtelu alkoi jo kp22 jatkuen neljä päivää. Sitten perään kp25 alkaen uusi kierto, ja kuukautiset oli lyhyet. Heti mietin ja tiesit ettei kaikki kunnossa. Tein kierron alkaessa vielä varuuksi r-testin joka oli hyvin himmeä haamu.Uskoin kemialliseen tms. Vuotelua tuli yhä silloin tällöin vähän, joten varasin gynen ja viikko ”menkkojen” jlk tein selvästi positiivisen testin. Pieni toivonkipinä tietysti syttyi mutta syvällä sisimmässäni oli varma että kesken oli mennyt. Gynellä näkyi vielä vähän ”kalvostoa” mutta ei mitään alkioon viittaavaa. Viikkoja toki niin vähän että yhä oli iiiiihan pieni toive.... Mutta 2vko ensimmäisestä gynekäynnistä (16.7) oli kohtu siisti ja tyhjentynyt. Joskin oikealta löytyi noin 2x3cm kysta, joka ei vaadi mitään toimenpiteitä kun on niin pieni.

Nyt on siis tällä hetkellä edellisestä kunnon vuodosta noin 1kk ja se ilmeisimmin oli sitten spontaania tyhjennysvuotoa. Hyvin varhainen keskenmeno siis. :( Nyt olisi tuon kierron mukaan kp28. Tiputtelu taaaaas alkoi jo kp25. Kp27 ajattelin kääntyneen kp1 eilen mutta yhden pikkkkuisen ”isomman jäljen” jälkeen ei taas ole tullut mitään. Voihan se olla että vielä nyt käynnistyy...

1,5vko sitten kohdun limakalvo oli 2,3mm. Ihmetyttää itseäni että miten sieltä edes voisi nyt mitään vuotaa.

Mitä mieltä olette. Voiko hormonit nyt vaan ”tehdä” itselleni tähän kohtaan tällaiset hyvin niukat kuukautiset, kun on km-vuodon jälkeen ns. normisyklin mukainen ajankohta....?
 
iK
Kyllä noi kuulostais menkoilta @iK kun kyllä km voi sekoittaa tai olla sekoittamatta kiertoa. Ehkä limakalvo vaa km seurauksena jääny ohueks!
Kiitos, näin juuri itsekin miellän tilanteen. Jotenkin sitä tarvitsee dilti ulkopuolista vahvistusta.

Täytyy nyt tästä kierrosta tikuttaa ensimmäistä kertaa vähän ovulaatiotakin, jos pääsisi vähän kärryille mitä kehossa oikein tapahtuu. Hain tänään kaupasta pari purkkia greippimehua ja ovistestejä. Mahtoiko kassaneiti arvata puuhat... o_O:whistle:
 

Yhteistyössä