Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

@Marlen Äh, kurjaa. Mulla tässä nyt kp3 menossa. Ekat menkat siis km jälkeen. Aika normaalisti ollu vuotoa, ehkä tavallista enemmän särki vatsaa ku menkat alko ja mullaki mielialat heilui tavallista enemmän. Johan sitä ovista voi alkaa tikuttamaan sit viikon päästä! :rolleyes:
 
On tää kyllä kurjaa ja aika tunteisiin menee. Läheisissä on paljon odottavia ja näissä hetkissä se tuntuu, vaikka kaikkien puolesta oon iloinen. Meidän yritys nyt ei ole kovin pitkä vielä edes ollut, eiköhän mielialakin ala paranemaan taas kun menkkojen ohi päästään. Aiemmin on tärpännyt yk 4 ja yk2.

Tsemppiä meille kaikille odotusta odottaville ja toivotaan monta plussakierrosta ensi kuulle!
 
Toivottavasti tulee pian ovis @tylleröinen_21 !
Täällä kp12 tai jotain ja ovistestit sahaa tasavahvojen ja melkein tasavahvojen sekä selkeän negan väliä joka päivä. Mutta tuttua alkaa jo olla, luulen tapahtuvan oviksen vasta ensiviikolla.. tai sitä seuraavalla. Koska limoja ei oo eikä lämmöt komppaa. Ja ovis mulla ilmeisesti vasta kun testiviiva tuplaten tai triplaten vahvempi kuin kontrolli. Munasarjan kasvukipua on kun jomottaa ilkeesti oikeelta alavatsalta..
 
Hei, minä liityn nyt tähän joukkoon! Tänään olisi 7+4, mutta muutaman päivän tuhrutellut ja nyt vuotaa verta ja supistelee. Kyseessä siis toinen keskenmenoni, onneksi välissä onnistunutkin raskaus.. keskiviikkona vielä lääkäri jossa saan vahvistuksen asiaan.

Eli minun tiedot
kathii ya 8/18, km 10/18 rv7+4
 
Oisko tää nyt se kuuluisa viivanpaikka vai näänkö omiani? Tää on siis rfsun se tosi herkkä, ja oon lukenut että tää antaa aika herkästi... Flow ennustaa perjantaille menkkoja eli onhan tossa häviävän pieni mahis että oisin uudelleen raskaana mutta en kyllä usko, ei sitten niin mitään oireita.. no 5 vkoa on kai se ”aika” millon pitää saada nega niin onhan tässä vielä reilu viikko...
 

Attachments

@kathii pahoittelut keskenmenosta :(

@tylleröinen_21 jotain mää oon tossa näkevinäni, viivanpaikan nyt ainakin. Ooks saanu siis jo negan testiin keskenmenon jälkeen?

On: Täällä kp7 menossa eli tylsää, tylsää ja tylsää... Mieliala onneks parantunu tosi paljon siitä mitä se oli menkkojen aikana. Sillon olin valmis lyömään hanskat tiskiin joka asiassa ja unelmoin et voisinpa jäädä vaan kotio makaan ilman velvollisuuksia :D Nyt onneks ne ajatukset on väistyny :D
 
Torstaina @Päppyrä pregcheckiin ehkä haamujen haamu jota ei saanut kuvaan. Sitä ennen ollut vielä selkeitä viivoja eli ainakin laskussa on ollut... sitä just mietin että onko nyt kuitenkin jotain jäänyt kohtuun ja siksi ei tule negaa:unsure: keskenemnosta nyt siis 3 vkoa ja 4 päivää eli vielä tosin on aikaa saada se nega. Odottelen nyt menkkoja ainakin ensi viikonloppuin ja jos ei tule niin testailen sitten uusiksi...
Haluaisin vaan saada sen negan että tietäisi varmasti että kohtu tyhjentynyt, mutta niin kun näkyy niin aika malttamaton olen.. toisaalta voisihan sitä soittaa jos saisi verikoetta.
 
@kathii Pahoittelut ja tervetuloa.

Joo tylsää on.. kp5. @tylleröinen_21 Mulla alko menkat tasan 5vkoa km jälkeen. Mulla kyllä kierto on normaalistikin noin 30-32 päivää.

Mä alotin macan melkein heti km jälkeen. En tiedä vaikuttaako se mitenkään. Ainakin ovisoireet on tavallista voimakkaammat mut en tiedä liittyykö siihen. Ajattelin vielä nyt syödä sitä tän kierron. On se kyl niin pahaa että mieluusti jätän pois! Onko joku muu kokeillut?
 
@kathii Onpa ikävä kuulla. Jaksamista!

Olin jo vaipumassa ihan epätoivoon mutta nyt vaikuttaa siltä, että menkat ovat alkamassa. Kerrankin siitä voi ilahtua. (y) Turhauttavaa, että raskautuminen ja hyvin varhainen km tarkoittivat yli 3 kk taukoa menkkoihin. :cautious: Tai siis en tietenkään niitä itse menkkoja sinänsä kaipaa. Nyt vaan sormet ristiin tulevaa ajatellen.

@Pihlaja36 Mulla on maca käytössä tabletteina. Ne on musta ok, ei ehdi maistaa paljoa.
 
@kathii Pahoittelut :( Tervetuloa mukaan.

Täällä ei edelleenkään mitään hajua missä mennään.. kp 49 nyt ja turhautuminen suuri. Nyt neljättä päivää ajoittan menkkamaisia jomotuksia vatsassa. Kestää aina jonkin aikaa ja sitten häipyy eikä kipu ole erityisen kovaa. Elättelin jo taas toiveita plussasta, mutta tänä aamuna tehty nega rtesti :cautious:
 
Tänään dpo 10 tai 11 ja tein testin aamulla johon tuli selkeä haamu. Kovin on ristiriitaiset tunnelmat. Ei edes iloiset. Mulla kun tämä on nyt 4. Plussa 6kk sisällä.
Kovasti haluaisin olla optimistinen jälleen mutta ei vaan uskalla. On tosi ristiriitaista kun tavallaan ihana asia mutta pelko on niin iso.
Tässä kierrossa tosin terolut ekan kerran käytössä.
Onko kellään kokemusta terolutista?
2018-10-17 11.52.17.png
 
@Momon erittäin varovaiset onnittelut! Ja voimia samaan aikaan! Yrittämättä ei kuitenkaan voi onnistua! Toki usean keskenmenon jälkeen koko ajan kalvaa se ajatus, kuinka monta kertaa pitää ensin haavoittua ennen kuin onnistuu, sinä varmasti tuolla taustalla alat jo henkisesti valmistautumaan pettymykseen :/ Pääsetkö mihinkään seurantaan julkisella, kun sinulla kuitenkin noita keskenmenoja jo aika huima määrä lyhyeen aikaan?

Itsellä pahimmat hyytymät ja kudospalat tulleet pihalle, mutta kohtuullisen runsas kuukautisvuotoa muistuttava vuoto jatkuu. Kauanko teillä on runsain vuoto vaihe kestänyt? Itsellä aiempi keskenmeno tapahtui melkein 5v sitten ja aikaisemmilla viikoilla, joten itsellä ei enää mitään muistikuvia asiasta?
Itse yritän saada nostettua omaa mielentilaani sillä, että voidaan aloittaa uusi yritys heti, kun tämän pahin vuoto on ohi. Pikkukakkonen sai alkunsa aikoinaan nopeasti keskenmenon jälkeen, menkkoja ei ollut välissä.
 
Täällä tylsää aikaa. Kp9 menossa ja flo ennustaa ovista ens tiistaille, noihin ennustuksiin nyt en hirveesti luota kun KU: jälkeen kierrot heitelly useilla päivillä. Viimeks menkat alkoi dpo 12-13 tosiaan tarkkaa tietoo oviksesta ei ollu vaa kipujen perusteella arvioin ja kipuja oli kahtena peräkkäisenä iltana. Eli silloin ovis oli kp 16-17.
Crosstrainerin ostin kirpputorilta 28eurolla tiistaina, että tulis liikuntaa enemmän harrastatteua. Meidän taloilla on myös pieni kuntosali jonka avaimen haen huomenna ja alan siellä käymään kaverin kanssa joka asuu samalla alueella. Varmasti liikunta edesauttaa raskautumista ja jos painookin sais pois tai ainakin läskiä muutettua lihakseks.
 
Itse oon kans pohtinut miten sais liikuntaa ja ruokapuolta petrattua raskautumisen edistämiseksi. Itsellä jäi pari raskauskiloa tuosta tuulimunaraskaudesta, mikä on jäänyt vähän ärsyttämään. Työn ja taaperon komboon tuntuu vaan olevan hankalaa lisätä liikuntaa.
 
Mä kanssa yritän saada motivaatiota aloittaa liikkumisen uudelleen. Kesän jälkeen en oo tehnyt mitään kunnollista, joten kevään n.10kg pudotus painossa on nyt 1.5-2kg takas päin.. Mutta ruokarytmi ja etenkin se mitä syöt on kyllä varmaan se mikä ei oo kaikkea tuonut takas! :)

Mulla tuli mieleen, että onko täällä semmosia keillä on jo yksi tai useampi lapsi? Onko teillä ollut mitään eroa keskenmenneen ja vauvaan päättyneen raskauden välillä? Onko esim ollut olo että kaikki ei oo ok?
 
Onpas täällä nyt haaleaa viivojen suhteen:unsure:

Meillä on esikoinen, jonka raskauden aikana oireet oli todella vähäiset. Tässä tuulimunaraskaudessa oli enemmän iltapahoinvointia, muuten ei juuri eronnut. Huoli tuli lähinnä siitä, etten saanut sydänääniä kuulumaan.
 
@Momon Ei voi olla totta :(:cry:

@Nonsk Itsellä ensimmäinen keskenmeno tuli noin 6-7 viikolla, silloin epäilyttävä oire oli ajoittainen aivan järkyttävä vatsakipu, jolloin oli pakko mennä sikiöasentoon makaamaan ja meinasi oksennus tulla, kun koski niin kovin. Käytiin lääkärissäkin ja siellä sanoi, että kivut kuuluvat alkuraskauteen. No sitten meni kesken ja jälkikäteen mietin olisiko ollut kohdunulkoinen, kun muissa raskauksissa ei tämmöisiä kipuja ole ollut ja en kyllä usko, että tuommoiset kivut normaaliraskauteen kuuluu (n) Ultrassa ei ehditty tässä raskaudessa vielä käydä.

Keskenmenon jälkeen raskauduin heti uudestaan. Muistan olleeni silloin jotenkin melko rauhallinen, en tainnut hirveästi painikoida edes ennen ekoja ultria. Pahoinvointia oli jonkin verran, oksentaa ei kuitenkaan tarvinnut ja väsymys oli aivan hirvittävä koko ekan kolmanneksen.

No nyt tässä viimeisessä keskenmenneessä tissit olivat melko arat jo jonkin aikaa ennen plussaa, tätä oiretta ei ollut kahdessa ekassa raskaudessa. Muuten voinnissa ei oikein mitään erityistä. Päästiin raskauden keston määrittämisen takia jo aikaisin neuvolalääkärin ultraan, mutta viikkoja olikin vain 5+6. Olin varma ettei kehitystä tähän enää tule, ettei raskaus ole voinut niin aikaisin alkaa, luulin itse olevani noin rv 7. Viikon päästä tästä mentiin uusinta ultraan, jossa alkio oli 6+3 ja syke näkyi. Oltiin onnemme kukkuloilla, että lapsi tulee sittenkin. Olin ennen uusinta ultraa tehnyt jo surutyön valmiiksi ja odotin vain huonoja uutisia. Edelleenkään ei ollut mitään muuta oiretta kuin tissien arkuus. Monesti mielessä kävi ajatus, ettei kaikki ehkä ole hyvin. Oireiden vähyydestä ehkä niin päättelin, ja tuli vain semmoinen tunne. Toisaalta myöskin iloitsin, että pääsen alkuraskauden näin helpolla. Sen verran epävarma olin kuitenkin raskauden sujumisesta, että varattiin varhaisultra yksityiselle rv 9+5 ja siellä selvisi, että alkion kehitys oli loppunut jo rv 6+6.

Kaikki kolme alkuraskautta siis olleet itselläni erilaisia. Omalla kohdalla oireettomuus ei tarkoittanut hyvää tässä kkm raskaudessa. Jännä nähdä minkälaisia oireita ja ajatuksia seuraava raskaus herättää, jos semmoinen vielä tulee (n)

Anteeksi pitkä sepostus :rolleyes:
 

Yhteistyössä