Keskenmenon jälkeen kuumeilevat keväällä

Tillu en oo ikinä saanu Pregcheckin puikkotestiin viivanpaikkaa tesiajalla. Enkä oo kuullu kenenkään muunkaan saaneen. Muutaman kerran oon saanut testin kuivuttua siihen värittömän selkeän viivan seuraavana päivänä ja toisella kertaa pari tuntia testin teosta. Mutta silloinkin, kun viiva tuli parin tunnin päästä, niin seuraavien päivien testit osoitti, että raskaana ollaan.

Joten jos sait siihen testiin vähäänkään väriä sisältävän viivan testiajalla, oli sitten kuinka hailu hyvänsä, niin kyllä se on sitä itteensä, eli HAAMU :heart: Paaaaljon peukkuja viivan vahvistumiselle d :) b
 
Viimeksi muokattu:
voisin liittyä tännekkin. ikää 21v ja loppuvuodesta 22. helmikuussa tuli kkm kaksosista ja nyt yritän ovulaation sijaan pongata kuukautisiani. siitähän se on kai aloitettava. tää ajan mateleminen on käsittämätöntä!
Eli nyt lähdetään alusta. Vuosi yritettiin ennenku ensimmäinen raskaus sai alkunsa ja toivottomalta tuntuu jo valmiiksi udelleen yrittämisen suhteen. Onneks kesä on tulossa, muuten saattais masentaa vieläkin enemmän :)
 
Tervetuloa syysmyrsky. Tämä ryhmä on täyttä rautaa ja ainakin itselleni ollut huippu hyödyllinen, toivottavasti myös sinulle :) ja kyllä, ensimmäiset menkat ovat hyvä lähtökohta seuraavalle yritykselle. reilu kuukausi siinä usein pyörähtää, toisilla kauemminkin. Mille viikoille kkm raskautesi meni. Itselleni tuli myöskin kkm viime marraskuussa rv 9.

Hymyjä syysmyrskyyn :)
 
Tervetuloa uusille ja suuret pahoittelut keskenmenoista :( <3 Tsemppiä ja plussatuulia tasapuolisesti kaikille :)

Sanmar82

En tiedä vielä koska pääsen tutkimuksiin, aikaa odottelen :) Toivottavasti pian, hulluksi täs tulee :D

Onko teillä kellään mitattu progesteroni arvoja? Ja minkälaisia vastauksia niistä olette saaneet? oon tätä ennenkin jossain kyselly kun mul oli arvo 23.6 ja lääkärin mukaan se oli ok, mut kyseinen lääkäri ei ollu kun yleislääkäri ja jotenkin tuntuu et toi ois liian matala raskautta ajatellen kun mul on ollu just alkuraskauden keskenmenoja et sen kiinnittymisen kans olis ongelmaa?

Hyvää keväistä päivää kaikille :)
 
Voi syysmyrsky :hug:
Me jos jotkut tässä ryhmässä tiedämme tasan miltä sinusta tuntuu. Tuo kkm hetki, joka minullakin vasta nt-ultrassa todettiin kuuluu elämäni rankimpiin hetkiin. Koko hommaa seurasi vielä kohtutulehdus ja jouduin olemaan suonen sisäisessä antibiootissa päivätolkulla. Henkinen ja fyysinen tuska, menetys ja pelko siitä tuleeko ikuna äidiksi on ollut hirvittävää. Mutta ajalla on parantava vaikutus ja nyt 3-4kk tapahtuneesta on jo uusi kova yritys päällä ja elämä on valtaosin hyvää ja positiivista. Vertaistuella on vahva vaikutus eli suosittelen tätä tai jotain muuta vastaavaa ryhmää. Näin tiedät ettet ole yksin ja tulevat tunteesi, ne oudoimmatkin, ovat takuulla normaaleja ja peilejä siis löytyy hyvin täältä :)

Vielä tulet äidiksi syysmyrsky hyvä :) Itse olen jo kohta 34vuotias ja munasolut vanhenee ropisemalla, mutta olen päättänyt mennä hymyssä suin eteen päin ja kohti äitiyttä. Luovuttaa ei kannata.

Vielä kerran tervetuloa. Jaa ihmeessä ajatuksiasi kunnolla tälle ryhmälle. Täällä ei tarvitse sensuroida niitä negatiivisempiakaan ajatuksiaan.

valoa.
Viena.
 
Kyllä tää alkoi heti piristää. Tuntuu vaan oudolta kun minusta joka on aina ollut oma-alotteinen,sponttaani ja pirteä, olen nykyään perässä vedettävä versio joka tarvii jokainen päivä jotai piristystä. ja lisäksi olen vielä kerännyt itselleni tämän vuoden puolella lähes kymmenen kiloa painoa sillä että syön hermostuneena kuin sika. eilen paikat tärisi kun olin niin hermostunu ja juoksin kauppaan kesken työpäivän hakemaan sipsejä ja ahdoin sen pussin suuhuni viidessätoista minuutissa. olen siis edelleenkin normaalikokoinen painon noususta huolimatta mutta vaatekaapin sisältö meni uusiksi. pitäisi keksiä uusi,terveellisempi ja normaalipainon pitävä keino löytää energiaa ja iloa elämään.
 
:hug: uusille! ei sitä km toivois kellekään!!! paitsi tietty miksei niille jotka muuten menee aborttiin tms.

Tillu79 erittäin lupaavaa!!! :)

).( ihanasti vahvistunu testiviiva! jo melkeimpä saman vahvunen ku kontrolli! mutta enpä kyllä mihinkään odottajien puolelle uskaltaudu. Kiitos onnitteluista! :)
 
Astre:wave:
Luteaalivaiheessa mitattu kohonnut progesteronipitoisuus (yli 8 nmol/l 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua) osoittaa ovulaation tapahtuneen. Keltarauhastoiminta katsotaan normaaliksi, jos yksi arvo 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua ylittää 25 nmol/l tai kolmen arvon yhteissumma ylittää 45 nmol/l, kun näytteet on otettu 5-10 päivää ennen kuukautisten alkua.
HUSLAB - Progesteroni, seerumista

Miulla oli Progesteroni 31.6/Kp22 ja sillä kierrolla raskauduin..tosin, kesken meni..

Tuo yksi mitattu, yli 25nmol/l arvo oikeaan aikaan kiertoa, kertoo että keltis Ok..ja siulla näin näyttäisi olevan.=)

Iselläni ollut nyt kaksi kiertoa Luget käytössä(keltaruhashormoni) ja tuhrut jääneet selkeästi pois!..tärppiä ei kuiteskaan, eli tuo ainut hyöty ollut..

En uskokkaan keltiksen puutteen vuoksi tärppien jääneen omalla kohden alkutekijoihinsä, muut syyt aivan.
..mutta siun kannattaa ihan varailla aikaa gynelle ja pyytää Luge resepti muutamalle kiertoa(mie sain 3:lle kiertoa) jos asia vaivaa.
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar82

hmm..ovisplussan sain 7.4 (tai plussaks mä sen luokittelin vaikka viivat ei ihan tasavahvat ollukaan, mutta melkein yhtä vahvat kumminki) niin viime viikolla sit hätähousuna rupesin testaan...siinä pitkin viikkoa olin parina päivänä näkevinäni jonku viivan, saatto olla kyl mielikuvitusta...mutta viime torstaina eli 17.4 sain todella haaleen viivan, ja perjantaina 18.4 jo selkeemmän. Siittä se on sit vahvistunu koko ajan.
Kirjotin ny tähän tyyliin ku en voi satavarma olla koska se ovis on ollu (o-testissä lukee se, että ku saa plussan ni ovis on 24-48 tunnin kuluessa ja sillon ku omasta mielestä se ovisplussa tuli niin en voi satavarma olla siitäkään että oliko se plussa ku viivat ei ollu ihan yhtä vahvat) Olipas epäselvää sepustusta :D

Omaa napaa: Täällä aamulla tehty testi kp 29/ 29-31 ja hyvin on viiva tosiaan vahvistunu. Nyt se testiviiva on oikeesti jo miltei yhtä vahva ku kontrolliviiva. Ehkä inan vahvempi on kontrolliviiva. Voih, toiveet niin korkeella, että sais sen nyytin syliin tällä kertaa. :heart:

Kiitäjä onko sulla mimmosia oireita? Tuntuu että mää syynään kroppaani turhankin tarkkaan..Varmasti johtuu siitä km:stä. Mulla vatsaa nipistelee sieltä täältä aina välillä...Ei mitään kovaa kipua siis, semmosta pientä vihlontaa. Kai se asiaan kuuluu vaikka välillä tietty iskee pelko, että jos ei kuulukaan. Sit vähän huono olo on ollu välillä, menee onneks nopeesti ohi. Kauhee nälkä tuntuu olevan vähän väliä varsinki aamulla ku herää ni maha kurnii hillittömästi=)
Ootko muuten jo neuvolaan soitellu? Mietin, että koskahan sinne kehtais soittaa..Ehkäpä ens viikolla vasta. En muista koska viimeks kerkesin soittaan ku sillon olin töissä ja työajat oli semmoset, että oli tosi hankala soitella sinne.

Mukavaa päivää kaikille ja Sanmarille82 ja tietty kaikille muillekin plussatuulia hurjasti :whistle:
Mulla on ollut ihan samat oireet kuin sulla. Vähän väliä pistelee eri puolilta kohtua ja nyt muutamana päivänä on tullut iltaisin ja öisin sellaisia polttavia suppareita. Ne on aika kivuliaita. Pahoinvointia ei ole muuten kuin ihan vähän vaikkapa työmatkalla bussissa. Olo on tosi hyvä. Niin ja rinnat on ollu jatkuvasti tosi arat. Nyt ehkä ihan vähän helpottanu.

Soitin tänään ultran viikolle 17. Sillon on 7 viikkoa täynnä. Meinasin vastata, että vasta sitten varaan neuvolan jos ultrassa on kaikki hyvin mutta kävin lukasemassa tuolta Helsingin kaupungin sivuilta äsken ja siellä sanottiin näin:

"Yhteydenotto heti raskauden alussa

Kun olet raskaana, ota yhteyttä neuvolaan heti raskauden alussa, kun kuukautiset ovat jääneet pois. Ensimmäinen käynti terveydenhoitajan vastaanotolle ajoittuu 7 - 10 raskausviikoille"

Eli, soitan huomenna ajan ja yritän saada sen heti siihen ultran jälkeen mutta kuitenkin pari päivää väliä, että saan peruttua ajan jos käy taas huonosti.

Mulla on ihan sama juttu, kauhean vaikeaa töissä soittaa noita asioita.

Juttelin muuten kätilön kanssa tänään ja kyselin vaikka mitä. Hän sanoi, että kahden keskenmenon jälkeen on aivan yhtä hyvät mahdollisuudet saada terve lapsi seuraavasta raskaudesta kuin ilman keskenmenoja. Sanoi, että ehdottomasti kannattaa jatkaa sitä mun treeniä ja että jos sikiö ei sitä kestä niin ei olisi muutenkaan selvinnyt. Kuulemma kannattaa olla ihan normaalisti ja yrittää kuitenkin nauttia raskaudesta :)
 
Kiitäjä kiva että sait jutella kätilön kanssa. Se on aina kiva saada vastauksia kysymyksiin. :)
Musta kans tuntuu, että vähän väliä nipistelee jostain. Siis mulla sitä nipistelyä on vähän siellä sun täällä. Välillä kyljissä, vatsan sivuilla, alavatsassa ja sit tuol nivusten/häpyluun paikkeilla. Välillä meinaa vähän huolestuttaa, että kuuluuko noi tuntemukset asiaan. Toivottavasti kuuluu. Kai sitä on vaan niin hermoheikko sen pirun km:n takia :rolleyes:
 
Kiitos mur-mur vastauksesta :) Meinasin tässä kierrossa käydä vielä omaan laskuun mitauttamassa ton progesteroni arvon uudelleen. Tutkimuksiin joka tapaukses on lähete, aikaa vaan odotellaan :)
Mul kyllä raskaus alkaa helposti mut rv6 aikoihin menee kesken, eli ei kestä matkassa jostain syystä :(
 
pikaiset moit

Viena: se täältä pois pysyminen on helpommin sanottu kuin tehty :LOL:
Ja en nyt sentään pannaan tätä ihanaa pinoa laita aijo laittaa vaan ihan oman pään keston mukaan seurailen ;)
Mulla yleensä ovisplussasta 14vrk alkaa menkat... nyt jännäänkin että alkaako huomenna tai perjantaina, vai onko ovis oikeesti ollut vasta sen 4pv:ää myöhemmin ja kiertokin pidempi.. saas nähdä. Mutta ehkä ollaan ensi kierrossa vähän viisaampia ja varmisteellaan jos siltä tuntuu..
Tulee vaan hyvin mieleen viimeisin raskaus kun oltiin hirveessä oksutaudissa oltu pidemmän aikaa ja kotiuduttiin aamulla tytön kans sairaalasta.. nukuttiin päikkärit ;) ja kolme vk myöhemmin huomasin että menkat jäi pois. Ja voin varmaksi sanoa tuon, kun pahemmin muita mahdollisuuksia ei ollut :D

Astre: tuonne jos selaat sivun/2 taaksepäin niin pohdin juuri samoja asioita.
Itse olen noista arvoista ihan ulalla, mutta mulle äitiys- ja naistentautienpolin lääkäri sanoi että jos arvo yli 25 niin ovulaatio tapahtunut.

pihalla olo jatkuu.. mutta ehkä enin pahaolo poistunut (kunnes taas menkat alkaa ;) )
 
Danjuska No niinpäs olikin sul kirjotusta tost progesteroni arvosta :) Siis just ton takii ku oon katton et pitäis olla yli 25 et keltarauhasen toiminta ois normaalii, lähellä sitä toi 23.6 kyl on mut ei ainakaan omast mielest mikään huippuhyvä :/ Varsinkin kun monilla on tuo arvo 40-50 mihin ollaan esim. tuol lapsettomuus hoitoihin erikoistuneis paikois vast tyytyväisii.... Tiedä sit :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitäjä kiva että sait jutella kätilön kanssa. Se on aina kiva saada vastauksia kysymyksiin. :)
Musta kans tuntuu, että vähän väliä nipistelee jostain. Siis mulla sitä nipistelyä on vähän siellä sun täällä. Välillä kyljissä, vatsan sivuilla, alavatsassa ja sit tuol nivusten/häpyluun paikkeilla. Välillä meinaa vähän huolestuttaa, että kuuluuko noi tuntemukset asiaan. Toivottavasti kuuluu. Kai sitä on vaan niin hermoheikko sen pirun km:n takia :rolleyes:
Mullakin vaihtelee ne paikat tosi paljon. Joskus tuntuu että menee nivusista oikeaan polveen asti! Uskon että kuuluu kyllä asiaan nää kolotukset.

Itseasiassa juuri tällä hetkellä alkoi taas nää "kuukautispoltot". Ihan siedettäviä vielä...

Levollista yötä kaikille :)
 
tillu toivottavasti vahvistuu :) tsemppiä!
täällä tosiaan alkoi eilen ne kuukautiset. onko kellään muuttunut vuoto? itse olen pillereiden jälkeen vuotanut niukasti ja nyt sitä kirjaimellisesti LENTÄÄ jokapuolelle kun vesassakin menee käymään. No ainakin tiedän et nää ne on :D ja kipu kestää jo toista päivää, ei oo ennen ollut niinkään. se on ollu aina max kolme tuntia ennen vuodon alkua ja sit se on ollu siinä.
eilen saapui donna sylkitesti postissa, siihen alan heti tämän volgan jälkeen sylkemään :) nyt täälläkin on jo hieman kevättä rinnassa!
 
Syysmyrsky tervetuloa joukkoon :wave: Ja pahoittelut kaksosten menetyksestä :hug: Onnittelut myös siitä, että täti löyti paikalle, siitä se uusi yritys lähtee! Meillä oli varsinaista yritystä 6kk ennen ensimmäistä plussaa ja sitä ennen 6kk tjottailua, ja muistan kuinka onnellinen olin ekasta plussasta. Ja se suru sen jälkeen oli aivan käsittämättömän musertavaa, kun ajatteli, että meneekö seuraavaan plussaan taas puoli vuotta tai vuosi. Mutta onneksi uusi tärppi tuli jo ekojen kunnon menkkojen jälkeisestä kierrosta. Eli keskenmenojen jälkeen useilla tärppää hyvin pian uudestaan, vaikka aikaisemmassa tärpissä olisikin kestänyt =)

Tillu mun silmiin tossa alimmaisessa kuvassa ehkä jotain haamulaista näkyy, kun tarpeeksi kauan tuijottaa ;) Tosin tuijotan sitä kuvaa aika pienessä koossa, kun ei täälä töissä viitti koko näytön kokoiseksi r-testi kuvaa pläjäyttää :D Onko noi molemmat kuvat siitä tän aamuisesta testistä? Peukutan täältä taas vahvistumista viivalle d =) b

Minäkin tein taas aamulla testin (dpo10) ja puhdasta negaahan se oli. Luulis, että olis jotain haamua pitäny jo näkyä. Mulla kellon tarkasti dpo 13 tulee täti kylään, joten eiköhän tässä siirrytä sitä taas odottamaan :headwall:
 
Mahtavaa syysmyrsky se että menkat alkaa on selkeä erävoitto :) tehdas toimii taas eli nyt edessä on vain mahdollisuuksia! periaatteessa noin parin viikon päästä voi tapahtua ovulaatio ja niittenhän mukaan monet meistä on elämänsä rytmittänyt.

Tillu79 kyllä minäkin tarpeeksi pitkän tuijottelun jälkeen alan siinä viivanpaikkaa tahi haamua nähdä. Jospa se huomenna olisi vahvistunut. Totisesti toivon. Mitkäs dpot sulla olikaan nyt menossa?

Ja voih Sanmar ja hitsin vitsin. Ei nyt nuolasta ennen kuin tipahtaa, mutta tiedän kyllä niin tuon tunteen. Pläääh.

Tällä kp11 päällä ja hiljalleen valmistaudutaan hedelmällisimpiin päiviin :) Hieman on vain kyyninen mieli kun on toi pirun antibioottikuuri päällä niin voiko tästä kierrosta mitään tulla? Olen nyt eilen ekaa kertaa tilannut netistä noita ovistestejä ja r-testejä eli odottelen innolla tätä pakettia.

Onko kellään kokemusta että olisi tärpin saanut aikaan kipeenä ,saati antibioottien aikaan?
:snotty:
 
eh taidan olla ainoa jolla menkat on heittänyt kärrynpyörän veren määrällä. äsken taas kun vessassa kävin niin tuli mieleen et voisko olla jo uusi km. tää veren määrä on meinaan aivan mahdoton. luulotautia pukkaa :/
 
Syysmyrsky, ultrattiinko sinut tuon km:n jälkeen? Eli varmistettiinko että kaikki oli tullut pihalle? Todennäköisintä varmaankin on vain se että menkat (varsinkin noi ekat) km:n jälkeiset ovat erilaiset kuin aikaisemmat. Mulla ainakin lyheni 6:sta päivästä 3:een ja toisaalta kierto piteni 29:stä 31:een.
 
joo ultrattiin heti kun alkoi tyhjentyä ja ultrassa ei näkynyt enään sikiöitä eikä istukoita ,pelkkää veristä kalvoa...johon lääkäri sanoi jotain että tämäpä meni kivuttomasti. viitaten joko siihen et oli tyhjentynyt niin hyvin tai viitaten siihen ettei mulla ollut kipuja ollenkaan.. ja nyt mahaa särkee ihan vietävästi.
 
TORSTAI 24.3.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



syysmyrsky..............KM 02/11............................KP 2/
Tipetsu....................KM 08/10, 10/10..................KP 5/22-34
viena.......................KM 11/10.............................KP 11/29-31
Katie85....................KM 11/10.............................KP 18/
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10........KP 24/26-30
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10........KP 25/28-29
MamiJ.....................KM 01/11.............................KP 30/29-31
ginger-lemon-honey..KM 09/10
NoBlood...................KM 06/10
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
toiveissa11...............KM 08/10
Lily86.......................KM 12/10
äidiksi haaveileva......KM 01/11
Gabrielle..................KM 02/11



HAAVEISSA TOINEN



Astre..................KM 10/10, 02/11..........................KP 3/28
Mango86.............KM 02/11....................................KP 3/
Imoen..................KM 10/09, 01/10........................KP 11/26-32
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10.........................KP 11/
Kengumamma.....KM 03/04, 11/09, 11/10...............KP 45/33
Nippinappi............KM 01/08, 03/10, 12/10
Talvenhaave2......KM 11/08,02/09,08/10,11/10
Linnea82.............KM 12/08
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
miimii10..............KM 04/10
Mamulis..............KM 07/10
Too-ticki..............KM 05/08, 03/11



HAAVEISSA KOLMAS



Ruttuinen Rusina KM 07/10
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
tuoli..................KM 10/10
anooj...............KM 12/10
Champion.........KM 04/10, 09/10



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10...................................KP 12/25-28
neljäskö..............KM 02/07, 01/11.........................KP 20/30-40
Vaavimasu..........KM 8/10......................................KP 39/
Minnäi................KM 10/06, 04/10, 10/10
Viulu..................KM 06/10, 11/10


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10................................KP 13/28
äitix4.......................KM 9/00, 12/10........................KP 15/24
mamakone...............KM 06/10, 03/11


HAAVEISSA KUUDES


Sinderella..............TM 05/04, KM 05/07, KKM 12/10..KP 25/30
Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, jenkkivaimo, jiinas, Oltermanni, Liinus, viirukissa, An-nie, durasel, Danjuska, Bianca



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85



 

Yhteistyössä