Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

Heippa,
Pyyydän saada liittyä joukkoone. Tiistaina todettiin alkion kehityksen pysähtyneen rv 9 ja nyt lääkkeellinen tyhjennys käynnissä. Mullekkaan ei mitään kontrollia määrätty, mut aattelin yrittää päästä ultraan sanomalla, ettei tullut niin paljoa verta :whistle:

Mut missä vaiheessa kannattas rueta ettii ovista? Miten kauan teillä on vuoto ja kropan normalisoituminen kestänyt?
Tervetuloa.Minulla myös keskeytynyt keskenmeno.Kehitys tyssänny viikolle 6,tyhjennys tapahtui lääkkeellisesti rv 10+.Tuosta on nyt aikaa pian 6vk.Vuoto oli aluksi kuin oppikirjoissa,sitten loppui täysin.Kaksi vk vuodon alusta olin yön päivystyksessä kun verta hulahti saavillinen.Edelleen hcg yli 500.
Kovasti haluaisin kertoa koska ovista voisi alkaa bongailemaan,mutta en voi,koska itse ihmettelen samaa..tosin minun kohdalla on odotettava menkat kun tuo hcg ei näytä tippuvan.
Voimia menetyksen keskelle ja toivotaan että kaikki menee hyvin.
 
:)Jotain positiivista tämän synkkyyden ja tuskailun keskelle.Eli kuukausi sitten otettiin verikokeissa hyytymistekijät.Tänään lääkäri soitti ja sanoi niiden olevan kunnossa,joten jos jotain johtopäätöstä voisi vetää niin keskenmeno ei ainakaan niistä johtunu.
Oikeita kuukautisia ei näy vieläkään kp 38.
Hyvää joulua kaikille ja parempaa uuttavuotta:)
 
@heikura79 ovatko sulla katsoneet ultralla onko kohtuun jäänyt jotain?

Mulla tuli lääkkeiden oton jälkeen normaalimenkkoja enemmän verta ja hyytymiä ehkä 4 tunnin ajan ja oli kipuja, mutta sen jälkeen on ollut suhteellisen vähäistä. Suunnilleen kun kuukautisten aikaan. Eikä juuri kipuja, joten vähän epäilen liekkö kaikki ulos tulossa..
Miten teillä miehet on ottanut keskenmenon?
 
@heikura79 ovatko sulla katsoneet ultralla onko kohtuun jäänyt jotain?

Mulla tuli lääkkeiden oton jälkeen normaalimenkkoja enemmän verta ja hyytymiä ehkä 4 tunnin ajan ja oli kipuja, mutta sen jälkeen on ollut suhteellisen vähäistä. Suunnilleen kun kuukautisten aikaan. Eikä juuri kipuja, joten vähän epäilen liekkö kaikki ulos tulossa..
Miten teillä miehet on ottanut keskenmenon?
Sillon kun olin siellä päivystyksessä niin ultrasivat ja lääkäri sanoi ettei kaapimalla tyhjemmäksi saada.Noin juuri tyhjeneminen alkoi minullakin,4tuntia pieniä kipuja ,paljon tavaraa pihalle ja sitten täysi stoppi vuodolle.Olin samana iltana navetalla kun ei vuotanu ja olo oli hyvä.Mutta mietin silloin että tässäkö tämä oli..no ei ollu:unsure:
Mieskin sano että hän ootti jotain kamalaa huutoa jne. raskauden keskeytymisestä vain järkeili että ei kai se ollu ku solu möykky,ilman sydäntä.
 
Hei!! Täälä siis tilanne että keskiviikkona ultrassa kävin, ja sieltä löytyi kuin löytyikin pieni vauvan alku jonka sydän löi :love:
Vastasi viikkoja 8+1!
Valitettavasti löytyi myös iso hematooma, joten jännän äärellä ollaan. Diagnoosina uhkaava keskenmeno.. Kuopuksen aikana oli aika lailla samanlainen tilanne joka päättyi onnellisesti. Nyt siis vaan toivotaan parasta! 4 viikkoa vuotanut verta, muutamia vuodottomia päiviä on ollut!
 
Hei!! Täälä siis tilanne että keskiviikkona ultrassa kävin, ja sieltä löytyi kuin löytyikin pieni vauvan alku jonka sydän löi :love:
Vastasi viikkoja 8+1!
Valitettavasti löytyi myös iso hematooma, joten jännän äärellä ollaan. Diagnoosina uhkaava keskenmeno.. Kuopuksen aikana oli aika lailla samanlainen tilanne joka päättyi onnellisesti. Nyt siis vaan toivotaan parasta! 4 viikkoa vuotanut verta, muutamia vuodottomia päiviä on ollut!
Onpa ihanaa että sydän löi ja viikot täsmäsi! Toivottavasti kaikki sujuu hienosti loppuun saakka:)
 
Kiitos vastauksista ja hienoa Hipiti, toivottavasti pysyy pieni matkassa.

Täällä vuoto jatkuu suht vähäisenä, mutta tulee koko ajan. Minun tekisi hirveästi mieli seksiä, mutta pitäs kuulemma malttaa vuodon loppuun :confused:

Taidan rueta asennoitumaan et eka tyhjennyspäivä oli kp 1 ja metsästämään otollisia päiviä. Mun keho tais heti saada juonesta kiinni kun nyt jo niin panettaa, et eiköhän se oviski tule parin viikon päästä.

Nyt sit ois siis varmaan kp 4/?
 
Täällä ei mitään etenemistä tapahdu.Tänään kiertopäivä 42..torstaina hcg kokeessa käynti josta kuulemma soittavat 2.1(!!!) kun tulevat lomilta töihin..Eipä paljo jouluna ollu joulumieltä.
Olenko tosiaan ainut jolla keskenmenossa tuskailu kestää näin kauan vai enkö vaan bongaa muiden viestejä vaikka kaikki muka luen:(
 
Tervetuloa felessa, harmi että tänne jouduit. Toivottavasti toipumisesi sujuu mallikkaasti!

heikura79, kyllä täälläkin aika samassa veneessä ollaan, valitettavasti. Tyhjennyksestä on jotakin 70 päivää ja edelleen vaiheessa. Alunperin vuoto kesti n. 4 viikkoa, sitten viikon tauko ja oli normaalin oloiset menkat, tämän jälkeen pari vuodotonta päivää, kunnes taas alkoi tuhruttelu ja kipuilu. Kävin yksityisellä ultrassa ja edelleen kohdussa jotain näkyi olevan. Teki lähetteen kohdun tähystykseen, joka on nyt viimein tällä viikolla.
Viime viikolla oli välillä koviakin kipuja ja epäilin kohtutulehduksen olevan aluillaan, ne onneksi kuitenkin helpotti. Nyt on olo ollut ihan normaali jo useamman päivän peräkkäin, toivon josko tilanne olisikin nyt ok! No, piakkoin onneksi selviää.
Tsemppiä sinulle paljon, on kyllä tosi kurjaa kun tulee takapakkeja ja hommat pitkittyy!
 
Mä oon kirjotellu viime aikoina enemmän esikoisesta haaveilevien ketjussa ja ollut täällä hiljanen, mutta listassa olen ja tulin kertomaan että jouluaattona saatiin plussa testiin :love: Fiilikset on vähän joka suuntaan ja vaihtelee, mahdollinen toinen keskenmeno putkeen tietysti huolestuttaa myös. Tämä tärppäsi taas ensimmäisestä yrityskierrosta, mitä jos mulla on joku hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen laadunvalvonnanpuute ja kaikki kelvottomatkin kiinnittyy ja menee sit kesken. Kaikkee sitä miettiikin! Jospa tämä huoli tästä riemuks muuttuis :)
 
@heikura79 eikö tulokset näy oma kanta.fi?
Näkyyhän ne,mutta tarkoitin että JOS/KUN hcg edelleen koholla että tekeekö ne viimein jotain..siksi ne soittaa.
Lisäämpä tämän tähän,kun muuten näyttää sivut ihan minun yksin puhelulta..tein äsken elämäni ensimmäisen ovistestin..TIEDÄN että oli tyhmä idea tässä tilanteessa,mutta uteliaisuus voitti.Tuli samanpaksuset/vahvuset viivat..eikös ovistestit reagoi myös hcg hormoniin.Eli tästä voisi päätellä että koholla on.Mutta toisaalta mullahan oli 15-17.12 jotain vuotoa..tosin naistenklinikalta tyrmäsivät ajatuksen menkoista koska ei ollu runsasta vuotoa joten se siitä ajatuksesta..
 
Viimeksi muokattu:
Näkyyhän ne,mutta tarkoitin että JOS/KUN hcg edelleen koholla että tekeekö ne viimein jotain..siksi ne soittaa.
Lisäämpä tämän tähän,kun muuten näyttää sivut ihan minun yksin puhelulta..tein äsken elämäni ensimmäisen ovistestin..TIEDÄN että oli tyhmä idea tässä tilanteessa,mutta uteliaisuus voitti.Tuli samanpaksuset/vahvuset viivat..eikös ovistestit reagoi myös hcg hormoniin.Eli tästä voisi päätellä että koholla on.Mutta toisaalta mullahan oli 15-17.12 jotain vuotoa..tosin naistenklinikalta tyrmäsivät ajatuksen menkoista koska ei ollu runsasta vuotoa joten se siitä ajatuksesta..
On kyllä kurja tilanne. Joko se hCG vain laskee kohdallasi erityisen hitaasti, tai sitten kohdussa kuitenkin vielä jotain on. Odottelu ja epävarmuudessa eläminen on turhauttavaa! Mulla hCG mitattiin 3 vkoa tyhjennyksestä ja oli rapiat 200. Itse testailin r.testeillä ja olikohan tyhjennyksestä kp 41 ja edelleen plussaa. Tästä sitten päivä-pari ja alkoi kuitenkin menkat.
Kohdussa edelleen siis kuitenkin jotain on, mutta nyt sentään jo r.testi nega.
Toivottavasti tilanteesi pian normalisoituisi! Onko sulla nyt ollut kipuja/vuotoja?
 
Näkyyhän ne,mutta tarkoitin että JOS/KUN hcg edelleen koholla että tekeekö ne viimein jotain..siksi ne soittaa.
Lisäämpä tämän tähän,kun muuten näyttää sivut ihan minun yksin puhelulta..tein äsken elämäni ensimmäisen ovistestin..TIEDÄN että oli tyhmä idea tässä tilanteessa,mutta uteliaisuus voitti.Tuli samanpaksuset/vahvuset viivat..eikös ovistestit reagoi myös hcg hormoniin.Eli tästä voisi päätellä että koholla on.Mutta toisaalta mullahan oli 15-17.12 jotain vuotoa..tosin naistenklinikalta tyrmäsivät ajatuksen menkoista koska ei ollu runsasta vuotoa joten se siitä ajatuksesta..
On tosi ärsyttävää joutua oottelemaan ja odottelemaan, miks eivät voisi kerralla hoitaa kunnolla loppuun asti. Vaikuttaisihan se siltä et jotain jäi kuitenin jos vuotelee ja on vielä paljon koholla.

Täällä nyt 6 vuotopäivä ja on nyt enää niin niukkaa et vähän vaan paperiin jää. Siteelle asti ei edes tule, joten muaki mietityttää et onko hormonit laskenu. Tein tänään hätähousuna testin, mut plussahan se vielä oli. Toisaalta voin vertailla nyt sit haalistumista o_O

Mut jos tää olis tässä ni vähällä selvisin ja vois kuvitella oviksenki tulevan suht ajallaan.
 
Hei vaan! En oo tänne kirjoitellut, lueskellut vaan tähän asti. Yritys alkanut (tjot) 6/16 ja lokakuussa plussasin mut meni kesken marraskuussa rv8. Alkuraskauden Uä:ssä jo viikkoa aiemmin todettu kehityksen pysähtyneen hyvin varhain, rv5 ehkä. Onko muilla ovistuntemukset vahvistuneet huomattavasti km jälkeen? Mulla oli km vuodon jälkeen kovat oviskivut, yhdet menkat välissä ja nyt taas tosi kovat oviskivut. Oon ihmeissäni kun aiemmin mulla ei juuri oviskipuja ole ollut! Johtuuko keskenmenosta?
 
@Tiituu tervetuloa ja pahoittelut keskenmenosta. Itselläni ei ole oikeastaan ikinä ollut mitään tuntemuksia oviksen aikaan, paitsi nyt keskenmenon jälkeen on oviksen aikaan tullut hieman veristä limaa. tässä kierrossa luulin jo menkkojen alkaneen,kun tuli pari päivää ihan kirkasta verta pyyhkiessä. Oletan silti liittyneen ovikseen.. siitä asti onkin taas ollut menkkajomoja päivittäin.. 1.päivä pitäisi uuden kierron alkaa..

Pahoittelut lima tiedotuksesta :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiituu
Huomenna Kysille ultraan.Päivällä soitin kun tuli kipuja alavatsalle ja eilen tuli taas illalla iso klöntti.Kysin lääkäri oli todella hämmästyny kun kerroin tarinani ja että hcg oli 19.12 yli 500.Parkasi puhelimeen että-sehän on koholla.Tuumasin että on ollu kokoajan.
Pitäkää mulle peukkuja että minun osalta tämä keskenmeno saataisiin viimein päätökseen(y)
 
Huomenna Kysille ultraan.Päivällä soitin kun tuli kipuja alavatsalle ja eilen tuli taas illalla iso klöntti.Kysin lääkäri oli todella hämmästyny kun kerroin tarinani ja että hcg oli 19.12 yli 500.Parkasi puhelimeen että-sehän on koholla.Tuumasin että on ollu kokoajan.
Pitäkää mulle peukkuja että minun osalta tämä keskenmeno saataisiin viimein päätökseen(y)
Tsemppiä ultraan ja toivotaan että vihdoin hoitavat km.n kunnolla ja pääset uuteen yritykseen! Voimia!
 
Tiituu, mulla ovis tuntemukset kasvoi ensimmäisen raskauden jälkeen (en siis ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä vuosikausiin), mutta tämä syksyn km:n jälkeen ovistuntemukset on laimentunut ja tilalle on tullut joka viikkoista tuikkimista. Aiemmin siis kivuista tiesti tarkalleen, koska ovuloi, mutta nyt km jälkeen samanlaisia "oviskipuja" on noin kerta viikkoon läpi koko kierron :/

Käyttääkö muut liukkareita? heikentäänkö/tappaako ne siittiöitä? Meillä käytössä kookosöljy ( :ROFLMAO:) ja mies rupesi miettimään, että voiko siitä olla haittaa..

Tää kierto mennää tikuttelematta ja yritän mahdollisimman vähän seurata kiertopäiviä, ovista odottelen joskus uudenvuoden ja loppiaisen väliin
 
Huomenna Kysille ultraan.Päivällä soitin kun tuli kipuja alavatsalle ja eilen tuli taas illalla iso klöntti.Kysin lääkäri oli todella hämmästyny kun kerroin tarinani ja että hcg oli 19.12 yli 500.Parkasi puhelimeen että-sehän on koholla.Tuumasin että on ollu kokoajan.
Pitäkää mulle peukkuja että minun osalta tämä keskenmeno saataisiin viimein päätökseen(y)
@heikura79 mäki tuun tänään Kysille tarkastettavaksi. Lääkäri soitti mulle eilen, ei ihan ollu selvää mulle eikä sille miksi soitti, luulin et verikokeista ja virtsanäytteestä minkä sinne vein ma, mut ei niistä sanonu halaistua sanaa. Kuitenki ku sanoin et vuoto on käytännössä loppu ni sano et tänään soittaa hoitaja ajan et käyn näytillä.
 
  • Tykkää
Reactions: heikura79
Tiituu, mulla ovis tuntemukset kasvoi ensimmäisen raskauden jälkeen (en siis ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä vuosikausiin), mutta tämä syksyn km:n jälkeen ovistuntemukset on laimentunut ja tilalle on tullut joka viikkoista tuikkimista. Aiemmin siis kivuista tiesti tarkalleen, koska ovuloi, mutta nyt km jälkeen samanlaisia "oviskipuja" on noin kerta viikkoon läpi koko kierron :/

Käyttääkö muut liukkareita? heikentäänkö/tappaako ne siittiöitä? Meillä käytössä kookosöljy ( :ROFLMAO:) ja mies rupesi miettimään, että voiko siitä olla haittaa..

Tää kierto mennää tikuttelematta ja yritän mahdollisimman vähän seurata kiertopäiviä, ovista odottelen joskus uudenvuoden ja loppiaisen väliin
Olen kuullut, että liukkarit vois heikentää siittiöitä. Muutenkaan ne eivät välttämättä ole hyviä limakalvoille. Luin yhdestä lehdestä lääkärin neuvon, että ihan kosteuttavaa perusvoidettakin voi käyttää liukkarina.
 
Heikura79: voihan nenä! Sulla nyt tuo km pitkittyy mutta sinuna menisin ultrattavaksi, ei kuulosta siltä että kohtu olisi kokonaan tyhjentynyt. Olen pahoillani! Mäkin sain perjantaina romahduksen, 4 vuotta takana tätä paskaa. Alkaa voimat ja usko loppua!

Jutska: jokainen raskaus on mahdollisuus ja nyt menee hyvin loppuun saakka, saa luvan mennä! Sua ei tänne enää oteta, ainakaan kärsimään mistään km.sta!!;) Onnea vielä!:love:

Haavekesä: tuhannet onnittelut sinnekin!! Ihanaa plussa-aalto alkaa taas!!:love:

Naadis: pahoittelut negasta!

Truudy: vieläkö km vuotaa!? Kauanko sulla olikaan aika km.sta? Mullahan on joskus km kestänyt 10vkoa ja hoito reilu 11vkoa, vuosi sitten.

Mamitas: Primolutit on mulle tuttuja. Mulla myös pitkät ja epäsäännöllinen kierto. Km.sta tai tm.sta joudun aina käyttää primolutit jos haluan menkat aikaiseksi koska muuten voi mennä 3-5kk ennen kuin vuotaa. Mulla ei ainakaan mitään ovulaatiota tapahdu km.n jälkeen joten se vuotokaan ei tuu spontaanisti, siksi primolut käyttöön ja antaa ns. keholle uuden mahdollisuuden ovuloida, näin on mulla joskus käynyt et primolut kuurin jälkeen oon ovuloinut vaikkakin mun kohdalla luomuovis on harvinaisuus..
Kiitos :) nyt mä havaitsinkin luomuoviksen eilen, mutta tikku näyttää negaa. Ajattelin kuitenkin luottaa kehontuntemuksiin ja selkeisiin limoihin, enkä tähän kiertoon ota Primolutteja mukaan. Ehkäpä ne auttoi normaalisoimaan rytmiä kun nyt täysin "oikeessa" ajassa tuli ovis.
 
Tiituu, mulla ovis tuntemukset kasvoi ensimmäisen raskauden jälkeen (en siis ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä vuosikausiin), mutta tämä syksyn km:n jälkeen ovistuntemukset on laimentunut ja tilalle on tullut joka viikkoista tuikkimista. Aiemmin siis kivuista tiesti tarkalleen, koska ovuloi, mutta nyt km jälkeen samanlaisia "oviskipuja" on noin kerta viikkoon läpi koko kierron :/

Käyttääkö muut liukkareita? heikentäänkö/tappaako ne siittiöitä? Meillä käytössä kookosöljy ( :ROFLMAO:) ja mies rupesi miettimään, että voiko siitä olla haittaa..

Tää kierto mennää tikuttelematta ja yritän mahdollisimman vähän seurata kiertopäiviä, ovista odottelen joskus uudenvuoden ja loppiaisen väliin
Me käytetään välillä liukkareita kun ' leikityttää' on semmonen vesimelonin hajunen öljy ja mansikan makuinen ja sit semmonen öljykynttilä. Sit on semmonen mustikkaöljy jota ei oo vielä kokeiltu mut valitsin sen just sillä, että mainosti itseään luonnonmukaisena, ph oikeanlaisena.

Tarkastuksessa käyty ja niinhän sinne oli istukkaa jäänyt ja siitä kohtutulehdus syntynyt. Kaksi antibioottia nyt kitusiin ja kahden viikon päästä kontrolli.
 

Yhteistyössä