@Momon Ei voi olla totta
@Nonsk Itsellä ensimmäinen keskenmeno tuli noin 6-7 viikolla, silloin epäilyttävä oire oli ajoittainen aivan järkyttävä vatsakipu, jolloin oli pakko mennä sikiöasentoon makaamaan ja meinasi oksennus tulla, kun koski niin kovin. Käytiin lääkärissäkin ja siellä sanoi, että kivut kuuluvat alkuraskauteen. No sitten meni kesken ja jälkikäteen mietin olisiko ollut kohdunulkoinen, kun muissa raskauksissa ei tämmöisiä kipuja ole ollut ja en kyllä usko, että tuommoiset kivut normaaliraskauteen kuuluu
Ultrassa ei ehditty tässä raskaudessa vielä käydä.
Keskenmenon jälkeen raskauduin heti uudestaan. Muistan olleeni silloin jotenkin melko rauhallinen, en tainnut hirveästi painikoida edes ennen ekoja ultria. Pahoinvointia oli jonkin verran, oksentaa ei kuitenkaan tarvinnut ja väsymys oli aivan hirvittävä koko ekan kolmanneksen.
No nyt tässä viimeisessä keskenmenneessä tissit olivat melko arat jo jonkin aikaa ennen plussaa, tätä oiretta ei ollut kahdessa ekassa raskaudessa. Muuten voinnissa ei oikein mitään erityistä. Päästiin raskauden keston määrittämisen takia jo aikaisin neuvolalääkärin ultraan, mutta viikkoja olikin vain 5+6. Olin varma ettei kehitystä tähän enää tule, ettei raskaus ole voinut niin aikaisin alkaa, luulin itse olevani noin rv 7. Viikon päästä tästä mentiin uusinta ultraan, jossa alkio oli 6+3 ja syke näkyi. Oltiin onnemme kukkuloilla, että lapsi tulee sittenkin. Olin ennen uusinta ultraa tehnyt jo surutyön valmiiksi ja odotin vain huonoja uutisia. Edelleenkään ei ollut mitään muuta oiretta kuin tissien arkuus. Monesti mielessä kävi ajatus, ettei kaikki ehkä ole hyvin. Oireiden vähyydestä ehkä niin päättelin, ja tuli vain semmoinen tunne. Toisaalta myöskin iloitsin, että pääsen alkuraskauden näin helpolla. Sen verran epävarma olin kuitenkin raskauden sujumisesta, että varattiin varhaisultra yksityiselle rv 9+5 ja siellä selvisi, että alkion kehitys oli loppunut jo rv 6+6.
Kaikki kolme alkuraskautta siis olleet itselläni erilaisia. Omalla kohdalla oireettomuus ei tarkoittanut hyvää tässä kkm raskaudessa. Jännä nähdä minkälaisia oireita ja ajatuksia seuraava raskaus herättää, jos semmoinen vielä tulee
Anteeksi pitkä sepostus